Zobacz pełną wersję : 430ex czy 430ex II?
Zastanawiam się którą lampę wybrać.
Różnic w działaniu jakichś wielkich nie ma, chyba tylko czas ładowania skrócony o 20%.
Jestem amatorem, ale mam niekiedy mus robienia zdjęć w fatalnych warunkach oświetleniowych, a zdjęcia muszę mieć nieporuszone- oczywiście lampa wbudowana to totalna porażka- cienie, słabe światło itd.
Używaną 430ex mogę dostać za 500-550 zł- a wersję II za 800zł...
Body z jakim lampa byłaby używana to 20D.
Pozdrawiam.
Ja bym wybral II, ma kilka usprawnien dla mnie znaczacych, np. metalowa stopke i szybki system zapinania na body.
też stoję przed podobnym dylematem. czy metalowa stopka i szybki system zapinania warte są nawet 200 - 300 zł?
brunovis
10-11-2008, 16:10
też stoję przed podobnym dylematem. czy metalowa stopka i szybki system zapinania warte są nawet 200 - 300 zł?
Za Fotopolis informacja Canona: "Czasy ładowania zostały skrócone o około 20%, a proces ładowania przebiega cicho"
to ładowanie cicho nie jest takie dobre, bo tak to się słyszy przynajmniej czy lampa się już naładowała. no ale ja fotografuję z otwartymi oczami więc widzę czy się naładowała drugim okiem:)
Za Fotopolis informacja Canona: "Czasy ładowania zostały skrócone o około 20%, a proces ładowania przebiega cicho"
Oj to to tez to bardzo sie liczy, jednak co 580II to 580II:) jeszcze tylko flash extender by sie przydal a to w polsce nie da rady kupic:(
Kupiłem EX II za (769 zł ? + wysyłka) i jestem b. zadowolony. Mocowanie b. wygodne. W używaną bym nie wchodził - nie jesteś w stanie sprawdzić ile razy palnik błysnął, a ew. wymiana jest chyba ekonomicznie średnio opłacalna. Jeżeli szybkie mocowanie nie ma dla Ciebie istotnego znaczenia, to poszukaj jeszcze gdzieś wersji poprzedniej (nowej). Różnica w czasie ładowania dla amatora chyba nieistotna.
Różnica w czasie ładowania dla amatora chyba nieistotna.