PDA

Zobacz pełną wersję : Przybliżenie a nie powiększenie obiektywów



RafałS
26-03-2008, 22:32
Witam

Jestem początkującym użytkownikiem aparatów CANON.Zajmuję się fotografią przyrodniczą i zamierzam zakupić profesionalny teleobiektyw "L"
Moje pytanie jest następujące:
Jakie przybliżenie mają obiektywy:
-Canon 300mm f/4L IS USM
-Canon 300mm f/2,8L IS USM
Proszę o odpowiedz w jaki sposób obliczamy przybliżenie obiektywu.
Czy przy tych obliczeniach uwzględniamy ekwiwalent 1,6 (dla Canona).
Z góry dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam
RafałS

fret
26-03-2008, 22:46
Przybliżenie? To chyba w krokach... Może o to chodzi: standard, zbliżony kątem widzenia do ludzkiego oka to 50mm na FF lub 50/1,6 dla cropa. Czyli takie 300 mm ma na cropie przybliżenie 300x1,6/50=9,6-krotne. O to chodziło? :)

TomS
26-03-2008, 22:46
mnożysz 300x1,6 i masz 480. Nie wiem czy akurat o to ci chodzi czy o to jak ma się to w porównaniu ze zwykłym aparatem cyfrowym.
Ale nie wiem czy wiesz ale te dwa szkła to całkiem inna półka cenowa

arturs
26-03-2008, 22:57
Te obiektywy mają ogniskową 300mm dla pełnej klatki.. nie mają "przybliżenia" czy "powiększenia" - dziwne pytanie zadajesz zamierzając wydać kilka/kilkanascie tysięcy na szkło

Bonku5
26-03-2008, 22:58
Przybliżenie? To chyba w krokach... Może o to chodzi: standard, zbliżony kątem widzenia do ludzkiego oka to 50mm na FF lub 50/1,6 dla cropa. Czyli takie 300 mm ma na cropie przybliżenie 300x1,6/50=9,6-krotne. O to chodziło? :)

A nie jest tak że 50mm ale na pełnej klatce to jest kąt widzenia ludzkiego oka?

Wini
26-03-2008, 23:01
A nie jest tak że 50mm ale na pełnej klatce to jest kąt widzenia ludzkiego oka?

~
ja mam jak 42 mm, moja żona jak 64 mm :(

Yenox
26-03-2008, 23:02
Tutaj możesz sobie poglądowo 'jak przybliża' 300mm
http://images13.fotosik.pl/101/4fb7b4e7c88d9532.jpg

Daniell
26-03-2008, 23:05