PDA

Zobacz pełną wersję : Jak uzyskać taki efekt nieba ?



Nemeo
16-02-2008, 21:46
Jak uzyskać taki efekt nieba ?
Polarem, grzebaniem w PS-ie, czy może jakąś szarą połówką ?


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img263.imageshack.us/img263/7783/nieboxm5.jpg)

marfot
16-02-2008, 21:57
Głosuję za polarem + słaba szara połówka (chyba lekko skośna w lewo w dół). Kąt fotografowania w stosunku do pozycji słońca był bliski optymalnemu i stąd aż taka skuteczność polara. Cień jaki rzucają chmury sugeruje, że rzeczywiście istniały.

CYNIG
16-02-2008, 21:58
Stawiam na szara polowke a w drugiej kolejnosci na HDRa

Tomasz1972
16-02-2008, 21:58
Głosuję za polarem + szara połówka + PS :)

Nemeo
16-02-2008, 22:15
Gdzie można kupić jakąś dobrą szarą połówkę do 16-35 mm f/2.8 L II USM ?

marfot
16-02-2008, 22:30
Gdzie można kupić jakąś dobrą szarą połówkę do 16-35 mm f/2.8 L II USM ?

Troszkę źle postawiony problem:-) . Proponuję: Jaki kupić holder do tej połówki żeby wkręcony do polara nie winietował przy 16 mm (na FF oczywiście)? Od razu odpowiem: nie wiem:-).

akustyk
16-02-2008, 23:05
to nie jest szara polowka, a jesli juz to moze byc z dlugim przejsciem, przyciemniajaca gorna czesc kadru stopniowo i "rozjasniajaca" dol.

gdyby byla polowka z gradientem na niebie, to chmury wyzej bylyby zauwazalnie ciemniejsze niz te nizej, a tutaj nie widac gradientu jasnosci inaczej niz na niebieskich polaciach nieba. gradacje nieba zrobil polar.

a reszta to dlubanina w szopce, bo to nie jest zdjecie na zywca wyjete z aparatu. no chyba, ze film i laboludek niezle spartolil wolanie :)

MacGyver
16-02-2008, 23:11
Chmury na górze kadru są szare, co sugeruje użycie delikatnej (polar tak nie robi), dodatkowo mógł tu być też użyty polar (np holder Cokin, z nałożonymi ob oma filtrami). Podobny efekt można też uzyskać kombinacją mocnego polara (np Hoya Pro1 Digital) i funkcji kolor selektywny w PSie: wchodzimy kolejno na niebieskości i cyjany, ujmujemy im minimalnie magenty, dodajemy niebieskiego i przede wszystkim czarnego, plastykę takiego zdjęcia można tez poprawić dodając czarnego w szarościach (bardzo delikatnie) i nieco niebieskiego w bielach.

Przykładzik tak obrobionego zdjęcia (kolor selektywny bardzo delikatnie, ale był)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img69.imageshack.us/img69/9549/zimowypejzaznu3.jpg)

sniper88
17-02-2008, 00:57
MacGyver-napisz Ty jakiegos tutoriala o niebie z obrazkami screenami itp bo mi ciezko przychodzi zrozumienie Cie teraz, za duzo rzeczy na raz:mrgreen:
Swoja droga-robilem ostatnio (doslownie 3-4dni temu) eksperyment ze swoja szara polowka i takie niebo mi wyszlo wlasnie ze wspomnianego polaczenia polara i gnd:)

Nemeo
17-02-2008, 13:08
MacGyver-napisz Ty jakiegos tutoriala o niebie z obrazkami screenami itp

Jestem za.:D

bs300f
17-02-2008, 13:40
MacGyver-napisz Ty jakiegos tutoriala o niebie z obrazkami screenami itp

To ja do prośby się dołączę :)

Sempoo
17-02-2008, 15:02
[...] a reszta to dlubanina w szopce, bo to nie jest zdjecie na zywca wyjete z aparatu. no chyba, ze film i laboludek niezle spartolil wolanie :)

Spartolił - czy to oznacza, że wg Ciebie to zdjecie może wyglądać dużo lepiej?

Shadow
17-02-2008, 16:03
Taki efekt można spokojnie osiągnąć za pomocą polara i PS-a. Szara połówka jest zbędna.

marfot
17-02-2008, 17:51
Taki efekt można spokojnie osiągnąć za pomocą polara i PS-a. Szara połówka jest zbędna.

Chyba racja, rozpiętość tonalna między niebem a krajobrazem jest na tyle mała, że wszystko się zmieści w pojemności matrycy a wtedy wystarcza PS.

Nemeo
18-02-2008, 13:27
Głosuję za polarem + słaba szara połówka

Jak wygląda sprawa ustawiania /kręcenia/ dwoma filtrami nakręconymi jeden na drugi, tzn. polar + szara połówka, chyba jest to niezła zabawa:-D , a do tego dochodzi jeszcze kwestia założonej osłony przeciwsłonecznej.


Może ktoś się podzieli swoimi wrażeniami ?

thedoc
18-02-2008, 13:40
osobiście polecam system COKIN, włącznie z polarem. Proszę pamiętać, że szare połówki występują w różnych gradacjach, nie mówiąc już o całym szarym filterku. Nakręcanie kilku obiektywów na siebie nie jest wygodnym rozwiązaniem. Dobry polar + szara połówka pozwoli wydobyć taki efekt bez PSa.

robgr85
18-02-2008, 13:55
To ja do prośby się dołączę :)

tak jak i ja :)

MacGyver
18-02-2008, 15:53
MacGyver-napisz Ty jakiegos tutoriala o niebie z obrazkami screenami itp bo mi ciezko przychodzi zrozumienie Cie teraz, za duzo rzeczy na raz:mrgreen:

Jakiś artykulik do Szkoły fotografii CB ?

Jak wygląda sprawa ustawiania /kręcenia/ dwoma filtrami nakręconymi jeden na drugi, tzn. polar + szara połówka, chyba jest to niezła zabawa:-D , a do tego dochodzi jeszcze kwestia założonej osłony przeciwsłonecznej.
Może ktoś się podzieli swoimi wrażeniami ?
Raz próbowałem i więcej nie zamierzam :-D Generalnie najprościej byłoby wrzucić aparat na statyw, i kręcić jednym filtrem, przytrzymując drugi, tzn: ciemna część połówki na dół > ustawienie polara > ustawienie połówki, jeśli sie robi z ręki to sprawa się mocno komplikuje, pomijając że AF i pomiar światła zaczynają głupieć, nawet przy dobrym światełku. Odrębna kwestią jest jakość uzyskiwanych zdjęć: winieta, aberracje i mydło w górnych partiach obrazu :-)

osobiście polecam system COKIN, włącznie z polarem. Proszę pamiętać, że szare połówki występują w różnych gradacjach, nie mówiąc już o całym szarym filterku. Nakręcanie kilku obiektywów na siebie nie jest wygodnym rozwiązaniem. Dobry polar + szara połówka pozwoli wydobyć taki efekt bez PSa.
Metoda zdecydowanie wygodniejsza, ale spadku jakości oraz kłopotów z pomiarem światła i AF się nie ominie (choć te dwa ostatnie są oczywiście do przeskoczenia, zwłaszcza gdy fotografujemy aparatem cyfrowym).

gzak
18-02-2008, 16:28
Taki przykładzik co może dać szara połówka:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gzak.republika.pl/cb/IMG_9940.jpg)



Jak wygląda sprawa ustawiania /kręcenia/ dwoma filtrami nakręconymi jeden na drugi, tzn. polar + szara połówka, chyba jest to niezła zabawa:-D , a do tego dochodzi jeszcze kwestia założonej osłony przeciwsłonecznej.
Może ktoś się podzieli swoimi wrażeniami ?

Ja stosowałem oba filtry jednocześnie w ten sposób, że polar przykręcony do obiektywu ustawiałem dla uzyskania pożądanego efektu, a później przykładałem, trzymając w ręce szarą połówkę do systemu Cokina (bez holdera).
Generalnie, przy widoczkach, kiedy ma się sporo czasu i nikt nie stoi nad głową i nie pogania - wszystko da się zrobić, szczególnie gdy aparat stoi na statywie... ;)

sniper88
18-02-2008, 16:35
Jakiś artykulik do Szkoły fotografii CB ?


Byloby mile widziane:D

Nemeo
18-02-2008, 17:19
Jakiś artykulik do Szkoły fotografii CB ?



Też jestem za.

MacGyver
18-02-2008, 17:26
Ok, czuje się wywołany do tablicy :-)
Uzgodnię z Kubmanem i napiszę.

Bahrd
18-02-2008, 17:31
Jakiś artykulik do Szkoły fotografii CB ?

Byloby mile widziane:D

Tak, tak! MacGyver - póki jeszcze możesz i masz czas... :mrgreen:

dr11
18-02-2008, 17:33
A takie cos da sie uzyskac samym polarem + troszke zabawy swiatlem i nasyceniem/jasnoscia niebieskiego. Moze nie wychodzi to tak granatowo jak podlinkowal Nemeo ale chyba tez milo, nie?


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img338.imageshack.us/my.php?image=img2251mb2.jpg)

Ale z checia dowiedzialbym sie jak to robi MacGyver :)

Bonku5
18-02-2008, 18:05
Ok, czuje się wywołany do tablicy :-)
Uzgodnię z Kubmanem i napiszę.

<jupi> :D:D

2marekm
18-02-2008, 23:55
Jest taki plugin do PS w zestawie Color Efex Pro 3, który nazywa się
Sunshine.
Daje bardzo podobne efekty. Ale nie twierdzę, że on jest "sprawcą" takiego efektu.

Shadow
19-02-2008, 12:32
Z własnych doświadczeń potwierdzam, że manipulowanie Cokinem i polarem nie dysponując statywem nie jest sprawą prostą. Niestety spada też jakość zdjęcia. W końcu mamy już przed szkłem dwie dodatkowe warstwy. Dlatego moim zdaniem lepiej jest szarą połówkę wykreować w PS-e a użyć tylko polara. Natomiast w pochmurny dzień stosowanie polara nie ma sensu wówczas oczywistym jest zastosowanie połówki. Później w PS-ie można ten efekt wzmocnić. Zawsze też pozostaje HDR :)

Nemeo
22-02-2008, 13:52
Który filtr będzie lepszy do krajobrazów / szkło to 16-35 f/2,8 L II USM / ?
1. B+W Szary 4x (102), 82mm
czy
2. B+W Połówkowy gradacyjny 25%, 82mm

http://www.sklepfotograficzny.pl/sklep.foto/filtry-15-82/?50,B+W

MacGyver
22-02-2008, 15:02
Oczywiście połówka. Szary 4x to Ci w ogóle mało da, bo nawet wodę w strumieniu będzie ciężko nim rozmyć, przy dziennym świetle.
I jeszcze jedno: oba te filtry to raczej do zestawu 16-35 + crop, bo na slimy nie wyglądają.

Nemeo
22-02-2008, 21:47
I jeszcze jedno: oba te filtry to raczej do zestawu 16-35 + crop, bo na slimy nie wyglądają.

Nie to nie są slimy, a chciałem je używać z 16-35 mk II z cropem i na pełnej klatce.

MacGyver
22-02-2008, 22:02
Na pełnej klatce trzeba będzie najprawdopodobniej skręcić zoom do 19-20 mm.

airhead
23-02-2008, 00:33
e... to chyba sam polar był, ale w górach one zawsze działają mocnej (więcej promieniowania UV) i często niebo wręcz czarne częściowo wychodzi

bruckner
05-05-2008, 20:06
wchodzimy kolejno na niebieskości i cyjany, ujmujemy im minimalnie magenty, dodajemy niebieskiego i przede wszystkim czarnego, plastykę takiego zdjęcia można tez poprawić dodając czarnego w szarościach (bardzo delikatnie) i nieco niebieskiego w bielach.

u mnie nie ma niebieskiego w kolorze selektywnym :(

iczek
05-05-2008, 20:25
To jest tylko polar. Jaka szara polowka..? Przeciez polar nie daje rownomiernego sciemnienia nieba, bo to zalezy od kata ustawienia slonca i idzie przejsciowo. To jest wylacznie polar, a ja nawet mysle, ze wcale go tu nie ma, bo zaleznie od strefy geograficznej da sie wyciagnac takie niebo na samej Velvii chociazby... :)

monii
08-05-2008, 11:20
czy można kupic 1 filtr polaryzacyjny taki porządny 77mm :) i dokupować redukcje na mniejsze obiektywy czyli w moim przypadku 72 i 58.
Brakuje wtedy osłony przeiwslonecznej czy to bardzo pogorszy jakosc tz kontrast?


pozdr

trochę mi szkoda kasy na filtry polaryzacyjne na każdy obiektyw, biorąc pod uwagę że wielu widoczków nie robie ..raczej portrety.

i pytanko jeszcze jedno. Czy warto kupic filtr polaryzacyjny canona ? ( tylko nie ma wersji slim) W stanach kosztuje jakies 124 $.

akustyk
08-05-2008, 11:36
czy można kupic 1 filtr polaryzacyjny taki porządny 77mm :) i dokupować redukcje na mniejsze obiektywy czyli w moim przypadku 72 i 58.

mozna



Brakuje wtedy osłony przeiwslonecznej czy to bardzo pogorszy jakosc tz kontrast?

ogolnie, to pogorszy kontrast i tyle. zwlaszcza, ze zapewne mowimy o robieniu zdjec bez statywu, czyli reka ten obiektyw nie bedzie oslaniany od swiatla przy robieniu zdjecia




trochę mi szkoda kasy na filtry polaryzacyjne na każdy obiektyw, biorąc pod uwagę że wielu widoczków nie robie ..raczej portrety.
polar jest glownie przydatny w obiektywach szerokokatnych. nie mowie, ze w innych sie nie da, ale to wlasnie w szerokim kacie najczesciej sie go stosuje. tak ze martwilbym sie przede wszystkim o ten jeden obiektyw a potem ewentualnie o inne

monii
08-05-2008, 11:48
dzięki

przedewszytkim chce go używać w 17-40 4 na 5D.
Więc powinnam kupić wersję slim ....aczkolwiek dekielek podobno spada ze slimów.

na 17 nie fotografuję przeważnie bo jest małe zniekształcenie , wiec może jednak nie brać slima?


Oprócz tego podepnę go czasem pod 85 1.8 ( no i może 135 2.0 ) ...
Głównie chodzi mi o ładne niebo na sesjach ślubnych bo nie chce mi sie coraz bardziej podbijać nieba w PSie :)
no i ogólnie do odblasków :)

pozdr

Kabu
08-05-2008, 12:21
mozna


ogolnie, to pogorszy kontrast i tyle...

Być może się nie znam ale ja zawsze myślałem że filtr polaryzacyjny podnosi kontrast, bardziej uwidacznia kolory i że jedynie co jest na nie to to że zabiera dużo światła.

Ja mam polar ale używam go tylko do obiektywu do którego go wkręcę, nie bawię się w przejściówki choć ostatnio się nad tym dużo zastanawiałem. Znalazłem więc na forum a nawet chyba w tym wątku info o systemie Cokin i narobiłem sobie na to ochoty. Podepniesz to do każdego obiektywu nawet do tego co kręci mordką no i możesz np. założyć dwa filtry szarą połówkę i polara i nie bawić się w ustawianie,które to sprawiać będzie zapewne sporo problemów.

monii
08-05-2008, 12:25
podnosi kontrast ale jak wpadają odblaski gdy nie ma osłony przeciwsłonecznej to kontrast i tak zmaleje.

co do polara- jest lepiej mieć zwykły okrągły a resztę flitrów w cookinie. ..przyjamniej ja tak wyczytałam. Sama nie posiadam cookina :)

Ale mam mega dylemat który wybrać flitr polaryzacyjny..a przyzam że tanie nie są :( slim czy zwykły. Chce kupic bhphoto i wydac nie wiecej niz 120$

pozd

Kabu
08-05-2008, 12:33
Monii ja tam zawsze robię zdjęcia z polarem bez osłony bo jak go ustawić, koszmar, spadku kontrastu nie zaobserwowałem jak do tej pory. Mój filtr to Hoya Super HMC ale nie slim. Filtr nakręcany dodatkowo na filtr UV również Hoya, nigdy na goły obiektyw. Dekielek się trzyma tylko że przydatne to jest w momencie jak chowasz aparat do torby a jak chowam to zdejmuję polar więc problem z dekielkiem dla mnie żaden. A jak robisz zdjęcia na ślubach to aparat zazwyczaj jest pogotowiu w ręku czy na szyi więc dekielkiem bym się nie przejmował.

Pozdrawiam

akustyk
08-05-2008, 12:40
Być może się nie znam ale ja zawsze myślałem że filtr polaryzacyjny podnosi kontrast, bardziej uwidacznia kolory i że jedynie co jest na nie to to że zabiera dużo światła.

to co robi filtr polaryzacyjny to tylko i wylacznie polaryzacja (i pozniejsza depolarycja w kolowym) swiatla.

a wlasciwy efekt do ktorego sie dazy moze byc dwojaki:
1. zmniejszenie kontrastu na powierzchniach niemetalicznych - tam gdzie spolaryzowanie ("wyciecie") odbic swiatla spowoduje "wygladzenie" tonalne sceny i mniejsze roznice w jasnosci. dobr przyklad ilustrujacy to zastosowanie to wilgotne liscie naslonecznionych drzew lub (bardzo czeste i wlasciwe uzycie polara) - zdjecia brukowanych uliczek pod swiatlo. definitywnie chodzi tu o zmniejszenie kontrastu
2. przyciemnienie nieba i poglebienie rysunku chmur na nim, wzglednie po prostu przyciemnienie nieba wzgledem ziemi. jest to, niestety, uznawane przez wielu fotografow za najwazniejsze (czasem wrecz jedyne) zastosowanie filtra polaryzacyjnego :( postrzegany efekt to wzrost kontrastu miedzy barwa nieba a chmurami. natomiast poza niebem, na trawie, dachach domow, karoseriach aut, itd. itp. w tym samym momencie kontrast bedzie j.w. zmniejszony :)

przy czym, generalnie, w powyzszym przypadku chodzilo mi o spadek kontrastu spowodowany swiatlem odbijajacym sie w filtrze. odpowiednio dobrana oslona przeciwsloneczna (znienawidzona przez wiekszosc pstrykaczy niemal rownie bardzo jak statyw) jest kluczowa dla uzyskania prawidlowego kontrastu zdjecia. bez niej do przedniej soczewki obiektywu dostaje sie w czorta promieni nierysujacych, ktore w wielu obiektywach potrafia katastrofalnie obnizyc kontrast sceny. to oczywiscie moze byc czasem porzadane, ale najczesciej jednak sie unika :)




Podepniesz to do każdego obiektywu nawet do tego co kręci mordką no i możesz np. założyć dwa filtry szarą połówkę i polara i nie bawić się w ustawianie,które to sprawiać będzie zapewne sporo problemów.
tak ogolnie, to mi bardzo ciezko przychodzi uwierzenie, ze ktos musi czesto uzywac jednoczesnie polara i polowki :) sporadycznie jedno i drugie jest przydatne, ale zdecydowanie zbyt rzadko, zeby uzasadnic w ten sposob zakup polara do Cokina (nedznej jakosciowo chinskiej podrobki, albo relatywnie bardzo drogiego Cokina P164)...

monii
08-05-2008, 13:11
a czy ktos mógłby mi pomóc dobrać filterek na 17-40 4,0

z redukcją do 85 1,8

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?shs=77+polar&ci=0&sb=ps&pn=1&sq=desc&InitialSearch=yes&O=RootPage.jsp&A=search&Q=*&bhs=t

byłabym wdzięczna. Przyznam że nazwy w polsce troche różnią się od tych w USA i połapać się nie mogę.
Mam wrażenie że są tu filtry których nie ma u nas np.HOYA 77mm (Moose) Warm Circular Polarizer Glass Filter.

Niestety nie mogę wydać więcej niż 120-130 $

BelYaal
08-05-2008, 13:39
Marumi 77mm DHG.. jest i slim i dobrze sie spisuje.. kwestia tylko ceny w porownaniu z HOYA.
A kupisz w:
RaysFoto
ul. Mylna 25 lokal 6, 60-856 Poznań
Tel./fax. 061 8480656, 0509 590 100, 0509 460 215
www.raysfoto.pl
e-mail: ray@raysfoto.pl

pawelxx
08-05-2008, 15:09
Polecam Heliopana SH-PMC - SLIM.
Ostatnio kupilem do 17-40 w www.raysfoto.pl
Dodatkowo do niego mozna dokupic za 20 zl dedykowany dekielek.

monii
08-05-2008, 15:44
czy to ten heliopan ?
http://www.bhphotovideo.com/c/product/159484-REG/Heliopan_707780_77_mm_Circular_Polarizer.html

koleżanka akurat robi mi zakupy w USA a tam zawsze taniej...pewnie sporo taniej niż w polsce więc chce wybrać coś z bhphoto akurat.

pozdr.

dentharg
08-05-2008, 15:51
Ja mam B+W Pol-Cir seria F-Pro (z gwintem!) i przejściówkę 67mm do Tammiego.

ToSemJa
08-05-2008, 17:54
Da sięto zrobić na krzywych + poziomach, z odrobiną kombinowania...

monii
08-05-2008, 23:37
wygląda na to że ceny filtrów w stanach są praktycznie takie same jak na naszym allegro.

Czy to możliwe ?

akustyk
08-05-2008, 23:48
wygląda na to że ceny filtrów w stanach są praktycznie takie same jak na naszym allegro.

Czy to możliwe ?

zwazywszy na to, ze Heliopan i BW to firmy niemieckie - jest mozliwe, ze za Oceanem ceny beda wyzsze niz zwyczajowo

27rav
14-05-2008, 15:46
Witam

Ok, czuje się wywołany do tablicy :-)
Uzgodnię z Kubmanem i napiszę.
Ja również dopisuję się do prośby.
Pozdrawiam!

dentharg
14-05-2008, 15:55
Pisz, pisz MacGyver. Ja też chętnie poczytam.

MacGyver
14-05-2008, 16:12
Przepraszam Was za to oczekiwanie ale przez ostatnie miesiące dość gwałtownie i gruntownie mi się wszystko w życiorysie zmieniało, zacząłem, ale nie miałem kiedy skończyć.
Kubaman jak by mnie przypadkiem spotkał to by mi najprawdopodobniej "coś" z "czegoś" powyrywał i co gorsza miałby rację :-)

bruckner
14-05-2008, 20:36
hmmmm :D ale napiszesz?? bo całe forum czeka na Twoje krajobrazy :):):)

www
29-05-2008, 13:26
Witam

Ja również dopisuję się do prośby.
Pozdrawiam!
i ja tez:grin: czekamy;-)

MacGyver
29-05-2008, 14:34
Wszystko na dobrej drodze, w ostatnią niedzielę udało mi się zrobić kilka poglądowych fotek :-)

www
29-05-2008, 14:43
Wszystko na dobrej drodze, w ostatnią niedzielę udało mi się zrobić kilka poglądowych fotek :-)

Świetnie ;-)

www
07-07-2008, 19:32
chyba jestem jedyny taki niecierpliwy:twisted: trzeba przypomniec o tym wątku:wink:

MacGyver
07-07-2008, 19:37
Pamiętam :-)

Gotch
07-07-2008, 23:00
Zastanawiam się jak zostało uzyskane to rozmycie na niebie, PS?

http://www.pbase.com/tissot/image/94437440

Chladziu
07-07-2008, 23:14
Odpowiedź masz w exifie pod zdjęciem - "30s f/5.6 at 21.0mm iso800"
naświetlanie 30 sekund :)

Gotch
07-07-2008, 23:19
No widziałem tego Exifa, ale nie sądziłem, że to aż tak mogło rozmyć ;)

akustyk
07-07-2008, 23:24
No widziałem tego Exifa, ale nie sądziłem, że to aż tak mogło rozmyć ;)
no to z perspektywy mieszkanca kraju nad Morzem Polnocnym to ja bym zmienil "az" na "tylko". bo to lekka bryza musiala byc, a nie uczciwy wiaterek :)

punky
08-07-2008, 00:18
Jak uzyskać taki efekt nieba ?
Polarem, grzebaniem w PS-ie, czy może jakąś szarą połówką ?


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img263.imageshack.us/img263/7783/nieboxm5.jpg)

ja uzyskalem podobny polarem i szara polowka cokina

szara polowke mozna sobie w sumie darowac i nalozyc nowa warstwe z gradientem od bieli do czerni w trybie mieszania overlay czyli nakladka po polsku

efekt nawet mocniejszy niz cokin a czesto zbyt cukierkowy

tutaj mozesz zobaczyc efekty link (http://canon-board.info/showthread.php?t=35970)

jesli dodasz do tego co napisal MacGyver o warstwie selektywnego koloru zobaczysz dopiero mocny efekt

Kuleczka
11-07-2008, 23:12
A według mnie to jest tak:
Filtr polaryzacyjny, aparat na osi wschód-zachód z przesileniem w stronę północy (jak myślicie że to niema znaczenia, to jesteście w wielkim błędzie). Zrobione dwa zdjęcia. Naświetlenie na dół i górę. Następnie PS i głębokie wtapianie z podniesionym kontrastem, góra oczywiście. Zauważcie, że góra jest ciemniejsza. Niebo w rzeczywistości ma jedną barwę.

Zdjęcie niżej jest zrobione w ramach jednego zdjęcia.
Oryginalne jest tutaj (http://www.ozi.webas.pl/klasa/orygina/)

http://www.ozi.webas.pl/klasa/naj1.jpg

MaciekR
15-07-2008, 01:56
Jaki polar kupic do Tamrona 17-50 2.8...?

majku
15-07-2008, 10:11
najlepiej statyw
-3 zdjęcia w raw (0 EV,+1.5,-1.5)
i się bawić na warstwach!
tutoriale są na necie(na onephoto-lonely wolf napisał obszerny art. o HDR!)
ja taki uzyskałem z jpg(bez głowy wtedy fociłem)
szara połówka
selective colour(opcja w ps) na niebie
i tyle!
nie przepalić, niskie iso, i wyjdzie
warunek:dobre warunki ;)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img297.imageshack.us/img297/3395/picturepackageresea5.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img297.imageshack.us/my.php?image=picturepackageresea5.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img337.imageshack.us/img337/4281/picturepackageres1uq0.jpg)

większe!

QBUŚ
21-07-2008, 21:38
Jeżeli na takim efekcie Ci zależy (fotka poniżej), to:
1. Nie można oczywiście robić zdjęcia pod słońce (Jeżeli robisz pod słońce moja metoda nie zadziała)
2. Robiąc zdjęcie sugerujesz się tylko niebem, robisz je tak by nie było prześwietlone, jednakże ustawienia muszą być takie że jeżeli troszeczkę zwiększysz czas naświetlania, podbijesz iso, czy cokolwiek zrobisz by zdjęcie było jaśniejsze to na niebie pojawią się prześwietlenia, po co tak, ażeby nie stracić niczego co jest pod niebem.
3. Obrabiając Raw’a najlepiej Digital Photo Professional (oryginalnie dołączony do Canonów), rozjaśniasz go troszeczkę.
4. Ostatnim krokiem jest obróbka w programie Capture NX (od Nikona). NX jest świetnym programem właśnie do takich rzeczy, oraz jest banalnie prosty w obsłudze. Wybierasz „Color Control Point”, następnie klikasz na niebo (najlepiej na sam środek) i pierwszym suwakiem ustawiasz obszar, niebo musi się w nim znajdować całe, a jeżeli coś jeszcze się znajdzie w tym obszarze oprócz nieba to nie szkodzi, program sam wykrywa o co Ci chodzi i bierze tylko niebo pod uwagę. Pozostałymi suwakami regulujesz sobie kontrast, jasność i kolory, i ten sam proces powtarzasz przy tym co się znajduje pod niebem.

Oto efekt:

https://canon-board.info//brak.gif
http://img230.imageshack.us/img230/9953/99996068pk0.jpg]źródło (
https://canon-board.info//brak.gif
[url=http://img230.imageshack.us/img230/9953/99996068pk0.bf777e26af.jpg]źródło (http://g.imageshack.us/g.php?h=230&i=99996068pk0.jpg)

m_o_b_y
26-07-2008, 22:55
Jeżeli na takim efekcie Ci zależy (fotka poniżej), to:
1. Nie można oczywiście robić zdjęcia pod słońce (Jeżeli robisz pod słońce moja metoda nie zadziała)
2. Robiąc zdjęcie sugerujesz się tylko niebem, robisz je tak by nie było prześwietlone, jednakże ustawienia muszą być takie że jeżeli troszeczkę zwiększysz czas naświetlania, podbijesz iso, czy cokolwiek zrobisz by zdjęcie było jaśniejsze to na niebie pojawią się prześwietlenia, po co tak, ażeby nie stracić niczego co jest pod niebem.
3. Obrabiając Raw’a najlepiej Digital Photo Professional (oryginalnie dołączony do Canonów), rozjaśniasz go troszeczkę.
4. Ostatnim krokiem jest obróbka w programie Capture NX (od Nikona). NX jest świetnym programem właśnie do takich rzeczy, oraz jest banalnie prosty w obsłudze. Wybierasz „Color Control Point”, następnie klikasz na niebo (najlepiej na sam środek) i pierwszym suwakiem ustawiasz obszar, niebo musi się w nim znajdować całe, a jeżeli coś jeszcze się znajdzie w tym obszarze oprócz nieba to nie szkodzi, program sam wykrywa o co Ci chodzi i bierze tylko niebo pod uwagę. Pozostałymi suwakami regulujesz sobie kontrast, jasność i kolory, i ten sam proces powtarzasz przy tym co się znajduje pod niebem.

Oto efekt:

https://canon-board.info//brak.gif
http://img230.imageshack.us/img230/9953/99996068pk0.jpg]źródło (
https://canon-board.info//brak.gif
[url=http://img230.imageshack.us/img230/9953/99996068pk0.bf777e26af.jpg]źródło (http://g.imageshack.us/g.php?h=230&i=99996068pk0.jpg)

Gdybyś jeszcze zechciał wyjaśnić, skąd ten program wziąć, to byłoby bardzo klawo.
Pozdrówka

QBUŚ
27-07-2008, 22:09
Tu są dwie opcje: kupić, tylko nie wiem gdzie, prawdopodobnie pobrać pliki ze stronki Nikona a potem wykupić klucz, lub ściągnąć z Internetu (nie będę mówił jak i skąd bo chyba nie wolno).

popi
27-07-2008, 22:17
tak zwany bracket sequence czyli zdjecia zrobione w serii, jedno ok jedno przeswietlone jedno za ciemne, 30D/40D ma to juz w sobie i potem zabawa w hdrki i efekt taki uzyskasz. proponuje tez zakup filtra szarego ND, i wtedy ustawiasz dluzszy czas i mozna cos podobnego uzyskac z jednej fotki