Zobacz pełną wersję : myszy w namiocie, pomocy!
bazancior
07-01-2008, 21:00
Witam serdecznie,
Ostatnio robiłem zdjęcia myszek w namiocie bezcieniowym, jednak nie jestem z tych fotek zadowolony (załaczam kilka z nich). Stosowałem dwie żarówki energooszczędne o mocy 125 W (z boku namiotu). Nie doświetlałem lampą błyskową (posiadam: 400D + Kit i 430 EX). Nie jestem zwolennikiem robienia zdjęć studyjnych, w sztucznych warunkach ale niestety myszki to będzie mój nieskończenie ciągnacy sie epizod (zona ma Hodowle myszy rasowych :)) więc sami rozumiecie. Prosiłbym o chociaż kilka merytorycznych uwag jakie ustawic parametry (czas, program, przesłona, ISO itp., czy stosowac doświetlanie lampa czy nie...??) WB miałem ustwiony na uzytkownika po wczytaniu zdjecia z namiotu (było dość żółto więć musiałem skorzystac z tej opcji). Jak narazie zdjęcia te wydaja mi sie jakies bez wyrazu, płaskie, mało kontarstwe... :((
Z góry dziekuje za pomoc
Sebastian
3810
3811
3812
nie znam się na fotografii żywych zwierząt w namiocie bezcieniowym ale wg mnie to musisz przede wszystkim pomyśleć o prawidłowym oświetleniu. Te dwie żarówki energooszczędne to zdecydowanie za mało...
Robson01
07-01-2008, 21:20
Jak dla mnie trochę brak ostrości i za płytka głębia ostrości. No i jeszcze tło, szczególnie w przypadku tych z jaśniejszym futrem może trochę bardziej kontrastowe.
Ja tam specem od myszy nie jestem:) ale chyba głównie potrzebujesz więcej światła żeby zwiększyć GO. Kontrast to w PS suwakami można podciągnąć;)
EDIT: Człowiek sobie spokojnie czyta pootwierane wątki, odpowiada niespiesznie, no i masz, już go dwaj ubiegli:) Cholera chyba się starzeje...
Soundman
07-01-2008, 22:06
Też jestem zdania ze powinieneś zwrocić uwagę na swiatło...
3 szybkie rady:
1. Wykonaj fotografie z różnych perspektyw - z góry także,
2. myszy są w miarę jasne, tło też jasne - skąd tutaj ma być jakiś mocny kontrast? Zmień tło na ciemniejsze, np. zmieniając charakterystykę oświetlenia,