PDA

Zobacz pełną wersję : Niemiła niespodzianka - proszę o pomoc



limp
04-08-2008, 22:31
Witam

Piszę na forum z prośbą o pomoc gdyż ciężko samemu jest mi zrozumieć jak rozwiązać problem, który dotkną mnie i moją kobietę podczas wakacyjnej wycieczki w tatry. Zacznę od początku.
Jakiś czas temu znajomy kupił sobie lustrzankę, zachwycał się nią straszliwe w końcu pożyczył mi, kilka zdjęć w lesie naprawdę mi zaimponowało. Chciałem aby moje uwietrznione chwile posiadały również podobną jakość. Jako ,że jestem bardziej amatorem z niewielkim funduszem, nie chciałem i nie chcę robić zdjęć dzień sztuki, które posłużyły by zarobkowi a jedynie posiadać "lustrzankowej" jakości fotki. Po wielu przeczytanych testach itp. zdecydowałem ,że zakupię Canona EOS 350D z podstawowym obiektywem EFS 18-55mm oraz filtrem HOYA UV. Domowe, okazyjne zdjęcia czy nawet podwórkowe, skupiane tylko na postaciach wychodziły świetnie. Wiedziałem ,że z gór będą super zdjęcia. Trzaskałem bez opamiętania, większość w trybie automatycznym "pejzaż". Na malutkim wyświetlaczu wszystko wyglądało super - ale po pobraniu zdjęć na komputer.. tragedia. Zdjęcia przepalone, rozjaśnione, niedoświetlone, nienaturalne kolory tylko nieliczne z pośród ponad 500 zdjęć wyszły. Na szczęście znam się trochę na grafice to wyciągnołem GIMP-em co się dało z tych zdjęć ale i tak bez większych rewelacji.

Moje pytanie brzmi w czym zawiniłem?
Pogoda była słoneczna, ale również zachmurzona, zdjęcie przykładowo nad górskim stawem było robione w ostrym, ciemnym zachmurzeniu a na fotografii niebo jest całkowicie białe, nie oddaje totalnie atmosfery tamtej chwili...
Podobnie z czystym niebem, tyle że postacie są strasznie przepalone... dla przykładu :
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0808/14b78.jpg
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0808/2ef64.jpg
bądź:
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0808/381ed.jpg
Te przepalenia na skórze i to białe niebo przyprawia mnie o białą gorączkę :twisted: .