PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z bilansem bieli w D30 POMOCY!!!

Stinkfist
29-06-2008, 20:04
Witajcie
Otóż kupiłem na allegro używaną lecz (przynajmniej z wierzchu) wyglądającą na mało wymęczoną D30 Jest to moje pierwsze lustro cyfrowe. W końcu uznałem, że nie wyrabiam się z kasą płacąc za filmy, wywołanie i wszystkie odbitki.
No i problem jest taki, że przy zmianie bilansu bieli z słoneczka na żaróweczke nic sie nie dzieje. Tak samo przy jakiejkolwiek innej zmianie. W świetle żarowym nawet po zmianie na odpowiedni rodzaj bilansu zdjęcia wychodzą bardzo czerwone, zbyt ciepłe. Albo czaem wychodzą zbyt niebieskie i nie mam na to wpływu. Automatyczny bilans bieli nie dobiera wszystkiego tak jak powinien a tryby nie działają:( Działa za to bilans ręczny. Może to kwestia jakiś ustawień fabrycznych, niewiem. Nie znam się jeszcze za dobrze na cyfrakach. Kumpel ma też D30 i u niego wszystko sobie śmiga gites. Ponoć D30 są znane z tego że trafiają z bilansem bieli a moja cosik nie bardzo.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

many74
30-06-2008, 01:30
Witaj a czy przypadkiem z tym balansem to nie było tak przy swietle zastanym z zarówki? Jak jest w dzień.Napisz coś więcej .Najlepiej zrób RAW*a wywołaj w DPP poustawiasz sobie tam wszystko co chcesz.Pozdrawiam i czekam na odp'Kowiedz.AAAAAAAAA i jeszcze jedno spróbuj jeszcze ustawic temp.barw. w "K" Kelwinach. zobacz czy przy 2800K jest tak samo jak przy 10000K.Nara

Mellan
30-06-2008, 02:30
:)
Zapewne jest to canon 30D, a nie D30. Zapewne mówisz o balansie bieli, nie bilansie. "Słoneczko" od "żaróweczki" dzieli ponad 2000K i nie sposób by nie było żadnej różnicy. Zapewne nie czytałeś też instrukcji obsługi aparatu, polecam jego lekturę.
Ustaw AWB na początek, a w menu ustaw format zapisu RAW+jpeg jakości jaką uważasz. Użyj DPP (lub innego RAW konwertera) do wywołania RAWa, tam będziesz mógł ustawić właściwą temperaturę światła jaka cię zadowoli.
Życzę sukcesów i pożytecznej lektury postów na forum.

vbel
30-06-2008, 08:26
:)