PDA

Zobacz pełną wersję : Jasnosc obiektywu

Evitagen
23-02-2008, 12:38
Witam,

Jestem zupelnym amatorem wiec prosze o wybaczenie jesli odpowiedz na ponizsze pytanie jest oczywista.
Czy majac obiektyw jasny np. 1.4 oraz ciemniejszy np 3.5, ustawiajac na obu przeslone 3.5 i ta sama czulosc w trybie AV uzyskamy (teoretycznie) rozne czy te same czasy naswietlania?

Pozdrawiam

yerzu
23-02-2008, 12:42
Jesli identycznie zmierzysz swiatlo to uzyskasz te same czasy dla obu obiektywow

marekb
23-02-2008, 12:51
w zależności od rodzaju pomiaru światła i ogniskowa też będzie wpływać

piast9
23-02-2008, 13:42
Koledzy filozofują wyciągając trzeciorzędne efekty ;)
Odpowiedź generalnie rzecz biorąc jest twierdząca - tak, to wszystko jedno. Jakiekolwiek różnice to już kombinowanie ;)

SdoubleU
23-02-2008, 14:59
Przesłona 3,5 daje taka samą ilość światła dla obydwu obiektywów.

Olszewski
23-02-2008, 17:06
Koledzy filozofują wyciągając trzeciorzędne efekty ;)
Odpowiedź generalnie rzecz biorąc jest twierdząca - tak, to wszystko jedno. Jakiekolwiek różnice to już kombinowanie ;)

Ale różnica jest :) Ale fakt, f/3,5 daje taką samą ilość światła niezależnie od obiektywu :)

ewa_olsztyn
23-02-2008, 21:48
Przesłona 3,5 daje taka samą ilość światła dla obydwu obiektywów.

A obraz? Jakie będą najważniejsze różnice?

fret
23-02-2008, 21:56
A o co chodzi? Kadr zależy od ogniskowej. Przydanej przysłonie i ogniskowej wszystkie obiektywy dadzą taki sam obraz na tej samej matrycy. Pomijając oczywiście jakość szkieł i związane z tym indywidualne różnice.

ewa_olsztyn
23-02-2008, 22:00
A o co chodzi? Kadr zależy od ogniskowej. Przydanej przysłonie i ogniskowej wszystkie obiektywy dadzą taki sam obraz na tej samej matrycy. Pomijając oczywiście jakość szkieł i związane z tym indywidualne różnice.

Ech. Chodzi mi oczywiście o te indywidualne. Rozumiem, że aberacje, winiety, ostrość... Ale sam obraz w ogólnym odbirze, tak na pierwszy rzyt fachowego oka?

piast9
24-02-2008, 00:35