PDA

Zobacz pełną wersję : Aż się boję poruszyć znów ten temat :) Ale chodzi znów o G6 vs. Pro 1.



morfeusz_30
25-04-2005, 12:49
Proszę nie rzucajcie we mnie kamieniami :roll: Naczytałem się na temat tych dwóch aparatów na tym forum i zamiast być mądrzejszy to mam mentlik w głowie. Jestem początkujący w temacie fotografowania. Moją cyfrówkę Konica "dla idiotów" ;-) chciałem zamienić na coś na czym, można się pouczyć robić zdjęcia. Coś eksperymentować itd. Wiem że parę osób od razu pewnie powie o 300d, ale myślę że dla mnie to póki co byłaby przesada.
Najpierw byłem zainteresowany G6, potem zaintrygował mnie Pro 1, ale jakoś nie wiele dobrego można tu przeczytać o tym aparacie. W temacie G6 też pojawiają się niepokojące wieści, jak te o "martwych pikselach". Aparat sprowadzam sobie ze Stanów i chciałbym zminimalizować ryzyko "wpadki" do minimum. Mówiąc szczerze to w Pro 1 najbardziej pociąga mnie ten zoom 7x. Ale może to w sumie bzdet i w praktyce nie jest to takie przydatne. Pozostałe parametry chyba by mi wystarczały takie jak w G6. Nie gonię za ilością pikseli. Sam nie wiem. Liczyłbym najbardziej na opinie ludzi, którzy mają te aparaty już dłużej. A może coś innego w tej cenie ?? Ale co ?? Sorry że się powtarzam, ale mam zgryz i nie wiem co wybrać.

gietrzy
25-04-2005, 13:39
Mówiąc szczerze to w Pro 1 najbardziej pociąga mnie ten zoom 7x. Ale może to w sumie bzdet
Z góry przepraszam za moją wypowiedź :mrgreen:
Nie miałem Pro 1. Nie miałem G6. Miałem G3 i właśnie ten zoom i jakość szkła sprawiają, że seria G troszeczkę suXx przy Pro1.
Widziałem sample z Sieci i muszę powiedzieć, że "widziałem w tych zdjęciach kolory, kontrast mojej L-ki (24-70), więc jakość L-ki to nie bajer!
Natomiast co do szybkości ostrzenia to wiadomo: to jest kompakt i tego nie przeskoczysz.
Moim zdaniem różnica w szybkości AF pomiędzy G6 a Pro1 będzie pomijalna, jeśli w ogóle będzie.

Dodatkowo przy ogniskowych Pro1 rozmycie tła jest bardzo, bardzo fajne jak na kompakt.