PDA

Zobacz pełną wersję : Tabelka korekcji Balansu bieli



Lutek
11-05-2005, 14:39
Witajcie!
Czy mogłby mi ktoś wytłumaczyc w jakiej osi powinny sie znajdować punkty do zdjec z korekcja balansu bieli tak aby pierwsze zdjecie było np bliżej w światła szucznego a ostatnie światła naturalnego tak aby nie wchodzić w zielony.... itp Czy w osi pionowej czy poziomej [lub jak ktoś woli pn-pd wsch-zach :-) ] .. a moze jakoś ukośnie?
Moze jest to gdzies szczegółowiej opisane oprócz instrukcji bo w niej jest niejasne

Piotr

Tomasz Golinski
11-05-2005, 16:24
Ja zupełnie nie rozumiem pytania. Jakie osie? A światło sztuczne to jakie? Jedno drugiemu nie równe.

gietrzy
11-05-2005, 17:38
Ja zupełnie nie rozumiem pytania. Jakie osie? A światło sztuczne to jakie? Jedno drugiemu nie równe.
Chodzi o korekcję balansu bieli m.in. w 350D. White Balance Fine Tunning. Masz oś x i y dzielącą ekran na cztery ćwiartki.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Images/NewFeatures/350d_030.gif)

Polaco
11-05-2005, 18:18
[QUOTE=gietrzy]Chodzi o korekcję balansu bieli m.in. w 350D. White Balance Fine Tunning. Masz oś x i y dzielącą ekran na cztery ćwiartki.
[QUOTE]
Zawsze staralem sie rozgrzysc po co Canon cos takiego wpakowal i czy ktos to uzywa, nie lepiej robic zdjecia wRAW'ie i pozniej korekte w kompie ?? Ewentualnie ustawic na biala kartke i po klopocie :)

akustyk
11-05-2005, 18:38
Zawsze staralem sie rozgrzysc po co Canon cos takiego wpakowal i czy ktos to uzywa, nie lepiej robic zdjecia wRAW'ie i pozniej korekte w kompie ?? Ewentualnie ustawic na biala kartke i po klopocie :)

nie. jesli nosisz w torbie tablice filtrow konwersyjnych lub konwersji temperatur barwowych (mozna sciagnac np. ze strony Schneider-Kreuznach) to bez bawienia sie w balans bieli mozesz ustawic taka korekte, nie obawiajac sie o niedoskonalosc Custom WB.

zupelnie inna kwestia jest, ze w RAW-ach mozna owszem robic, ale nie kiedy walisz setki zdjec w jednej sytuacji zdjeciowej. jesli przywozisz z imprezy 1000 RAW-ow, to wywolywanie ich potem recznie jest baaaaaardzo meczace i czasochlonne. a wywolywanie z automatu daje niewielkie korzysci nad JPEG-iem, a wciaz tracisz na nie sporo czasu.
wtedy lepiej jest robic JPEG-i, bo szybciej a nieco gorszy efekt z reguly w takich sytuacjach nie ma znaczenia. wtedy mozliwosc dokladnej korekty WB w JPEG-u jest nie do pogardzenia

od przybytku glowa nie boli

Janusz Body
11-05-2005, 22:35
nie. jesli nosisz w torbie tablice filtrow konwersyjnych lub konwersji temperatur barwowych (mozna sciagnac np. ze strony Schneider-Kreuznach) to bez bawienia sie w balans bieli mozesz ustawic taka korekte, nie obawiajac sie o niedoskonalosc Custom WB....

No OK ale po co? Mozna tez chodzic z kolorymetrem i ustawiac temperature barwowa - tez mozna tylko po co? Biala (albo szara jak kto woli) kartka papieru i zalatwione. Jak biala to troche niedoswietlic -1EV i po klopocie - skutek lapszy niz te wszystkie table, przeliczenia, Schneidery itp.

Janusz

Lutek
12-05-2005, 10:08
Bo np. jesli chciałoby sie "ocieplić" zdjecia bo w automacie sa za "zimne" a np a w "cieniu" za "cieple" to moznaby ustawić sobie taką poprawkę jaką ktoś lubi.... i nike musi to byc brykieting ale wprowadzenie korekty..... tylko w jakiej osi powinno sie poruszać?

Piotr

Tomasz Golinski
12-05-2005, 10:09
Wygląda na to, że ogólnie ocieplenie to w prawo.

Lutek
12-05-2005, 10:12
Wygląda na to, że ogólnie ocieplenie to w prawo.
Czyli w prawo to idziemy w swiatło dzienne a w lewo to w swiatło sztuczne?

Tomasz Golinski
12-05-2005, 10:21
Nie tak łatwo. Światło żarowe jest za ciepłe, więc idziemy w lewo. Ale światło jarzeniówek (chyba) lub białych lamp ulicznych jest za zielone, więc idziemy w dół.

akustyk
12-05-2005, 10:27
No OK ale po co? Mozna tez chodzic z kolorymetrem i ustawiac temperature barwowa - tez mozna tylko po co? Biala (albo szara jak kto woli) kartka papieru i zalatwione. Jak biala to troche niedoswietlic -1EV i po klopocie - skutek lapszy niz te wszystkie table, przeliczenia, Schneidery itp.


jesli sie ma kolorymetr, to oczywiscie tak. ale wydrukowac kartke po kosztach tuszy, a kupic kolorymetr za grube pieniadze to jednak spora roznica. pewnie ze skutek lepszy, ale w dzisiejszych czasach troche szkoda by mi bylo wydawac pieniadze na kolorymetr, majac inne biezace potrzeby zakupowe

akustyk
12-05-2005, 10:31
Nie tak łatwo. Światło żarowe jest za ciepłe, więc idziemy w lewo. Ale światło jarzeniówek (chyba) lub białych lamp ulicznych jest za zielone, więc idziemy w dół.


w dol, ale tez i w lewo. i niekoniecznie po przekatnej ;-)

jak ktos chce duzo wiedzy na ten temat to polecam: http://www.foto-nova.com.pl/filtry-hoya/filtry-01.htm

jak rowniez: http://www.schneideroptics.com/filters/filters_for_still_photography/temperature_chart/
z tym ze tu nie ma korekt zieleni/magenty a tylko przyblizenie temperatury barwowej.

Lutek
12-05-2005, 10:42
Nie tak łatwo. Światło żarowe jest za ciepłe, więc idziemy w lewo. Ale światło jarzeniówek (chyba) lub białych lamp ulicznych jest za zielone, więc idziemy w dół.
Czyli poterdzasz to co napisałem..... bo ja mowiłem o sztucznym (zwykla zarówka) i naturalnym.... a Ty uzupełniłeś o jarzeniówki ....

Pozdrawiam

Tomasz Golinski
12-05-2005, 10:43
Akustyk, właśnie chciałem prosić o link do tej tabeli :p

KuchateK
12-05-2005, 16:21
Lutek, mowisz o tej tabelce?
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Images/NewFeatures/350d_030.gif

Lutek
13-05-2005, 09:59
Lutek, mowisz o tej tabelce?
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Images/NewFeatures/350d_030.gif
Tak o to mi chodzi...