Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 40D, RAW, Balans bieli, fioletowa dominanta, problem



dazz
15-02-2008, 11:03
Od kiedy kupiłem 40D (jednoczesna przesiadka na CS3 i ACR 4.X) nie mogę dojść do ładu z kolorystyką zdjęć. Niebieskie niebo czy woda zawsze ma fioletowy odcień. Np:
http://plfoto.com/1365236/zdjecie.html
http://plfoto.com/1368373/zdjecie.html
(RAW zawsze wywoływany w ACR, wszędzie sRGB)

Coś nie tak dzieje się z balansem bieli. Z 30D nigdy nie miałem takich problemów! Zaczynam już się zastanawiać czy czasem matryca w moim 40D nie jest wadliwa. Any ideas?

ErnestPierwszy
15-02-2008, 11:19
To może być wina oprogramowania, które źle rozkodowuje rawy z 40D.
Wywołaj w DPP i porównaj. Od razu będziesz wiedział czy to body czy soft.

Ja wywołuję wszystko w RawImageTask Canona i jest OK.

heniek
15-02-2008, 11:24
z ACR to i mnie kolory nie podchodzą, może wrzuć gdzieś rawy to sprawdzimy na innych wywoływaczach typu DPP, C1?

dazz
15-02-2008, 11:29
To może być wina oprogramowania, które źle rozkodowuje rawy z 40D.
Wywołaj w DPP i porównaj. Od razu będziesz wiedział czy to body czy soft.

Ja wywołuję wszystko w RawImageTask Canona i jest OK.


W tym samym ACR otwieram stare RAWY z 30D i jest OK, oczwywiście to inny format pliku, ale rozmawiam z wieloma osobami, które mają 40D + ACR i nikt nie zauważył podobnych problemów.

ErnestPierwszy
15-02-2008, 11:37
Ja zauważyłem, że "wiele osób" nie widzi tego co ja uważam za problem:)
Wywołaj w DPP i porównaj:)

dazz
15-02-2008, 11:44
Ja zauważyłem, że "wiele osób" nie widzi tego co ja uważam za problem:)
Wywołaj w DPP i porównaj:)


Niestety jest gorzej, sam oglądam zdjęcia innych (podobno z 40D i ACR) i też tego nie widzę ;-)
DPP zainstaluję, chociaż na pewno na stałe nie chcę używać tego programu.

jotes25
15-02-2008, 11:51
Z moich obserwacji wynika, że zdjęcia z 40d mają taką tonację, co szczególnie widać właśnie przez porównanie do wcześniejszych modeli. Być może to kwestia dalszej obróbki, która w Twoim przypadku potęguje ten efekt.

dazz
15-02-2008, 11:54
Z moich obserwacji wynika, że zdjęcia z 40d mają taką tonację, co szczególnie widać właśnie przez porównanie do wcześniejszych modeli.

szkoda, że nie mam drugiego egzemplarza żeby porównać

Przemek Białek
15-02-2008, 12:01
Od kiedy kupiłem 40D (jednoczesna przesiadka na CS3 i ACR 4.X) nie mogę dojść do ładu z kolorystyką zdjęć. Niebieskie niebo czy woda zawsze ma fioletowy odcień. Np:
http://plfoto.com/1365236/zdjecie.html
http://plfoto.com/1368373/zdjecie.html
(RAW zawsze wywoływany w ACR, wszędzie sRGB)

Coś nie tak dzieje się z balansem bieli. Z 30D nigdy nie miałem takich problemów! Zaczynam już się zastanawiać czy czasem matryca w moim 40D nie jest wadliwa. Any ideas?

a zapodaj mi na pw tego rawka, a udowodnię ci że to tylko nie umiejętne Psucie i zorbie to w LR:) żeby było śmieszniej...

jotes25
15-02-2008, 12:02
Uśmiechnij się do kogoś z Trójmiasta :)

dazz
15-02-2008, 12:06
a zapodaj mi na pw tego rawka, a udowodnię ci że to tylko nie umiejętne Psucie i zorbie to w LR:) żeby było śmieszniej...


Tu nie jest nic PSute, zdjęcia wogóle nie obrabiane. Nie wiem co to LR, ale zrób to w ACR i manipulując tylko balansem bieli! Wieczorem Ci wyślę, zobaczymy :D

Sempoo
15-02-2008, 12:45
Podoba mi się to połączenie żółcieni z fioletami, pomimo, iż może nie do końca naturalne.

dazz
15-02-2008, 12:52
a zapodaj mi na pw tego rawka, a udowodnię ci że to tylko nie umiejętne Psucie i zorbie to w LR:) żeby było śmieszniej...

Zarzuciłeś mi brak umiejętności to może wyjaśnię.
1) Zdjęć nigdy nie obrabiam, wywołując raw dokonywałem tu jedynie zmian balansu bieli, ekspozycji, kontrastu i saturacji, nie wiem czy można więc mówić o PSuciu
2) nie chodzi o to by zdjąć fioletową dominantę, też to potrafię zrobić, można nawet na etapie wywoływania raw to zrobić, wystarczy np. hue w purple dać trochę na minus, pewnie zjechanie tintą z 10 do 4 też by pomogło
3) szukam po prostu przyczyny tego moim zdaniem dziwnego koloru, który:
- nie był widoczny w rawach z 30D
- nie specjalnie jest widoczny w zdjęciach innych osób korzystających z 40D i ACR

ErnestPierwszy
15-02-2008, 12:57
Niestety jest gorzej, sam oglądam zdjęcia innych (podobno z 40D i ACR) i też tego nie widzę ;-)
DPP zainstaluję, chociaż na pewno na stałe nie chcę używać tego programu.

Canonowski RawImageTask nie jest zły. W sumie wszystko nim wywołuję. W pracy mam CS2, ale Adobe olał dwójkę i trzeba mieć CS3 do 40D... Mam zainstalowany konwerter na DNG, ale jakoś przyzwyczaiłem się do canonowskiego softu:)
W najnwszej wersji wszytko śmiga jak trzeba:)

Przemek Białek
15-02-2008, 15:37
Tu nie jest nic PSute, zdjęcia wogóle nie obrabiane. Nie wiem co to LR, ale zrób to w ACR i manipulując tylko balansem bieli! Wieczorem Ci wyślę, zobaczymy :D


LR - lightroom = ACR - maja te same opcje i są tego samego producenta:))
w ostatniej wersji, ale dziwi mnie jedno że nie potrzebnie "wyrywasz sobie włosy w głowy" takim błahym problemem, chyba każdy wie że lustro to znaczy obróbka zdjęć, zresztą to chyba jest przyjemne, takie jest moje zdanie, a że 30d tego nie miał to inna sprawa, ale nie miał też 10 mpix i 14 bit rawów i tak dokładnego AF
tak więc coś kosztem czegoś.

pozdrawiam

dazz
15-02-2008, 15:46
w ostatniej wersji, ale dziwi mnie jedno że nie potrzebnie "wyrywasz sobie włosy w głowy" takim błahym problemem


Nie no, dzięki Bogu na głowie mam jeszcze wszystkie włosy.



, chyba każdy wie że lustro to znaczy obróbka zdjęć, zresztą to chyba jest przyjemne, takie jest moje zdanie,


Jestem zdecydowanym przeciwnikiem obróbki (oczywiście wszystko zależy od tego co obaj rozumiemy pod hasłem obróbka), zdjęcie ma być takie jak wychodzi z aparatu, gdyby nie ograniczenia filmu to pstrykałbym analogiem :)



a że 30d tego nie miał to inna sprawa, ale nie miał też 10 mpix i 14 bit rawów i tak dokładnego AF
tak więc coś kosztem czegoś.


No właśnie moim zdaniem wcale nie musi być tych kosztów, wydaje mi się to dziwne. Na forum rozstrząsamy dużo mniejsze detale, dlaczego nie zastanowić się nad przyczyną opisanej przeze mnie sytuacji. Na pewno komuś przyda się taka wiedza.

Pozdrawiam

PS: jeśli nadal chcesz, podeślę Ci rawa wieczorem

iREM
15-02-2008, 16:19
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem obróbki (oczywiście wszystko zależy od tego co obaj rozumiemy pod hasłem obróbka), zdjęcie ma być takie jak wychodzi z aparatu, gdyby nie ograniczenia filmu to pstrykałbym analogiem :)


hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)

dazz
15-02-2008, 16:22
hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)

długo by o tym mówić, ale to off topic

Vitez
15-02-2008, 18:42
Qrcze a mój 40D za to trochę przeniebieszcza zdjęcia: http://canon-board.info/showpost.php?p=426683&postcount=33 ;)

A serio... po zmianie 20D na 40D zauważyłem sporo lepszą "miodność" zdjęć. I kolory, i tonalność, odporność na prześwietlenia i cholerną łatwość obróbki w PSCS3+ACR. Tak więc...no w sumie nie wiem co ci może dolegać, ale raczej nie wina aparatu. Może przestrzeń/profil kolorów inaczej ustawiony i nie konwertujesz odpowiednio.

Przemek Białek
15-02-2008, 20:03
hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)


sam dobrze pamiętam jak się na praktyce na krokusie z głowicą filtracyjną robiło się, po kilka próbek i zapisywało na odwrocie ołówkiem składowe rgb, tak więc nigdy klient nie dostawał fotki prosto z aparatu może w ROSSMANIE:))

dazz
17-02-2008, 16:17
Niestety chyba jednak mam wadliwą matrycę. Dziś dorwałem inny egzemplarz 40D. Oto co wyszło:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)

Zdjecia zrobione przy paskudnej pogodzie, problematyczne przebarwienie jest przez to znacznie mniejsze, ale ciągle widoczne. Oba aparaty z ustawioną sRGB, to samo szkło, ta sama ekspozycja, tak samo wywołany raw.
Boję się tylko, że będzie problem z reklamacją, tzn. z przetłumaczeniem, że matryca jest wadliwa.

werek
17-02-2008, 16:27
a nie masz przypadkiem wlaczonego highlight tone priority??

dazz
17-02-2008, 16:35
a nie masz przypadkiem wlaczonego highlight tone priority??

w obu aparatach wyłączony, 100%. Z resztą to raw i highlight tone priority nie ma znaczenia.

dazz
17-02-2008, 21:27
Macie jakieś sugestie?

Vitez
18-02-2008, 02:02
Macie jakieś sugestie?

Niezgodność towaru i niech się sprzedawca martwi.

dazz
21-03-2008, 20:24
dla formalności, żeby zakończyć wątek - w końcu zdecydowałem się odesłać aparat do serwisu, wrócił wczoraj po kalibracji WB, wydaje mi się, że problem zniknął :)

werek
21-03-2008, 20:37
dobrze wiedziec ze takie problemy tez sie zdarzaja. zawsze jest jakas metoda na naprawe

Fostel
28-05-2009, 20:52
U siebie zauważam dominantę czerwonego, ale nie wiem czy to przypadkiem nie jest rozbieżność, że aparat ma AdobeRGB a monitor tylko sRGB Robie tylko w RAWach. Wywołuję w zdecydowanej większości w DPP.


Gdyby, ktoś chciał pomóc/sprawdzić zamieszczam RAW:
http://www.rybnet.pl/~mopett/fora/canon-board/_MG_7047.CR2