Zobacz pełną wersję : Fotografia krajobrazu - obróbka w PS
Witam. Nie wiedzialem jaki dac tytuł pod moje pytanie wiec dałem taki. Nie miejcie mi tego za złe:-D
I takie pytanko. Jak się robi miejscowy kontrast i saturację w PSie?
Janusz Body
05-10-2008, 15:16
Witam. Nie wiedzialem jaki dac tytuł pod moje pytanie wiec dałem taki. Nie miejcie mi tego za złe:-D
I takie pytanko. Jak się robi miejscowy kontrast i saturację w PSie?
I jedno i drugie najprościej na warstwach korekcyjnych (w palecie layers takie kółeczko u dołu) i odpowiednie zaczernienie na masce dołączonej do każdej warstwy korekcyjnej.
a mógłbys obrazkowo to przedstawic, krok po kroku i zamiescic jakies przykladowe zdjecie surowe i po obróbce , no i jakieś screeny z co pokolei robiłeś. Bylo by fajnie:-D
pozdrawiam
Janusz Body
05-10-2008, 16:40
a mógłbys obrazkowo to przedstawic, krok po kroku i zamiescic jakies przykladowe zdjecie surowe i po obróbce , no i jakieś screeny z co pokolei robiłeś. Bylo by fajnie:-D
pozdrawiam
Bez specjalnej dbałości o kolory :)
Przed i po (które jest które? ;) ):
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)
Screenshot:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)
WoW! i taki efekt?!
Muszę to przećwiczyć - może wreszcie ten PS zacznie się mnie słuchać, bo narazie to raczej naprawdę PSuję swoje zdjęcia :mad:
Janusz - dzięki za poradę (przypiąłem się do wątku) i za wcześniejsze, które próbuję zgłębić! Pozdrawiam!
WoW! i taki efekt?!
Te góry "przed i po" na pewno nie są rezultatem tylko tej jednej
krzywej (i tej warstwy hue/sat jak na screenshocie).
Te góry "przed i po" na pewno nie są rezultatem tylko tej jednej
krzywej (i tej warstwy hue/sat jak na screenshocie).
więc proszę podpowiedz jak uzyskiwać takie efekty.
Moje krajobrazy są jakieś takie "bezpłciowe" - w realu wydawały się żywsze i ciekawsze, a później na zdjęciach tracą, nie ma tych samych emocji.
więc proszę podpowiedz jak uzyskiwać takie efekty.
jak kolega wcześniej napisał, to nie efekt jednej krzywej. skoro nie jednej to kilku, tak więc ciągniesz krzywe dla nieba, dla ziemi, dla góry itd. do tego masz jeszcze możliwość na takiej samej zasadzie - czyli na maskach - zmieniać saturacje itd.
więc proszę podpowiedz jak uzyskiwać takie efekty.
A może zapodaj jakieś swoje "bezpłciowe" zdjęcie? Wolałbym obrobić jakieś
Twoje zdjęcie i Ci powiedzieć co zrobiłem, niż zgadywać co ktoś inny zrobił
ze swoim. Inna sprawa, że prawdopodobnie inni też do tej zabawy dołączą
i się więcej nauczysz.
Chętnie!
proszę uprzejmie:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://g.imageshack.us/img387/img8160miniug3.jpg/1/)
takie może bez treści :confused: - ale jednak zrobiłem je, w naturze wyglądał dużo lepiej, uważałem, że to ciekawy widoczek, a nawet jeśli nie ciekawy to przynajmniej dosyć ładny.
Taki rozmiar pewnie nie nadaje się do obróbki, podpowiedzcie jak podlinkować (gdzie) oryginalne - ma 4,2MB
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Albo jeszcze taki wodospad:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://g.imageshack.us/img401/img4938mrp9.jpg/1/)
naprawdę wygladał fantastycznie!!!
I co z niego zostało? :cry:
(w tym przypadku nawet mam RAWa)
jak kolega wcześniej napisał, to nie efekt jednej krzywej. skoro nie jednej to kilku, tak więc ciągniesz krzywe dla nieba, dla ziemi, dla góry itd. do tego masz jeszcze możliwość na takiej samej zasadzie - czyli na maskach - zmieniać saturacje itd.
Za każdym razem w nowym oknie z krzywymi?
Przymierzam się dopiero korzystania z tego narzędzia, stąd zasadnicze pytanie: jakie są ogólne zasady posługiwania się krzywymi (w jakim kierunku ustawiać) dla jasnych i dla ciemnych obszarów?
Napisałeś że oddzielne dla ziemi i dla gór... czy tu także różnie ustawiasz krzywe?
I pytanie nieco inne: czy w czarno-białym krajobrazie (jednak błona kolorowa) zabawa z krzywymi różni się i czy ma znaczenie w którym miejscu obrabiania usuwamy kolor?
Pozdr.
Za każdym razem w nowym oknie z krzywymi?
Przymierzam się dopiero korzystania z tego narzędzia, stąd zasadnicze pytanie: jakie są ogólne zasady posługiwania się krzywymi (w jakim kierunku ustawiać) dla jasnych i dla ciemnych obszarów?
Napisałeś że oddzielne dla ziemi i dla gór... czy tu także różnie ustawiasz krzywe?
I pytanie nieco inne: czy w czarno-białym krajobrazie (jednak błona kolorowa) zabawa z krzywymi różni się i czy ma znaczenie w którym miejscu obrabiania usuwamy kolor?
Pozdr.
za każdym razem na nowej warstwie korekcyjnej gdzie na nowej masce "malujesz" sobie tam gdzie chcesz żeby ten efekt był, albo przy odwróconej masce, go nie było. nie mam na tym kompie szopa, bo jestem w trakcie przeprowadzki, ale przy okazji zrobię Ci prt scrn z opisem co i jak, bo warstwy korekcyjne to super sprawa. można wtedy ciągnąć krzywe i na masce zaznaczyć obszar nieba, twarzy etc a potem znowu ciągnąć krzywe - inaczej, podobnie czy tak samo - i zastosować to do innego fragmentu zdjęcia. mam nadzieję, że w miarę jasno napisałem:)
aha - na jakiej zasadzie się posługiwać? masz podgląd na żywo, więc spróbuj krzywymi pokręcić żeby zobaczyć co można osiągnąć i jak się to robi. ja tak się nauczyłem prawie całego szopa. całego w sensie całej mojej wiedzy na ten temat, bo tak to znam może 10% jego możliwości;)
Chętnie!
proszę uprzejmie:
Próbuję, ale nie jestem w stanie pobrać tych plików. Coś z tymi linkami
jest nie tak*.
*albo ze mną, czego absolutnie wykluczyć nie można.
za każdym razem na nowej warstwie korekcyjnej gdzie na nowej masce "malujesz" sobie tam gdzie chcesz żeby ten efekt był, albo przy odwróconej masce, go nie było. nie mam na tym kompie szopa, bo jestem w trakcie przeprowadzki, ale przy okazji zrobię Ci prt scrn z opisem co i jak, bo warstwy korekcyjne to super sprawa. można wtedy ciągnąć krzywe i na masce zaznaczyć obszar nieba, twarzy etc a potem znowu ciągnąć krzywe - inaczej, podobnie czy tak samo - i zastosować to do innego fragmentu zdjęcia. mam nadzieję, że w miarę jasno napisałem:)
Dzięki. Będę wdzięczny za ten opis.
Próbuję, ale nie jestem w stanie pobrać tych plików. Coś z tymi linkami
jest nie tak*.
Udało mi się tylko wstawić małe obrazki bo ImageSchack ma ograniczenia wielkości plików - jest to co widać czyli jpg o szerokości 600 pikseli.
:!: czy ktoś podpowie jak zrobić link do pełnego pliku, gdzie go przesłać, tak żeby można było ściągnąć oryginał ? :!:
schabu - czekamy na Twój opis !
czy ktoś podpowie jak zrobić link do pełnego pliku, gdzie go przesłać, tak żeby można było ściągnąć oryginał ?
A weź mi ten wodospad mailem przyślij. Wystawię go w swojej galerii dla innych
i przy okazji spróbuję go obrobić sam.
dev0null MAŁPA gmail.com
Dostałem plik od autora. Jeśli ktoś jest chętny do pobawienia się nim (plikiem,
nie autorem), to można go pobrać tu:
http://bertold.zenfolio.com/p53652483/h24f6639b#h24f6639b
Po najechaniu na zdjęcie, należy wybrać opcję "Download Original".
Moje skromne podejście do tematu:
PRZED:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p6201271314-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p620127131-4.jpg)
PO:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p9917976934-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p991797693-4.jpg)
Jeżeli autorowi odpowiada, to chętnie opiszę kroki.
Fajnie ! prawie jakbyś tam był i widział w rzeczywistości :)
Wiem, że trochę "przepaliłem" liście w słońcu i cudów nie będzie, ale podoba mi się - nabrało tej soczystości. Nawet kolorystyka skał podobna... może było odrobinę więcej czerwieni na tych mokrych pionowych skałach. :wink: .... a może jest dobrze?...
Naprawdę zrobiłeś to szybko i świetnie trafiłeś w to co chciałem uzyskać.
Jeśli znajdziesz czas to proszę o opis - chyba domyślasz się, że najbardziej wskazany byłby dokładny, "łopatologiczny" jak dla początkującego :oops:
Z góry dziękuję !
Mnie wyszło takie.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://grono.net.s3.amazonaws.com/gallery-65945971.jpg)
Jakoś mi się Chorwacja przypomina jak patrzę na to zdjęcie.
Korekta w ACR:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/loterfol.jpg)
Mnie wyszło takie.
Nieźle, ale z całym szacunkiem - w naturze zieleń była bardziej soczysta, lato, dużo wilgoci, aż widać było jak chętnie rośnie :smile:
bertold jepiej trafił z kolorystyką, tym niemniej dziękuję za wkład. Napisz co robiłeś, masz jakieś własne ulubione algorytmy działań?
Jakoś mi się Chorwacja przypomina jak patrzę na to zdjęcie.
Brawo! dokładnie, to jeden z wodospadów w kompleksie "Plitwickie jeziora"
Ładnie tam, prawda?
http://park-narowodwy-plitwickie-jeziora.chorwackie.pl/
Fajnie ogląda się jak różni ludzie obrabiają jedną fotke. Może to pomysł na jakis nowy dział albo coś.
Brawo! dokładnie, to jeden z wodospadów w kompleksie "Plitwickie jeziora"
Ładnie tam, prawda?
http://park-narowodwy-plitwickie-jeziora.chorwackie.pl/
Tak też myślałem. Jedyną wadą tego miejsca są chmary turystów :(
Zieleń faktycznie u mnie możne trochę zbyt mocno zgaszona, ale na zdjęciu poniżej mojego (przynajmniej na moim monitorku) zbyt mocno bije w oczy. Ponadto zwracam uwagę na kolor "spadającej" wody - nie powinna być biało-szara ?
Korekta w ACR:
O! ciekawe! udało Ci się zwalczyć te paskudne prześwietlenia na liściach i do tego roślinki na pierwszym planie mają fajną zieleń, mniej żółte niż u bertold-a, ale widać, że są świeże i żywe. Jeśli mogę coś zakwestionować to kolor wody - taki za mało wodnisty :wink: , ale dzięki.
Czy ktoś wreszcie uchyli rąbka tajemnicy jak to osiągnąć?
uchylę, to proste jak budowa cepa:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/loterfol1.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/loterfol2.jpg)
Nałożyłem na swoją wersję kolego czornyj (mam nadzieję, że mnie za to nie pozwie powołując się na prawa autorskie :)) z kryciem 25% i wyszło mi tak. Na moim CTR wygląda przyzwoicie.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://grono.net.s3.amazonaws.com/gallery-65951575.jpg)
Nie ma sprawy ;)
Oczywiście, możliwości interpretacji tej sceny są niezliczone. Jeślibym chciał pójść bardziej w stronę mrocznej i mniej cukierkowatej interpretacji biperka, to ustawiłbym suwaczki w ten sposób:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/loterfol3.jpg)
uchylę, to proste jak budowa cepa:
Sprytnie - przepalenia zlikwidowałeś dodając winietę - ja zawsze chciałem z nią walczyć, a okazuje się, że może pomóc :shock:
Hmm... poza tym to "zabawa" suwaczkami, niestety zaczynam domyślać się w czym mam problem: nie bardzo wiem co te zakładki: Hue, Saturation, Luminance robią i czym w praktyce różni się działanie np suwaczka Greens na Hue i na Luminance :oops: będę musiał odłożyć obróbkę zdjęć i zająć się książkami :idea:
Biperek - powstaje taki swoisty "HDR" !!! Po złożeniu kilku zdjęć uzyskamy zdjęcie doskonałe! każdy trochę inaczej je obrabia, a w ten sposób skrajności znoszą się i taki >konglomerat< to prawie bezwzględna doskonałość :-)
:confused: zaraz, zaraz... - jak Wy obrabiacie jpg-a w Camera Raw? przecież RAW-a nie wysyłałem !? (sorry - jeśli pytanie jest całkiem debilne)
W Adobe Camera RAW wbrew pozorom można obrabiać wszystko. Suwaczki to nic innego, jak korekta na krzywych i warstwach, tylko operuje się nimi szybko i sprawnie, a mając RAW obróbka odbywa się na 100% liniowo zarejstrowanych danych z matrycy, dzięki czemu mamy większe pole manewru (każda konwersja - nawet do 16 bitowego TIFF-a - powoduje jednak pewną utratę informacji).
Co do kolorowych suwaczków HSL to ich działanie jest szalenie proste i czytelnie zilustrowane - w zakładce Hue zmieniamy ton danego waloru barwnego - przykładowo ja tutaj przesunąłem żółcienie w zieleń, przesuwając żółty suwaczek w prawo. W zakładce Saturation regulujemy nasycenie danych walorów barwnych - i tak dla przykładu przesuwając niebieski suwaczek w lewo zneutralizowałem zaniebieszczenie na strumieniu spadającej wody. Ostatnia zakładka Lightness to jaskrawość danych walorów barwnych - w powyższym przykładzie obniżyłem jasność zieleni i żółcieni, które na zdjęciu uległy przepaleniu.
[QUOTE=czornyj;541424]W Adobe Camera RAW wbrew pozorom można obrabiać wszystko. Suwaczki to nic innego, jak korekta na krzywych i warstwach, tylko operuje się nimi szybko i sprawnie, a mając RAW obróbka odbywa się na 100% liniowo zarejstrowanych danych z matrycy, dzięki czemu mamy większe pole manewru (każda konwersja - nawet do 16 bitowego TIFF-a - powoduje jednak pewną utratę informacji).
Qrcze...nie rozumiem, jak "odpalić" JPGa w Camera RAW ?
Ja nie obrabiałem ACR. Robiłem na piechotę w PSie.
No właśnie :confused:
Biperek - O'K, napracowałeś się, ale u czornyj'a to raczej Adobe Camera RAW... :shock:
czornyj - powiedz jak to zrobiłeś? please...
Nieskromnie powiem, że konieczna jest znajomość szalenie skomplikowanej procedury aktywującej tajną funkcję Photoshopa i znana jest ona tylko największym fachurom i wyjadaczom, więc zdradzam to sekretne combo w drodze wyjątku i pod warunkiem zachowania absolutnej dyskrecji.
No więc w Brydżu zaznacza się jpega (tiffa, RAW-a czy co tam sobie bądź to jest) i wciska sekretną sekwencję klawiszy: [Ctrl]+[R].
Druga opcja polega na odpaleniu w Photoshopie preferencji ( [Ctrl]+[K] ) i zaznaczeniu w zakładce File Handling>File Compatibility> opcji Prefer Adobe Camera Raw for JPEG Files
WoW !!! Genialne!
Jestem Twoim dłużnikiem!
(tylko nie przesadzaj z tym spłacaniem długów :-D)
dzięki
PS: oczywiście pełna tajemnica !
Jeśli chodzi o moją obróbkę, oto poczynione kroki:
1) Za pomocą curvy ustawiłem czarny punkt i biały punkt. O tak:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p8951278214-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p895127821-4.jpg)
2) Następnie stworzyłem kolejną curvę i kliknąłem OK bez zmieniania
samej krzywej. Tryb tej warstwy zmieniłem na Multiply, po czym za
pomocą skrótu Ctrl - I zmieniłem maskę z białej na czarną. Teraz białym
miękkim pędzlem pomalowałem miejsca przepalone na zdjęciu.
3) Ctrl - Shift - Alt - E by połączyć wszystkie warstwy w jedną. Na tej
warstwie wykonałem ostrzenie HIRALOAM, czyli filtr Unsharp Mask z bardzo
dużym promieniem (HIgh RAdius) i małą ilością (LOw AMount). Konkretnych
wartości nie pamiętam, ale nie są istotne - ważna jest idea.
4) Ponowne łączenie wszystkich warstw i tym razem "zwykłe" ostrzenie.
Też nie pamiętam wartości.
I to chyba wszystko.
Jeśli chodzi o zieleń liści, o której wspomniałeś powyżej - można drastycznie
zwiększyć zieleń za pomocą warstwy Hue/Sat w trybie mieszania Hue.
Wybierasz w okienku dialogowym dla tej warstwy kolory żółte, czyli Yellows
i przesuwasz suwak Hue w prawo. Potem za pomocą maski usuwasz to
działanie z obszarów innych niż liście, których barwę chcesz "poprawić".
Oto taki zabieg wykonany na wersji końcowej mojej poprzedniej obróbki:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p853332827-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p853332827.jpg)
W razie dalszych pytań - śmiało.
no, ładnie proszę Pana...
ale tu mam jakies zaległości, albo zaćmienie:
...2) Następnie stworzyłem kolejną curvę i kliknąłem OK bez zmieniania
samej krzywej. Tryb tej warstwy zmieniłem na Multiply, po czym za
pomocą skrótu Ctrl - I zmieniłem maskę z białej na czarną. Teraz białym
miękkim pędzlem pomalowałem miejsca przepalone na zdjęciu...
rozumiem, że na warstwie robisz: krzywe, ustalasz/wskazujesz punkt czarny i biały i faktycznie obrazek znacznie zmienia się i co dalej? nowa warstwa, czy jeszcze raz krzywe? - nie ma co łączyć, jest jedna warstwa :confused:
no, ładnie proszę Pana...
ale tu mam jakies zaległości, albo zaćmienie:
rozumiem, że na warstwie robisz: krzywe, ustalasz/wskazujesz punkt czarny i biały i faktycznie obrazek znacznie zmienia się i co dalej? nowa warstwa, czy jeszcze raz krzywe?
Razem są 2 krzywe (każda na swojej własnej warstwie). Pierwsza do punktów
cz i b, a druga do załatwienia przepaleń. Ta druga nawet nie musi być krzywą.
Może to być levels, hue/sat, czy jakakolwiek inna warstwa dopasowań. Nie
robisz na samej warstwie nic, oprócz zmiany jej trybu mieszania na Multiply.
JES JES JES
załapałem! robisz maski warstwy: jedną z krzywymi, a druga dodatkową, dajesz mnożenie, żeby wzmocnić i na masce, po odwróceniu na czarną, wycierasz miejsca zbyt jasne, właściwie nie wycierasz zdjęcia tylko wycierasz to mnożenie w tych miejscach. Skomplikowane, ale chyba o to chodzi?
Skomplikowane, ale chyba o to chodzi?
Tak, o to chodzi. Ale czy skomplikowane? Raczej nie. :)
Jak już się umie to faktycznie nie tak bardzo skomplikowane...
Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pod Waszym kierownictwem spróbowałem poprawić to pierwsze zdjęcie:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)
:-D Wiem, z tym niebem to trochę przesadziłem, ale irytowało mnie tak fatalnie przepalone i puste, więc trochę poszalałem :lol:
Zieleń specjalnie za ciemna - bardziej mroczna, nastrojowa...
Pod Waszym kierownictwem spróbowałem poprawić to pierwsze zdjęcie
Sorry, ale mnie z tym rezultatem w żaden sposób nie mieszaj. :twisted:
Robson01
12-10-2008, 11:14
Przesadziłeś i to nie tylko trochę.
Nie chciałbym być szorstki, ale naprawdę... zmiłuj się nad nami i nie publikuj takich przeróbek :) To, co zrobiłeś z niebem jest dość... odrażające.
Nie zrozum mnie źle - wiem, że praktyka czyni mistrza, ale ja osobiście polecam najpierw zapoznanie się z poradnikami np. Janusza Body w dziale Tips&Tricks (obróbka RAW, operowanie barwą, korekcja tonalna). Może nie są to teksty widowiskowe, ale dadzą Ci możliwość obrabiania zdjęć w sposób bardziej przyjazny dla oka.
bertold - przepraszam, jeśli poczułeś się zamieszany w profanację :)
O'K, już nie krzyczcie na mnie ;) próbuję douczać się z poradników, ale takie praktyczne podejście jest skuteczniejsze i naprawdę pomogliście mi - dziękuję.
bertold - jeszcze proszę o drobną poradę: na krzywych wyznaczyłeś punkt czarny i biały. Czasem ten najbardziej biały jest kompletnie przepalony czyli 255, 255, 255, i wtedy to nie pomaga. Masz jakiś sposób, żeby zbalansować kolor w jasnych fragmentach?
bertold - jeszcze proszę o drobną poradę: na krzywych wyznaczyłeś punkt czarny i biały. Czasem ten najbardziej biały jest kompletnie przepalony czyli 255, 255, 255, i wtedy to nie pomaga. Masz jakiś sposób, żeby zbalansować kolor w jasnych fragmentach?
Otwórz curvę i z wciśniętym przyciskiem Alt zacznij przesuwać jeden z tych
punktów:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p3909484014-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p390948401-4.jpg)
Czarny przesuń w prawo, a biały w lewo. Zobaczysz, że w pewnym momencie
zacznie pojawiać na podglądzie informacja. Te fragmenty, które się jako pierwsze
pojawią oznaczają odpowiednio najciemniejsze i najjaśniejsze obszary zdjęcia
zawierające jakąś informację. Użyj ich jako wskazówek gdzie postawić czarny
i biały punkt.
jasne !!!
nawet chyba kiedyś o tym czytałem :oops: jednak sporo tej wiedzy trzeba przyswoić, a tak na szybko to czasem coś wyleci.
Jeszcze raz DZIĘKUJĘ !
a jak byście widzieli te zdjęcie:wink:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0908/img_4699b97f.jpg)
a to link do Rawa
http://rapidshare.com/files/153407106/IMG_4699.CR2.html
Tak na szybciora:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p1291743034-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p129174303-4.jpg)
Sam ACR:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/tatra.jpg)
a jak byście widzieli te zdjęcie:wink:
Widzisz www - niby to samo zdjęcie, a jakie efekty! zupełnie inny nastrój !
Tak na szybciora:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p1291743034-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p129174303-4.jpg)
na szybciora, ale podoba mi sie;) mógłbyś napisac co i jak zrobiłeś:)
na szybciora, ale podoba mi sie;) mógłbyś napisac co i jak zrobiłeś:)
Obrobiłem osobno ziemię i chmury. Ziemię załatwiłem jedną prostą curvą. O ile
pamiętam szarą pipetą wybrałem coś z chmur i potem lekko dopasowałem.
Chmury, natomiast, wydobyłem następującą metodą:
1) Zrobiłem kopię obrazka (Ctrl - J).
2) Na tej kopii wykonałem Filter->Other->High Pass. Wartość ok. 80, o ile
pamiętam.
3) Teraz Ctrl - U i suwak nasycenia na zero by obrazek stracił wszelki kolor.
4) Ctrl - L i suwaki przesunąłem jak na poniższym obrazku:
https://canon-board.info/imgimported/2008/10/p526515612-1.jpg
źródło (http://bertold.zenfolio.com/img/v4/p526515612.jpg)
Zwróć uwagę, że suwakami "wryłem" się w górkę. To ważne.
5) Po kroku czwartym powstało sporo szumu w chmurach. Można się go
szybko pozbyć poprzez Filter->Blur->Surface Blur. Zacznij od wartości 5 i 5
i kombinuj aż Ci będzie efekt odpowiadał. W tym wypadku użyłem 5 i 8.
6) Teraz zmień tryb tej warstwy z Normal na Overlay.
7) Zmniejsz krycie według uznania. Ja zmniejszyłem do 30% w tym wypadku.
8) Za pomocą maski ograniczyłem powyższe zabiegi do nieba.
Polecam tę metodę do każdego zdjęcia z chmurami. Czasami daje niesamowite
rezultaty.
"Ziemię załatwiłem jedną prostą curvą. O ile
pamiętam szarą pipetą wybrałem coś z chmur i potem lekko dopasowałem"
mógłbyś wytłumaczyc :twisted:
A teraz jeszcze jedno pytanie co do otwierania tiffa lub jpega w ACR. Co masz na myśli w "Brydżu"?
Może i głupie pytanie no ale cóż... ;)
sniper88
23-10-2008, 18:00
Adobe Bridge;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.