Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jakie body do obiektywów: 50mm 1.4 i 85mm 1.8?

Siemek
13-02-2009, 18:03
Na forum jest wiele pytań w stylu "jaki obiektyw kupić do aparatu XXXD", a ja proponuję odwrócić to pytanie.

Proszę o pomoc w wyborze body do obiektywów:
- Canon 50mm 1.4,
- Canon 85mm 1.8.

Zastosowanie: portrety w domu i plenerze.

Czy są body które lepiej lub gorzej współpracują z obiektywami stałoogniskowymi, biorąc pod uwagę właściwości tych dwóch obiektywów, ew. problemy z ostrzeniem, AF itp?

Nie chciałbym biegać po parku za dzieckiem z dużym Canonem 40D w ręku tylko raczej z 450D, ale jeśli 40D lepiej sobie będzie radził np. z ostrzeniem i zdjęciami w jasnych plenerach w połączeniu z tymi dwoma obiektywami, to wtedy wolę 40D.

Nie znam się na tym i stąd moje pytanie. :-)

christof
13-02-2009, 18:14
Rozumiem, że odpowiedź w stylu 5d Mark II Cię nie zadowala :P Tak poważnie, to skoro jesteś (tak wnioskuję z Twojego posta, bo jeżeli nie to może używany 5d) zdecydowany na cropa to naprawdę polecam model 30D - na przykład używany. Zobaczysz jak bardzo docenisz ergonomię aparatu, dodatkowe kółko oraz jak dla mnie niezbędny górny ekranik. Dla potwierdzenia znajomy też chciał właśnie mniejszy aparat, wziął 450, ale po pewnym czasie naprawdę tego żałował, ma teraz 40D i naprawdę sobie chwali i już nie zauważa (tak w praktyce niewielkiej) różnicy w wielkości tych puszek. Co do fokusa i reszty to już nie mam porównania, więc od strony użytkowej polecam serię xxD

Bingant
13-02-2009, 18:19
Poszukaj 5D z małym przebiegiem, albo jeszcze lepiej nowe - nie pożałujesz, zwłaszcza ze stałkami.

grinsen
13-02-2009, 18:40
5D nowe?? gdzie, sam wezme.

Polecam 40D. Dobre body za rozsądne /jeszcze/ pieniądze.

tkosiada
13-02-2009, 21:25
5D
ponieważ tylko na FF zobaczysz jaką można mieć frajdę z głebi ostrości 8)

Max78
13-02-2009, 22:11
Uzywam 40D :)