PDA

Zobacz pełną wersję : zestaw na cyfrowy początek



Robert71
09-05-2005, 09:06
Jestem tuż przed zakupem sprzętu. Poniżej przedstawiam własną koncepcję. Proszę o weryfikację i propozycje zmian.
1. Canon 350D [body?]
2. Sigma 18-125 lub Tamron 28-75 f 2.8
3.Sigma 70-300 Apo chyba że zdecydowanie lepsza byłaby [czy warta różnicy] sigma 70-200 2.8 Apo IF HSm
4. Sigma 50 f 2,8 Macro lub Canon 50 1.8
5. Lampa speedelite 420 EX
6. karta Sandisk 512 czy 1 GB ultra
7. grip czy drugi akumulatorek ?
czy coś jeszcze?
Do tej pory miałem analoga canona 300 z standardowym obiektywem i dodatkowo Tamronem 90-210. Jestem amatorem z chęciami robienia fajnych fotek. Jak "prawie" każdy amator nie mam konkretnego obszaru zainteresowań...wszystko po trochu ze wskazaniem na portrety, ale pstrykam wszystko byleby wychodziło ładnie :-) .Rodzina, portrety, plener, macro też... wszędzie jest coś fajnego do fotografowania. W miarę postępów może coś specjalnie przypadnie mi do gustu.
Proszę bez złośliwości, nie jestem fachura. Chcę porady co byście wybrali na dobry początek z cyfrakiem. Przy czym canoon 350 D jest tutaj fundamentem mojej przygody.
Pozdrowienia z góry dzieki.

Arkan
09-05-2005, 09:15
Jaką kwotę przeznaczyłeś na zakup? Czy zakup jednorazowy, czy rozłożony w czasie?

kavoo
09-05-2005, 09:17
1. IMHO z KITem 18-55
2. W zwiazku z pkt. 1 - Tamron. Albo zamiast Tamrona cos stalego i jasnego (50/1.8 lub 1.4), bo szerzej masz KITa, a o dluzszych ogniskowych wspominasz w pkt. 3.
3. Zalezy, jak bardzo i do czego potrzebujesz dlugiego konca (no i jak dlugiego). Generalnie 70-200 jest pod kazdym wzgledem lepsza od 70-300.
4. Zalezy, do czego potrzebujesz tej 50tki. Canon jest 3x tanszy i o ponad dzialke jasniejszy, ale nie ma makro.
5. Jesli nie potrzebujesz manuala, to wystarczy w zupelnosci.