PDA

Zobacz pełną wersję : Czy G5 może pracować z innymi lampami niż te z serii EX?



autor1970
09-06-2004, 21:47
Witam.
Poszukuję osób mających doświadczenie z lampami innych poducentów niż canon, a używanymi z G5. Mam możliwość kupienia Metz Mecablitz 40 MZ-1i z dedykacją do Canona. Niestety duża odległość do sprzedającego nie daje mi możliwości sprawdzenia współpracy tej lampy z aparatem. Producent w instrucji odbiera nadzieję na sukces. Bardzo mocno
podkreślają, że w grę wchodzi tylko seria EX. Czy rzeczywiście tak jest i lepiej dać sobie spokój?
Pozdrawiam

Vitez
10-06-2004, 22:02
Producent w instrucji odbiera nadzieję na sukces. Bardzo mocno
podkreślają, że w grę wchodzi tylko seria EX. Czy rzeczywiście tak jest i lepiej dać sobie spokój?

Nie chce mi sie rozpisywac wiec pozwolisz ze odpowiem krotko: tak, daj sobie spokoj i kup 380EX/420EX.

autor1970
10-06-2004, 22:43
Pewnie masz rację i może właśnie tak powinienem zrobić. Ale moja szkocka natura lubi sobie komplikować życie. Wyszperałem jakieś wiadomości na temat tego że Metz 40 MZi może pracować z cyfrowymi canonami z serii G. Niestety potrzebny jest nowy adapter sca 3102M2, a to cacko to wydatek blisko 300zł. Jeszcze nie składam broni choć pole manewru mocno się zawęziło.

Vitez
11-06-2004, 17:04
A ja wyczytalem ze Metze cienko wspolpracuja w trybie E-TTL a znosnie w trybie A (cokolwiek to jest). Seria G nie ma trybu A pomiaru swiatla blyskowego dlatego raczej powinienes darowac sobie Metze 8) .
Skoro szkot jestes to kup sobie uzywana 380EX i bedziesz zadowolony :P

autor1970
11-06-2004, 18:06
380 to pewnie niezły wybór, ale jak ktoś pracował na Minolcie 5600HS to trudno pogodzić się choćby z brakiem ruchomej głowicy w płaszczyźnie pionowej. I nie mówię nawet o takim luksusie jak zdalne wyzwalanie lampy błyskiem aparatu. Dziękuję że podrzuciłeś mi kilka wątków do przemyśleń. Choć prawdę mówiąć liczyłem,że znajdę osobę która przeszła podobną drogę i opowie nieco o swoich przygodach.
Pozdro

Vitez
11-06-2004, 23:17
jak ktoś pracował na Minolcie 5600HS to trudno pogodzić się choćby z brakiem ruchomej głowicy w płaszczyźnie pionowej. I nie mówię nawet o takim luksusie jak zdalne wyzwalanie lampy błyskiem aparatu.
No to 420EX - ma obie te funkcje... za ok 800zl znajdziesz :P (czyli Metz+sterownik, na jedno wychodzi).


Choć prawdę mówiąć liczyłem,że znajdę osobę która przeszła podobną drogę i opowie nieco o swoich przygodach.


Tzn jaka droge? Nic nam o swojej "drodze" nie napisales wiec jak mogles liczyc ze po twoich zdawkowych informacjach (brak info o poprzednim doswiadczeniu z lampami blyskowymi) znajdzie sie ktos (telepata?) ?

autor1970
12-06-2004, 12:01
Dzięki,że z taką żarliwością starasz się pomóc. Teraz już wiem, że do G5 najlepsze są
lampy canona 380ex, 420ex, 550ex. Dowiedziałem się również w jakiej cenie mogę je kupić
i, że nie warto wydawać podobnej kwoty na takie wynalazki jak Metz. Myślę, że ten temat możemy uważać za zamknięty. Jeśli pozwolisz to rozpocznę nowy i doprecyzuję (zgodnie
z Twoją radą) o co mi dokładnie chodzi.
Bedę wdzięczny (jeśli nie wniesiesz interesujących mnie informacji) za twoją wstrzemięźliwość w opisywaniu kolejnych zalet lamp srii Canon EX itd.itp...........................

K O N I E C

musialikj
27-08-2004, 04:25
A ja mam metza 54 AF-1 z dedykacją do Canona i jest super. W pełni współpracuje z moim G3. Jedyne co nie pracuje to wsparcie dla AF ale to nie pracuje równiez w EX'ach. Chyba że z lustrzankami. Polecma tego metza. Co prawda nie jest najtańszy ale tańszy od 550EX a potrafi to samo a może i więcej.

autor1970
27-08-2004, 14:14
Dzięki za Twoją opinię. Ciągle jeszcze nie kupiłem lampy do mojego G5, dlatego wszystkie rady są cenne. Pozdrawiam Darek

Vitez
27-08-2004, 22:18
A ja mam metza 54 AF-1 z dedykacją do Canona i jest super.

Masz go ledwie kilka dni i juz rozchwalalsz w kazdym watku. Porob nim wiecej zdjec, potestuj wszelkie ustawienia, upewnij sie ze nie ma tych samych wad co inne Metze (nieprawidlowy pomiar swiatla z Canonami, stad wieczne niedoswietlenia/przepalenia nawet mimo uzywania FEL) - i dopiero wtedy go zachwalaj (sugeruje 3 miesiace zapoznawania sie z nim, porobienie fotek w kosciolach, na imprezach, w pomieszczeniach, nocnych z blyskiem na druga odslone migawki itp).

Henry
20-09-2004, 14:13
Możecie rozwinąć - mam Metza - i jestem na niego "skazany" bo mój podstawowy sprzęt to SLR Pentax'a więc muszę mieć Metza. Czy warto dokupić dedykowaną stopkę czy może poprostu włączyć M przy niedyedykowanej kostce i się nie przejmować?

Vitez
20-09-2004, 18:21
może poprostu włączyć M przy niedyedykowanej kostce i się nie przejmować?

W trybie M w serii G nawet z lampami EX nie dziala E-TTL, trzeba recznie dopasowywac sile blysku do kazdego ujecia.

Henry
21-09-2004, 08:18
W trybie M w serii G nawet z lampami EX nie dziala E-TTL, trzeba recznie dopasowywac sile blysku do kazdego ujecia.

To wiem, tylko zastanawiam się czy warto wydać na kostkę zeby mieć TTL (E-TTL?) Bo jesli zyskam tylko TTL to szkoda kasy.

Pozdrawiam,
Henry

Vitez
21-09-2004, 10:11
zastanawiam się czy warto wydać na kostkę zeby mieć TTL (E-TTL?) Bo jesli zyskam tylko TTL to szkoda kasy.


G5 ma E-TTL we wszystkich trybach poza M. Jesli Metz rowniez pracuje w trybie E-TTL to powinien chyba dobrze wspolpracowac?

Henry
22-09-2004, 08:58
G5 ma E-TTL we wszystkich trybach poza M. Jesli Metz rowniez pracuje w trybie E-TTL to powinien chyba dobrze wspolpracowac?

Martwi mnie to "chyba" ;-) Widziałem po róznych stronach że coś jednak było nie tak z tymi Metzami
- ale to były stare strony więc może wtedy jeszcze nie było odpowiedniej kostki. Musze wyszperać jaka jest najnowsza i może jednak ją kupię...

Pozdrawiam,
Henry

Vitez
22-09-2004, 09:24
Martwi mnie to "chyba" ;-)

Zawsze pisze "chyba" jesli czegos nie jestem pewien.


Widziałem po róznych stronach że coś jednak było nie tak z tymi Metzami


Np na forum dpreview pisza ze owszem - E-TTL w Metzu dziala... ale dziwnie - zle mierzy (przypala, niedoswietla czasem, nawet mimo uzycia FEL).

NimnuL
21-10-2004, 10:21
Oczywiscie, innych lamp jest ogrom ...od tanich i przyjemnych Exact przez najprostrze Metzy, Soligory, Sigmy itd itd ... zasada jest prosta. Na stopce naładowana lampa nie moze miec wiecej jak 5-6V ...

Ta dedykacja do Canona to o kant d.... rozbic. Chodzi o dedykacje do EOSów .. G5 niesttey tu nie bedzie współpracował z ta lampa ... nie ma znaczenia, ze lampa ma kilka pinów pasujacych do styków na sankach G5 ... niestety jest BARDZO niewiele lamp ktore w jakikolwiek sposob dzialaja w TTL czy niepełnym ETTL w G5. Sa one jednak niewiele tansze od dedykowanych EXów.
Generalnie wiec co nie kupisz (jesli bedzie inne niz EX) bedzie dzialac w manualu. Czyli mniej wiecej tak jakbys mial Praktice czy Zenita ... nie jest zle ... ale duzych pieniedzy nie ma sensu na to wydawac.