Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Polityka CANONa



darnok
11-01-2008, 13:29
Ostatnio przeglądając prase czy tracąc godziny przed TV zaatakowały mnie programy, reklamy i inne artykuły promocyjne firm konkurencyjnych, zaczynając od olympusa a koncząc na NIKONIE który nie dośc że sponsoruje pewne programy TV to nawet widoczny jest w różnych konkurencjach sportowych jako sponsor!! a co na to Canon?? żadnej akcji reklamowej, żadnego sponsoringu NIC :evil: ... spójrzcie nawet na fotojokera cały na żółto !

Nikon przy premierze D300 jeżdził po wielu miastach a Canon ledwo sie ze stoliy ruszył.


chyba że się mylę i canon taki super i wogóle że nie potrzebuje reklamy...

gacek
11-01-2008, 13:37
To nie Canon nie potrzebuje reklamy, tylko Polska. Na co komu taki rynek?

darnok
11-01-2008, 13:44
czy w Polsce jest maly rynek ?
nie sadze wystarczy spojrzec na ilosc sprzedawanych aparatow cyforwych to jest prawie linia pionowa !!
skoro lustrzanki niby taki slaby procent rynku maja to czemu nie skupic sie na sprzedazy kompaktow??

akustyk
11-01-2008, 14:25
pare dni temu wertowalem rozne pismidla fotograficzne w kraju wiatrakow. a mozna tu kupic i lokalne pozycje (jest kilka niderlandzkich gazet sprzet-retusz-reklamy-*******y i kilka o fotografii) i zagraniczne: niemieckie, angielskie, francuskie i sporadycznie amerykanskie.

wrazenie jest takie, ze Canon nie odbiega od innych firm w reklamowaniu sie a moze i nawet je przewyzsza.

tak ze cos moze byc w tym co gacek pisze.

gwozdzt
11-01-2008, 14:35
pare dni temu wertowalem rozne pismidla fotograficzne w kraju wiatrakow.
wrazenie jest takie, ze Canon nie odbiega od innych firm w reklamowaniu sie a moze i nawet je przewyzsza.
moim zdaniem za to zdecydowanie odbiega Canon Polska od Canon Inc/EU/USA/etc...

habakuk
11-01-2008, 14:38
logika musi być następująca - w polsce snuję się słowiańska dusza, słowiańskiej duszy puszka bez duszy nie znęci. i po co C ma pchać $ na reklame w ten jałowy rynek ;-)

gacek
11-01-2008, 16:32
skoro lustrzanki niby taki slaby procent rynku maja to czemu nie skupic sie na sprzedazy kompaktow??

Nie słaby procent rynku tylko mały. Za to bardzo dochodowy. Widziałeś kiedyś kompakta za 5000 do którego ktoś dokupuje cztery razy droższe akcesoria? ;)

darnok
11-01-2008, 18:12
no dobra pomijam tu gazety i czasopisma gdzie jest ful sprzetu foto, chodzi mi troche o promocje poza to poletko... organizacja pokazów, sponsoring sportu (np. Rajd NIKON Wałbrzych) czy wreszcie programy tematyczne w TV jak Olympus. czy z tej kategorii macie jakieś przykłady Canona ??

Krzychu
11-01-2008, 18:50
no dobra pomijam tu gazety i czasopisma gdzie jest ful sprzetu foto, chodzi mi troche o promocje poza to poletko... organizacja pokazów, sponsoring sportu (np. Rajd NIKON Wałbrzych) czy wreszcie programy tematyczne w TV jak Olympus. czy z tej kategorii macie jakieś przykłady Canona ??

A może to jest że pomimo braku tych rzeczy, sprzedaż jest na odpowiednim poziomie, więc po wydawać pieniądze na bzdury ? Ewentualnie nakłady na taką promocję zostały ocenione na zbyt duże w stosunku do przewidywanego wzrostu sprzedaży na naszym w zasadzie mikroskopijnym rynku ?
Przecież Nikonowi też nie chodzi o to żeby użytkownicy aparatów się dobrze czuli bo producent ich aparatu sponsoruje rajd, tylko żeby sprzedać więcej aparatów...
No i nie za bardzo rozumiem ideę tego wątku - co użytkowników obchodzy czy Canon będzie sponsorował sport (za ich pieniądze jakby nie patrzeć). Ja przykładowo mam to gdzieś...

kucza21
11-01-2008, 20:15
Akustyk. Parę dni temu lecąc do Holandii konkretnie do Amsterdamu przy lądowaniu zobaczyłem wieeeeeeelką reklamę nikona. Jakoś Canon mało się reklamuje.. To fakt, ale czy to komuś przeszkadza??.. Mi się wydaje, że jednak nie musi się Canon reklamować aż tak przedewszystkim w Polsce tak jak i nie robi tego BMW np ...

MMM
11-01-2008, 21:52
Reklamuje się to czego nie można sprzedać albo chce się sprzedać więcej. Jeśli sprzedaje się coś świetnie to znaczy że reklama niepotrzebna więc szkoda na nią kasy.

akustyk
11-01-2008, 21:52
Akustyk. Parę dni temu lecąc do Holandii konkretnie do Amsterdamu przy lądowaniu zobaczyłem wieeeeeeelką reklamę nikona.

na Schiphol, przy wyjezdzie w kierunku amsterdamu. dalej stoi, taka po byku.

ale wyciaganie z tego wnikoskow na temat reklamy Canona, to juz dosc... odwazny krok...



Jakoś Canon mało się reklamuje.. To fakt, ale czy to komuś przeszkadza??.. Mi się wydaje, że jednak nie musi się Canon reklamować aż tak przedewszystkim w Polsce tak jak i nie robi tego BMW np ...
w Polsce Canon sie malo reklamuje. ale tutaj nie odbiega od innych producentow, jesli chodzi o sprzet amatorski (czytaj: wydmuszkowe xxxD i powershoty).

co do rynku polskiego... dobre pytanie czemu tak jest. badz co badz jest 40-milionowy narod, ktory moze ekonomicznie nie stoi najwyzej, ale sumaryczna sile nabywcza ma calkiem spora. chyba specyfika polskiego przedstawicielstwa :(

KMV10
11-01-2008, 23:00
Już raz pisałem na CB - znam była dyrektorkę finansową Canon Polska. Sfera foto to margines ich działalności - do niedawna liczyły się w tym marginesie jedynie zyski ze sprzedaży sieciowych - MM, Saturn, Makro, etc.
Osobę zajmującą się foto w CP zorganizowano niemalże z łapanki firmowej.
Dla CP najważniejsza jest sprzedaż innego asortymentu niż foto - drukarek, xero, skanerów, itd.
Polska jest za małym rynkiem w sferze foto dla Canona.
Nie wiem czy aktualnie zmieniło się coś na plus.

arturs
12-01-2008, 00:47
Przecież Canon się reklamował - była taka reklama ze spadochroniarzami bez spadochronów - "EOS 400D już jest" czy coś takiego.. (btw. jak ktoś wie o co chodziło w reklamie to niech napisze). Canon ma rynek foto w Polsce w nocie - to mały procent w porównaniu np. z drukarkami czy kserokopiarkami..

MalFunkTion
12-01-2008, 01:58
poki co jedyna dzialalnoscia reklamowa oprocz w.w. reklamy 400d sa malutkie reklamy niektorych malpek & wszechobecne zwlaszcza w pismach meskich, gadzeciarskich, kilku drozszych kobiecych reklama 1 lub 2 stronicowa z 400d z serii "witaj na placu zabaw" - nic wiecej sie nie dzieje

Kolekcjoner
12-01-2008, 22:32
Polski rynek jest ukierunkowany na tanie aparaty. Jeśli nawet jest to lustrzanka to przeciętny kowalski kupuje do niej jeden max. dwa obiektywy. I jest to na ogół lustrzanka z najnizszego przedziały cenowego. Dlatego klientów, którzy "dadzą zarobić" firmie na obiektywach jest stosunkowo mało. Byc może Canon doszedł do wniosku, że póki u nas rynek będzie kształtowała cena nie warto zbyt dużo inwestować w reklamę. Myślę że z czasem się to zmieni.