Zobacz pełną wersję : 70-200 f/2.8 L vs 200mm f/2.8 L
Gringo997
04-03-2008, 15:24
witam mam pytanie do was. zamierzam przywiezc pod koniec wakacji z usa kilka szkielek dla siebie, a mianowicie:
* Canon 15mm f/2.8 fisheye
* Canon 50mm f1.4
* Canon 135mm f/2 L
i teraz rozwazam ktory wziac z powyzszych w temacie. zestaw bedzie uzywany wraz z 40d (kupuje w przyszlym tygodniu) oraz będe miał jeszcze tamrona 17-50 f/2.8. będę używał do koncertów, sportu, portretu i ślubów...
dodam że jako drugie body planuje kupić 5d (jak wyjdzie MKII i bedzie mnie na niego stać)
Jeżeli koncerty i sport to 70-200 2.8. Zoom w takich sytuacjach jest nieoceniony (ze stałką nie zawsze można sie ustawić tam gdzie by się chciało, a ze zmianą obiektywów nie zawsze się zdąży).
Gringo997
04-03-2008, 18:09
no chyba że pracowałbym na 2 body... i do drugiego np. 50 f/1.4 co ty na to??
Da sie jak najbardziej. Trochę więcej pracy przy obróbce będziesz miał (z kadrowaniem ewentualnie) ale w warunkach koncertów klubowych jasne szkło ma oczywistą przewagę (robiłeś takie koncerty już więc wiesz). Gorzej gdy będziesz próbował takim zestawem zrobić jakiś koncert w plenerze zza barierek (jeżeli nie będziesz miał akredytacji). Podobnie ze sportem - sytuacja na boisku/bieżni/torze zmienia się raczej szybko i żonglerka aparatami może być trochę uciążliwa. W takiej sytuacji to bym na drugie body wrzucił 17-50.
Gringo997
04-03-2008, 23:58
na szczęście mam akredytację;-) w moim miescie koncerty czesto orgainzowane sa tez w piwnicach osrodka kultury i tam swietnie bedzie sie sprawowal 17-50 i cos dluzszego czyli 135L a nawet i 200 (zdarzalo sie robic jakis detal sigma 70-300 APo w okolicach 300m - niestety baaardzo ciemno:/)
Kolekcjoner
05-03-2008, 01:08
Przy koncertach jednak wolałbym zoom-a.
VanMurder
05-03-2008, 01:24
zoom:)
Gringo997
05-03-2008, 15:49
a ma ktoś porównanie do jakości opytki obu szkieł i szybkościu AF?
Robię często koncerty i uważam, że zdecydowanie 70-200 2.8.
Gringo997
05-03-2008, 17:42
a powiedzcie czy 70-200 2.8 na FF pokazuje pazur czy dalej jest tak samo swietny jak na cropie? poniewaz czesc szkiel na FF pokazuje sie z innej czesto lepszej strony...
To jeszcze zalezy jakie koncerty i przy jakim oswietleniu. Mi 70-200 2.8 nie wyrabial w 80% przypadkow, za ciemny:p
Arche121
05-03-2008, 17:51
To jeszcze zalezy jakie koncerty i przy jakim oswietleniu. Mi 70-200 2.8 nie wyrabial w 80% przypadkow, za ciemny:p
tak to prawda nawet z IS-em nie jest bajecznie,czasami jest tak ciemno ze iso 1600 i 2.8 z właczonym Isem nie wyrabia wtedy z pomoca przychodza stałki 1.2 i 1.4:razz:
tak to prawda nawet z IS-em nie jest bajecznie,czasami jest tak ciemno ze iso 1600 i 2.8 z właczonym Isem nie wyrabia wtedy z pomoca przychodza stałki 1.2 i 1.4:razz:
Stałki powiadasz? No to podam przykład - koncert dość poważny, nagrywa tvp2 - miejsce opera, wydzielony sektor dla fotografów - odległość 15-20m - zero możliwości poruszania się, bezwzględny zakaz. Obok mnie reporterzy z różnych miast i ... każdy z zoomem 70-200 2.8 - C, N i Sigma.
Tutaj to zdarzenie --> http://www.pbase.com/hofi/jantar
Wspomniane stałki można sobie do plecaka schować (moje również), bo można zrobić kilka zdjęć i wszystko - za duża odległość. Natomiast 70-200 świetnie się sprawdzi i jeśli mamy cropa (ja miałem wtedy) to można robić znaczne zbliżenia i ujęcia. Najlepiej mieć 300 2.8 lub 400 2.8 :) wtedy jest bajecznie.
A 50, 85 1.2 czy 50 1.4 czy rewelacyjny 35L to tylko wówczas kiedy możemy sobie gdzieś podejść, jest swoboda - klub, kawiarnia, open-air.
Jestem maniakiem stałek - mam 50-tkę, 85 1.8, 35L - resztę skompletuję na pewno ale osobie, która w tym wątku ma dylemat szczerze radzę - kup 70-200 2.8 - nie zawiedziesz się. Swoje najlepsze zdjęcia z koncertów zrobiłem właśnie tym obiektywem - m.in. festiwal jazzowy http://www.pbase.com/hofi/jazz
Dodatkowo 70-200 2.8 wspaniale sprawdza się w studiu.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrych wyborów.
towersivy
05-03-2008, 18:43
Hmm bardzo polecam 70-200/2.8 ale z is-em i tylko z is-em mam takie szkiełko, ma bardzo dobrą jakość optyczną, nie wiele ustępuje 135/2 a jego użytkowość jest ogromna światło 2.8 + stabilizacja daje szerokie pole do popisu.
Pzdr.
Arche121
05-03-2008, 18:47
Hofi66 masz całkowitą racje 70-200 to niezastiapiony zoom,sam niedawno zakupiłem go własnie w tym celu,nie zawsze mozna podejsc blisko sceny i wtedy stałka nic nie pomoże,ja pisałem wyzej ,ze czasami swiatło 2.8 na koncertach nie wyrabia i wtedy tylko stałki dają rade.
Pozdrawiam
Hofi66 masz całkowitą racje 70-200 to niezastiapiony zoom,sam niedawno zakupiłem go własnie w tym celu,nie zawsze mozna podejsc blisko sceny i wtedy stałka nic nie pomoże,ja pisałem wyzej ,ze czasami swiatło 2.8 na koncertach nie wyrabia i wtedy tylko stałki dają rade.
Pozdrawiam
Dokładnie, ale ja tydzień temu robiłem 2 koncerty Raz Dwa Trzy i mimo tego, że miałem pełną swobodę (byłem również za sceną, z tyłu) to i tak nie "poszalałem" z 35L i 85-tka, do tego 20D i 5D. A z przodu znów nie staniesz przed ludźmi w I rzędzie i nie powiesz - "spoko, poczekajcie, zrobię kilka ujęć". Tak fotografia wymaga kultury poruszania się i dyskrecji. Mimo, że używałem dwóch body, to było znów za daleko dla takich stałek :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.