PDA

Zobacz pełną wersję : co wybrać "lepsze" body czy "lepszy" obiektyw

serdel
03-04-2008, 22:18
witam jestem całkowicie początkującym amatorem.Do wydania na sprzęt mam około 600-700zł i tu pytanie do was profesjonalistów czy też zaawansowanych amatorów co wybrać: lepsze body typu 50/30/33 i kitowy obiketyw czy może zacząć od eos 300,300v i wyrwać jakiś fajny obiektyw?

Tu następne pytanie jeśli obiektyw to jaki? Zdjęcia głównie krajobrazowe,typu wczasy w Egipcie,wyjazd w góry...

Użyłem szukajki ale ponieważ analogia że tak powiem "odchodzi" w niebyt większość tematów ma swoje lata i chciałbym świeże opinie na temat sprzętu.8-)

zbyszekjan
03-04-2008, 22:31
Zdecydowanie lepszy obiektyw. Jakość zdjęć zależy przede wszystkim do obiektywu. Body w tym przypadku odgrywa drugorzędna rolę.

Kolaj
03-04-2008, 22:43
Serdel, jaki obiektyw masz na myśli? Pytam, bo wspominasz o budżecie, który jednak niestety jest bardzo skromny i ciężko będzie się w nim zmieścić z jakimkolwiek szkłem. Fotografia to niestety nietania zabawa :(

serdel
03-04-2008, 22:56
Niestety jestem zupełnie zielony w temacie obiektywów,po prostu jestem samoukiem czytam to tu to tam a kupując moją pierwszą lustrzankę mam zamiar uczyć się na własnych błędach....w tej chwili moim wyznacznikiem w wyborze obiektywu jest jego ogniskowa i cena.

Powiedzmy ze kupie body Canon eos 300 za stówę,drugą wydam na battery pack zostaje mi 500 zł na obiektyw...

jceel
03-04-2008, 23:02
Powiedzmy ze kupie body Canon eos 300 za stówę,drugą wydam na battery pack zostaje mi 500 zł na obiektyw...

Do 500zł? Pewnie się powtarzam, ale... 28-105/3.5-4.5 USM. To jedyny dość tani i sensowny wybór w analogu.

Bonku5
03-04-2008, 23:03

Wiesz że to jest tylko pozór? eos300 na początek wyjdzie taniej a pozniej za filmy bedziesz placil itp.