PDA

Zobacz pełną wersję : fill flash i wysokie iso



piotrr
10-01-2009, 02:11
jak chcę przy słabym oświetleniu (np. klub) tylko doświetlić lampą obiekt i mieć małą GO i widoczne światło w tłach - nie udaje mi się, pali mi zdjęcia na wysokim ISO jakby nie brało go pod uwagę :( Nie umiem sobie z tym poradzić. Może ktoś to przerabiał na 5D i 580EXII ? Pozdrawiam wszystkich

quail
10-01-2009, 09:51
Przerabiałem to z 10D i z 1DsMk2. W jakim trybie robiłeś te zdjęcia?

fotna
10-01-2009, 10:15
Popatrz na odległość w jakiej działa auto czy TTL - na wysokich ISO często ona się przesuwa na większą odległość w tym odległość minimalna - jeśli masz ją na 1600 to poniżej 2 metrów na pewno przepali - automat nie zrobi tak krótkiego błysku - warto wtedy używać słabszych lamp albo chociaż założyć rozpraszacz by osłabić błysk. Z tego względu nawet nie pomogą korekcja -3. Gdy chodzi o wąskie słabe światło to już trudniejsze - tylko słabsza lampa z plastrem miodu.

piotrr
10-01-2009, 14:22
Robiłem w Av.

tomdz
10-01-2009, 14:45
Za fotna - duże ISO + mała GO (duży otwór) prawdopodobnie powodują, że lampa nie jest w stanie odpowiednio zmniejszyć mocy.

piotrr
10-01-2009, 17:41
Dzięki za odpowiedź, czy macie może jakąś receptę, podpowiedź na udane zdjęcie przy "klubowym oświetleniu" coby nie popsuć klimatu płaskością flesza ?Chciałbym wykorzystać do tego 35 1.4. Na wysokim iso pali na bliskich odległościach fakt.Pozdrawiam wszystkich i dzięki za rady.

Thunder
10-01-2009, 18:44
A ISO 1600 i 35tka na 1.4 ew. 1.6 bez flasha nie daje rady ? Jesli koniecznie musisz dopalac moze sprobuj gdzies odbic flash.

quail
10-01-2009, 19:55
Po pierwsze zerkaj na wyświetlacz lampy i upewnij się, że minimalna odległość nie jest większa niż odległość od obiektu.
Po drugie pilnuj czasu naświetlania. Jeśli bez użycia lampy aparat wyliczy w trybie Av czas krótszy niż bodajże 1/250s (nie pamiętam jaki jest czas synchronizacji dla 5D), to zmniejsz ISO, aby to skompensować.

werek
10-01-2009, 19:58
skoro wiesz ze wiekszosc zdjec bedzie robiona z bliska to moze warto ustawic lampe na tryb manualny i zjechac z mocą na minimum i posilkowac sie nia jako sposobu na zatrzymanie ruchu, jednoczesnie jezeli nadal pojawia sie przepalenia to zrobic w Av niedoswietlenie zdjecia (swiatla i tak zostana zarejestrowane) o 1/3 eV do 1 eV. w Kazdym razie ja bym tak zrobil.


Po pierwsze zerkaj na wyświetlacz lampy i upewnij się, że minimalna odległość nie jest większa niż odległość od obiektu.
Po drugie pilnuj czasu naświetlania. Jeśli bez użycia lampy aparat wyliczy w trybie Av czas krótszy niż bodajże 1/250s (nie pamiętam jaki jest czas synchronizacji dla 5D), to zmniejsz ISO, aby to skompensować.

ew. jezeli zalezy ci na krotkich czasach to przelacz lampe w tryb HSS, ale sposob ze zmniejszeniem ISO zaproponowany przez quail jest tez dobry

BuRton
10-01-2009, 23:37
Tryb lampy na krótkie czasy naświetlania i-lub palnik w górę - odbijaj światło lampy od sufitu i ścian. Efekty murowane (nawet w sufitach z ciemnych, drewnianych belek).

Powodzenia Marcin.

fotna
11-01-2009, 03:15
wiem o co ci chodzi - nie tyle o naświetlenie ale o lekkie dopalenie dla zatrzymania ruchu wykonawcy przy długich czasach i ustalenia kolorów na wykonawcach nie tracąc niuansu świateł i cieni scenicznych- moja rada
Wariant I
1)pożycz lampę o mniejszej mocy 2)załóż plaster miodu - ale z tym to naprawdę trzeba trochę popracować aby ustawiać palnik tak by celował ściśle w dany obszar.
Albo
Wariant II
Ktoś z lampą na zdalnym wyzwalaczu i plastrem miodu - celujący w obiekty które chcesz zamrozić - tu bdb sprawdza się metz 54mz3 - na manuału naprawdę można uzyskać mikroskopijny błysk - kontakt z tą druga osoba najlepiej przez krótkofalówki z mikrofonem i słuchawkami - trochę wprawy i dość dobrze się sprawdza ( nawet na ślubach)
Jak wymyślisz coś innego skutecznego napisz