PDA

Zobacz pełną wersję : ultraszeroki obiektyw



toguko
11-10-2008, 02:20
szukam ultraszerokiego obiektywu o ogniskowej okolo 10-20mm do architektury. rybie oko odpada. niedlugo zamierzam kupic 5D, wiec musi pasowac do pelnej klatki. sa jeszcze jakies opcje oprocz Sigmy 12-24mm?

iktorn92
11-10-2008, 09:23
Ef 14 2.8 II albo tokina 12-24...

majku
11-10-2008, 09:38
Ef 14 2.8 II albo tokina 12-24...
tokina chyba nie do 5d, hmm.zdecydowanie z tego co pamietam!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
wybierz dobra sztukę sigmy!
i tyle(no chyba że masz kaskę to 16-35)
ale wybierana sigma na pewno spełni Twoje oczekiwania!
szerzej nie ma(chyba że rybie oczko- ale to nie wchodzi w grę)

Pavlik
11-10-2008, 09:58
tokine 12-24 da sie podpiąć do 5D, bagnet pasuje, tylko trzeba uważać aby tylna soczewka nie uderzała w lustro. Od 18 mm nie ma winiety i spisuje się całkiem nieźle. Z ultraszerokich jest jeszcze tania sigma 17-35 2,8-4,0 której używam i generalnie jak na stosunek jakość/cena jest ok, nie wyrywa z nóg ale na hobbystyczne pstrykanie enough.

pozdrawiam

RobertG
11-10-2008, 10:18
Do architektury to chyba któryś z tych
http://www.canon.pl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Tilt-and-Shift_Lenses/index.asp

majku
11-10-2008, 10:30
tokine 12-24 da sie podpiąć do 5D, bagnet pasuje, tylko trzeba uważać aby tylna soczewka nie uderzała w lustro. tez czytałem że pasuje i nawet 11-16 pasuje -widziałem fotki na 14mm
ale sensu żadnego nie widzę żeby kupować szkło 12-24 czy 11-16i od 18 lub 14 uzywać
totalnie bezsensu
mz. nie wchodzi w ogóle w grę zwłaszcza przy takim sprzęcie jak 5d!
pzdr;)

Kolekcjoner
11-10-2008, 11:43
tokine 12-24 da sie podpiąć do 5D, bagnet pasuje, tylko trzeba uważać aby tylna soczewka nie uderzała w lustro. Od 18 mm nie ma winiety i spisuje się całkiem nieźle. Z ultraszerokich jest jeszcze tania sigma 17-35 2,8-4,0 której używam i generalnie jak na stosunek jakość/cena jest ok, nie wyrywa z nóg ale na hobbystyczne pstrykanie enough.

pozdrawiam
Wiesz od 17 (16) jest do Canona całkiem niezła szklarnia - nie potrzeba zamienników. Natomiast Kolega pytał o coś szerszego. I tu już miodu nie ma do FF.

airhead
11-10-2008, 11:49
od 18 bez sensu, ale już od 14 niekoniecznie

MSZ powinieneś się zdecydować - czy ma być to obiektyw pod cropa, czy pod 5D
jeżeli chcesz go używać na obu, w grę wchodzi tylko S 12-24, która - niestety - też ma swoje wady

jeżeli zdecydujesz się na FF, to przypomnę, że obok 17-40L i 16-35 istnieje jeszcze "ultra szerokokątny budżetowy" 20-35 USM :D

janmar
11-10-2008, 11:56
14/2,8 mark II canona.Drogo ale b.warto.Można oczywiście używać i z cropem i FF em.
Szkło miodne i cudne.

miszaqq
11-10-2008, 12:00
zalezy do czego ta sigma, bo ciemnosc z nia widze, dlatego tez sie jej pozbywam, obiektyw fajny ale niestety we wnetrzach brakuje swiatla, dzisiaj jeszcze jedzie na jeden slub i tyle, na cropa to chyba tokina 11-16, na ff za bardzo nie ma co, chyba ze 14L canona

toguko
11-10-2008, 14:47
Do architektury to chyba któryś z tych
http://www.canon.pl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Tilt-and-Shift_Lenses/index.asp

o! o cos takiego mi wlasnie chodzi! tylko szkoda, ze ta 24mm nie jest ostra i ze nie ma szerszych.

MaciekP
11-10-2008, 17:40
kupiłem właśnie 14 f/2.8 II...akurat byłem w NYC i zajrzałem do BH (niewiarygodny sklep z 600 Żydami-sprzedawcami z pejsami i czymś na kształt chałatów....co za widok!).
Mam 85L, 35L itd i nie sądziłem, że ten obiektyw mnie powali...tak jednak się stało.
Ma niewiarygodny kolor i ostrość. To zupełnie niesamowite jak może być ostry taki szeroki kąt.
Trzeba jednak bardzo uważać przy kadrowaniu przy 14mm na 5D.
Kolejna rzecz do bardzo duży kontrast wymagający zwykle korygowania na -3 w DPP. Jeżeli zestawisz kontrast -3, color saturation +2 to masz prawdziwą ferię barw Nowego Jorku.

pst
11-10-2008, 18:07
zalezy do czego ta sigma, bo ciemnosc z nia widze, dlatego tez sie jej pozbywam, obiektyw fajny ale niestety we wnetrzach brakuje swiatla, dzisiaj jeszcze jedzie na jeden slub i tyle, na cropa to chyba tokina 11-16, na ff za bardzo nie ma co, chyba ze 14L canona

światło to jest argument jeśli robisz śluby - do architektury rozumiem że obowiązkowo statyw i MLU.
ciemność wtedy nie przeszkadza...
bedzie musiał natomiast prostować ściany chyba że zleceniodawca lubi walące sie ;-)
t-shift byłby dobrym rozwiązaniem z tego co czytałem - ale żadnego takiego szkla nie miałem

MaciekP
11-10-2008, 18:09
wrzuciłem jedno zdjęcie z centrum handlowego w Waszyngtonie, Pentagon Mall.

http://mparvi.republika.pl/PentagonMall.JPG
Ma ok 10MB.
Zero korekcji szkła w DPP, ale za to:
kontrast -2
saturation +2
sharpness 2
brightness +0.67 (2/3EV)

5D, ISO 200...reszta w exif

zuch
12-10-2008, 03:03
Hej
jest sigama 10-20 1:4-5,6 DC HSM
trochę ciemna, ale w plenerze daje rade, w ciasnej zabudowie przetestowana (Manhattan)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ups sory doczytałem, że w sigmie oznaczenie DC mówi, że pasuje do cropa