Zobacz pełną wersję : sposoby na balans bieli
albercikk
10-01-2008, 16:01
zastanawiam sie czy takie wynalazki sprawdzają sie w boju, jesli ktoś ma lub bawił sie któryms z tych wynalazków to prosze o opinię
1.http://www.allegro.pl/item289807422_rewelacja_koniec_problemow_z_bw_w_ko sciele_.html
2.http://www.allegro.pl/item292584809_klopoty_z_white_balance_sprawdz_wb_c ap_77mm.html
Pozdrawiam
Peri Noid
10-01-2008, 16:36
Z tego co wiem, obydwa te "wynalazki" służą do innych celów.
albercikk użył skrótu myślowego. Chodziło zapewne o to, że dzięki takiemu wynalazkowi można obniżyć temperaturę błysku i przez to nie będzie zamieszania z niewłaściwym balansem bieli tła.
Peri Noid ma rację
-pierwszy to filtr by wyrównać temperatury bawrowe czyli obniżamy temp z lampy do ok 3000K jakie mają generalnie zwykłe żarówki
-drugi pozwala na ustawienie temp. barwowej w aparacie - co przy stosowaniu RAW mniej przydatne choć wygodniejsze niż szukanie odpowiedniej za pomocą softu- mniej komfortowe natomiast przy foceniu...
nigdy nie próbowałem pierwszego a drugi to troche jak szara karta
Zainteresuj się raczej czymś takim http://www.rawworkflow.com/products/whibal/index.html
albercikk
10-01-2008, 19:07
Rzeczywiście chyba trochę nie precyzyjnie sie wyraziłem.
Wiem iż oba urządzenia służą do czego innego...choć oba maja związek z dążeniem do uzyskania naturalnej kolorystyki jaka występuje w danej scenie.
Chodzi mi głównie o to jak sprawdzają sie w praktyce te dwa wynalazki.
Przede wszystkim chodzi mi o kościół, sale balową, plener zarówno z użyciem lampy błyskowej jak i bez (wtedy oczywiście pierwszy z wynalazków nie wchodzi w grę)
P.S.Focę oczywiście w Raw, ale jeśli da się uniknąć lub zminimalizować zabawy w szukanie dobrej kolorystyki zdjęcia w programie do Rawów to byłbym chętny tego sie naumieć, wielu mówi że Raw = Brak problemów z WB i można jechać na Auto WB, ja jednak uważam że owszem wiele da sie wyciągnąć ale traci się czas.
Dlatego staram sie jechać na ręcznym ustawianiu Wb i zazwyczaj w miarę dobrze trafiam z temperaturą gdyż robie tak już od dłuższego czasu i doświadczenie robi swoje, ale jednak nie jest to idealna metoda a zdarzają mi się tez czasem wpadki bo zapominam przestawić temperaturę ;)
Podsumowując, jeśli ktoś używał któregoś z powyższych wynalazków to proszę o podzielenie się spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
Rzeczywiście chyba trochę nie precyzyjnie sie wyraziłem.
Wiem iż oba urządzenia służą do czego innego...choć oba maja związek z dążeniem do uzyskania naturalnej kolorystyki jaka występuje w danej scenie.
Chodzi mi głównie o to jak sprawdzają sie w praktyce te dwa wynalazki.
Przede wszystkim chodzi mi o kościół, sale balową, plener zarówno z użyciem lampy błyskowej jak i bez (wtedy oczywiście pierwszy z wynalazków nie wchodzi w grę)
P.S.Focę oczywiście w Raw, ale jeśli da się uniknąć lub zminimalizować zabawy w szukanie dobrej kolorystyki zdjęcia w programie do Rawów to byłbym chętny tego sie naumieć, wielu mówi że Raw = Brak problemów z WB i można jechać na Auto WB, ja jednak uważam że owszem wiele da sie wyciągnąć ale traci się czas.
Dlatego staram sie jechać na ręcznym ustawianiu Wb i zazwyczaj w miarę dobrze trafiam z temperaturą gdyż robie tak już od dłuższego czasu i doświadczenie robi swoje, ale jednak nie jest to idealna metoda a zdarzają mi się tez czasem wpadki bo zapominam przestawić temperaturę ;)
Podsumowując, jeśli ktoś używał któregoś z powyższych wynalazków to proszę o podzielenie się spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
proponuję kupić tzw szarą kartę, coś ala
http://www.allegro.pl/item290065509_digi_grey_szara_karta_balans_bieli_k olorow.html
efekty przed i po korekcji można zobaczyć w poniższym poście:
http://canon-board.info/showpost.php?p=412218&postcount=491
Pozdrawiam
Necron Photo
10-01-2008, 23:37
zastanawiam sie czy takie wynalazki sprawdzają sie w boju, jesli ktoś ma lub bawił sie któryms z tych wynalazków to prosze o opinię
1.http://www.allegro.pl/item289807422_rewelacja_koniec_problemow_z_bw_w_ko sciele_.html
2.http://www.allegro.pl/item292584809_klopoty_z_white_balance_sprawdz_wb_c ap_77mm.html
Pozdrawiam
Witam ja kupiłem ten White Balance Cap 52mm i nie polecam robiłem jak tam było napisane i nic nie wychodziło. Nie robił pomiarów. Chyba ze źle robiłem pzdr
Soundman
11-01-2008, 03:48
Witam ja kupiłem ten White Balance Cap 52mm i nie polecam robiłem jak tam było napisane i nic nie wychodziło. Nie robił pomiarów. Chyba ze źle robiłem pzdr
a jak robiłes bo ja mam i urzywam i całkiem dobre efekty to daje..
mam oczywiscie na mysli wbcap natomiast co do rawów jeśli chodzi o WB to sie raczej nie przydaje chociaz osobiście pstrykam w rawach a przedtem ustawiam normalnie wb custom przez wbcap i robie w rawach a pozniej to zalezy jak mi sie podoba albo wybiore taki balans bieli jak robiłem albo coś innego zalezy jak mi sie artystycznie spodoba
albercikk
11-01-2008, 09:04
Dzieki chłopaki za wypowiedzi, nad szarą karta też myśle ale zastanawiam się co będzie wygodniejsze w użyciu i co da lepsze efekty.
Soundman powiedz czy ten WBcap daje dobre efekty zarówno z lampa jak i bez lampy błyskowej ?
Pozdrawiam
zastanawiam sie czy takie wynalazki sprawdzają sie w boju, jesli ktoś ma lub bawił sie któryms z tych wynalazków to prosze o opinię
1.http://www.allegro.pl/item289807422_rewelacja_koniec_problemow_z_bw_w_ko sciele_.html
mam ten filtr i rzeczywiscie sprawdza sie (testowalem przy swietle żarowym), trzeba tylko pamietac aby WB w aparacie ustawić na swiatlo żarowe (tungsten) bo taka temperature bedzie mialo swiatlo flesha po zalozeniu filtra. mala niedogodnosc jest tylko taka ze to jest folia i trzeba wymyslec sposob montazu (mi wyszlo karkolomnie ale dziala) jak wroce z pracy to postaram sie wstawic fotki z tego jak to wyglada i jakie daje efekty
Zainteresuj się raczej czymś takim http://www.rawworkflow.com/products/whibal/index.html
a ten gadżet który też posiadam to jest cudo 8-) jestem pod wielkim wrażeniem jego efektywności. naprawde warto go używać. momentalnie masz ekstra efekt przy zerowym wysilku. polecam
martyna_p
11-01-2008, 10:32
Ja też używam tej folii i przykleiłam ją do lampy błyskowej na taśmę klejącą :D Sprawdza się ;)
Coś podobnego - trochę reklamy, trochę testu:
http://www.fotografuj.pl/Article/Recenzja_CBL_Lens_/id/125
Soundman
11-01-2008, 11:10
Dzieki chłopaki za wypowiedzi, nad szarą karta też myśle ale zastanawiam się co będzie wygodniejsze w użyciu i co da lepsze efekty.
Soundman powiedz czy ten WBcap daje dobre efekty zarówno z lampa jak i bez lampy błyskowej ?
Pozdrawiam
WB CAP służy do ustawiania balansu bieli dla światła zastanego to taka transparentna biel poprostu zrobiona na zasadzie filtra zeby to było wygodnie urzywać.
Urzywa sie tego w ten sposob ze zakłada sie go jak filtr aparat ustawia na maxymalny zoom wybiera opcję pobierania balansu bieli aparat kieruje w kierunku żródła swiatła no i ustawia balans bieli czyli nie ma możliwości tak naprawde ustawienia WB do lampy ale za to jest bardzo wygodny do fotografowania bez niej
Jest jego jeszcze jedna mała wada przynajmniej ja sie z tym spotkałem przy moim aparacie mianowicie kierujesz aparat w strone swiatła ale jeśli np lampa jest zbyt blisko to nie złapiesz prawidłowej temperatury swiatła bo w takiej sytuacji wszystko Ci lata w wizjerze i czasami udało mi sie złapać kolor światła inny od tego jaki był rzeczywiście i miałem niebieski obraz.... w takiej sytuacji tak naprawde kierowałem wb cap nie na swiatło ale na obiekt który fotografowałem i balans dobrze sie ustawiał...
Sam sie zastanawiam nad kupnem szarej karty podoba mi sie whibal ale chyba w polsce cięzko to będzie kupić no i jest jego wielka przewaga nad wb cap em mianowicie fotografująć we wnętrzach z lampą itp w rawach rzeczywiscie pozniej mozna ten balans ustawić lepiej niż za pomocą wb capa tak samo przy fotografii studyjnej bardziej przydała by mi sie szara karta ale chciałbym kupic odrazu taką jak whibal czyli z referencyjną bielą i czernią.
Sam sie zastanawiam nad kupnem szarej karty podoba mi sie whibal ale chyba w polsce cięzko to będzie kupić Ale w czym problem? Przecież pod podanym przeze mnie adresem można bez żadnego problemu zamówić do Polski. Sam tak zrobiłem i doszło bardzo szybko. Zapłacić można mp. przez Paypal. Koszty wysyłki nie są jakieś powalające. Poza tym, na Allegro można kupić klona tej karty, o nazwie "Digi Grey". Myślę, że efekt tego klona powinien być bardzo podobny.
Soundman
11-01-2008, 11:19
W takim razie wybacz bo niezaglądałem pod tego linka bo przeglądałem tą strone jakiś czas temu i musiałem czegoś niedopatrzeć z tymi wysyłkami i wogole...
Kolega wyżej rzeczywiście polecał urzywanie digi grey a ja osobiście też sie zastanowie jak będę kupował czy wystarczy digi grey czy lepiej kupić whibal
whibal ma certyfikat idealnej zgodnosci z aplikacjami adobe (jakby to mialo zrobic jakas roznice), tak wiec adobe gwarantuje ci ze jezeli na zdjeciu cyfrowym w ACR badz Lightroom klikniej pipeta balansu bieli na szary obszar whibal'a to dostaniesz idealnie wyposrodkowane wartosci.
EDIT: załączyłem zdjecia z montażu folii na 430EX, mam nadzieje że się komuś przydadza
albercikk
17-01-2008, 01:43
Dzięki chłopaki za info, zdecydowałem się na "Digi Grey" po lekturze ich strony, waszych zaleceń i kilku wątków na forum na ten temat (digi grey i whibal), wygląda na to że ten kawałek plastiku może zaoszczędzić wiele czasu i daje super rezultaty.
Tylko teraz pojawia sie pytanie, kupować ten mniejszy 5,5 x 8,5 cm czy większy 10,2 x 14,4 cm , różnica w cenie nie wielka, tylko czy jest sens brać ten większy ? a jeśli tak to dlaczego ?
Pozdrawiam
ja posiadam akurat wersje pocket whibal'a i jezeli nie robisz wiekszosci fot w studio to naprawde docenisz zalety takiego formatu. w studio natomiast, gdzie masz do czynienia niekiedy z nierownym oswietleniem, moze ci sie przydac wieksza wersja zeby zlapac rozne poziomy swiatla.
Ja mam małego Whibala i nie wydaje mi się, żeby jego wielkość w czymś mogła przeszkodzić. Mały jest poręczny, wszędzie się zmieści. Nie wiem, po co są te większe. Ale jak ktoś wie, to chętnie się dowiem :)
albercikk
24-01-2008, 09:18
Witam, zakupiłem Digi Grey i mam pytanko, czy robiąc fotkę referencyjną karta powinna byc ostra czy może być poza obszarem ostrości ?
Pozdrawiam
Może być poza obszarem ostrości ale nie jakoś skrajnie, żeby Ci się nie rozmazała z jakimś innym obiektem o innym kolorze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.