PDA

Zobacz pełną wersję : ściąga zdjęcia na czerwono



minia22sc
04-01-2009, 22:20
ello
nowy jestem i do tego amator 20 :D
mam taki problem
mianowice jak zgrywam fotki z aparatu to w kompie od razu są jakby bardziej czerwone niż w aparacie
komp: athlon 5600+; grafika zintegrowana; monitor eizo l768; 5gb ram
foto: canon 40d

co to może być i dlaczego tak sie dzieje
aha i nie jest to kalibracji bo inne foto z netu itp widać cool
pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie

Grzesiek_PL
04-01-2009, 22:45
Pokaż jakieś zdjęcie żeby zobaczyć o co Ci chodzi, i sprawdzić czy na naszych sprzętach też się to dzieje :)

bundy
04-01-2009, 22:50
Pierwsza kwestia - LCD aparatu nie daje możliwości oceny kolorystycznej zrobionych zdjęć. A druga to kalibracja monitora - jeśli masz nieskalibrowany monitor, to również w komputerze nie będzie mowy o poprawnej ocenie kolorystyki zdjęcia. Być może czerwona dominanta na wyświetlanych fotach wynika z rozjechanych ustawień monitora, a w rzeczywistości wcale nie są tak zabarwione?
Przyczyn błędnej kolorystyki zdjęć może być wiele - podałeś w sumie za mało informacji, żeby coś więcej powiedzieć. Robisz RAW czy JPG? Jak ustawiasz balans bieli? Jeśli RAW, to czym go wołasz?

kicha
04-01-2009, 23:04
LCD w 40 D oszukuje na Kelvinach w lewo i to sporo

minia22sc
04-01-2009, 23:12
a jak wkleić foto?? tak patrze po opcjach i nie wiem

preinwher
04-01-2009, 23:13
Pokaż jakieś zdjęcie żeby zobaczyć o co Ci chodzi, i sprawdzić czy na naszych sprzętach też się to dzieje :)

Dokładnie tak. Inaczej trudno cokolwiek wyrokować.

bymistake
07-01-2009, 21:32