Zobacz pełną wersję : Euro RTV - gwarancja na obiektywy Canon
Witam
Kilka dni temu wyslalem zapytanie do sklepu Euro RTV AGD (www.euro.com.pl) odnosnie gwarancji na obiektywy canon ( bo zakupilem u nich). Otrzymalem nastepujaca odpowiedz :
Zgodnie z ustawa ma Pan 2 lata gwarancji, można ją realizować za pośrednictwem Euro w autoryzowanym serwisie.
Czyli rok w serwisie na zytniej ( bo maja "euro gwarancje" w pudelku ktora Euro podbija przy zakupie a pozniej jeszcze roczek w EuroRtvAgd.
Nie wiem czy to ciekawostka czy moze juz wiedzieliscie o tym ale chyba malo ktory sklep pisemnie potwierdza o 2 letniej gwarancji skoro sam Canon daje tylko 1 rok.
Ciekawie jak to jest z aparatami (body)
Mnie zastanawia jak to jest z warunkami ich platnych gwarancji na 5 lat. Kosztuje to sporo ale jesli dziala rowne dobrze jak wyglada(wymiana sprzetu na nowy) to byla by to bardzo ciekawa opcja;).
Tylko jest to sklep dla osób o dużej cierpliwości.
Właśnie zamówiłem u nich poprzez internet 50 1.4.
Poniżej część odpowiedzi jaką otrzymałem:
"Przystępujemy do sprawdzenia możliwości jego realizacji. Zwykle realizacja tego typu zamówień zajmuje nam około 28 dni roboczych. W tym terminie będziemy się kontaktować w celu sfinalizowania transakcji."
A ja kupiłem 400D na miejscu w sklepie... Chociaż wtedy dość drogo bo 2000zł (można było najtaniej dostać za 1800 chyba) ale 2 lata gwarancji + dokupiłem rok za 10% wartości aparatu... czyli 2200 w ratach 0% (6mc) z gwarancją na 3 lata... Mnie się to podoba ;] Migawka zdąży 2 razy paść :D (mam nadzieję, że to też gwarancja obejmuje ;P)
Jezeli mowa o tej dodatkowej , platnej to oj oj - jezeli migawka padnie lub cos innego z powodu eksploatacji to nie bedzie to podlegac dodatkowej gwarancji. Oni na dodatkowej gwarancji daja dany towar to autoryzowanego serwisu , placa za ekspertyze ( maja umowe , wiec placa grosze) i dopiero po tym wymieniaja lub naprawiaja towar. Napewno nie naprawia jezeli cos zuzylo sie ze wzgledu eksploatacji lub innych czynnikow na ktore miales wplyw ( jest surowa ekspertyza serwisu). Jedyny plus to ze np po 2 latach jak bedziesz chcial sprzedac aparat np na allegro to osoby ktore nie wiedza na czym polega ta dodatkwoa gwarancja kupia za wyzsza cene :) ( bo niby jeszcze na gwarancji )
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Tylko jest to sklep dla osób o dużej cierpliwości.
Właśnie zamówiłem u nich poprzez internet 50 1.4.
Poniżej część odpowiedzi jaką otrzymałem:
"Przystępujemy do sprawdzenia możliwości jego realizacji. Zwykle realizacja tego typu zamówień zajmuje nam około 28 dni roboczych. W tym terminie będziemy się kontaktować w celu sfinalizowania transakcji."
No nie dziw sie , towar jest tylko na zamowienie co pisze podczas skladania zamowienia. Jezeli to ci nie odpowiada zrezygnuj i kup gdzie indziej. Nie mozna oczekiwac od sklepu ze bedzie posiadal kazdy towat na stanie magazynowym. Co innego jezeli pisalo by ze jest toawr ze przysla w ciagu 48 godzin a po tych 48 godzinach dostalbys taka informacje ze za 28 dni - wtedy to sklep bylby nie powazny i wtedy bys mogl miec pretensje.
Czyli rok w serwisie na zytniej ( bo maja "euro gwarancje" w pudelku ktora Euro podbija przy zakupie a pozniej jeszcze roczek w EuroRtvAgd.
Nie wiem czy to ciekawostka czy moze juz wiedzieliscie o tym ale chyba malo ktory sklep pisemnie potwierdza o 2 letniej gwarancji skoro sam Canon daje tylko 1 rok.
Po uplywie roku realizuje sie tzw. gwarancje "z ustawy". Producent ma obowiazek dac gwarancje 24 miesiace na swoj sprzet, takze nic za darmo od Euro nie dostajesz ;) (tak jest z aparatami, nie wiem jak dokladnie z obiektywami). Realizowanie gwarancji w sklepie polega tylko i wylacznie na tym, ze wysylaja sprzet do autoryzowanego serwisu. Trwa to zwykle dluzej, ale nie ponosi sie kosztow wysylki ;)
Co do przedluzonej gwrancji w Euro, to nie jest nic innego jak ubezpieczenie sprzetu. Ta zwykla, za odpowiednio 10, 15 i 20% wartosci na 3, 4 i 5 rok dziala tak samo jak zwykla gwarancja producenta. Rozszerzona natomiast jest drozsza o 5% (odpowiednio 15, 20, 25% na 3,4 i 5 lat), ale ubezpiecza od niebezpiecznych wypadkow (ze niby nikt celowo nic nie uszkodzil), wszystkich uszkodzen mechanicznych, generalnie wszystko z winy uzytkownika (spadnie, zaleje sie, ktos niechcacy kopnie ;) i takie tam). Wszystko poza kradzieza i zgubieniem. Swoja droga ubezpieczycielem jest Hestia. Tyle teorii, sama nie mialam takiej gwarancji, wiec nie wiem jak jest z jej realizacja, ale bez laski powinni naprawiac lub wymieniac.
Po uplywie roku realizuje sie tzw. gwarancje "z ustawy". Producent ma obowiazek dac gwarancje 24 miesiace na swoj sprzet, takze nic za darmo od Euro nie dostajesz ;) (tak jest z aparatami, nie wiem jak dokladnie z obiektywami). Realizowanie gwarancji w sklepie polega tylko i wylacznie na tym, ze wysylaja sprzet do autoryzowanego serwisu. Trwa to zwykle dluzej, ale nie ponosi sie kosztow wysylki ;)
.
No tak tylko ze jak masz gwarancje Canona (papierkowa) to po uplywie roku juz nie wyslesz do serwisu w ramach gwarancji. Takze wiele sklepow nie przyznaje sie do tego ze powinno byc dwa lata gwarancji i nie przyjmuja towaru gdy minie rok ( np Fotojoker) i zbedne tlumaczenia na temat ustawy i prawa.
Tutaj zas EURO mowi wprost o tym 2 letnim prawie gwarancji i nie bedze robilo problemow po roku. I w tym przypadku niech juz EURO sie kluci z serwisem co do ustawy i praw konsumaneta odnosnie 2 lat gwarancji.
MacGyver
13-11-2008, 16:28
http://canon-board.info/announcement.php?f=41&a=3
http://canon-board.info/showthread.php?t=28568
http://canon-board.info/showthread.php?p=525905
http://canon-board.info/showthread.php?t=1631
http://canon-board.info/showthread.php?t=998
itd.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.