PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie o Canon EOS-1N w/ Power Drive Booster i nie tylko



VanMurder
25-05-2008, 00:42
Z góry przepraszam że tworze nowy watek, ale tak się składa wypadłem troche z "tematu analogowego" i na dzień dzisiejszy jetem zielony:oops:

Bedę miał w najblizszym czasie kilka ważnych pytań...

pierwsze z nich czy:

Canon EOS-1N Film Camera w/ Power Drive Booster E1, great shape. In very good condition.

za $200 to dobry deal?

ile wart jest Canon EOS-1V HS + BP-E2 Power Drive Booster?

z góry dzięki za waszą pomoc.
V.

Viracocha
25-05-2008, 01:19
Za 200$ brałbym 1N bez zastanowienia (oczywiście, jeśli nie byłby uszkodzony). Jeśli nie chcesz go Ty, to weź dla mnie.

iktorn92
25-05-2008, 09:55
200$ to bardzo dobra cena o ile nie jest on w jakis sposob trachniety. Osobiscie zastanowil bym sie nad 1v nawet bez boostera bo to super puszka ze swietnym Af . Mysle ze tak z 400$-600$ to taka dobra cena za 1V.;)

Pozdro

VanMurder
25-05-2008, 10:03
Za 200$ brałbym 1N bez zastanowienia (oczywiście, jeśli nie byłby uszkodzony). Jeśli nie chcesz go Ty, to weź dla mnie.

Właśnie kupiłem! Viracocha dzięki za pomoc, jak byś chciał coś podobnego nabyć, daj znać na priv-> vanmurder at gmail.com
ten miał wymieniana migawkę i na nowej, poprzedni właściciel zrobił tylko 3 rolki, jest trochę podrapany, ale ponoć działa bez zarzutu, używał go jakiś fotoreporter dla lokalnej gazety.

W rekach będę miał go, dopiero za kilka dni, jedzie do mnie z Teksasu.

Po pierwszej rolce na pewno podzielę się doznaniami.

Od 2 lat pstrykam 100% cyfrą, ale zmęczony już jestem bracketingiem wszystkich fotek z rodzinnych wypadów robionych 5D...
jak mi za to płacą - nie ma bólu, ale jak mam z wszystkich zdjęć z wycieczki rodzinnej do Disneylandu robić HDRy to mi się zygać chce i dioptrie lecą od wybałuszania gał w ekran kompa ... potrzebuje coś co wypluwa dobre fotki z puszki stąd decyzja o powrocie do korzeni ...

pytanie nr 2:

jaki film na rynku ma teraz największa rozpiętość tonalną?
ile EV? 10? więcej?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

200$ to bardzo dobra cena o ile nie jest on w jakis sposob trachniety. Osobiscie zastanowil bym sie nad 1v nawet bez boostera bo to super puszka ze swietnym Af . Mysle ze tak z 400$-600$ to taka dobra cena za 1V.;)

Pozdro

Mam również 1V na oku, jak mi się uda wyrwać go w dobrej cenie, 1n pojedzie do Viracocha;)

iktorn92
25-05-2008, 10:34
Właśnie kupiłem! Viracocha dzięki za pomoc, jak byś chciał coś podobnego nabyć, daj znać na priv-> vanmurder at gmail.com
ten miał wymieniana migawkę i na nowej, poprzedni właściciel zrobił tylko 3 rolki, jest trochę podrapany, ale ponoć działa bez zarzutu, używał go jakiś fotoreporter dla lokalnej gazety.

W rekach będę miał go, dopiero za kilka dni, jedzie do mnie z Teksasu.

Po pierwszej rolce na pewno podzielę się doznaniami.

Od 2 lat pstrykam 100% cyfrą, ale zmęczony już jestem bracketingiem wszystkich fotek z rodzinnych wypadów robionych 5D...
jak mi za to płacą - nie ma bólu, ale jak mam z wszystkich zdjęć z wycieczki rodzinnej do Disneylandu robić HDRy to mi się zygać chce i dioptrie lecą od wybałuszania gał w ekran kompa ... potrzebuje coś co wypluwa dobre fotki z puszki stąd decyzja o powrocie do korzeni ...

pytanie nr 2:

jaki film na rynku ma teraz największa rozpiętość tonalną?
ile EV? 10? więcej?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


Mam również 1V na oku, jak mi się uda wyrwać go w dobrej cenie, 1n pojedzie do Viracocha;)

To zalezy czy chcesz robic slajdy czy normalny negatyw ale jak sadze chyba tylko slajdy. Polecam velvie 100 rewelacyjny slajd ze swietna rozpietoscia. Jezeli klisze to Fujufilm reala jest naprawde dobrym negatywem uzywalem jej najczesciej i byla b.dobra.

Postaraj sie wyrwac tego 1v bo o naprawde jest super puszka....juz nie mowiac o szybkosci ale ten Af z Twoimi jasnym stalkami to przestaniesz robic 5d;)

Co do tej 1n to balbym sie tylko o mechanike lustra bo na to wyglada ze cos kolo 100tys ma juz przejechane....no coz zobaczysz jak nie padnie po pierwszych 10 rolkach to troche nim jeszcze sie porobi.;)

Pozdro

VanMurder
25-05-2008, 10:55
To zalezy czy chcesz robic slajdy czy normalny negatyw ale jak sadze chyba tylko slajdy. Polecam velvie 100 rewelacyjny slajd ze swietna rozpietoscia. Jezeli klisze to Fujufilm reala jest naprawde dobrym negatywem uzywalem jej najczesciej i byla b.dobra.

Postaraj sie wyrwac tego 1v bo o naprawde jest super puszka....juz nie mowiac o szybkosci ale ten Af z Twoimi jasnym stalkami to przestaniesz robic 5d;)

Co do tej 1n to balbym sie tylko o mechanike lustra bo na to wyglada ze cos kolo 100tys ma juz przejechane....no coz zobaczysz jak nie padnie po pierwszych 10 rolkach to troche nim jeszcze sie porobi.;)

Pozdro

dzięki za info na pewno się przyda ;)

co do lustra to mam fabrykę canona pod nosem w najgorszym wypadku naprawią ...relatywnie są tańsi od Żytniej, kolega przyniósł im swojego 350D w dwóch workach foliowych po tym wykąpał się z nim w oceanie, naprawili za $180 - maja stała cenę na poszczególne modele bez względu na uszkodzenia, kalibracje wszelkiego typu, czyszczenie sensora gratis! - wiem że ciężko w to uwierzyć ale to prawda ...

piszą żeby velvie 100 pchać na 120, czy to generalna zasada, jak to się ma do skin tones? bo najprawdopodobniej najwięcej będę (mimo wszystko) robił portretów..


nie napisałem, że większość analogiem będę robił zdjęć czarno-białych co polecasz?

czytałem że slajdy można wywołać w procesie na BW, czy to ma sens?

iktorn92
25-05-2008, 11:48
dzięki za info na pewno się przyda ;)

co do lustra to mam fabrykę canona pod nosem w najgorszym wypadku naprawią ...relatywnie są tańsi od Żytniej, kolega przyniósł im swojego 350D w dwóch workach foliowych po tym wykąpał się z nim w oceanie, naprawili za $180 - maja stała cenę na poszczególne modele bez względu na uszkodzenia, kalibracje wszelkiego typu, czyszczenie sensora gratis! - wiem że ciężko w to uwierzyć ale to prawda ...

piszą żeby velvie 100 pchać na 120, czy to generalna zasada, jak to się ma do skin tones? bo najprawdopodobniej najwięcej będę (mimo wszystko) robił portretów..


nie napisałem, że większość analogiem będę robił zdjęć czarno-białych co polecasz?

czytałem że slajdy można wywołać w procesie na BW, czy to ma sens?

A wiec nie wiem czy nie masz za dobrze z ta fabryka Canona;>

Genralnie ja czytalem ze slajdy sie powinno troszke niedowietlic czyli akurat -1/3 bedzie ok....wtedy dostajesz jeszcze wieksza rozpietosc i lepsze nasycenie tylko pamietaj ze tylko dobry zaklad dobrze wywola dobrze slajd;)

Tzn zalezy co bedziesz robil cz-b i jakim materialem czy slajd czy negatyw. nigdy nie mialem doczynienia z cz-b slajdem ale z negatywmi to i owszem sporo. Zalezy czy portety czy co....ja od siebie moge polecic tylko swoj ulubiony material Kodak T-rix 400 albo t-max 100 z tym ze ze wskazaniem na ten pierwszy. Malo ziarna swiena ostrosc bardzo dobry material z tym ze bardziej nadaje sie do reporterki. Do portetu to moze jakias Ilforda delte iso 50albo 125? cos takiego tez bylo by ok....z tym ze ja tymi kodakami robilem wszytsko i bylo suuuper.:)z Tym ze sa to materialy nie na C41 ! wywolujesz w koreksie ale mysle dzieki temu masz 100% pewnosci jak to robic .... co do cz-b na c41 to raczej nie wiem nigdy nie robilem a jak zobaczylem efekty to sie zalamalem....jak bys mial jakies pytania co wywolywania lub odbitek czy papieru pisz smialo PW;)

Co wolania sladów w procesie cz-b to nie wiem nigdy nie spotkalem sie....;)

Pozdro.

VanMurder
25-05-2008, 12:05
A wiec nie wiem czy nie masz za dobrze z ta fabryka Canona;>

Genralnie ja czytalem ze slajdy sie powinno troszke niedowietlic czyli akurat -1/3 bedzie ok....wtedy dostajesz jeszcze wieksza rozpietosc i lepsze nasycenie tylko pamietaj ze tylko dobry zaklad dobrze wywola dobrze slajd;)

Tzn zalezy co bedziesz robil cz-b i jakim materialem czy slajd czy negatyw. nigdy nie mialem doczynienia z cz-b slajdem ale z negatywmi to i owszem sporo. Zalezy czy portety czy co....ja od siebie moge polecic tylko swoj ulubiony material Kodak T-rix 400 albo t-max 100 z tym ze ze wskazaniem na ten pierwszy. Malo ziarna swiena ostrosc bardzo dobry material z tym ze bardziej nadaje sie do reporterki. Do portetu to moze jakias Ilforda delte iso 50albo 125? cos takiego tez bylo by ok....z tym ze ja tymi kodakami robilem wszytsko i bylo suuuper.:)z Tym ze sa to materialy nie na C41 ! wywolujesz w koreksie ale mysle dzieki temu masz 100% pewnosci jak to robic .... co do cz-b na c41 to raczej nie wiem nigdy nie robilem a jak zobaczylem efekty to sie zalamalem....jak bys mial jakies pytania co wywolywania lub odbitek czy papieru pisz smialo PW;)

Co wolania sladów w procesie cz-b to nie wiem nigdy nie spotkalem sie....;)

Pozdro.

dziek jeszcze raz, zrobiłem kilka rolek na KODAK PROFESSIONAL BW400CN w C42 i nie było tak tragicznie, ale nie miałem porównania do filmów o których piszesz a jeżeli jest dużo lepiej to już nie mogę się doczekać z koreksem dam sobie radę, natomiast reszta pójdzie przez skaner, na ciemnie nie mam miejsca i czasu... po za tym ostatni raz w ciemni byłem w harcerstwie jakieś 20 lat temu tak że pewnie wiele się zmieniło ...

iktorn92
25-05-2008, 12:36
Z tego co mi sie wydaje to jednak naegatywy wolane w koreksie maja wiekszy kontrast i sa po prostu cz-b bo ja spotkalem sie tylko z cz- wywyolywanymi przez lab i byly to klisze szaro-bure....

Bez przesady az tak duzo sie nie zmienilo;) papiery troche inne a tak poza to wszytsk to samo chyba ze masz jakies super hiper powiekszalnik a tak to po staremu;)

Powodzenia!!

VanMurder
26-05-2008, 05:09
... spotkalem sie tylko z cz- wywyolywanymi przez lab i byly to klisze szaro-bure....

prawda pamiętam że musiałem je dodatkowo desaturated w PSie

kolejne pytanie :

rekomendacje odnośnie chemii do slajdów i negatywów, oraz skanera

z góry dzięki

tdfoto
26-05-2008, 07:34
prawda pamiętam że musiałem je dodatkowo desaturated w PSie

kolejne pytanie :

rekomendacje odnośnie chemii do slajdów i negatywów, oraz skanera

z góry dzięki

Van,

Oto moje recepty .... :)

negatywy kolor - Fuji Reala, NPS, NPH , NPZ - wolane w labie, skanowane - NIKON coolscan
slajdy kolorowe - FUJI Velvia 50 (znow zaczeli produkowac po przerwie na zadanie PRO), Fuji velvia 100F, ASTIA i Provia.... te robie w dobrym labie, skan jak wyzej,
negatywy czarno-biale - ILFORD FP4+, HP5+, PAN50, DELTA 100 i 400, KODAK Tri-X 400, DELTA 3200 - wolane w ILFORD ID -11, PERCEPTOL i MICROPHEN - zaleznei od tego co chce osiagnac, acha i wolane w koreksie - i skan j/w

Jak podpinam L-stalki typu 35, 85, 135 pod mojego starego EOSa 3 - uff pieknie, pieknie - az zyc sie chce ......


A propos ceny to kupuj 1V lub EOS 3 - to praktycznie to samo i wiem co mowie bo mialem oby dwa, a zostawilem 3 bo mniejsza. Maja multispota...sa zajeszybkie. Uwazaj jak bedziesz naciskal spust zdjecie jakby robi sie wczesniej niz pomyslisz ...:) :)

Jak chcesz wiedziec coisik wiecej to pytaj...:)

iktorn92
26-05-2008, 07:39
No i tu jest problem tego rodzaju ze nie wiem jaki masz dostęp do jakiej chemii.... no bo wydaje mi sie ze slajdy jest jednak lepiej wywołać w labie niż samemu bo sam kiedyś wywoływałem jedna rolkę i uwierz jest to istna katorga jak nie ma sie maszyny..... Natomiast co do chemii negatywowej pracowalem na czeskich produkatch fomy i nie narzekalem z tym ze pozniej robilem na agfie...i to bylo to duzo lepsze kontrasty mniejsze ziarno...dlatego polecam Ci do cz-b agfe bo jest calkiem dobra...niestety z innych nie korzystalem ale ganeralnie im drożasza chemia tym lepsza takie ejst moje zdanie ale pamietaj ze data waznosci nie ma znaczenia robilem odbitki na papierze z 76r i bylo ok;)

Co do skanera wydaje mi sie ze aby Ciebie zadowolil potrzebujesz juz czegos z gornej polki wydaje mi sie Nikon oraz Epson robia dobre skanery ale wiecej nie wiem bo sam nigdy nie skanowalem klisz.

Pozdro

VanMurder
26-05-2008, 08:15
Dzieki za wszystkie porady!
czekam na mojego 1N i zabieram się do roboty:)
nie omieszkam podzielić się pierwszymi doznaniami :)

szwayko
26-05-2008, 08:26
Co do skanera to musi byc szybki i miec wygodny i szybki montaz paskow 6-klatek. Pamietaj ze wszystkie wynalazki ICE do usuwania rys, brudow - strasznie wydluzaja skan. Mimo ze mam w swoim skanerze ICE to i tak szybciej jest przetrzec sciereczka, dmuchnac, uzyc patyczka do uszu i przeskanowac w normalnym pojedynczym przebiegu.
Po drugie - wiekszosci zabudzen nie widac - zalezy od kadru, a jak duzo rozmycia w kadrze (male GO) to szybko sie ich mozna pozbyc 'spot healing brush'. I to jest szybsze niz ICE, ktore jeszcze moze wprowadzac bledy.

Co do filmow - kolor - u mnie fuji Pro400H, Reala z polarem (jak skanowana w labie, jak samemu to wole Superie 100).
Szybkie szczegolowe cz/b - Kodak Profoto 400BW - do C41
Prawdziwe cz/b - Ilford HP5 - za ziarno - wolam w ID11.
Slajd - Provia 100 (Velvia za gesta na moj skaner).

Viracocha
26-05-2008, 09:05
Mam również 1V na oku, jak mi się uda wyrwać go w dobrej cenie, 1n pojedzie do Viracocha;)
No to kibicuję , żeby się wyrwać udało 1V i trzymam za słowo w sprawie 1N.


Co do filmów, to z doświadczenia, mogę śmiało polecić:
- kolor (negatyw) - Fuji - Reala 100 i NPH 400 (portrety), do zastosowań tzw. ogólnych - Superia 400.
- Slajdy - również Fuji - Velvia 50 i Provia 400.
- B&W - Ilford 100 Delta i 400 Delta. Lubiłem też "strzelić" sobie nieraz AGFA APX 100.

Bagnet007
26-05-2008, 09:48
stąd decyzja o powrocie do korzeni ...

Mnie też ostatnio wzięło na powrót do korzeni :wink:


jaki film na rynku ma teraz największa rozpiętość tonalną?
ile EV? 10? więcej?

Tylko nie spodziewaj się cudów.
http://www.marekmadej.com/strona400.html
Tutaj jest kilka krzywych dla Velvii, Provii i Astii.

VanMurder
26-05-2008, 09:55
No to kibicuję , żeby się wyrwać udało 1V i trzymam za słowo w sprawie 1N.
.

z tym 1V to chłopaki już pojechali z ceną po za mój analogowy budżet, ale poluje teraz na EOS 3 zgodnie z sugestią kolegi Tdf... tak że trzymaj kciuki;)


Szwayko dzięki!

pozdrawiam

szwayko
26-05-2008, 10:05
Jeszcze taka mala uwaga
1, 1n - nie ma E-TTLa
3, 1V - ma E-TTL - a co za tym idzie FEL - doswietlanie lampa jest pewne, a na kliszy to istotne.

VanMurder
26-05-2008, 10:20
Jeszcze taka mala uwaga
1, 1n - nie ma E-TTLa
3, 1V - ma E-TTL - a co za tym idzie FEL - doswietlanie lampa jest pewne, a na kliszy to istotne.

dzięki za info, swojej lampy EX580 używam niezmiernie żako (2-5% fot) częściej studyjnych i blend a wtedy jadę na pomiarze manualnym (Sekonic),
tak że jakoś bez TTL'a przeżyje ;)



Mnie też ostatnio wzięło na powrót do korzeni :wink: w moim przypadku to pierwsze oznaki kryzysu wieku przed średniego;)- Ty chyba jesteś za to za młody



Tylko nie spodziewaj się cudów.
http://www.marekmadej.com/strona400.html
Tutaj jest kilka krzywych dla Velvii, Provii i Astii.
w prawdzie z krzywych wynika że faktycznie oczekuje cudów, ale
nie mogę się doczekać tego starcia 1n Vs 5D, i zobaczyć jak będzie w rzeczywistości, do dzisiaj trzymam swoje odbitki z aparatu Praktica MTL5 + Pentakon 50/1.8, ostość kontras i kolory nadal mnie rozwalają...

Bagnet007
26-05-2008, 10:39
To oznaki kryzysu wieku przed przed przed średniego :)

Ostatnio przeglądnąłem sobie trochę slajdów i to właśnie przyczyna mojego powrotu. To musi być zapewne ta dusza analoga :), nie mam innego wytłumaczenia.
Jak zwykle jestem sporo $ do tyłu, ale co mi tam- odpracuje się...

edit: Właśnie, co do cudów: może warto zamiast przezroczy spróbować negatywów.
Zwykła Superia 200 za grosze, zeskanowana czymś dobrym pomimo widocznego zielono/niebieskiego ziarna potrafi wytrzymać spore kontrasty.

tdfoto
26-05-2008, 10:42
Van,

To jeszcze postaw sobie powiekszalnik i papier ILFORD Multigrade i rozkochasz sie w obrazie .....

Bagnet007
26-05-2008, 10:49
Powiększalnika używam nietypowo jako... rzutnika slajdów na ścianę.

krwisty
26-05-2008, 10:51
ekhem. co do filmow, to takie polecanie, to jest troszke bzdura :)
wazne co chcesz fotografowac i w jakim celu, a takze jaki ma byc efekt.

jesli chodzi o slajdy, to odpowiednie "skin tones", ze stajni fuji, ma tylko astia. dlatego wlasnie powstala astia, ze velvia, jak i provia nie sluza do fotografowania ludzi. provia dobrze sie forsuje. velvie jest ostrzejsza i jeszcze bardziej ma podbite kolory. generalnie slajdy fuji maja mocno podbite kolory. slajdow kodaka nie uzywam, wiec sie nie wypowiadam.

osobiscie glownie pracuje na negatywach kolorowych i tutaj stawiam przede wszystkim na kodak portra NC, zarowno w wersji 400 jak i 160 ISO. niskie ziarno, piekne kolory, bardzo pojemne (mieszcza sie bardzo rozpiete sceny). przy czym NC oznacza skrot Natural Colors, jest tez wersja VC (Vivid Colors), ktora daje nasycenie podobne do slajdow fuji. wybor to kwestia gustu. istotne jest natomiast to, ze portra jest skalibrowana na ladne odcienie skory. sa tez wersje portra 800 i portra 100t (do swiatla sztucznego). wazne, ze portra po terminie, to totalna kaszana - spada kontrast, wzrasta ziarnistosc, rozjezdzaja sie kolory.

jezeli chodzi o material allroundowy, to polecam fuji reala 100, piekne nasycenie i kolory. jesli potrzebujesz cos czulszego, a zarazem tanszego, to superia x-tra 400 (material pierwotnie reporterski, nie ma pieknych kolorow, ani malego ziarna, ale daje rade).

co sie tyczy filmow cz-b. sam film niewiele mowi. wazna jest para film+wywolywacz. ja trzymam sie ilforda hp5+ (400), ktory bardzo ladnie sie forsuje. jest za to mocno kontrastowy. jezeli chcesz miec piekne szarosci, to niesamowity, bardzo klasyczny material panf+ (50), ktory mozna obrabiac w dół (czyli np naswietlac jako 25, 12, a nawet 6). panf z racji swojej niskiej kontrastowosci miesci naprawde ogromna ilosc szczegolow, zwlaszcza przy wydluzonym naswietlaniu. wywolywacze to w duzej mierze sprawa indywidualna dobierana do konkretnego stylu fotografujacego. ze swojej strony polecam kodak d76 (lub podobny ilford id11), rodinal (bardzo klasyczna chemia), ale tez nowoczesne wywolywacze jak ilford lc29.
pomijam filmy z emulsja typu "delta", to nie moj smak :), wole klasyczne "T".


jezeli chodzi o aparat - jesli masz pieniadze i siedzisz w USA, bierz 1V :) za 1000$ powinienes strzelic z boosterem. swietna alternatywa jest eos3 z boosterem, sam taki kupilem dwa lata temu za 1100zl w polsce (praktycznie nowka). jedyny mankament eos3 w stosunku do 1V, to krycie wizjera - 3 ma 95% kadru, a jedyneczka 100% (!!). poza tym same superlatywy - multispot, ergonomia i budowa serii 1 itd.

skaner. zalezy, czy poprzestasz na malym obrazku, czy z czasem pojdziesz w sredni, a nawet wielki format :). w stanach warto kupic ze strony epsona sprzet refurbished, nawet z 50% obnizka (o ile chcesz sie rozwijac w kierunku sredniego/wielkiego). jesli nie, wybierz jakiegos nikona, jak doradzono ci wyzej.

mam nadzieje, ze pomoglem, jak cos, pisz smialo.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
papier ilford multigrade, zwlaszcza plastik, to masakra jakas ;)
sprobuj kentmere, czy chocby baryty fomy. albo styki na papierze AZO :)

Viracocha
26-05-2008, 11:14
jezeli chodzi o aparat - jesli masz pieniadze i siedzisz w USA, bierz 1V :) za 1000$ powinienes strzelic z boosterem. swietna alternatywa jest eos3 z boosterem, sam taki kupilem dwa lata temu za 1100zl w polsce (praktycznie nowka). jedyny mankament eos3 w stosunku do 1V, to krycie wizjera - 3 ma 95% kadru, a jedyneczka 100% (!!). poza tym same superlatywy - multispot, ergonomia i budowa serii 1 itd.

Ja tylko dodam, że EOS 3 posiada jedną dość istotną cechę, której nie ma 1V - Eye Control. Do mnie osobiście to rozwiązanie nie trafiło, ale są tacy, którzy bardzo sobie je chwalą.

VanMurder
26-05-2008, 11:22
Krwisty... WOW!

widzę że koledzy w temacie analogowym zjedli zęby ;)
:)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Ja tylko dodam, że EOS 3 posiada jedną dość istotną cechę, której nie ma 1V - Eye Control. Do mnie osobiście to rozwiązanie nie trafiło, ale są tacy, którzy bardzo sobie je chwalą.

testowałem Eye Control na Elanie i bardzo mi się spodobało :)

Viracocha
26-05-2008, 11:38
Mnie też ostatnio wzięło na powrót do korzeni :wink:
Mnie, myślę, że jeszcze kiedyś weźmie na powrót do głębszych korzeni - czyli coś z FD system.



testowałem Eye Control na Elanie i bardzo mi się spodobało :)
To jeśli Ci się w Elanie podobało, to w "Trójce" może tylko podobać się jeszcze bardziej...

krwisty
26-05-2008, 12:17
eye control to mistrzostwo swiata.. o ile sie nie fotografuje w okularach przeciwslonecznych (ciezka sprawa kiedy jest 35C i wilgotnosc 90%). az dziw bierze, ze canon odpuscil :(. choc, dla mnie to obecnie i tak bez roznicy, bo jedyny canon jaki posiadam, to wlasnie eos3, ale on i tak glownie lezy w torbie. na tapecie jest wielki format i hassel :)

iktorn92
26-05-2008, 16:23
No fakt faktem w 3 to rozwiaznie jest genialne bo w sumie gdzie nie spojrzysz to masz jakis punkt AF.....

Bingant
26-05-2008, 17:15
Podpinając się pod wątek "analogowy", mam takie pytanie, jaki jest orientacyjny koszt wykonania odbitki w domu, mając już swoją ciemnię? Chodzi mi konkretnie o przybliżony koszt odbitki formatu A4. Odbitka BW na wybranym papierze +chemia + samodzielne wywołanie negatywu BW(w tym chemia). Pytam tych z Was, którzy sami wywołują negatyw, robią odbitkę, nie włączając w koszt kupna powiększalnika, koreksu i innych akcesoriów ciemniowych. Tylko chemia do wywołania negatywu BW, papier i chemia do wywołania zdjęcia. Na jakimkolwiek papierze stosowanym obecnie. Oczywiście rozumie, że koszt będzie podany w jakimś przybliżeniu, bo raczej nie zużyje się chemii do jednego czy dwóch negatywów. Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

iktorn92
26-05-2008, 17:37
A wiec to wszytsko zalezy jak droga chemie kupisz i jak drogi papier itd.... generalnie nalezy przyjmowac ze A4 kosztowac bedzie od ok 1zł do 2zł z tym ze sa to wartosci przybliżone;)

Pozdro.

an_zak
26-05-2008, 19:00
Razy 4 jak na początek - próbki, nieudane naświetlania, dobieranie optymalnego kontrastu etc :)
W ręcznym robieniu odbitek nie chodzi o to, żeby było tanio - chodzi o to, by było tak, jak Ty tego chcesz, w każdym calu :)

P.S. a co do wywołania filmu - w zależności od chemii: od oszałamiającej ceny 3zł (z czego 2,50zł to woda destylowana) do nawet 20-30zł za wywołanie specjalistycznego filmu w specjalistycznej chemii. Weź pod uwagę, że sporo dobrych odczynników ma krótki okres ważności po rozrobieniu... dlatego pracuję na rodinalu. Tanio (wspomniane 3zł), spore możliwości kreacji obrazu poprzez zmiany rozcieńczenia/temperatury, spora idiotoodporność oraz stosunkowo długie czasy wołania, łatwe do precyzyjnego odmierzenia... jedyna wada, to, że niektóre nowoczesne emulsje go nie lubią, np. delty :)

malkontent
26-05-2008, 19:20
Ze slajdów to wspaniale wspominam Fomę R100 - czarno biały slajd. Wołany w wawie w czarno-biale.
W pewnym momencie tak się rozsmakowałem w tym materiale, że nie myślałem aby robić na czymś innym.

schabu
26-05-2008, 23:16
Krwisty... WOW!

widzę że koledzy w temacie analogowym zjedli zęby ;)
:)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


testowałem Eye Control na Elanie i bardzo mi się spodobało :)

w Elanie to kicha jak dla mnie bo za mało punktów AF jest.

malkontent
27-05-2008, 10:20
w Elanie to kicha jak dla mnie bo za mało punktów AF jest.

Jakoś nie narzekałem w swoim 50e.
Wystarczyły 3, ale pewnie działające.
Teraz używam tylko centralnego, bo na żadnym innym polegać nie mogę.
Tak więc te 3 wspominam z sentymentem i chciałbym mieć takie w swojej puszce.

Dodam jeszcze możliwość przymykania przesłony, także sterowane ruchem gałki ocznej.
Tego gadżetu, także mi brakuje.

iktorn92
27-05-2008, 14:33
Jakoś nie narzekałem w swoim 50e.
Wystarczyły 3, ale pewnie działające.
Teraz używam tylko centralnego, bo na żadnym innym polegać nie mogę.
Tak więc te 3 wspominam z sentymentem i chciałbym mieć takie w swojej puszce.

Dodam jeszcze możliwość przymykania przesłony, także sterowane ruchem gałki ocznej.
Tego gadżetu, także mi brakuje.

Dla mnie w 50e bylo ich troche za malo i dlatego prawie nie korzystalem z EC ale ten bajer z przymykaniem przeslony galką oczna to bylo super rozwiazanie....szkoda ze dzis tego nie ma:(

Pozdro

VanMurder
07-06-2008, 08:24
Puszka EOS-1N dojechała !
Pierwsza reakcja po naciśnięciu spustu migawki to... gęsia skórka ... klapnięcie lustra i dźwięk migawki to poezja!! ;) a mnie się wydawało że 5d ma piękny klarowny głęboki dźwięk migawki ...;)
nie podejrzewałem się o onanizm sprzętowy ale nie mogłem się opanować i klapałem przez dobre pół godziny, a jak przestawiłem na H- serię to już po prostu włos mi się na karku zjeżył ... żona tylko patrzyła jak na stukniętego;)
jutro jadę po filmy, koreks i chemię do sklepu zobaczymy jak to cudo robi zdjęcia ...
pozdrawiam

iktorn92
07-06-2008, 09:02
No faktycznie odgłos w tej puszce jest piękny:) Gratuluje zakupu!;) oby sie dobrze sprawowała;)

Iktorn92

VanMurder
07-06-2008, 09:32
No faktycznie odgłos w tej puszce jest piękny:) Gratuluje zakupu!;) oby sie dobrze sprawowała;)

Iktorn92

dzięki!!!

jak efekty wizualne będą tak ekscytujące jak dźwiękowe to aż się boje :)

kwiatas
07-06-2008, 13:52
no to teraz czekamy na zakup jakiego sredniego bo to droga wlasnie tedy przebiega:) moja droga przebiegla dokladnie jak twoja tzn teraz mam eosa 33 i bronice zenze. NIestety ja nie ma duzego doswiadczenia w foceniu analogiem i moje pierwsze proby w tym temacie sa lekko porazajace. Na moim blogu wrzucilem fotki a z analoga i jesli duzo dobego moge powiedziec o fuji ASTA to juz foty BW zupelnie mi sie nie podobaja (jakies takie bez kontrastu,moce ziarno i ogolnie mdle) ale moze to wina labu.Any way kibicuje ci i czekam az sie wotek rozwinie moze sam sie czegoś naucze

Viracocha
07-06-2008, 14:13
Puszka EOS-1N dojechała !
Pierwsza reakcja po naciśnięciu spustu migawki to... gęsia skórka ... klapnięcie lustra i dźwięk migawki to poezja!! ;) a mnie się wydawało że 5d ma piękny klarowny głęboki dźwięk migawki ...;)
nie podejrzewałem się o onanizm sprzętowy ale nie mogłem się opanować i klapałem przez dobre pół godziny, a jak przestawiłem na H- serię to już po prostu włos mi się na karku zjeżył ... żona tylko patrzyła jak na stukniętego;)
jutro jadę po filmy, koreks i chemię do sklepu zobaczymy jak to cudo robi zdjęcia ...
pozdrawiam
Szczere gratulacje!!! Wiedziałem, że jak już weźmiesz go w łapę, to nie wypuścisz tak łatwo. :mrgreen:
Też mi trochę chrapki narobiłeś na 1N. Miałem go kiedyś, przez niedługi czas i byłem zachwycony.

VanMurder
07-06-2008, 17:51
Szczere gratulacje!!! Wiedziałem, że jak już weźmiesz go w łapę, to nie wypuścisz tak łatwo. :mrgreen:
Też mi trochę chrapki narobiłeś na 1N. Miałem go kiedyś, przez niedługi czas i byłem zachwycony.

Nie martw się :) każda zabawka się w końcu znudzi ;) 5D się znudził, to 1N się nie znudzi ;) po za tym konsekwentnie poluje na eos3, a ostatnio po głowie zaczęły mi chodzić, jakieś myśli typu: leica, hass... i jak scenariusz będzie się układał tak ja przewiduje to Kwiatas, to niewykluczone że 1N poleci do Ciebie ...:mrgreen: nie chcę Ci robić złudnych nadziei, ale jesteś pierwszy w kolejce, a aparat jest w dużo lepszym stanie niż się spodziewałem ...
pozdrawiam

VanMurder
07-06-2008, 23:37
...tymczasem zgodnie z waszymi sugestiami (jeszcze raz dzięki serdeczne ) zakupiłem po jednej rolce filmów z tych sugerowanych oraz chemie i koreks :


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analogovo.jpg)

teraz trzeba tylko czekać na wenę....

jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc:)

pozdrawiam

an_zak
08-06-2008, 10:44
Przy wywołaniu pierwszego filmu ogarnie Cię trudne do opisania podniecenie, które przy 5 następnych ustąpi miejsca tylko ekscytacji. Po kolejnych 10 filmach zaczniesz odczuwać znużenie, żeby po 40-tym powiedzieć sobie "k#$%&, znowu trzeba wywołać" :D

p.s. mam nadzieję, że nie zapomniałeś o dobrych zlewkach do chemii (opisz je na stałe, przynajmniej tą na utrwalacz), miarkach, strzykawkach na małe rozcieńczenia i porządnym termometrze :)

p.p.s nie rozumiem, dlaczego wybrałeś właśnie analoga do niezobowiązujących zdjęć rodzinnych i pamiątkowych... u mnie relacje cyfra/analog są zupełnie odwrotne - wywołanie i skan 36 klatek zabiera mi więcej czasu i zachodu niż 36 rawów :)

FlatEric
08-06-2008, 11:15
Pierwsza reakcja po naciśnięciu spustu migawki to... gęsia skórka ... klapnięcie lustra i dźwięk migawki to poezja!! a mnie się wydawało że 5d ma piękny klarowny głęboki dźwięk migawki ...
A jaki jest dźwięk migawki?! :) Praktycznie żaden - zrób zdjęcie ze wstępnym podniesieniem lustra, to usłyszysz migawkę - takie ledwo słyszalne stuknięcie. ;)

Pzdr

Grzesiu

kitek
08-06-2008, 12:57
...tymczasem zgodnie z waszymi sugestiami (jeszcze raz dzięki serdeczne ) zakupiłem po jednej rolce filmów z tych sugerowanych oraz chemie i koreks :


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analogovo.jpg)

teraz trzeba tylko czekać na wenę....

jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc:)

pozdrawiam


ladny zestaw. na pewno bedziesz zadowolony z wyników na across, portra i trix. u mnie Tmax świetnie sprawdzil sie w średnim formacie, pięknie oddaje szarosci i kontrasty. spróbuj jeszce agfa APX 100 , klasyka.
pozdrawiam.

kwiatas
08-06-2008, 13:33
jeśli pozwolicie zrobię mały OT mianowicie jak pisałem wyżej nie jestem zadowolony z wygladu zdjeci BW i chialem sie posłużyć przykladem zdjecia skan z iford xp2 nie ruszany tylko zmniejszony. CZekalem na piekne bw kontrasty itp a tu cos takiego :

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gallery.photo.net/photo/7379829-lg.jpg)

kitek
08-06-2008, 13:58
xp2 tak czasem wlasnie ma do siebie, a dlaczego nie wyrownales poziomow i kontrastow przed skanowaniem?(chyab ze robiles to w labie)

kwiatas
08-06-2008, 14:07
xp2 tak czasem wlasnie ma do siebie, a dlaczego nie wyrownales poziomow i kontrastow przed skanowaniem?(chyab ze robiles to w labie)

wiesz problem polega na tym ze ja chialbym otrzymac finalne zdjecie bez ingerencji w PS-a ale wyglada na to ze sie tak nie da?czy so filmy ktorych nie trzeba obrabiac ?

kitek
08-06-2008, 14:33
jeśli pozwolicie zrobię mały OT mianowicie jak pisałem wyżej nie jestem zadowolony z wygladu zdjeci BW i chialem sie posłużyć przykladem zdjecia skan z iford xp2 nie ruszany tylko zmniejszony. CZekalem na piekne bw kontrasty itp a tu cos takiego :

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gallery.photo.net/photo/7379829-lg.jpg)


wiesz problem polega na tym ze ja chialbym otrzymac finalne zdjecie bez ingerencji w PS-a ale wyglada na to ze sie tak nie da?czy so filmy ktorych nie trzeba obrabiac ?

chodzilo mi o równanie poziomow z poziomu podgladu na skanerze skanera. w sumie zwykle zawsze plik czysto skanowany bedzie ciut wyblakly.
co do kliszy ktora nie szarpie nerwow to wlasnie proponowal bym across 100 albo ilford delta 100, dyzo tez zalezy od warunkow , swiatla w jakich robisz, ale to na pewno sam wiesz.

maku
08-06-2008, 18:41
Z moich niewielkich doświadczeń wynika że

Nie ma takiego czegoś jak fajne zdjęcia prosto z aparatu. (no chyba że jakieś tam podrajcowane kolory kontrasty w jakimś tam programie czasem może to być ok.)
Zabawa z analogiem wymaga dużo więcej pracy niż z cyfrą ale daje (jak dla mnie) bardzo fajne efekty
Zabawa w b&w i oddawanie jakiegokolwiek z elementów procesu do labu to nieporozumienie. Tu się trzeba troszeczkę pobawić. Wywołać film odpowiednio do tego jak i w jakich warunkach został naświetlony. Bardzo łatwo jest znaleźć w sieci jakieś ogólne przynajmniej wskazówki jak szukać drogi do osiągnięcia lepszych rezultatów. Ansel Adams itp.
Cyfra faktycznie dla zawodowca który musi szybko, „ładnie” i tanio jest niezastąpiona.
Na całe szczęście nie jestem zawodowcem i mogę się tylko bawić w foto.

Kwiatas.
Zdjęcie które pokazałeś to jest jakaś masakra. Analogowy materiał b&w potrafi naprawdę dużo więcej.

VanMurder
09-06-2008, 00:43
Nie mam się jeszcze czym pochwalić z "nowego zestawu" ale wygrzebałem kilka starych analogowych fotek które robiłem znajomego hasselbladem, był to wprawdzie mój debiut na średnim formacie i z świadomym fotografowaniem ludzi, pamiętam ze pierwszy raz trzymałem wtedy zewnętrzny światłomierz w ręce :) jednakże zdjęcia te z perspektywy czasu były dla mnie pewnym wzorcem w jakości (kontrast, wierność kolorów, nawet ostrość) i docelowym wyglądem dla moich cyfrowych fotek...
25510008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510008.jpg) 25510011.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510011.jpg) 25530002.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530002.jpg) 25530007.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530007.jpg) 25530008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530008.jpg)
(skany z negatywu/slajdu w małej rozdzielczości bez najmniejszej obróbki w PS)

wiem że średni format to średni format, ale liczę ze swojego 1D N +eLe będę potrafił wycisnąć podobny efekt ...:)

żeby uzyskać podobny efekt na kilku swoich cyfrowych fotkach spędziłem długie godziny w PS ...
pozdrawiam

VanMurder
09-06-2008, 05:11
na tapetę poszedł pierwszy 400TX...
muszę się upewnić bo już nie pamiętam :

podczas wywoływania negatywów - rozcieńczając bardziej wywoływacz i przedłużając czas wywołania wzrasta ziarno ? czy maleje ?

będę wdzięczny za podpowiedź, ewentualnie jakieś wasze sugestie odnośnie wywoływania w Standard 76.
pozdrawiam

VanMurder
09-06-2008, 07:53
aha w czym płukać negatywy żeby podczas schnięcia nie zostawały plamy?

bruckner
09-06-2008, 08:30
wywołujesz też kolorowe materiały w domu czy tylko cz&B ??
pozdr.

VanMurder
09-06-2008, 08:51
wywołujesz też kolorowe materiały w domu czy tylko cz&B ??
pozdr.

a można kolorowe w domu? jeżeli tak to jakie i w jakim procesie ?

an_zak
09-06-2008, 09:00
aha w czym płukać negatywy żeby podczas schnięcia nie zostawały plamy?

Ostatnie płukanie w wodzie destylowanej, na koniec przed wyjęciem negatywu dwie krople płynu do naczyń i delikatnie zamieszać, żeby się nie spienił. Voila :)


a można kolorowe w domu? jeżeli tak to jakie i w jakim procesie ?
Można robić C41, ale to raczej poza możliwościami (koszta, sprzęt, precyzja) zwykłego człowieka, już lepiej odżałować dwa dolary na wołanie w labie :-)

Bagnet007
09-06-2008, 09:21
Nie mam się jeszcze czym pochwalić z "nowego zestawu" ale wygrzebałem kilka starych analogowych fotek które robiłem znajomego hasselbladem, był to wprawdzie mój debiut na średnim formacie i z świadomym fotografowaniem ludzi, pamiętam ze pierwszy raz trzymałem wtedy zewnętrzny światłomierz w ręce :) jednakże zdjęcia te z perspektywy czasu były dla mnie pewnym wzorcem w jakości (kontrast, wierność kolorów, nawet ostrość) i docelowym wyglądem dla moich cyfrowych fotek...
25510008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510008.jpg) 25510011.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510011.jpg) 25530002.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530002.jpg) 25530007.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530007.jpg) 25530008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530008.jpg)
(skany z negatywu/slajdu w małej rozdzielczości bez najmniejszej obróbki w PS)

wiem że średni format to średni format, ale liczę ze swojego 1D N +eLe będę potrafił wycisnąć podobny efekt ...:)

żeby uzyskać podobny efekt na kilku swoich cyfrowych fotkach spędziłem długie godziny w PS ...
pozdrawiam

Wiesz co... tak sobie myślę: gdybyś umieścił jedno z tych zdjęć w wątku o bokeh, zaraz byłoby że fee- bo robione 50/1.8 :D To tylko taka refleksja, która jednak zupełnie nie odzwierciedla mojego zdania :-)

edit: czy ja tam widzę po jedynce "D" ??

VanMurder
09-06-2008, 09:44
edit: czy ja tam widzę po jedynce "D" ??

tak jakoś się za"D"ukałem ;)

okej wywołałem pierwszą rolkę 400TX i zeskanowałem pierwsze 6 klatek, na najtańszym skanerze jaki znalazłem w sklepie CanoScan 4400F, zacząłem od tyłu:
klatka nr 31:

Biedronka:)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analog/biedronka.jpg)


Ostatnie płukanie w wodzie destylowanej, na koniec przed wyjęciem negatywu dwie krople płynu do naczyń i delikatnie zamieszać, żeby się nie spienił. Voila :)


taaak teraz sobie przypominam że mój ojciec dodawał manię albo krople Ludwika do ostatniej płukanki :)

dzięki za przypomnienie :)

pozdrawiam
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
na tej fotce chyba trochę bardziej wiadomo o co chodzi, tym razem skanowałem w 600DPI (8.7mpx)
Biedronka2(klatka nr 31)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analog/biedronka2.jpg)

kwiatas
09-06-2008, 10:27
[/QUOTE]Kwiatas.
Zdjęcie które pokazałeś to jest jakaś masakra. Analogowy materiał b&w potrafi naprawdę dużo więcej.[/QUOTE]

To jest maskakra wlasnie dlatego je pokazalem :)
ale w takim razie odpowiedzicie mi na jedno roste pytanie jaki jest sens uzywac analoga skoro i tak wszytko przechodzi przez ps. to zdjecie zrobione cyfra i po odpowiedniej odbrobce bedzie 100 razy lepsze niz to zdjecia z analoga MZ

pozdr

PS.(Van) obrabiales te foty jakos ?

maku
09-06-2008, 10:47
ale w takim razie odpowiedzicie mi na jedno roste pytanie jaki jest sens uzywac analoga skoro i tak wszytko przechodzi przez ps. to zdjecie zrobione cyfra i po odpowiedniej odbrobce bedzie 100 razy lepsze niz to zdjecia z analoga MZ



No to w ten sposób rozwinie nam się za raz ciąg dalszy wątku „analog vs cyfra”.

Nie zgodziłbym się jednak z tym twierdzeniem.
Skan z materiału analogowego jest jednak jakby gęstszym materiałem pozwalającym na więcej. Jest to jednak tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie nie poparte żadnymi matematyczno/fizycznymi dowodami.

kitek
09-06-2008, 13:07
Nie mam się jeszcze czym pochwalić z "nowego zestawu" ale wygrzebałem kilka starych analogowych fotek które robiłem znajomego hasselbladem, był to wprawdzie mój debiut na średnim formacie i z świadomym fotografowaniem ludzi, pamiętam ze pierwszy raz trzymałem wtedy zewnętrzny światłomierz w ręce :) jednakże zdjęcia te z perspektywy czasu były dla mnie pewnym wzorcem w jakości (kontrast, wierność kolorów, nawet ostrość) i docelowym wyglądem dla moich cyfrowych fotek...
25510008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510008.jpg) 25510011.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25510011.jpg) 25530002.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530002.jpg) 25530007.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530007.jpg) 25530008.jpg (http://adammirski.com/cb/hass/25530008.jpg)
(skany z negatywu/slajdu w małej rozdzielczości bez najmniejszej obróbki w PS)

wiem że średni format to średni format, ale liczę ze swojego 1D N +eLe będę potrafił wycisnąć podobny efekt ...:)

żeby uzyskać podobny efekt na kilku swoich cyfrowych fotkach spędziłem długie godziny w PS ...
pozdrawiam



prawda adamie? sredni format mam moc:) niby proste zdjecia ale duzo w nich mocy.
pametasz jaka klisza to byla ?
pzdr
piotrek
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

aha w czym płukać negatywy żeby podczas schnięcia nie zostawały plamy?



ja do plukania uzywam Mirasol - Tetenala, rozcienczenia ajk na opakowaniu i czysciutka klisza , zero smug itp,
dobry produkt.

an_zak
09-06-2008, 19:04
To jest maskakra wlasnie dlatego je pokazalem :)
ale w takim razie odpowiedzicie mi na jedno roste pytanie jaki jest sens uzywac analoga skoro i tak wszytko przechodzi przez ps. to zdjecie zrobione cyfra i po odpowiedniej odbrobce bedzie 100 razy lepsze niz to zdjecia z analoga MZ
G... prawda ;) pod powiększalnikiem spędza się czasem i kilka godzin nad jednym udanym powiększeniem, więc nie widzę powodu, by skanu nie pojechać choćby krzywymi, coby kontrastu odzyskać. Surowe zdjęcie NIGDY nie będzie tak dobre, jak choćby troche ruszone. Przecież od czego przy powiększalniku zmienne gradacje, maski, pokłony, wielokrotne naświetlania? Od czego również dobór negatywu, odpowiedniej chemii, rozcieńczenia, temperatury i sposobu mieszania? To takie same drogi do kontroli rezultatu, jak oprogramowanie graficzne. Jeśli nie pracujesz pod powiększalnikiem, masz prawo część obróbki (tą pozytywową) wykonać na kompie, i to w niczym nie przeszkadza :)

P.S. analog nie został stworzony do skanu. Skan zawsze straci w porównaniu z czystym plikiem z cyfry. Porównanie może dotyczyć jedynie powiększeń na papier :)

Bingant
09-06-2008, 23:54
Właśnie przejrzałem aukcje z analogami na allegro i w tej chwili mamy prawdziwy wysyp jedynek.

VanMurder
10-06-2008, 09:57
wszędzie wysyp jedynek ...:) a ja się nie poddaje :

kolejna rolka wywołana - Neopan 100 Acros - dużo bardziej podoba mi się niż poprzednik TRI-X400 bardzo fajny kontrast i znikome ziarno...

chwilka zarejestrowana przez moją żonę - dialog ojca z córką :)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analog/tata+kaya.jpg)

kwiatas
10-06-2008, 10:42
pod powiększalnikiem spędza się Przecież od czego przy powiększalniku zmienne gradacje, maski, pokłony, wielokrotne naświetlania? Od czego również dobór negatywu, odpowiedniej chemii, rozcieńczenia, temperatury i sposobu mieszania?

no dobra to wiem :)ale... zobacz jak z tego wychodzi filozofia, mam analoga, kupuje dobre filmy i niestety nie mam czasu i umiejetnosci zeby siedziec w ciemni wiec oddaje do ..."najlepszego "labu w gdansku zeby mi zrobili to dobrze i jak widac zdjecia sa masakra :0moje pytanie jednak bylo co jest nie tak tzn gdzie tkwi blad ?czy jest to moja wina ,aparatu, filmu labu czy skanowania a tego jak narazie nie wiem wiec prosze o konstruktywna krytyke ;) BTW mam jeszcze kilka innych przykladow (ktorych nie bede pokazywal) z innych filmow i dokladnie jest to samo czyli ...kaszanka:)

PS VAn ponawiam pytanie -obrabiasz poskanowaniu te zdjecia

kitek
10-06-2008, 14:16
no dobra to wiem :)ale... zobacz jak z tego wychodzi filozofia, mam analoga, kupuje dobre filmy i niestety nie mam czasu i umiejetnosci zeby siedziec w ciemni wiec oddaje do ..."najlepszego "labu w gdansku zeby mi zrobili to dobrze i jak widac zdjecia sa masakra :0moje pytanie jednak bylo co jest nie tak tzn gdzie tkwi blad ?czy jest to moja wina ,aparatu, filmu labu czy skanowania a tego jak narazie nie wiem wiec prosze o konstruktywna krytyke ;) BTW mam jeszcze kilka innych przykladow (ktorych nie bede pokazywal) z innych filmow i dokladnie jest to samo czyli ...kaszanka:)

PS VAn ponawiam pytanie -obrabiasz poskanowaniu te zdjecia

jesli chcesz wiedziec dlaczego zdjecia ktore dostajesz w rece(klisze) nazywasz kaszaną, warto zadac sobie / im w labie pare pytan?
w czym wywolali ci ten film? (dobor chemii jest istotny)
moze wywolanie jest ok ale klisza źle zeskanowana (pytanie do labu)
moze warto sprobowac innej kliszy i poczekac na wynik?
btw na jakiej kliszy to robione twoje zdjecie?
mysle ze moich pare słow ma sens.
a co do wywolania wlasnorecznego- naprawde warto probowac- koszt taki sobie ale masz kontrole 100% nad tym co dostanieszna koncu, a to naprawde proste jest:)
i ile satysfakcji.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ponizej skan z klatki.
klisza ilford hp5+
bez szopa
tak zeby pokazac ze robota w domu poplaca;]

http://img370.imageshack.us/img370/4853/bondagede1.jpg

an_zak
10-06-2008, 15:08
kolejna rolka wywołana - Neopan 100 Acros - dużo bardziej podoba mi się niż poprzednik TRI-X400 bardzo fajny kontrast i znikome ziarno...

Trix został opracowany jakieś dwa stulecia temu, nie ma co narzekać ;) to nominalnie bardzo ziarnisty materiał, w czym byś go nie moczył. Na szczęście ziarno ma (przynajmniej dla mnie) bardzo przyjemne w odbiorze - nie jest zakłóceniem obrazu ale raczej czymś na kształt budulca - fajnie wygląda przy dużym powiększeniu.

Spróbuj też AGFA APX 100 - w mojej opinii najlepsze iso100, rozwala acrosa na łopatki :)

VanMurder
10-06-2008, 17:34
Spróbuj też AGFA APX 100 - w mojej opinii najlepsze iso100, rozwala acrosa na łopatki :)

jeżeli tak jest to musi być masakra :) acros jest naprawdę super nawet przy słabym skanie :)

ach dzięki za sugestie odnośnie ostatniego płukania - naprawdę nie ma żadnych smug ani plam :)

pozdrawiam

kwiatas
10-06-2008, 18:39
witam,

zachęcony do własnej próby z wywoływaniem znalazlem cos takiego:

http://www.phototec.de/infomag_erechner.php

może sie komuś przyda, a ze sam z niemieckiego nie jestem bystry to proszę wytłumaczcie mi o co chodzi z tym: Kipprhythmus

kitek
10-06-2008, 19:38
witam,

zachęcony do własnej próby z wywoływaniem znalazlem cos takiego:

http://www.phototec.de/infomag_erechner.php

może sie komuś przyda, a ze sam z niemieckiego nie jestem bystry to proszę wytłumaczcie mi o co chodzi z tym: Kipprhythmus


ano chodzi o czestotliwosc krecenia koreksem:)
entwicklung to wywolywacz btw

VanMurder
11-06-2008, 01:33
PS VAn ponawiam pytanie -obrabiasz poskanowaniu te zdjecia

wszystkie muszę desatuarte bo mój tani skaner nie ma opcji skanowania BW, te z Kodaka 400TX musiałem dodatkowo pod-kontrastować bo prosto ze skanera były takie trochę wyblakłe, natomiast Acros to żyleta pod względem kontrastu prosto ze skanera jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego filmu... ma dokładnie takie przejścia tonalne i kontrast jaki zawsze starałem się uzyskać w moich pracach, mam jeszcze kilka rolek do przetestowania,
jedyne co pozostawia do życzenia to ostrość ale podejrzewam że to winna skanera Canon CanoScan4400F, na pewno na lepszym lub bębnowym było by znacznie lepiej ... slajdy mam zamiar wywoływać w fotolabie ze skanem w 16mpx wtedy zobaczymy co się z analoga da wycisnąć ;)

tak na marginesie pytanie czy jest cos takiego jak RAW ze skanera? fajna sprawa by była:)

VanMurder
11-06-2008, 08:40
kilka świeżo zeskanowanych fotek z rolki Acros'a:
Acros 1. (http://adammirski.com/cb/fridge1.jpg) Acros 2. (http://adammirski.com/cb/fridge2.jpg) Acros 3. (http://adammirski.com/cb/vanessa.jpg) Acros 4. (http://adammirski.com/cb/vanessa2.jpg)

MacGyver
11-06-2008, 08:44
kilka świeżo zeskanowanych fotek z rolki Acros'a...
Bardzo acrosowe, ze tak powiem. Fajny efekt, ale do takich zdjęć ja poleciłbym raczej APX-a 100.

VanMurder
11-06-2008, 09:13
Bardzo acrosowe, ze tak powiem. Fajny efekt, ale do takich zdjęć ja poleciłbym raczej APX-a 100.

nieomieszkań spróbować wspominał już o nim kolega an_zak dzięki za sugestię :)
pozdrawiam

MacGyver
11-06-2008, 09:25
APX-100 to najbardziej uniwersalna czarno-biała setka (z tych, które używałem bądź skanowałem). Charakteryzuje go świetna rozdzielczość, duża rozpiętość tonalna i bardzo ładne przejścia. Acros jest materiałem zdecydowanie bardziej kontrastowym, a więc skierowanym na uzyskanie konkretnego efektu.
Na początku wątku wspominałeś że kliszaka chcesz używać głównie do zdjęć pamiątkowo-rodzinnych więc wydaje mi się iż APX da tu większe możliwości. Do efektu Acrosa można się zbliżyć skanując APX-a z większym kontrastem, w drugą stronę to nie wyjdzie.

VanMurder
11-06-2008, 09:34
APX-100 to najbardziej uniwersalna czarno-biała setka (z tych, które używałem bądź skanowałem). Charakteryzuje go świetna rozdzielczość, duża rozpiętość tonalna i bardzo ładne przejścia. Acros jest materiałem zdecydowanie bardziej kontrastowym, a więc skierowanym na uzyskanie konkretnego efektu.
Na początku wątku wspominałeś że kliszaka chcesz używać głównie do zdjęć pamiątkowo-rodzinnych więc wydaje mi się iż APX da tu większe możliwości. Do efektu Acrosa można się zbliżyć skanując APX-a z większym kontrastem, w drugą stronę to nie wyjdzie.


Ok dzięki to ma sens, na Acros'ie widać dużą utratę szczegółowe(clipping) w highlights na rzecz kontrastu. A duża rozpiętość tonalna to faktor na który tez liczę ...

pozdr

an_zak
11-06-2008, 18:59
Ok dzięki to ma sens, na Acros'ie widać dużą utratę szczegółowe(clipping) w highlights na rzecz kontrastu. A duża rozpiętość tonalna to faktor na który tez liczę ...

pozdr
Rozpiętość powinna Cię zadowolić. Skoro wpadłeś w analoga - polecam temat filtrów barwnych (http://www.pragmatic.com.pl/filtry.htm#bw), coby zakochać się do reszty.

VanMurder
11-06-2008, 19:40
Rozpiętość powinna Cię zadowolić. Skoro wpadłeś w analoga - polecam temat filtrów barwnych (http://www.pragmatic.com.pl/filtry.htm#bw), coby zakochać się do reszty.

no nieźle ugrzęznę w temacie chyba na amen;) szczególnie jak zobaczyłem przykład działan (http://www.pragmatic.com.pl/cokinczb.htm)ia :) tak na marginesie jak się ma użyczcie filtrów barwnych w czarno-białej fotografii portretowej ?

MacGyver
11-06-2008, 20:36
Używa się w zasadzie dwóch w porywach do czterech:
- żółtozielony: do 95% portretów, rozjaśnia i wygładza skórę, przyciemnia oczy (zwłaszcza niebieskie)
- niebieski: do fotografowania osób o bladej cerze, do uwydatniania piegów i warg
a także
- jasnożółty: ogólnie podbija lekko kontrast, przyciemnia oczy, włosy trochę te ż (chyba że jasny blond, wtedy je jeszcze rozjaśni)
- zielony: obniża kontrast, rozjaśnia oczy
To co powyżej odnosi siś do portretowania "białasów", przy portretowaniu osób innych ras trzeba pokombinować, zgodnie z zasadą że filtr o danym kolorze przyciemnia kolory znajdujące się na kole barw na przeciw a rozjaśnia swój własny i te leżące obok, np filtr niebieski: rozjaśnia błękity, zielenie i fiolety, przyciemnia pomarańcze, żółcie i czerwienie.

Pracę z filtrami można też potrenować na sucho, w PSie od CSa w górę: otwierasz zdjęcie, nakładasz odpowiedni "photographic filter" a następnie konwertujesz do "grey scale" (zwykła konwersja, żadnego kręcenia suwaczkami) i następnie powtarzasz zabieg dla innych filtrów. W starszych wersjach szopki można zrobić to samo nakładając półprzezroczystą warstwę, wypełnioną jednolicie odpowiednim kolorem.

an_zak
11-06-2008, 22:02
Używa się w zasadzie dwóch w porywach do czterech:
- żółtozielony: do 95% portretów, rozjaśnia i wygładza skórę, przyciemnia oczy (zwłaszcza niebieskie)

Przy czym należy podkreślić wygładzanie. Zwykły żółtozielony filtr za 10zł tak wygładza, że często nawet mocny trądzik przestaje przeszkadzać :)

Warto jeszcze wspomnieć:

- pomarańczowy - rozjaśnia skórę osób mocno opalonych i śniadych - bez tego często ich twarze wychodzą zdecydowanie zbyt ciemno, co przeszkadza zwłaszcza w fotografii kobiet
- czerwony - skrajnie rozjaśnia cerę oraz usta, może być przydatny przy fotografiach high key

MacGyver
12-06-2008, 01:58
- pomarańczowy - rozjaśnia skórę osób mocno opalonych i śniadych - bez tego często ich twarze wychodzą zdecydowanie zbyt ciemno, co przeszkadza zwłaszcza w fotografii kobiet
A blade usta i czarne oczy dostaniesz w bonusie :-) Pomarańczowy to filtr głównie pejzażowy, choć próbować zastosować go w portrecie oczywiście można. Sądzę (tzn przypuszczam, próbować nie miałem okazji) że mógłby być pomocny przy portretowaniu ludzi o naturalnie ciemnej karnacji (Murzynów, Indian, Latynosów)

- czerwony - skrajnie rozjaśnia cerę oraz usta, może być przydatny przy fotografiach high key
I chyba tylko do tego. Czerwony to moim zdaniem filtr nie tyle kompensacyjny co efektowy. Stosowany jest głównie do pejzażu, gdzie pozwala osiągnąć na zdjęciach niepokojący klimat nadchodzącej burzy. Zabiera dużo światła, mocno podbija ogólny kontrast i trochę psuje przejścia tonalne.

VanMurder
12-06-2008, 06:38
Dzięki serdeczne panowie MacGyver i An_zak te informacje napewno mi się przydadzą...

mam jeszcze jedno pytanie jaka jest rzeczywista max rozdzielczość która można wycisnąć z małej klatki 35mm? 16mpx? 20?

i czy skanowanie w 16bit grey-scale ma sens ?

za podpowiedź z góry dzięki :)



Pracę z filtrami można też potrenować na sucho, w PSie od CSa w górę: otwierasz zdjęcie, nakładasz odpowiedni "photographic filter" a następnie konwertujesz do "grey scale" (zwykła konwersja, żadnego kręcenia suwaczkami) i następnie powtarzasz zabieg dla innych filtrów. W starszych wersjach szopki można zrobić to samo nakładając półprzezroczystą warstwę, wypełnioną jednolicie odpowiednim kolorem.

jak takie symulowanie ma się do faktycznego użycia filtrów czy mógłbyś określić procentową akuratność takiej symulacji względem oryginału ?...

z doświadczenia wiem że symulowanie szarej połówki w PS daje bardzo zadowalający efekt natomiast, symulowanie polara już nie ....

cała spraw z kolorowymi filtrami przypomina mi trochę korektę Channel Mixer przy używanej prze zemnie konwersji, cyfrowych zdjęć do B&W

pozdrawiam

an_zak
12-06-2008, 07:24
Dzięki serdeczne panowie MacGyver i An_zak te informacje napewno mi się przydadzą...

mam jeszcze jedno pytanie jaka jest rzeczywista max rozdzielczość która można wycisnąć z małej klatki 35mm? 16mpx? 20?

Nieskończenie wiele ;) Nie da się przeliczyć małego obrazka na pixele, gdyż składa się z nieregularnie rozrzuconych ziaren - takie "okrągłe" pixele nachodzące na siebie. Ziarniste materiały da się sensownie zeskanować już w 6mpix, z tych najlepszych i najdrobniejszych (jak APX 100) te 16 mpix spokojnie powinieneś wyciągnąć (oczywiście krótkie czasy naświetlania lub statyw, ostre, domknięte szkło). Im dokładniejszy skan, tym zyskujesz nie tyle ostrość, co więcej przejść tonalnych. Dostajesz po prostu bardziej precyzyjny obraz klatki :)




jak takie symulowanie ma się do faktycznego użycia filtrów czy mógłbyś określić procentową akuratność takiej symulacji względem oryginału ?...

Jest to naprawdę dość wierna zabawa, daje niezły ogląd efektu.


cała spraw z kolorowymi filtrami przypomina mi trochę korektę Channel Mixer przy używanej prze zemnie konwersji, cyfrowych zdjęć do B&W

Bo to jest dokładnie to samo :)

VanMurder
12-06-2008, 08:07
wiem że materiał analogowy nie podaje sie pewnym prostym przeliczeniom ale chyba optyka ma pewne ograniczenia jak i wielkość cząsteczek srebra w emulsji, więc więcej niż 16mpx nie ma chyba sensu, bo zrobiłem dzisiaj skan jednej klatki w 50mpx i oprócz ogromnego pliku nie uzyskałem nic bo w 100% zoom okrągłe cząsteczki srebra były wielkości grochu ;)

pozdr i dzięki za info

MacGyver
12-06-2008, 09:27
wiem że materiał analogowy nie podaje sie pewnym prostym przeliczeniom ale chyba optyka ma pewne ograniczenia jak i wielkość cząsteczek srebra w emulsji, więc więcej niż 16mpx nie ma chyba sensu
Dysponujesz skanerem amatorskim, więc te 16 MPx to absolutny max (pamiętaj że rozdzielczość optyczna jest podawana przez producentów zazwyczaj na wyrost). Jeśli chcesz wyciągnąć więcej, potrzebujesz skanera profesjonalnego, jeśli chcesz aż 50 MPx pozostaje oddane negatywu do skanowania na skanerze bębnowym.

VanMurder
12-06-2008, 11:29
Dzięki MacGyver! będę się tego trzymać :)
pozdr

1czarek1
12-06-2008, 22:03
wiem że materiał analogowy nie podaje sie pewnym prostym przeliczeniom ale chyba optyka ma pewne ograniczenia jak i wielkość cząsteczek srebra w emulsji, więc więcej niż 16mpx nie ma chyba sensu, bo zrobiłem dzisiaj skan jednej klatki w 50mpx i oprócz ogromnego pliku nie uzyskałem nic bo w 100% zoom okrągłe cząsteczki srebra były wielkości grochu ;)

pozdr i dzięki za info

Z tego co pamiętam zwykły negatyw ma rozdzielczosć 100 lini/mm ale są i takie co mają 400 i można sobie policzyć przy rozdzielczości 100 mamy 24mm*100 i 100*36mm czyli 2400 na 3600 czyli jakieś 8,6 MP ale jeśli byśmy uzyskali 400 to już jest 138 Mp o ile moje rozumowanie jest ok ale te 400 to dla specjalistycznych negarywów teraz juz nie pamiętam dokładnie jakich i do czego.

an_zak
13-06-2008, 08:46
Z tego co pamiętam zwykły negatyw ma rozdzielczosć 100 lini/mm ale są i takie co mają 400 i można sobie policzyć przy rozdzielczości 100 mamy 24mm*100 i 100*36mm czyli 2400 na 3600 czyli jakieś 8,6 MP ale jeśli byśmy uzyskali 400 to już jest 138 Mp o ile moje rozumowanie jest ok ale te 400 to dla specjalistycznych negarywów teraz juz nie pamiętam dokładnie jakich i do czego.
Np. Kodak Technical Pan. W normalnej fotografii ten materiał praktycznie nie ma zastosowania, poza tym wymaga naprawdę dobrych warunków zdjęciowych (ostre szklo, ciężki statyw, MLU).

bruckner
15-06-2008, 11:08
Pracę z filtrami można też potrenować na sucho, w PSie od CSa w górę: otwierasz zdjęcie, nakładasz odpowiedni "photographic filter" a następnie konwertujesz do "grey scale" (zwykła konwersja, żadnego kręcenia suwaczkami) i następnie powtarzasz zabieg dla innych filtrów. W starszych wersjach szopki można zrobić to samo nakładając półprzezroczystą warstwę, wypełnioną jednolicie odpowiednim kolorem.

trochę a propos. Próbowałem techniki i niestety nie daje odpowiednich efektów. no i nie da się... daje minimalne efekty w porównaniu do samego konwertowania do "skali szarości"

ktoś wie o co chodzi?
pozdrawiam serdecznie

an_zak
15-06-2008, 18:53
trochę a propos. Próbowałem techniki i niestety nie daje odpowiednich efektów. no i nie da się... daje minimalne efekty w porównaniu do samego konwertowania do "skali szarości"

ktoś wie o co chodzi?

Bez sampli niewiele powiemy.

VanMurder
15-06-2008, 22:52
trochę a propos. Próbowałem techniki i niestety nie daje odpowiednich efektów. no i nie da się... daje minimalne efekty w porównaniu do samego konwertowania do "skali szarości"

ktoś wie o co chodzi?
pozdrawiam serdecznie

to spróbuj pobawić się suwakami w Gradient Map + Channel Mixer:
efekt jest od razu widoczny i bardzo łatwy do kontroli:




https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammphoto.com/iiihhhaa/gradientchannel.jpg)


Przy nakładaniu Gradient Map należy pamiętać by kolor tła był czarny, a kolor pędzla biały, (naciskamy w tym celu "D").
Powyższe ustawienia Channel Mixer są optymalne. Dla zwiększenia dodatkowo kontrastu staramy się obniżyć kanał czerwony do +75%, Constant na -6 lub -8, pamiętamy o zaznaczeniu "ptaszka" przy Monochrome , natomiast slidery kanałów niebieskiego i zielonego przeciągamy (w prawo) aż do momentu pojawienia się przepaleń. Ta technika daje bardzo realistyczny efekt BW w odróżnieniu od na przykład zwykłego Desaturate.

pozdrawiam

bruckner
15-06-2008, 23:14
sampli nawet nie robiłem...
dwa takie same zdjęcia otworzyłem w PS. jedno dałem tylko edycja->tryb-> skala szarości
Drugie otworzyłem potem warstwę dopasowania -->filtr foto -> czerwony -> krycie na 100% -> złącz widoczne -> skala szarości
i ****....
prawie takie same

VanMurder
16-06-2008, 05:26
Bruckner! radzę dobrze pobaw się Channel Mixer i na efekty nie będziesz musiał czekać ...:)

MacGyver
16-06-2008, 08:40
trochę a propos. Próbowałem techniki i niestety nie daje odpowiednich efektów. no i nie da się... daje minimalne efekty w porównaniu do samego konwertowania do "skali szarości"

Minimalne jak minimalne, kwestia materiału wyjściowego. Niemniej to co zaproponowałem nie jest techniką przetwarzania zdjęć z koloru do bw, a jedynie zabiegiem dydaktycznym.
Moja opinia na temat produkowania zdjęć czarno-białych z kolorowych plików cyfrowych jest na forum, jak sądzę, powszechnie znana ale jeśli już chcesz się w to bawić skorzystaj z metody zaproponowanej przez VanMurdera, tym bardziej że jest on tutaj jednym z nielicznych, którzy potrafią uzyskiwać efekty porównywalne do negatywów.

P.S. Możesz też sprobować tego pluginu (http://www.cherub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=348&Itemid=92).

kwiatas
16-06-2008, 15:32
w końcu sie wkurzyłem :) i sam sie wziąłem za moje filmy :)
czyli tak fuji acros 100 do tego Bronka Zenza i mój pierwszy własnoręcznie wywołany film. Nie ukrywam ze pogrzebałem troszkę w LR ale to naprawdę kosmetyka mnie sie podoba a wam ??

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gallery.photo.net/photo/7415702-lg.jpg)

Dżobert
16-06-2008, 16:56
Szkoda, że nie kwadrat.

maku
16-06-2008, 16:58
No tak!
Ten średni format.....

VanMurder
16-06-2008, 20:41
w końcu sie wkurzyłem :) i sam sie wziąłem za moje filmy :)
czyli tak fuji acros 100 do tego Bronka Zenza i mój pierwszy własnoręcznie wywołany film. Nie ukrywam ze pogrzebałem troszkę w LR ale to naprawdę kosmetyka mnie sie podoba a wam ??

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gallery.photo.net/photo/7415702-lg.jpg)
no jest juz dużo dużo lepiej, choć muszę przyznać że mi z Acros'a wychodziły dużo bardziej kontrastowe - prosto ze skanera ...
fotka, przynajmniej pierwszy plan wydaje się być nieco niedoświetlony - ale to oczywiście kwestia gustu...;)
pozdrawiam

ps. eM Gi - dzięki za uznanie :)

bruckner
16-06-2008, 20:44
Van nie no oczywiście już dawno korzystam z channel mixer :) wydaje mi się z dobrymi efektami. :) tylko zaciekawiło mnie to co powiedział Macgyver
Tym niemniej dzieki :)

pozdr. :)

VanMurder
16-06-2008, 21:15
Van nie no oczywiście już dawno korzystam z channel mixer :) wydaje mi się z dobrymi efektami. :) tylko zaciekawiło mnie to co powiedział Macgyver
Tym niemniej dzieki :)

pozdr. :)

spróbuję kupić kolorowe filtry (z wymówieniem;)) i zobaczę jak to działa:)
na pewno podzielę się z wami samplami ...:)
pamietam że w 20D można było pstrykać B/W w jpg i nawet symulować filtry z menu aparatu - nigdy tego nie próbowałem - musze sprawdzić czy 5D ma taka opcję.

wczoraj wywołałem i zeskanowałem trzecią rolkę - tym razem padło ILFORD DELTA 400 muszę przyznać że efekt bardzo mi się podoba - bardzo małe ziarno jak na ISO 400, nie jest tak kontrastowy ja Acros, ale ma bardzo bogate przejścia tonalne, ale więcej kontrastu niż TRI-X 400...:)

naświetliłem też pierwszy kolorowy negatyw PORTRA 400NC, z prześwietleniem na 200ISO, ale z tym muszę pojechać do fotolabu, robia tam Push/Pull za dodatkowe $3 zobaczę co wyjdzie:)
pozdrawiam

bruckner
16-06-2008, 21:42
w 350d też jest ta opcja.... wydaje mi się ze w 5tce też to będzie...

a jakbyś spróbował rolkę portra 160VC i pokazał ... jestem bardzo ciekawy tego negatywu.... byłbym wdzięczny...

pozdrawiam serdecznie :)

krwisty
16-06-2008, 21:53
portra jest za.... zarowno nc, jak i vc.
ja glownie pracuje ostatnio na 400nc.
moge pokazac jak ktos bedzie chcial.

bruckner
16-06-2008, 22:25
jakbyś mógł pokazać, albo na PW jakąś galerię, albo coś ze 160VC bo się przymierzam do portry ogólnie i kontempluję oby dwie wersje...

EDIT :
albo coś z NC i VC coby różnice było widać :)

VanMurder
16-06-2008, 23:56
portra jest za.... zarowno nc, jak i vc.
ja glownie pracuje ostatnio na 400nc.
moge pokazac jak ktos bedzie chcial.

chciałbym bardzo zobaczyć sample, najlepiej z średniego formatu ;)
więc Krwisty wrzucaj śmiało do tego wątku...:)

przymierzam się do zakupu Kiev 60, lub chociaż Lubitel 166U, ten drugi miałem (Lubitel-2 ) jak byłem w podstawówce ale nie zrobiłem na nim ani jednego zdjęcia - Tato mi nie pozwolił;) tłumacząc że nie ma sensu marnować średnioformatowej rolki do póki nie nauczę się robić dobrych portretów ... teraz już mi nawet coś tam wychodzi więc mam zamiar spróbować ...;)

pozdrowienia dla mojego Taty!!! z okazji zbliżającego się Dnia Ojca na wypadek gdyby czytał ten post :)

pozdrawiam

VanMurder
17-06-2008, 08:23
czas na sample z ILFORD DELTA 400, przy okazji pozwoliłem sobie na małe porównanie :)

Pierwsza fotka prosto ze skanera, pełna klatka, bez żadnej ingerencji w suwaki kontrastu etc... lekkie wyostrzanie po zmniejszeniu do web (USM 150, 0.3, 0)

1n+35L @1.4 1/30sec. DELTA 400, pomiar zewnętrznym światłomierzem na twarz modela...

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analog/Regis-10delta400.jpg)

Druga natomiast to efekt konwersji do B/W w PS, wszystko co mogłem wyciągnąć za pomocą suwaków po precyzyjnym wywołaniu RAW, bez maskowania fragmentów zdjęcia kontrast na granicy clippingu w poszczególnych kanałach... oryginał tutaj (http://adammirski.com/cb/analog/Regis5D.jpg)

5D+35L @1.4, 1/30sec. ISO 400,

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://adammirski.com/cb/analog/Regis5Dcolor.jpg)

gdybym spędził jeszcze około 30min i podbił kontrast miejscowo przy użyciu burn/dodge i różnych innych trybów mieszania mógłbym uzyskać efekt do złudzenia podobny do negatywu prosto ze skanera niedotkniętego obróbką ...
wnioski pozostawiam wam :)

ps. na zdjęciu mój kolega po fachu - Regis.
pozdrawiam

tmaciak
17-06-2008, 08:55
gdybym spędził jeszcze około 30min i podbił kontrast miejscowo przy użyciu burn/dodge i różnych innych trybów mieszania mógłbym uzyskać efekt do złudzenia podobny do negatywu prosto ze skanera niedotkniętego obróbką ...


I jeszcze ziarno trzeba by dodać... :)

VanMurder
17-06-2008, 09:12
I jeszcze ziarno trzeba by dodać... :)

dokładnie tak;)

więcej sampli z DELTY tutaj:

http://canon-board.info/showpost.php?p=485848&postcount=719

pozdrawiam

szwayko
17-06-2008, 09:37
Pozwolilem sobie obrobic ten kolor.
Zrobilem zwykla zmiane na LAB z tego kanał Gray, potem podnioslem cienie filtrem shadow/highlight, no i moim ulubionym filmem jest Ilford HP5 dlatego mam skan samego ziarna z tego filmu i nalozylem go poprzez overlay



https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img443.imageshack.us/img443/4046/regis5d1qj1.jpg)

Jest bardziej zblizony.

tmaciak
17-06-2008, 09:54
no i moim ulubionym filmem jest Ilford HP5 dlatego mam skan samego ziarna z tego filmu

A czy nie sprawiło by Ci problemu udostępnienie takiego skanu?

VanMurder
17-06-2008, 10:04
Pozwolilem sobie obrobic ten kolor.
Zrobilem zwykla zmiane na LAB z tego kanał Gray, potem podnioslem cienie filtrem shadow/highlight, no i moim ulubionym filmem jest Ilford HP5 dlatego mam skan samego ziarna z tego filmu i nalozylem go poprzez overlay


http://img443.imageshack.us/img443/4046/regis5d1qj1.jpg

Jest bardziej zblizony.

Sehr gut, Glückwünsche - powiedz mi tylko skąd masz skan samego ziarna ?

tmaciak
17-06-2008, 10:12
Pewnie zeskanował :)

Ja w swoich próbach posługiwałem się skanem ziarna udostępnionym tu: http://www.prime-junta.net/pont/How_to/n_Digital_BW/a_Digital_Black_and_White.html?page=5 przez Petteri Sulonena.

bruckner
17-06-2008, 10:23
Hmmm... panowie tak siedząc już w B&W powiedzcie no, czy analogiem dałoby się takie coś osiągnąć i jak?? zaznaczam że zdjęcie tylko po konwersji i podbitym kontraście. żadnego grzebania na warstwach
(mama - 350d+jupiter9 @ 2.8)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/6241/mamata1.jpg)

pozdr :)

kwiatas
17-06-2008, 11:09
jakbyś mógł pokazać, albo na PW jakąś galerię, albo coś ze 160VC bo się przymierzam do portry ogólnie i kontempluję oby dwie wersje...

EDIT :
albo coś z NC i VC coby różnice było widać :)

to moze byc PORTRA :

http://www.koraybirand.co.uk/photos.asp?folder=0168_Marie_Claire_03-07_Editorial

jesli sie myle prosze mnie poprawic :)

szwayko
17-06-2008, 11:14
Sehr gut, Glückwünsche - powiedz mi tylko skąd masz skan samego ziarna ?

Z forum pentaxa :-)
http://manufactura.home.pl/p-pl/viewtopic.php?t=3898
Mozna tez ostania klatke naswietlic na szarosc i zeskanowac - tyle ze dobrym skanerem aby miec rozdzielczosc jak w 5D.

kwiatas
17-06-2008, 18:29
mam nadzieje ze was nie zanudzam :)
ale w mojej "nowej" fascynacji analogiem chialem pokazac co wyprodukowal canon 33 z tamronem 28-75/2.8 na ifordzie xp2. i moje pytanie czy to ta ziarnistos nie jest za duza??mnie sie bardzo podoba ale na iso 400 to chyba ciu za wiele ?

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gallery.photo.net/photo/7420410-lg.jpg)

an_zak
17-06-2008, 18:35
Ktoś prosił o portę 160vc

http://canon-board.info/showpost.php?p=384999&postcount=35

Jeden z najfajniejszych kolorów :)

krwisty
17-06-2008, 18:55
okej.
http://www.picvault.info/images/537075358_pupilee.jpg
przepraszam, ze tak dlugo, ale nie siedze tak duzo na CB.
wszystko portra 400nc. wszystko hasselblad 503cx i planar c t* 80mm. (choc moze sie trafic cos distagonem c t* 50mm - nie jestem pewien).
pozdrawiam

VanMurder
18-06-2008, 04:19
dzięki panowie - właśnie odebrałem swoją Portrę NC, niestety "młotki" z fotolabu zapomnieli zeskanować i do tego strasznie porysowali mi negatyw, tak że zanim cos wystawie czkam nie skanowanie a potem żmudne stemplowanie i heallingowanie...

mam do was kilka pytań:
-jaki profil ICC dopisać do skanu?
próbowałem ProPhoto - wszystko leci w czerwień(magenta), trochę lepiej wygląda z Adobe RGB, a najlepsze skintones są przy sRGB, jak to się powinno robić profesjonalnie?

czy mozna sciagnac profile kolorów dla negatywu? czy należy podpiać ICC skanera?
w przypadku czarno-białego nie było takiego problemu ...
pozdrawiam

1czarek1
18-06-2008, 07:34
A jaki program masz do skanera jest coś takiego jak Silver Fast i w nim są do wyboru rodzje filmów i z tego co pamiętam jest spory wybór. Kiedyś miałem skaner z tym oprogramowaniem i nie było problemu z kolorami. Strona producenta www.silverfast.com

MacGyver
18-06-2008, 07:41
Profile dla konkretnych negatywów i slajdów dostępne są tylko dla bardziej zaawansowanych programów do skanowania, takich jak Silverfast lub Vuescan. Silverfast nie obsługuje Twojego skanera, pozostaje Ci więc Vuescan (https://www.hamrick.com/reg.html), do nabycia za 80$.

VanMurder
18-06-2008, 08:33
Profile dla konkretnych negatywów i slajdów dostępne są tylko dla bardziej zaawansowanych programów do skanowania, takich jak Silverfast lub Vuescan. Silverfast nie obsługuje Twojego skanera, pozostaje Ci więc Vuescan (https://www.hamrick.com/reg.html), do nabycia za 80$.

ale ja skanuje prosto do PS'a i mam możliwość Assign ICC profile do każdego importowanego BMP, wcięć nie widzę powodu dlaczego miałbym tego nie zrobić?

MacGyver
18-06-2008, 09:50
Nie to miałem na myśli. Profile do konkretnych materiałów determinują jedynie ustawienia skanera, profil urządzenia pozostaje ten sam.
Co do dołączania to ja zawszę pozostaje przy sRGB, ale skany kolorowych negatywów wykonuję wyłącznie do potrzeb prezentacji w necie, odbitki robię bezpośrednio z kliszy, analogowo, u Tomasza1972.

an_zak
18-06-2008, 09:54
Tylko sRGB, w nic innego się nie ładować ;)

dj_zibi
18-06-2008, 12:01
Tylko sRGB, w nic innego się nie ładować ;)

Jest dokładnie tak jak mówisz:)

Po tym co tu pisął MacGyver kupiłem APXa 100 i zoabczymy co wyjdzie z niego.

michalab
18-06-2008, 18:51
Z tego co pamiętam zwykły negatyw ma rozdzielczosć 100 lini/mm ale są i takie co mają 400 i można sobie policzyć przy rozdzielczości 100 mamy 24mm*100 i 100*36mm czyli 2400 na 3600 czyli jakieś 8,6 MP ale jeśli byśmy uzyskali 400 to już jest 138 Mp o ile moje rozumowanie jest ok ale te 400 to dla specjalistycznych negarywów teraz juz nie pamiętam dokładnie jakich i do czego.
Te 100 linii/mm to jest 100 par linii (czarna i biała) więc liczby pikseli wychodzą 4 razy większe od tego co napisałeś.

1czarek1
19-06-2008, 07:32
Te 100 linii/mm to jest 100 par linii (czarna i biała) więc liczby pikseli wychodzą 4 razy większe od tego co napisałeś.

to ciekaw kiedy będzie FF z rozdzielczością około 500 MP :-)