Zobacz pełną wersję : Jak dobrać filtr do obiektywu?
Czyli pytanie nowicjuszki.
Zaznaczam że jestem totalnie zielona i mam nadzieję że moje pytanie nie przyprawi nikogo o zawał serca ;P
Konkretnie - chodzi mi o to na jakiej zasadzie dopasowuje się filtry do obiektywów. Przykładowo mam EOSa 350d z kitem 18-55 i chcę do niego dobrać filtr UV... Jak to zrobić? Wskoczyłam na allegro i podział filtrów jest : 49mm, 52mm, 55mm, 58mm itd... I nie bardzo wiem gdzie dalej szukać.
Proszę o odpowiedź, to dla mnie ważne. Dopiero się uczę, nie wiem jeszcze co z czym `się je` ;)
Potem można temat wywalić :)
Pozdrawiam
na obiektywie powinno byc napisane jaka jest srednica mocowania filtra. z reguly z przodu, obok soczewki. jesli nie ma, to trzeba sprawdzic na pudelku lub w instrukcji.
18-55 ma mocowanie 58 mm
Niestety jakośc filtra jest ważna ,zwykle im drozszy tym lepszy.Pozdrawiam.
Zacznij naukę od czytania instrukcji, to nie boli, a sporo wyjasnia :)
W przypadku kita taki filtr ma niewielki sens ze względów finansowych. Dobry filtr nie bedzie wiele tańszy od obiektywu.
Dragunov
29-03-2008, 10:34
Za fretem, trochę poczytaj o filtrach, np. tu: http://www.optyczne.pl/5.1-Inne_testy-Test_filtr%F3w_UV.html
pzdr :)
powiem,więcej dobry filtr będzie droższy od kita a pożytek z niego żaden..:(. Czytaj dziewczyno nim twe lata przeminą:-) kto czyta nie błądzi...;)
Pomiń filtr UV, bo jest zbędny i bywa szkodliwy dla zdjęć. No i nie warto chronić tak szkła, które jest tańsze od filtra. Jak masz parcie na filtr to najlepiej kup jakiś polaryzacyjny (kołowy/circular!) - w lecie będzie dużo radochy - albo połówkowy w ramach dalszego rozwoju. Jeśli spodziewasz się zakupu w przyszłości innych obiektywów, spróbuj przezornie kupić filtry o możliwie dużej średnicy (np. 77mm) - można ich potem używać na wielu obiektywach poprzez tanie przejściówki. - Powodzenia!
Dzięki śliczne za wszystkie odpowiedzi ;)