PDA

Zobacz pełną wersję : Aparat - przeznaczenie - zdjęcia obrazów olejnych, co wybrać



kolor
06-09-2008, 09:56
Jeśli można, proszę o opinię, podpowiedzi...
aparat do wykonywania fotografii, przede wszystkim obrazów olejnych (nikon D80..., a może canon 450D lub 40D...) Warunki pracowni, oswietlenie naturalne, statyw. Przeznaczenie, reprodukcje obrazów formaty: 100x80, 140x100 i mniejsze 70x50,50x40cm. i mniejsze. Równiż fotografie do wykorzystania w druku (katalogi, foldery
z góry dziękuje
Krzysztof

propozycja ponizszego zestawu:
Canon 40D + Canon EF 50mm f/1.4 USM ?
Prosze o podpowiedź, w jaki obiektyw inwestować, body najprawdopodobniej 40D

Trzech wspniałych, olej, płótno, 46 x 55cm.
)http://lozowskikrzysztof.strefa.pl/wrzesienn/wrzesien2/lopan2.jpg

s..
06-09-2008, 10:09
Aparat w tym przypadku reprodukcji obrazow olejnych ma najmniejsze znaczenie, najwazniejszy jest obiektyw i oswietlenie. Obiektyw, to jakas stalka z przedzialu 35-50 mm, przeslona przy reprodukcjach 5.6 i wiecej, oswietlenie 2 softy albo parasolki + lampy ze znana i stala temperatura barwowa swiatla. O technice nie bede pisal - pobawisz sie to zobaczysz jak najlepiej swiatelko ustawiac. Aaaa jeszcze jedna drobna wskazowka, reprodukcje zwlaszcza oleju wskazane jest focic w totalnej ciemnosci.

gwozdzt
06-09-2008, 10:23
Jeśli można, proszę o opinię, podpowiedzi...
aparat do wykonywania fotografii, przede wszystkim obrazów olejnych (nikon D80..., a może canon 450D lub 40D...)
mniej nieważne... choć może nabrać znaczenia w zależności od skali reprodukcji (stosunek rozmiarów oryginału do reprodukcji).

Jeśli będą reprodukcje będą naturalnej wielkości (czyli 1:1) to moze byc potrzebny lepszy aparat.


Warunki pracowni, oswietlenie naturalne, statyw. Przeznaczenie, reprodukcje obrazów formaty: 100x80, 140x100 i mniejsze 70x50,50x40cm. i mniejsze.
jaka wielkość pomieszczenia?
(może byc istotne przy doborze ogniskowej).


propozycja:
Canon EF 50mm f/1.4 USM ?
Prosze o podpowiedź, jaki obiektyw
kiepski do tych celów. bardzo silne dystorsje (zniekształcenia geometryczne) jak na standard.


najwazniejszy jest obiektyw i oswietlenie. Obiektyw, to jakas stalka z przedzialu 35-50 mm,
:idea: zwracać uwagę na dystorsje.
ewentualnie likwidować softem (RAW - DPP, jpg - PTlens)


przeslona przy reprodukcjach 5.6 i wiecej, oswietlenie 2 softy albo parasolki + lampy ze znana i stala temperatura barwowa swiatla.
mysle, że to mogą byc cenne wskazówki.


O technice nie bede pisal - pobawisz sie to zobaczysz jak najlepiej swiatelko ustawiac.
a właśnie że napisz.
celowo przeniosłem wątek do "techniki wykonywania zdjeć" i mam nadzieje, że właśnie w tym kierunku bedzie się rozwijał.


reprodukcje zwlaszcza oleju wskazane jest focic w totalnej ciemnosci.
Nie rozumiem?

kolor
06-09-2008, 10:24
Dziekuję bardzo. aktualnie musi wystarczyć, cos takie o, jak piszesz, body mało ważne (mysle o 40D lub 450D) oraz obiektyw, jesli mogę, prosze o podpowiedzi co konkretnie wybrać z obiektywów (aby się i w przyszłosci przydało)

s..
06-09-2008, 10:53
Nie rozumiem?

Chodzi o wyeliminowanie blikow pojawiajacych sie na fakturze obrazu olejnego.

kolor
06-09-2008, 11:03
mogę prosic o sprecyzowanie obiketywów..35-50 mm
co wybrać w tym temacie?

Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM (Canon)
sigma 17-70 f/2.8-4 macro
Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon)

czy inne?

s..
06-09-2008, 11:21
Ja reprodukcje robilem pare landych lat temu, gdy 10D byl pro sprzetem,
sam psrtykalem je na 300D z Canonem EF 50/1.8, trudno mi wiec powiedziec cos na temat obiektywow, lecz wg mnie pod cropp spokojnie 50/1.4 powinno starczyc, gdyz, przy reprodukcjach nie bawimy sie w art-foto, tylko czyste rzemioslo. Obrazy fotografuje sie centrum kadru, dobrze robic jeszcze duzy margines, na wlasnie rzeczona dystorsje i pozniesze kadrowanie. Ja moglem sobie na to pozwolic, gdyz przeznaczeniem moich zdjec, byl ich druk w takich zeszycikach formatu A5, co to sie na wystawach rozdaje.
Wracajac do obiektywow, z tych co wimieniles wydaje mi sie, ze tylko canon 50, sigma 30 moze byc juz lekko za szeroka nawet na croppie i moze lekko rozmazywac obraz na rogach, tego zooma 17-70 to do takich celow chyba bym sobie odpuscil.


a właśnie że napisz.

Jesli chodzi o technike oswietlania - istotne jest to, aby wyeliminowac wszelkie odblaski na powierzchni oleju, ktorego faktura jest wyjatkowo wredna do focenia i lubi odbijac totalnie wszystko, a zarazem ta fakture uwypuklic. Ja stosowalem 2 softy ustawione po bokach obrazu skierowane niejako prawie na siebie. Oczywiscie, statyw i rawy, to standard o ktorym juz wczesniej poprostu nie wspominalem, gdyz uwazam to za "oczywista oczywistosc" :). Mysle, ze to tyle - przyjemnej zabawy.

piast9
06-09-2008, 11:35
mogę prosic o sprecyzowanie obiketywów..35-50 mm
co wybrać w tym temacie?
Na pewno nie zoom.
Musisz kierować się małą dystorsją. Superjasne stałki raczej nie imponują małymi zniekształceniami. Zdaje się, że obiektywy makro zwykle taką mają. Popatrz na strony z testami, np. www.optyczne.pl (http://www.optyczne.pl), www.photozone.de (http://www.photozone.de) i wybierz sobie sam kierując się również ceną.

piast9
06-09-2008, 11:41
mogę prosic o sprecyzowanie obiketywów..35-50 mm
co wybrać w tym temacie?
Na pewno nie zoom.
Musisz kierować się małą dystorsją. Superjasne stałki raczej nie imponują małymi zniekształceniami. Zdaje się, że obiektywy makro zwykle taką mają. Popatrz na strony z testami, np. www.optyczne.pl (http://www.optyczne.pl), www.photozone.de (http://www.photozone.de) i wybierz sobie sam kierując się również ceną.

kolor
06-09-2008, 11:48
Dziekuję, szukam
z pewnoscia trzeba jednak oddzielic, fotografie obrazów do reprodukcji dużych i zdjęcia do drukarni (foldery katalogi, formaty do A-3) szukanie złotego środka....:)
ogladam dalej obiektywy, wiemy:
stałoogniskowy
mała dystorsja
do 1600pln, chyba, ze przypływ szaleństwa nadejdzie:)

1. propozycja z postów:
Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon)

piast9
06-09-2008, 12:36
1. propozycja z postów:
Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon)
Spore dystorsje. Posiadany przeze mnie Canon 50 2.5 ma dystorsje praktycznie zerowe. Nie polecam go z innych względów (mechanika taka sobie) ale może inne makro są podobnie uzdolnione?

kolor
06-09-2008, 13:44
2. propozcia:
Sigma 18-50 F/2.8 EX DC MACRO

JerzyC
06-09-2008, 15:33
Każdy Graflex lub podobny aparat ze standardowym obiektywem będzie bardziej się do tego nadawał od najlepszego obiektywu w małym obrazku. Pozostaje jeszcze skanowanie slajdów z tego Graflexa.
Zrobiłem tak zdjęcia obrazów olejnych do kilku katalogów.
Najważniejsze i tak jest światło.

kolor
06-09-2008, 15:55
Mogę poprosic o blizsze szczegóły - Graflex, i jesli mozna jakiego aparatu ze standardowym obiektywem używałeś robiąc zdjęcia do katalogów, lub jaki poleciłbys
Może to jest wyjście z sytuacji poszukiwań.... i poszukiwań!

JerzyC
06-09-2008, 22:11
Tak naprawdę to polecałbym Tobie (nie obraź się ! ) kilka dobrych podręczników z zakresu fotografii. Reprodukcja obrazów na olejnych na "trochę profesjonalnym poziomie" wymaga nieco większej wiedzy a Ty wydaje mi się jesteś "zielony" i na pewno takiej wiedzy nie nabędziesz na żadnym forum internetowym.
Podyskutować możemy np. o tym czym lepiej oświetlać obrazy olejne, softboxami czy parasolkami, jak te światła ustawiać, jakiej mocy muszą być te lampy, itp.
Aparat i jaki format, jaki obiektyw są poza dyskusją, są to sprawy podstawowe, które fotograf zabierający się za to musi mieć "w małym palcu"