Zobacz pełną wersję : Canon eos 33
Witam wszystkich obecnych i nieobecnych na forum.Jestem tu od niedawna i chciałbym się cos więcej dowiedziec o fotografi,canonach i itd.Fotografia zajmuje sie odkąd kupiłem sobie mojego canona 33.I mnie to wciagneło bez reszty.Fotografuje głównie architekture, ludzi, podróże.Ostatnio tez zaczołem troche fotografowac przyrode.Robie zdjęcia czarno białe jek i kolorowe.jestem zwolennikiem fotografii klasycznej tzn,niecyfrowej.Tyle tytułem wstepu.Mam pytańko apropo mojego obiektywu.Dostałem go wraz z ,,body" przy kupnie aparatu.( 28-90 0.38/1.3ft canon )Na poczatku nie zwracałem specjalnie na to uwage ale teraz juz wiem ze obiektyw ten nie jest za rewelacyjny.Zdjecia nie sa takie jakich sobie życze.Cos w nich jest nie tak.Słyszałem że obiektywy dodawane do zestawów eosów sa słabej jakości.Co o tym myślicie i co można zamiast niego kupić .?Chodzi mi o cos z szerokim kątem.Pozdrawiam
Tomasz Golinski
11-05-2005, 00:19
Można a nawet należy kupić lepszy obiektyw. Tylko, że to kosztuje. A jeśli obiektyw ma być dobry, to dużo kosztuje. Dobrym wyborem jest np. Canonowski 17-40L. Tylko do portretów zbyt się nie nadaje. Do tego można tanio kupić 50/1.8 (stałoogniskowy).
W dziale "obiektywy" można znaleść dużo opinii o rozmaitych sprzętach.
Leprekan
11-05-2005, 00:27
Witam.
To zależy jakimi funduszami dysponujesz.
1)Specjalne obiektywy do architektury (z korekcją perspektywy) kosztują majątek.
2) Z zoomów:
Canon EF 28-135 IS 3,5-4,5 USM około 2tyś
Tamron SP 28-75 2,8 około 1,6tyś
Canon EF 24-85 3,5-4,5 USM około 1,3tyś
Sigma 24-70 2,8 około 2tyś
Tokina 28-70 2,8 około 1,45tyś
Canon EF 28-105 3,5-4,5 USM około 1,2tyś
3) Albo stałoogniskowe:
Canon EF 50mm 1,8 około 450,-
Canon EF 28mm 2,8 około 800,-
Canon EF 24mm 2,8 około 1850,- (zgłupieli z tą ceną)
Canon EF 20mm 2,8 około 2tyś
Jak to dziś przeczytałem " Witamy i współczujemy dużych wydatków" ; )
Jak do analoga, to 50/1.8 to powinien być pierwszay zakup....