Zobacz pełną wersję : Canon EF 24/2,8 - pytanie
Witam,
Otrzymalem bardzo ciekawa propozycje kupna obiektywu EF 24/2,8. Wczesniej chcialbym zasiegnac opinii na jego temat.
Czy bede mogl wykorzystac to szklo przy fotografii koncertowej? Jak ten obiektyw radzi sobie w kiepsko oswietlonych miejscach?
Bede wdzieczny za ewentualne opinie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Czy bede mogl wykorzystac to szklo przy fotografii koncertowej? Jak ten obiektyw radzi sobie w kiepsko oswietlonych miejscach?
Gdyby mial 10 razy dluzsza ogniskowa to bylby idealny ;)
Gdyby mial 10 razy dluzsza ogniskowa to bylby idealny
Zapomnialem dodac, ze chodzi o koncerty w malych klubach, a nie olbrzymich scenach.
Ostatnio 50/1,8 bylo w takiej sytuacji zbyt waskie, dlatego pomyslalem o 24/2,8.
Zainteresuj się Sigmami 20/1.8 lub 24/1.8, ew Canon 28/1.8. 24/2.8 to dobry obiektyw, aczkolwiek ciemny jak na szeroką stałke.
Zainteresuj się Sigmami 20/1.8 lub 24/1.8, ew Canon 28/1.8. 24/2.8 to dobry obiektyw, aczkolwiek ciemny jak na szeroką stałke.
Musze podjac decyzje co do tego konkretnego szkla :) Wiec uzytkownikow prosze o informacje (biorac pod uwage moje preferencje dotyczace wykorzystania tego obiektywu): brac czy nie brac, nadaje sie czy raczej dac sobie spokoj i fotografowac dalej waskim 50/1,8.
Dziekuje z gory.
Zainteresuj się Sigmami 20/1.8 lub 24/1.8, ew Canon 28/1.8. 24/2.8 to dobry obiektyw, aczkolwiek ciemny jak na szeroką stałke.
jeszcze dodatkowo - akurat na pl.rec.foto.cyfrowa toczy sie podobna dyskusja nt wykorzystania 24/2,8 na koncertach i pojawilo sie tam takie stwierdzenie:
"2,8 zbyt ciemny? no nie zartuj. Swiatla sceniczne sa zazwyczaj bardzo mocne,
pojdz gdziekolwiek, "zdejmij" komus z twarzy pomiar i zobaczysz ze 2,8
spokojnie Ci wystarczy."
i jak byc tu madrym :grin:
"2,8 zbyt ciemny? no nie zartuj. Swiatla sceniczne sa zazwyczaj bardzo mocne,
pojdz gdziekolwiek, "zdejmij" komus z twarzy pomiar i zobaczysz ze 2,8
spokojnie Ci wystarczy."
i jak byc tu madrym :grin:
Po 3 koncertach powiem tak - pomiar z twarzy przy iso800 i 2.8 daje ok 1/160 ... do tego dodac ze koncerty robi sie na -1 EV zazwyczaj to da ci miedzy 1/200 a 1/300 .
Coz... moze i jest te 2.8 za ciemne ;) , a moze zalezy to tez od koncertu.
jeszcze dodatkowo - akurat na pl.rec.foto.cyfrowa toczy sie podobna dyskusja nt wykorzystania 24/2,8 na koncertach i pojawilo sie tam takie stwierdzenie:
"2,8 zbyt ciemny? no nie zartuj. Swiatla sceniczne sa zazwyczaj bardzo mocne,
pojdz gdziekolwiek, "zdejmij" komus z twarzy pomiar i zobaczysz ze 2,8
spokojnie Ci wystarczy."
i jak byc tu madrym :grin:
Nie powiedziałem, że 2.8 jest za ciemne na koncert. Uważam, ze nie po to kupujesz szeroką stałkę żeby mieć 2.8 - to możesz mieć w zoomie za porównywalne pieniądze. Stałki są od tego, żeby być jasne (jaśniejsze od zoomów), lub o wiele lepsze optycznie przy pełnej dziurze. W przypadku 24/2.8 żaden z tych warunków nie jest wypełniony.
Poniższe zdjęcie zrobiłem Sigmą 20/1.8, ISO400, 1/40, f1.8 - gdybym miał 2.8 to pewnie bym musiał podbijać ISO do 800/1600 i nie byłoby tak gładko.
http://arkan.net.pl/upload/zurich01.jpg
Światła nigdy nie jest za dużo.
"zdejmij" komus z twarzy pomiar i zobaczysz ze 2,8
spokojnie Ci wystarczy."
Żeby zdjąć komuś pomiar z twarzy przy 24mm to trzeba mieć albo spota 1st, albo trzeba wejść na scenę i przyłożyć mu aparat do twarzy :mrgreen:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.