Zobacz pełną wersję : Filtry w fotografii pejzażowej oraz nocnej
trothlik
25-04-2008, 20:08
Jestem początkującym fotografem, i chciałbym zapytać was o rade na temat używania filtrów przy robieniu zdjęć nocnych i krajobrazów. jakie filtry używać i czy w ogóle sie w to bawić. jeżeli macie jakieś doświadczenia to chętnie poczytam. pozdrawiam
Jestem początkującym fotografem, i chciałbym zapytać was o rade na temat używania filtrów przy robieniu zdjęć nocnych i krajobrazów. jakie filtry używać i czy w ogóle sie w to bawić. jeżeli macie jakieś doświadczenia to chętnie poczytam. pozdrawiam
Do krajobrazów polar albo szara półówka, może też przydać się filtr ND8... do zdjęć w nocy może być przydatny filtr zielony (jeśli zamierzasz publikować zdjęcia w B&W), ale znalezienie dobrego filtra tego rodzaju może być trudne, a efekt niewiele lepszy niż osiągnięty w photoshopie.
absolutnie nie myśl o filtrach w czasie zdjęć nocnych! za mało Ci blików i flar? zapomnij... nawet UV lepiej zdjąć
natomiast do krajobrazu niezbędny jest CPL, warto UV i można pomyśleć nad 0,9 hard grad
MacGyver
29-04-2008, 13:56
Czasami, przy zdjęciach wykonywanych w plenerze, o zmierzchu lub podczas pełni, przydać się mogą szare połówki. W miejskiej fotografii nocnej używa się efektownych filtrów gwiazdkowych (podobny efekt można osiągnąć domykając przysłonę do wartości f/11 - f/16, ale nie zawsze jest to pożądane z innych względów).
do fotografii nocnej podobno są filtry które usuwają czerwony zafarb z nieba - pewności nie mam bo na żywo się z nimi nie spotkałem :) może ktoś się z nimi spotkał to wyjaśni :)
MacGyver
29-04-2008, 15:08
Uzupełniając, polecam lekturę:
http://canon-board.info/showthread.php?t=32938
W słoneczne dni filtr polaryzacyjny najlepsze efekty daje kiedy promienie padają prostopadle do obiektywu, szybko nauczysz się go używać.
W pozostałe dni jakiś dobry UV.
Jeśli Ci zależy na jakości nie oszczędzaj na filtrach.
Do pozostałych typów filtrów trzeba nabrać trochę doświadczenia.