Zobacz pełną wersję : Canon czy Nikon - decyzja systemu
Witam!
Na początek.. nie chce tutaj wywoływać wojny systemowej - proszę spojrzeć na temat z dystansu. Opinie ludzi którzy zderzyli się z oboma systemami były by również bardzo na miejscu:]
Byłem użytkownikiem Canon'a 30D ( ze szkłami Sigma 20/1.8, Canon 50/1.4, Canon 100/2, Canon 200/2.8 ) tak wyszło że musiałem sie wysprzedać. Fotografie traktowałem hobbystycznie czasem zawodowo ze względu na śluby znajomych i znajomych znajomych:] Nie jestem laikiem wiec prosił bym o argumenty, najlepiej porównawcze. Sprzęt z myślą o fotografii mody itp.
Body jakie wchodzi w grę to Nikon D200 lub D2x z Canona prawdopodobnie 5D - tutaj chyba przewaga wielkiego przetwornika ale nie o body tutaj chodzi.
Ponieważ szkła canona jako tako znam-chociaż nie wszystkie które mnie interesują. Nie znam niestety w ogóle systemu nikona. Szkła które mnie intersują to:
-Nikkor 30/2 (ew. Sigma 30/1.4) vs Canon 35/1.4L (wiem to inne szkła ale cena nikkora 28/1.4 jest abstrakcyjna)
-Nikkor 50/1.4 vs Canon 50/1.4
-Nikkor 85/1.4 vs Canon 85/1.2L (prawdopodobnie MK I duża różnica z MK II??)
-Nikkor 105/2 lub 135/2 vs Canon 135/2L
Z których obiektywów ewentualnie zrezygnować i dlaczego?
Jeśli ktoś ma te szkła a mógł bym prosić o sample w czystym CRW (nieskompresowanym i niewyostrzonym najlepiej na dużej przesłonie względnie przysłoniętym do 1.4->1.6/1.8 i 2->2.2) będę wdzięczny komoniewski@wp.pl .
Bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Piotrek
Jacek Deka
18-01-2008, 17:25
to raczej to pytanie zadaj na forum.nikon.org.pl (http://forum.nikon.org.pl/)
Tak też zrobiłem ale chciałem wyważyć wypowiedzi na obu forach. Jeśli ktoś miał by powyższe szkła i miał jakieś sample z 5D to prosił bym o sample w RAWach.
sabuniek
18-01-2008, 17:44
Niektórzy mawiają że Canon robi dobre aparaty, a Nikon zdjecia.
Ja jestem po stronie Canon'a.
Niektórzy mawiają że Canon robi dobre aparaty, a Nikon zdjecia.