PDA

Zobacz pełną wersję : komunia grupowa



milko
05-03-2008, 00:02
hej
właśnie dostałem propozycję fotografowania komunii - około 30 dzieci
problem w tym że nie mam doświadczenia w fotografowaniu takiej ilości dzieci jednocześnie.
prosiłbym osoby którym zdarzyło się fotografowanie podobnej imprezy o podzielenie się doswiadczeniami i udzielenie kilku wskazówek - czego unikać i na co zwrócic uwage - z góry dziękuję
pozdrawiam

unicorn78
05-03-2008, 00:19
Nie do końca rozumiem ale jeśli chodzi o grupowe to kiedyś dostałem fuche na studniówke i tam grupowe było 60-70 osób (z osobami towarzyszącymi) dysponowałem wtedy jedynieEOS 30d + EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM + EX 580 i zadałem podobne pytanie na innym forum, odpowiedz brzmiała tak i u mnie wyszło zaje.... a sala ciemna była;)
"60 osob to 4 rzedy po 15 sztuk... ze szkłem 28mm i 580ex nie widze zadnego problemu z oswietleniem takiej sceny w koncu to zdjecie grupowe, nikt tam nie bedzie sie doszukiwałdetali/plastyki oswietlenia... 400 iso f 5,6 - 8, najdłuszy czas do utrzymania z reki i luz... bez paniki dasz rade z tym co masz, tylko ustaw ludzi z głowa ;-) " Pochwal się potem jak poszło;-) Uważaj w kościele abyś nie okazał się główną atrakcją, no i jeśli sam moment przyjęcia komunii również spoczywa na Twoich barkach to żeby Ci się "klisza" nie skończyła w nieodpowiednim momencie bo Cie ojce zaszlachtują!

pawel-foto
05-03-2008, 00:26
Grupowe robisz w "biały tygodniu". Zazwyczaj nie ma kiedy go zrobić w "ten dzień". Musisz pogadać z księdzem jak udziela komuni-czasami jest to dwójka dzieci jednocześnie-np. chłopiec i dziewczynka. Wtedy bez pomocy ani rusz bo się nie wyrobisz. Oprócz komuni, to sporo portrecików w ławkach i rozdanie chlebków.Są zazwyczaj nawet fajniejsze od samej komuni. Jeśli w tym kościele jest np. tydzień wcześniej I Komunia, to warto iść i podejrzeć co i jak. Powodzenia.

tdrul
05-03-2008, 00:36
a propos komunii tu jest fajny wątek

http://hazan.emiasto.com.pl/showthread.php?t=9971