Zobacz pełną wersję : Jak serwis Sigmy olewa klientów...
piatek77
01-04-2008, 14:29
Witam.
Posiadam obiektyw SIGMA 17-35 f/2,8-4 HSM z widocznym FF.
Wysłałem zapytanie do serwisu sigmy dotyczące korekty i taką odpowiedź dostałem:
"> Witam
> Usługę kalibracji wykonujemy tylko w ramach gwarancji.
> Pozdrawiam,
> Piotr Niklas
> Dział Obsługi Klienta
>
>
> ..:: FOTO-SERVICE ::..
> ..:: Autoryzowane Centrum Serwisowe ::..
>
> 81-589 Gdynia
> ul. Fleszarowej-Muskat 3
> tel. +48 58 629 45 22
> fax +48 58 629 45 16
> ..:: www.foto-service.pl ::.."
I co powiecie na to? Skoro tzw AUTORYZOWANY SERWIS nie chce naprawić swojego bubla to co w takim razie zrobić? Iść do kowala? Ręce opadają.
Poradźcie coś Panowie.
pozdrawiam
Po prostu nie kupować Sigmy, Tamrona, Tokiny i innych wynalazków tego typu. Szkoda sie wkurzać na ew. awarię i badziewne fotki. Ja sie juz przejechałem na kilku "zamiennikach" Lepiej mieć jeden, choćby 50mm, a w miare porządny
Hmm, dziwne. Ja nie mialem tego typu problemow. Moze maja za duzo roboty w tym momencie i w pierwszej kolejnosci wykonuja regulacje sprzetu na gwarancji?
Akurat mnie to nie dotyczy, ale na Twoim miejscu wysłałbym zapytanie do Sigmy, jak to jest z tym serwisem pogwarancyjnym.
Już był podobny wątek o sigmie. Nie pamiętam jak się to zakończyło...
powinni informować Serwis gwarancyjny i brak serwisu pogwarancyjnego...;)
Po prostu nie kupować Sigmy, Tamrona, Tokiny i innych wynalazków tego typu. Szkoda sie wkurzać na ew. awarię i badziewne fotki. Ja sie juz przejechałem na kilku "zamiennikach" Lepiej mieć jeden, choćby 50mm, a w miare porządny
Zgadza się.
W dodatku ze wszystkich produktów canonopodobnych właśnie wyroby Sigmy chyba najgorzej współpracują z Canonem.
Tamrony i Tokiny przypięte do puszek Canona zwykle nie mają aż takich kłopotów z autofocusem, jak Sigmy.
Pozdrówka
Zgadza się.
W dodatku ze wszystkich produktów canonopodobnych właśnie wyroby Sigmy chyba najgorzej współpracują z Canonem.
Tamrony i Tokiny przypięte do puszek Canona zwykle nie mają aż takich kłopotów z autofocusem, jak Sigmy.
Pozdrówka
A szkoda, bo niektóre Sigmy są świetne optycznie. Powinni wziąć się porządnie do roboty i zrobić w nich AF tak jak należy.
Mówicie tak jak by serwis Canona był rzetelny, bezproblemowy, miły i sumienny, a w jego szkłach nie występowało mydło czy bf/ff ;) Ja się przejechałem na 10-22 które (uwaga) miało tak potężny BF że na 10mm i nieskończoność zdjęcia były gorsze jak z kompakta. Puszka Canon, obiektyw Canon i dalej nie chce działać ;)
Nie mniej jednak fakt faktem, że jeżeli prawdą jest iż serwis pogwarancyjny sigmy nie istnieje to skandal. Z punktu widzenia serwisu to nie wiem dlaczego nie robią regulacji odpłatnie. Przecież wiadomo, że po gwarancji nie ma nic za darmo ;p
piatek77
07-04-2008, 22:18
Dziś dostałem wiadomość :
"Panie Dariuszu
Należy się Panu małe sprostowanie.
SIGMA 17-35mm F2.8-4 EX DG HSM zalicza się do obiektywów nieprogramowalnych. Dla użytkownika wiąże się to wysokimi kosztami (sprowadzenie płyty programowalnej z Japonii) oraz czasem oczekiwania (nawet do 8 tygodni).
Jeżeli jest Pan zainteresowany, to orientacyjny koszt kalibracji pogwarancyjnej wyniesie 390zł brutto + koszty transportu. Dokładny koszt zostanie podany po diagnozie technika w serwisie.
Do poprawnego wykonania kalibracji niezbędne jest dołączenie korpusu, z którym będzie współpracował obiektyw.
Pozdrawiam,
Piotr Niklas
Dział Obsługi Klienta"
Sam nie wiem co o tym myśleć... zalatuje mi tu dalej spychologią
Przecież Ci napisali ile to mniej więcej będzie kosztować...
gdzie tu spychologia?
No, moim zdaniem, jednak się trochę zrehabilitowali.
Wyjaśnienie serwisu Sigmy wydaje się racjonalne.
Dziś dostałem wiadomość :
"Panie Dariuszu
Należy się Panu małe sprostowanie....
a naciskałeś ich, czy sami tak od siebie wyskoczyli?
Troszke bez sensu tylko aby pucha lezala z obiektywem 8 tyg az przyjdzie czesc z Japoni... moze lepiej sie dogadac, ze dasz obiektyw, a dopiero jak dotrze czesc dostarczysz tez puche?
piatek77
08-04-2008, 15:33
a naciskałeś ich, czy sami tak od siebie wyskoczyli?
Chyba im się zrobiło głupio. Co bynajmniej nie wpływa na ich podejście do klienta.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Troszke bez sensu tylko aby pucha lezala z obiektywem 8 tyg az przyjdzie czesc z Japoni... moze lepiej sie dogadac, ze dasz obiektyw, a dopiero jak dotrze czesc dostarczysz tez puche?
Rozmawiałem później z serwisem z Odrzańskiej we wrocku i powiedziano mi że trzeba wysłać puszkę ze słoikiem, "fachowcy" pomierzą sobie oś optyczną, po czym odeślą mi puszkę i dadzą znać kiedy przyjdzie obiektyw. Wtedy ja znów wyślę body i znów pomierzą itd. Ale nie ma nawet 80% pewności, ze będzie ok.
Kilka niezależnych serwisów stwierdziło że jest to wina szkieł a nie elektroniki i nie podejmą się korekcji.
Sam nie wiem komu wierzyć.
gadget_zary
17-09-2009, 12:19
Odświeżam ku przestrodze dla innych.
Sprawa od początku wydawała się prosta:
-Szkło : Sigma 17-35 dg ex hsm (ta nowsza - filtr 77mm) kupione u dystrybutora K-consult Gdynia
-Gwarancja : Do 25.10.2009
-Serwis : Jest i wykonuje kalibrację na miejscu
20.08.2009 - 1 telefon do serwisu, umówienie się na kalibrację PODANIE MODELU SZKŁA I WYSTĘPUJĄCEJ USTERKI, ustalenie sposobu wysyłki i oznaczenia paczki + poinformowanie że termin realizacji od 2 do 7 dni
21.08.2009 (piątek) - Przyjeżdża kurier DHL i zabiera paczkę na koszt Foto-Service Gdynia (autoryzowanego serwisu sigma na Polskę)
24.08.2009 - 2 telefon do serwisu - paczka dotarła
25.08.2009 - Telefon od niejakiego pana Mariusza z Foto-Service Gdynia - obiektyw został sprawdzony, usterka rzeczywiście występuje - zostanie usunięta w ciągu 14 dni gdyż należy ściągnąć płytkę z JAPONII
09.09.2009 - 3 telefon do serwisu - 2 tyg minęły - płytki nie ma - informacja że całość może potrwać do 30 dni
17.09.2009 - 4 telefon do serwisu - płytki dalej nie ma - pan Mariusz twierdzi że poza emailem nie mają innej możliwości kontaktu z producentem, nie wie nic - oni zamówili teraz czekają - poinformowano mnie że całość może wynieść do 2 miesięcy !!
Niech to będzie przestrogą przed kupowaniem ciekawych aczkolwiek już leciwych szkieł ze stajni SIGMY ( z tego co czytałem w nowych konstrukcjach wypuszczonych w przeciągu 1-2 lat kalibrują od ręki bez problemu). Serwis ma za nic klienta.
Mądry polak po szkodzie bo dzisiaj dowiedziałem się że mogłem napisać pismo w którym miałem prawo zażądać decyzji w ciągu 2 tyg + naprawy w przeciągu następnych 2 tyg. Jeżeli dystrybutor i serwis by się z tego nie wywiązały zmuszeni byliby zwrócić mi całą sumę jaka widnieje na dowodzie zakupu.
W poniedziałek idę do federacji praw konsumenta może tam się dowiem czegoś konkretnego co mogę w danej sytuacji zrobić może jeszcze jest jakaś szansa.
EDIT: Mam prośbę do posiadaczy obiektywów sigma - czy mógłby mi ktoś zeskanować kartę gwarancyjną (całą) i wysłać na maila -> kdphoto@o2.pl, sprawa jest naprawdę pilna potrzebuję skanu dla rzecznika praw konsumenta razem z którym będę konstruował pismo.
Witam
Fakt mogłeś napisać pismo, tylko nic by Ci to nie dało. Bo oni mieli by 2 tyg na odpowiedź co się dzieje ze sprzętem, a na naprawę czas nieokreślony. Tak jest w każdym serwisie, zresztą to pismo nic Ci nie da bo nawet bez tego serwis ma obowiązek w ciągu 14 dni poinformować klienta co się dzieje z jego sprzętem i co będzie z nim robione, natomiast na naprawę nie ma ograniczenia czasowego, chociażby w przypadkach takich jak Twój gdzie części zamienne muszą ściągać z japonii.
Poydrawiam
gadget_zary
28-09-2009, 13:17
Mój obiektyw już jest spowrotem po masie telefonów do serwisu i nerwów, na szczęście już całe działanie szkła jest akceptowalne.
Yova Przeczytaj dokładnie kartę gwarancyjną, wyraźnie napisali że w ciągu 14 dni wszelkie usterki zostaną naprawione i okres ten może się wydłużyć do 30 dni (tak jak to miało w moim przypadku) jeżeli będzie trzeba sprowadzać jakieś części. Tak więc napisanie odpowiedniego pisma mogłoby być przydatne.
piszczal
10-10-2009, 17:00
Kalibracja 24-70 2,8 HSM sprawnie i bez problemu.
Poniedziałek, kurier odbiera przesyłkę
Piątek skalibrowany sprzęt powraca do mnie.
Brawa
Witam
Bo oni mieli by 2 tyg na odpowiedź co się dzieje ze sprzętem, a na naprawę czas nieokreślony. naprawa nie może trwać dłużej niż okres gwarancyjny, tak gwoli ścisłości, chyba że w warunkach gwarancyjnych jest określony czas naprawy.
Powyższe nie dotyczy sprzętu zakupionego na firmę, tu mają zastosowanie inne przepisy
gadget_zary
12-10-2009, 10:28
naprawa nie może trwać dłużej niż okres gwarancyjny, tak gwoli ścisłości, chyba że w warunkach gwarancyjnych jest określony czas naprawy.
Powyższe nie dotyczy sprzętu zakupionego na firmę, tu mają zastosowanie inne przepisy
Tak jak pisałem w karcie gwarancyjnej jest wyraźnie napisane że serwis ma 14 dni na usunięcie usterki a nie zdecydowanie co zrobić + że okres ten może się wydłużyć do 30 dni w przypadku konieczności ściągnięcia części od producenta
SIGMA 17-35mm F2.8-4 EX DG HSM zalicza się do obiektywów nieprogramowalnych. Dla użytkownika wiąże się to wysokimi kosztami (sprowadzenie płyty programowalnej z Japonii) oraz czasem oczekiwania (nawet do 8 tygodni).
Wyjaśnienie serwisu Sigmy wydaje się racjonalne.
moze ktos logicznie wyjasnic fenomen tego szkla, skoro jest nieprogramowalny to po co plyta programowalna - co z nia zrobia, wloza, gdzie? Czy na nasz rynek daja szklo bez tej plytki a na inne z plytka? Nie nadazam za sigma.
gadget_zary
12-10-2009, 11:21
Płytka montowana jest wewnątrz obiektywu, taśma od niej widoczna wew. przy tylnej soczewce po ustawieniu ogniskowej obiektywu na 35mm (W moim przypadku wręcz wystawała - co prowadziło do dziwnego odgłosu kliknięcia przy zmianie ogniskowej ale poradziłem sobie z tym bez większego problemu).
Płytka jest po to aby obiektyw stał się programowalny - dzięki temu można usunąć większość usterek spowodowanych wadą elektroniki szkła - min. autofokusa.
Na każdym rynku oferowany był model nieprogramowalny - płytka pod konkretny obiektyw (serwis musi zdjąć jakieś pomiary - tak mi powiedziano) robiona jest na zamówienie serwisu bezpośrednio przez producenta.
yacek _b
12-10-2009, 11:22
kalibracja 17-70 2.8-4.5 do puszki 1000D szybko i bez problemu .
wow ale syf, doslownie syf, przeciez taka plytka powinna byc w kazdym serwisie to jak czytnik kodow kreskowych w markecie
gadget_zary
13-10-2009, 14:01
no w niektórych (jak moj) przypadkach syf - na forum można jeszcze znaleźć podobny. Jakiś użytkownik z Wrocławia czekał 2,5 miesiąca na płytkę i kalibracje która i tak została wykonana niepoprawnie i problem nie zniknal.
Jedyne rozwiązanie to albo kupno tego szkła które nie ma żadnego problemu z nasza puszka (co w sigmie rożnie bywa) lub wcześniejszy telefon do serwisu aby dokładnie się dowiedzieć czy obiektyw jest programowalny
Ja tak ich się zapytałem, bo miałem chrapkę na używaną 70-200/2,8ex dg (miała spory FF na moim 350d i właściciela 30d). To mi w odpowiedzi powidzieli, żeby przysłać nr seryjny wtedy sprawdzą bo bywa różnie. WIęc z sigmą, zwłaszcza chyba paroletnią, nie jest tak różowo. po takim info serwisu dałem sobie spokój z zakupami
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.