PDA

Zobacz pełną wersję : Mamiya DL28



Bahrd
22-10-2008, 17:27
http://www.dpreview.com/news/0810/08102102mamiya_dl28.asp
28 to liczba "milijonów" pikseli a DR = 12 EV.
Duży ekran dotykowy z tyłu - ciekawe, czy będzie można odpowiednimi "akordami" - jak w nowych makówkach - wybierać opcje...

PS
Dobrze myślę: 12 EV na ISO800 to jakby mieć 10EV na ISO3200 i 8EV na ISO12800?

Bahrd
22-10-2008, 22:55
Wygląda na to, że myślałem dobrze: http://www.clarkvision.com/imagedetail/digital.sensor.performance.summary/ - wydaje się, że to całkiem rzetelny ale i przystępny artykuł:

Larger pixels collect more light, just like a large bucket collects more rain drops in a rain storm.
Przy okazji - posiadacze 5D, których "dołuje" AF, mogą się "dowartościować" przeglądając wykresy zmierzonych w nim charakterystyk (ci od 1D Mk III też).

sv
23-10-2008, 16:05
Ta mamiya ma tylko jedną wadę: przez ostatnie kilka dni znacznie podrożała :-)

Bahrd
23-10-2008, 16:17
Ta mamiya ma tylko jedną wadę: przez ostatnie kilka dni znacznie podrożała :-)
Dla mnie pozostaje to nieodmiennie tajemnicze: co i gdzie się nagle zmieniło, że jedna waluta stała się nagle silniejsza względem drugiej...? Przecież ani jednej, ani drugiej, nagle nie dodrukowano albo nie spalono/zatopiono/zamknięto w skarbcu za Wielkim Murem...

minek
24-10-2008, 13:48
New system... zamiast zrobić po prostu nową ściankę do ZD/RZ ... :/

HuleLam
28-10-2008, 11:56
New system... zamiast zrobić po prostu nową ściankę do ZD/RZ ... :/

ale czy RZ-ka po cropie do niepełnego 6*4.5 nie utraciłaby sporo ze swych zalet? Byłoby wręcz gorzej niż przy cropach małoobrazokowych (1 vs. 1.3 vs. 1.6)...

minek
29-10-2008, 14:15
ale czy RZ-ka po cropie do niepełnego 6*4.5 nie utraciłaby sporo ze swych zalet? Byłoby wręcz gorzej niż przy cropach małoobrazokowych (1 vs. 1.3 vs. 1.6)...

Zalet? Nieee, mechanika i optyka działają tak samo a nawet lepiej, tylko crop trzeba brać pod uwagę. Obecne ścianki mają rozmiar o ile się dobrze nie mylę 36x48 - to mniej niż 645, a jest używane.

HuleLam
01-11-2008, 10:04
Zalet? Nieee, mechanika i optyka działają tak samo a nawet lepiej, tylko crop trzeba brać pod uwagę. Obecne ścianki mają rozmiar o ile się dobrze nie mylę 36x48 - to mniej niż 645, a jest używane.

No to zobacz, jaki kąt widzenia da CI obiektyw np. 80mm (standard) dla 6*7, dla 6*4.5, dla 36*48 .... Jeśli crop jest rozwiązaniem co do zasady ułomnym (to powszechnie przyjęta teza na tym Forum ;)), to tak samo jest w średniakach, a im większy crop (6*7 vs. 36*48 ) tym więcej jego wad.

Bagnet007
01-11-2008, 11:14
Wydaje mi się, że póki nie będziesz potrzebował jakiegoś super-szerokiego kąta, to chyba nie jest to znów tak wielki problem :) Na czym się kończą sekory (C/Z 67), 50mm ?

HuleLam
02-11-2008, 13:08
Wydaje mi się, że póki nie będziesz potrzebował jakiegoś super-szerokiego kąta, to chyba nie jest to znów tak wielki problem :) Na czym się kończą sekory (C/Z 67), 50mm ?

No to słabowicie - 50mm dla formatu 36*48 (2FF) odpowiada 25mm dla klatki FF. Czyli prawdziwego szerokiego kąta nie ma! To dokładnie taki sam problem jak dla APS-C vs. FF - stosując szkło super-szerokokątne uzyskujesz zaledwie "normalny" szeroki kąt (vide Canon 17-40L / 16-35L na puszce z cropem).

EDIT: oczywiście zdaję sobie sprawę, że w studio te wady są naprawdę minimalne :)

Bagnet007
02-11-2008, 13:45
Jest jeszcze 37mm fisheye :) ale jeśli z taką przyssawką wychodzi 25mm, to przecież to już jest bardzo szeroko, więc problem nie powinien być znów tak dokuczliwy.

minek
03-11-2008, 18:39
No to zobacz, jaki kąt widzenia da CI obiektyw np. 80mm (standard) dla 6*7, dla 6*4.5, dla 36*48 .... Jeśli crop jest rozwiązaniem co do zasady ułomnym (to powszechnie przyjęta teza na tym Forum ;)), to tak samo jest w średniakach, a im większy crop (6*7 vs. 36*48 ) tym więcej jego wad.

80mm to jest chyba dla 6x6.
Do MZ standardem uczynili 110mm.
Tak, wiem co to crop.
Mówię, że nadal można by wszystkie obiektywy, kominki, lupki, matówki używać, gdyby nie robili całego aparatu na nowo.


No to słabowicie - 50mm dla formatu 36*48 (2FF) odpowiada 25mm dla klatki FF.

Ta zależność (odpowiednik ogniskowej jednego formatu w innym formacie) nie jest od pola powierzchni ale od przekątnej.
Dla ogniskowej 50mm na 6x7 odpowiednią ogniskową na małym obrazku jest około 24mm.
To samo 50mm na cropie 36x48 da wizualnie odpowiednik 32-35mm z małego obrazka.

HuleLam
05-11-2008, 13:58
80mm to jest chyba dla 6x6.
Do MZ standardem uczynili 110mm.
Tak, wiem co to crop.
Mówię, że nadal można by wszystkie obiektywy, kominki, lupki, matówki używać, gdyby nie robili całego aparatu na nowo.
Fakt.


Ta zależność (odpowiednik ogniskowej jednego formatu w innym formacie) nie jest od pola powierzchni ale od przekątnej.
Dla ogniskowej 50mm na 6x7 odpowiednią ogniskową na małym obrazku jest około 24mm.
To samo 50mm na cropie 36x48 da wizualnie odpowiednik 32-35mm z małego obrazka.
A tu zjadłem pierwiastek ;-). Masz rację, co tylko bardziej pokdreśla mój punkt (brak prawdziwego szerokiego kąta - przecież 32-35mm dla małego obrazka jest strasznie wąsko!)