PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 400d - co sprawdzic przy za kupie



raqq
06-02-2008, 21:04
Witam, mam okazje kupic nowego Canona 400d z obiektywem chyba jakimś kit-owym, aparat nie jest ze sklepu tylko od znajmego i w związku z tym rodzi sie pytanie co mógłbym przed zakupem sprawdzic w tym aparacie, zeby wykluczyc jakiekolwiek wady?
Jestem początkujący i to byłaby moja pierwsza cyfrowa lustrzanka w życiu :)
Kolega jest wiarygodny ale lepiej sprawdzic to co sie kupuje :)

Dziękuje za pomoc, Pozdrawiam.

akustyk
06-02-2008, 21:09
obejrzyj dokladnie, czy nie ma zadrapan obudowy, czy w laczeniach czesci korpusu nie widac brudow (piasek? kurz?). wlacz, zrob jakies zdjecia, pocwicz ostrzenie w slabszym swietle (jak pracuje AF?), sprawdz czy dzialaja wszystkie klawisze...

to powinno dzialac, laski nie robi :)

przemekthor
07-02-2008, 14:57
Sprawdz, czy w ogole robi zdjecia :mrgreen:

A tak powaznie, warto zobaczyc, w jakim stanie jest matryca - zrob zdjecie jakiegos jednolitego tla (niebo?) i przyjrzyj sie dokladnie, czy aparacik nie wprowadza jakichs widocznych plam, punktow etc.

Poza tym, jesli dzialaja wszystkie przyciski, sprzet rejestruje zdjecia, komunikuje sie z komputerem, wszystko powinno byc ok.

jceel
07-02-2008, 15:29
Sprawdz, czy w ogole robi zdjecia :mrgreen:

A tak powaznie, warto zobaczyc, w jakim stanie jest matryca - zrob zdjecie jakiegos jednolitego tla (niebo?) i przyjrzyj sie dokladnie, czy aparacik nie wprowadza jakichs widocznych plam, punktow etc.


Ustaw tryb Av, zoom na maksa pierścieniem, wyłącz AF (przełącznikiem na obiektywie), przysłonę na maksa (F36 w kitowym obiektywie) pokrętłem, skieruj aparat na jakieś jednolite (najlepiej białe lub podobnie) tło i zrób kilka zdjęć. Potem obejrzyj je w powiększeniu, czy nie ma jakiś brudów na matrycy (no dobra, jest spora szansa że będzie jakaś kropeczka w rogu, bo ciężko się tego ustrzec, ale ocenisz ogólnie w jakim stanie jest matryca).

Kubak82
07-02-2008, 15:42