PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektywy - prośba o wyjaśnienie oznaczeń



Viking
29-05-2005, 03:24
Witajcie.

Jestem kompletnie zielony :mrgreen: w zakresie fotografii i mam problem z dojściem oznaczeń obiektywów. Co oznaczają te magiczne cyferki na nich (np; 90-300mm f/4,5-5,6 lub 18-55mm f/3.5-5.6)? :confused:
W jaki sposób dojść którym obiektywem można robić jakie przybliżenia (zoom) lub makro.
W cyfrowych aparatach podane są wielkości zoom x3; x5, a jak dojść ile zoomu ma normalny obiektyw? Producenci cyfrówek używają słowa ekwiwalent do podania jaka wartość odpowiada normalnemu obiektywowi (np; 10x zoom optyczny - ekwiwalent 38-380mm). :roll:
Czy jest jakaś może strona wyjaśniająca sposób odczytywania informacji zawartych na obiektywach.
Bardzo proszę o wyjaśnienia, bo nie wiem jak się do tego zabrać. I sorki za tak banalne pytanie. ;)

akustyk
29-05-2005, 09:30
Jestem kompletnie zielony :mrgreen: w zakresie fotografii i mam problem z dojściem oznaczeń obiektywów. Co oznaczają te magiczne cyferki na nich (np; 90-300mm f/4,5-5,6 lub 18-55mm f/3.5-5.6)? :confused:

90-300/4,5-5,6 oznacza:
90mm w krotkim koncu ("najszersze" ustawienie)
300mm w dlugim koncu
4,5 to swiatlo (czyli najwieksza przeslona) w krotkim koncu
5,6 to swiatlo w dlugim koncu



W jaki sposób dojść którym obiektywem można robić jakie przybliżenia (zoom) lub makro.

w spisie obiektywow producenta podane jest jakie maksymalne odwzorowanie mozna uzyskac. odwzorowanie, czyli wedlug klasycznej definicji wielkosc obiektu na klatce / wiekosc obiektu w rzeczywistosci.
jesli chcesz wyznaczyc mozliwosci obiektywu to mozesz przeczytac: http://www.foto.w3.com.pl/ciektx22.html ale to nie jest takie proste...



(np; 10x zoom optyczny - ekwiwalent 38-380mm). :roll: