Zobacz pełną wersję : Kto po oddaniu 20d do serwisu Canona byl zadowolony z ostroscia
C41photocrew
15-07-2005, 13:59
witam
pytanie proste:)
kto po oddaniu 20d do serwisu canona był zadowolony z kalibracji??
inne opinie też miło widziane
Tomasz Golinski
15-07-2005, 14:03
Problem z CapsLockiem???? Poprawiam.
Ja bylem zadowolony. Dostalem aparat z wydruczkami probnymi i wszystko bylo OK. Zdjecia to potwierdzily.
Spytaj p13ka-i, co sadzi na temat "wydruczkow probnych" ktore daje serwis Canona ;-)
witam
pytanie proste:)
kto po oddaniu 20d do serwisu canona był zadowolony z kalibracji??
Spytaj p13ka-i, co sadzi na temat "wydruczkow probnych" ktore daje serwis Canona
Rozumiem, że zostałem zapytany ;-)
C41photocrew, ja jestem zadowolony z efektów kalibracji. Musiałem o nie powalczyć ale opłaciło się. Historyjkę opisałem tu: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=2651&page=2&pp=10
Co do "wydruczków próbnych" to, po tym czego doświadczyłem, nie uważam ich za dowód potwierdzający prawidłowość ostrzenia.
C41photocrew
15-07-2005, 16:20
Fajnie dzieki:) kurcze boje się, że jednak mi nie skalibrują gdyż pewnie powiedzą że wszystko miesci się w granicach błędu...kuuurcze az strach mysleć co to bedzie:/
Z kalibracji jestem zadowolony. Zaznaczam jednak że chodziło w moim przypadku o 10D.
Jedyne co mnie w pewnym momencie doprowadziło do szewskiej pasji to gdy usłyszałem „na odczepnego” od szefa serwisu że „trzeba się pobawić trochę w PS i będzie OK.” Na całe szczęście nie musiałem już więcej z tym panem rozmawiać a technik wykonujący regulację zrobił co do niego należało i nie wciskał takich kitów.
C41photocrew
15-07-2005, 19:50
no to fajnie...tylko jakie sa szanse ze nie zrobia nic....??
Witam
Zastanawiam się dlaczego serwis miewa problemy z ustawieniem ostrości.
Mój 350D (trochę nie w temacie bo nie mam 20D ;) był w serwisie ale niewiele mu to pomogło. Miał i ma nadal problem z BF/FF dla mniejszych ogniskowych tamrona 28-75 i 17-35. Podejrzewam (ale możliwe, że się mylę) to sprawa odpowiedniej regulacji mechanicznej i programowej czyli odpowiednie ustawienie lusterka AF a następnie ustawienie softwarem. Zauważyłem u mnie, że centralny punkt pomiaru ostrości (krzyż) nie jest aż tak centralny. Jest przesunięty troche w lewo i do góry. Może ta niedokładność jest przyczyną problemów? Co o tym sądzicie? Jak jest u Was? Jak na razie to czeka mnie kolejna wizyta na Żytniej...
Pozdrawiam
Problem z CapsLockiem???? Poprawiam.
wiesz co Tomek... Ty jednak sie faktycznie ostatnio przyp...sz ;-)
zdjecia idz porob, to Ci przejdzie ;-) nawet jesli faktycznie sa winni
KuchateK
16-07-2005, 03:25
Zauważyłem u mnie, że centralny punkt pomiaru ostrości (krzyż) nie jest aż tak centralny. Jest przesunięty troche w lewo i do góry. Może ta niedokładność jest przyczyną problemów? Co o tym sądzicie? Jak jest u Was? Jak na razie to czeka mnie kolejna wizyta na Żytniej...
Jesli ta niedokladnosc to polozenie punktow w wizjerze to nie ma to znaczenia... Najprawdopodobniej matowka jest nieco niedokladnie wlozona. Z polozeniem prawdziwych punktow to nie ma nic wspolnego, tam jest to tylko zaznaczone orientacyjnie...
Z tego co tutaj wszyscy pisza Canon nie reguluje puszek mechanicznie, wiec nie wiem... Jesli masz kolejna wizyte w serwisie to chyba trzeba poczekac na jej efekty.
C41photocrew
16-07-2005, 09:35
ehhh to odsylanie juz mnie mysla dobija...jak se pomysle ze cos nei tak zrobia za 1wszym razem i ze znow ebde musial wysylac to....i czekac "do 2 tygodni" to juz mni eszlak trafia...wiecej aparat w podrozy bedzie niz w mych rekach tak??:/ chore to jakies...ciegle czytam "ponowna wizyta" itp a jak ktos nie jest z wawy to naprawde troche uciazliwe jest...:/
KuchateK
16-07-2005, 20:40
Ciesz sie ze w Polsce mieszkasz i kurier puszke dowiezie za dzien ;)
A Jak Nie Mam Gwarancji To Ile Taka PrzyjemnioŚĆ ( Regulacja ) Kosztuje ??
C41photocrew
17-07-2005, 09:11
no niby ta:) tylko dzwoniąc do serwisu dowiedzialem sie ze w ciagu 2 tygoni bedzie zrobiony:))) nie no fakt kalibka kosztuje:/
C41photocrew
17-07-2005, 09:12
a ile to nie mam pojecia:/
Już sto razy było pisane 120 pln + wysyłka
350D po pierwszej serwisowej kalibracji FF ustawili mi na BF, natomiast drugie podejscie było idealne. Teraz robie zdjęcia zamiast testów na BB/FF :)
C41photocrew
18-07-2005, 00:28
Już sto razy było pisane 120 pln + wysyłka
sorki nie ja pytalem ...
C41photocrew
18-07-2005, 00:29
350D po pierwszej serwisowej kalibracji FF ustawili mi na BF, natomiast drugie podejscie było idealne. Teraz robie zdjęcia zamiast testów na BB/FF :)
hehe to masz fajnie ja czekam do czwartku:))))) mam nadzieje ze bedzie oki:)....oby:)
hekselman
23-07-2005, 15:51
ja się tylko chciałem zapytać kolegów: czy oficjalnie Canon kiedykolwiek przyznał się do jakichś problemów z ustawianiem ostrości w nienajtańszym w końcu aparacie 20D?
czy istnieje zasadność gnania lub co gorsza - wysyłania aparatu - i wyydawania kasy czy jest to jakieś jednostkowe zjawisko?
czy oficjalnie Canon kiedykolwiek przyznał się do jakichś problemów z ustawianiem ostrości w nienajtańszym w końcu aparacie 20D?
Nie.
czy jest to jakieś jednostkowe zjawisko?
Wg mnie tak.
Wg ankiet tu na forum - prawie tak.
Wg mocno uogolnionych obserwacji (kilka tysiecy przypadkow na kilka milionow sprzedanych) - rowniez tak.
Problemy z ostroscia wynikaja glownie z niedoswiadczenia uzytkownikow : uzywanie automatycznego doboru AF, zbyt krotkiej GO, AI-Focus-AF itp programow zielonych, ogladanie zdjec w 100% powiekszeniu piksel po pikselku i doszukiwanie sie nieostrosci ktorych w "normalnym" rozmiarze nie widac lub sa pomijalne.
Przypadki fabrycznie skopanego AF wymagajacego regulacji w serwisie sa jeszcze rzadsze niz powyzsze przypadki wynikajace z pomylek uzytkownikow.
hekselman
24-07-2005, 14:05
czy to przypadkiem nie jest celowa robota? Bo ja gdybym miał serwis to chciałbym żeby przyłazili do mnie ludzie z dyskusyjnym problemem który bez ŻADNEGO nakładu finansowego (części, oprzyrządowanie) usuwałbym (hmmm....?) zarabiając kasę.Kto wie - czy nie posunąłbym się dalej napędzając koniunkturę na różnych forach dla zainteresowanych?...W końcu to nie ja wymyśliłem: pieniądz nie śmierdzi....I - klient nasz pan...[(hmmm...?)jest ustosunkowaniem się do sytuacji gdy klient POWTÓRNIE wraca do serwisu po regulacji]
Sam słynny :"linijkowy test" jest obarczony TAKIM marginesem błędu że litości...
Panowie! Nie dajcie się zwariować! Ani oszukiwać....
Bo ja gdybym miał serwis to chciałbym żeby przyłazili do mnie ludzie z dyskusyjnym problemem który bez ŻADNEGO nakładu finansowego (części, oprzyrządowanie) usuwałbym (hmmm....?) zarabiając kasę.
Ale Canon to ZA DARMO usuwa w ramach gwarancji.
A to ze ktos tego problemu nie wykryje w czasie trwania gwarancji, lub ze kupil aparat z ktorym ma problemy z oddaniem do serwisu na naprawe gwarancyjna (np Polak kupujacy aparat z USA) to nie jest celowe dzialanie Canona :roll: .
C41photocrew
24-07-2005, 19:13
no i ****...az szkoda gadac...juz powoli mam dosyc tej p.....20tki i znuuf se kupie 10d z gripem i jakis obiektyw...znowu mnie wysylka czeka...ehhhh
a zapodaj jakieś zdjęcie byle nie kartki testowej to ocenimy może przesadzasz
C41photocrew
25-07-2005, 11:54
Nie ma sprawy! W wolnej chwili przesle:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.