PDA

Zobacz pełną wersję : Plan zajęć kółka fotograficznego.



ekspresowy
29-08-2008, 12:28
Witam wszystkich,
jestem nowym użytkownikiem CB, pochodzę z Siedlec, fotografią zajmuje się od ok 5+lat (amatorsko), fotografuje głównie ludzi i fot. reporterskie. Z zawodu jestem nauczycielem i wpadłem na pomysł żeby poprowadzić kółko fotograficzne. I tutaj nasuwa się moje pytanie. Czy prowadził ktoś z was takie kółko? Jeśli tak to co zawarł w swoim "planie zajęć"? Może jakieś podpowiedzi i sugestie. (PS. szkoła jest na poziomie ponadgimnazjalnym.)

Pozdrawiam

Yenox
29-08-2008, 12:57
Zależy kogo będziesz miał w grupie.
Ja bym widział to tak:
- zajęcia z ciemni (wołanie negatywów, jeśli masz doświadczenie to i odbitki)
- podstawy kompozycji itp
- jeśli grupa będzie mniej liczna - wyjścia z poszczególnymi osobami na różnego rodzaju wydarzenia - ale wtedy musiałbyś poświęcać swój czas w weekendy

Ogólnie wszystko zależy z kim będziesz pracował, można wiele fajnych rzeczy porobić (ah, szkoda, że u mnie nic nie ma podobnego)

Kolaj
29-08-2008, 13:05
Ja bym to raczej widział w ten sposób, że omawiacie jakiś temat, np. "portret". Następnie każdy z uczestników na kolejne zajęcia przynosi swoje prace z tego tematu i je po kolei omawiacie. Wspólnie oceniacie, szukacie dziury w całym, może jakieś głosowanie na najlepszą fotkę... Potem przechodzicie do następnego motywu, pejzaż, martwa natura, co tam Wam jeszcze wyobraźnia podpowie.

Niezależnie od tego wplatać trochę teorii: budowa aparatu, podstawy kompozycji, GO, nastawy... jest tego sporo.

Diabel03
29-08-2008, 13:06
U nas w szkołe było kółko fotograficzne, nawet mi nie przeszkadzało że nauczyciel wiedział mniej odemnie ale właściwie nikogo nie było kto na poważnie interesuje się fotografią i kółko umarło śmiercią naturalną ;) Napoczątku próbował coś wyjaśnić o przysłonie itp. poźniej jakieś wypady w plener ale jak grono zawęziło się do 2-3 osob to nie było sensu dalej tego robić.

ekspresowy
29-08-2008, 14:29