PDA

Zobacz pełną wersję : ostrość w manualu



nowyxxx
09-11-2008, 22:44
mam pytanie do szanownej braci fotografów, a mianowicie jak wygląda ustawianie przesłony, ostrości w obiektywach bez AF?
śledząc forum wywnioskowałem że gdy obiektyw na na korpusie literkę "A" to wartością przesłony można sterować z poziomu body, a jak nie, to rozumiem że przesłonę ustawiam ręcznie na obiektywie- w zależności od tego jaki efekt chcę uzyskać, a aparat sam dobierze czas ?, czy aparat mi podpowie jaką wartość przesłony wybrać i taką będę musiał ustawić na pierścieniu?
sorry jeśli pytania są infantylne, ale jestem początkującym a chciałbym spróbować swoich sił na czymś innym niż kit
z góry dziękuję...

plyszczarz86
09-11-2008, 22:57
W szkłąch m42 ustawienie przysłony odbywa się na obiektywie. Aparat ustawiasz na M lub AV, przysłone wybierasz na obiektywie a czas w body albo automatyka ci go dobierze. Wskaźnik przysłony w wizjerze bedzie pokazywał 00, ale tym sie nie nalezy przejmować. Co do ostrości to ostrzysz dokłądnie tak jakbyś obiektyw EF przełączył w tryb manualnego ustawiania ostrości. Jeśli masz przejściówke m42->EOS bez potwierdzenia ostrości to ostrzysz wyłącznie "na oko", jesli natomiast masz przejściówke z ukłądem potwierdzającym ostrość to przy odpowiednim ustawieniu ostrości (nadal ręcznie) zaświeci ci sie lampka sygnalizująca ze dany punkt ma poprawnie ustawioną ostrość.
Pozatym radze przeszukać forum przed zadaniem pytania bo na temat szkieł m42 i ich obsługi było wiele tematów.
Pozdrawiam
Paweł

airhead
09-11-2008, 23:02
ciężko znaleźć ludzi używających szkieł FD...

Szczur88
09-11-2008, 23:18
za to M42 już całkiem sporo...

airhead
09-11-2008, 23:42
za to M42 już całkiem sporo...tylko że to koledze nie pomoże, bo on mówi o FD (po co inaczej by wspominał o automacie przysłony?)

Szczur88
09-11-2008, 23:55
Z FD główny problem jest ten sam, co z M42 u nikosia, czyli konieczność używania soczewki, co może nieźle popsuć zdjęcie, sad but true...

nowyxxx