PDA

Zobacz pełną wersję : tamron 17-50 2.8 a SERWIS



michal_sokolowski
28-12-2007, 23:44
witam;

mam zamiar kupić tamrona 17-50 2.8 do canona 350.

Jak to jest z serwisem Tamron w Polsce ?

Dochodzą do mnie różne sprzeczne informacje...
W "e-oko" powiedzieli żebym tego nie kupował, bo na serwis to się
czeka nawet 3 miesiące, natomiast w pewnym sklepie w pewnym centrum
handlowym powiedzieli że nie ma problemu z serwisem...

himi
28-12-2007, 23:53
Jeśli na gwarancji to nie ma problemu, później raczej będzie. Pisałem w innym wątku o serwisie bodaj w 3mieście, który się bawi w tamrona. Tu mam numer 058 620 16 45, zadzwoń, wypytaj. U Cichego na forum masz tamrona z 4 letnią gwarancją. To jest jakieś rozwiązanie.


W e oko mają tamrony? To komis, tam raczej szukaj szkieł canona. Nie zachęcą cię to zamiennika, zwłaszcza bez zysku...Wal do Cichego, wyjaśni ci, co trzeba.

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:03
a ten Chichy to jest z WArszawy albo okolic ?
Bo ja bym chciał przetestować obiektyw...

himi
29-12-2007, 00:06
Cichy z Poznania - szukajka - w pociąg i richtung nach Wielkopolska. Cichy wybiera szkła pod kątem FF BF selekcjonując tylko ostre...tak mówi legenda:)

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:07
ok, dzieki

malkontent
29-12-2007, 00:12
W trójmieście serwis to http://www.foto-technika.pl/
I poczytaj forum - warto, podkreślam warto kupić u Cichego, albo zainwestować w przedłużoną gwarancję, bo z serwisem pogwarancyjnym to ciut ciężko.

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:13
a przy okazji - zobacz jaki piękny bokeh - wiesz czym to robione ?

himi
29-12-2007, 00:17
Piękny? ja trochę banding widzę no tak iso 1600/ 350d
Foto nieostre też nieco, ale - późno już...

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:18
no dobra, napisze: to było robione 350 + taki stary obiektyw m42 Chinon
55 mm 1.7
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
troche nieostre, ale ten bokeh mnie sie podoba, hehe.
mam tez kita i czegos takiego tam sie nie da osiagnac..

himi
29-12-2007, 00:20
Nie powala, niestety. Zobacz bokeh z jasnych stałek w wątku ,,wszystko o bokeh''...tam jest ładnie.

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:25
no tak, zdjecie w ogole nie powala, wiem - takie pstrykanie.
powala mnie natomiast techniczna mozliwosc w tych starych obiektywach
za grosze..
ten kapeć poniżej - takiej ostrości za cholerę nie mogę mieć
robiąc kitem...

malkontent
29-12-2007, 00:26
Foto nieostre też nieco, ale - późno już...

U mnie też nieostre, ale właśnie popijam kolejne piwko - tym razem Żywe z Amberu. Tak więc bokeh mam coraz piękniejszy.

michal_sokolowski
29-12-2007, 00:28
ale kapeć do jasnej cholery chyba wszyscy ostry widzą !!!! ? :-)

himi
29-12-2007, 11:28
Kapeć ostry:)

KrzysiekRally
13-01-2008, 15:55
Pnowie jest problem!
Dziś podczas focenia na WOŚP zaciął mi się ten tamron i nie wiem co jest...
Kiedy przełączę na maual na obiektywie to spoko można robić, ale kiedy przełączę na AF to momentalnie traci ostrość i kupa. Silnik się męczy i cyka, bo nie może wyostrzyć... wiecie co sie mogło stać?

himi
13-01-2008, 16:24
Wszystkie przysłony?

KrzysiekRally
13-01-2008, 16:39
Tak! Dodam, że byłem tam z kolegą i on ma taki sam model Tamrona i przepięliśmy mojego na jego body(20D) i było tak samo. Ja podpiąłem jego obiektyw do siebie i było git także to chyba nie wina body.

himi
13-01-2008, 17:00
Skoro tak to zdecydowanie na to wskazuje, a jak inne szkła na twojej puszce?

KrzysiekRally
13-01-2008, 17:03
70-200 bez zarzutów. Ale widze, że coś odzyskuje władze ten tamron teraz...dziwne
Jakiś kryzys wieku młodzieńczego? :roll:

Cichy
14-01-2008, 09:41
witam;

mam zamiar kupić tamrona 17-50 2.8 do canona 350.

Jak to jest z serwisem Tamron w Polsce ?

Dochodzą do mnie różne sprzeczne informacje...
W "e-oko" powiedzieli żebym tego nie kupował, bo na serwis to się
czeka nawet 3 miesiące, natomiast w pewnym sklepie w pewnym centrum
handlowym powiedzieli że nie ma problemu z serwisem...


Bo oni pewnie ciągną sprzęt z Niemiec, a potem serwis faktycznie tak długo, bo polski nie przyjmie sprzętu spoza naszej dystrybucji.

MacGyver
14-01-2008, 12:38
http://www.canon-board.info/search.php

http://www.canon-board.info/showthread.php?t=18670

graphite
10-04-2008, 00:14
tamron 17-50 2.8 + kurz na tylnym szkle ale od środka :cry:
czy w jakiś punktach naprawy rozkręcą i wydmuchają czy to jest jakoś uszczelnane specjalnie. Sam nie będę rozkręcał - nie śpię na pieniążkach na obiektywy :(
próbowałem gruszką ale nic nie drgnęło...
widać bardziej na f11
jakiś serwis tamrona istnieje? bo coś mi o uszy się odbiło, że nie bardzo ...
pozdrawiam

Rafal913
10-04-2008, 13:33
Wystarczyło zerknąć na pierwszą stronę tego wątku :


...Pisałem w innym wątku o serwisie bodaj w 3mieście, który się bawi w tamrona. Tu mam numer 058 620 16 45, zadzwoń, wypytaj...


W trójmieście serwis to http://www.foto-technika.pl/...

MariuszM
10-04-2008, 13:42
Bo oni pewnie ciągną sprzęt z Niemiec, a potem serwis faktycznie tak długo, bo polski nie przyjmie sprzętu spoza naszej dystrybucji.
To jest Polska właśnie.
Sprzedać, kasę zarobić, a klient niech się później buja...

krzypol
26-04-2008, 18:08
Jak to jest z serwisem Tamron w Polsce ?

Dochodzą do mnie różne sprzeczne informacje...
W "e-oko" powiedzieli żebym tego nie kupował, bo na serwis to się
czeka nawet 3 miesiące, natomiast w pewnym sklepie w pewnym centrum
handlowym powiedzieli że nie ma problemu z serwisem...


Posiadam Tamrona 17-50 z polskiej dystrybucji Foto-Technika. Obiektyw wysłałem ponad 2,5 miesiąca temu do serwisu do kalibracji. Jak do tej pory obiektywu jeszcze nie otrzymałem. Obsługa serwisu jest niezorientowana i traktują klienta zbywalczo. Strasznie zraziłem się do tej firmy i to był mój pierwszy i ostatni produkt Tamrona jaki kupiłem. Dopóki obiektyw działa - jest OK, ale jeśli masz korzystać z serwisu - porażka. W zeszłym roku kalibracja puszki na Żytniej trwała 4 dni łącznie z czasem przesyłki. Daje to więc sporo do myślenia. Czasami jest lepiej trochę poczekać i dozbierać na zakup sprzętu lepszej marki niż kupić coś tańszego i się borykać z problemami.

krzypol
07-06-2008, 22:42
Nadal czekam na powrót obiektywu z serwisu Foto-Techniki. Niedługo stuknie 4 miesiące jak jest w serwisie. W międzyczasie kupiłem C 17-55. Bajka :) Nigdy nie kupię już więcej żadnego Tamrona! Przede wszystkim ze względu na serwis. Ludzie, przed zakupem Tamrona przeczytajcie gwarancję!

Misiaque
07-06-2008, 23:37
No cóż, ja będąc świadom tego, jak działa serwis, oddałbym do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Tam co prawda prawo nie jest idealnie precyzyjne, ale jakieś rozsądne terminy narzuca (niestety opisowo, a nie konkretnie w dniach :|), zresztą argumentując, że 4 miesiące bez obiektywu naraża Cię na wielkie niedogodności mógłbyś liczyć na wymianę na inny egzemplarz lub zwrot gotówki.

Przykra sprawa z tym Tamronem, ale jednak Canon jest drastycznie droższy.

nowart
08-06-2008, 11:18
Posiadam Tamrona 17-50 z polskiej dystrybucji Foto-Technika. Obiektyw wysłałem ponad 2,5 miesiąca temu do serwisu do kalibracji. Jak do tej pory obiektywu jeszcze nie otrzymałem. Obsługa serwisu jest niezorientowana i traktują klienta zbywalczo...


Nadal czekam na powrót obiektywu z serwisu Foto-Techniki. Niedługo stuknie 4 miesiące jak jest w serwisie...

Widzisz, tak jak Tobie mówiłem - niestety w PL nie ma czegoś takiego jak SERWIS TAMRONA! Jest tylko i wyłącznie dystrybutor u którego jesteśmy klientem dopóki, dopóty mamy pieniądze we własnej kieszeni. Potem jesteśmy już tylko petentami... i to niezbyt mile widzianymi. No ale w PL to chyba nie wyjątek :) Przecież przy niemalże najmniejszej usterce i tak wysyłają do serwisu w DE więc co to za serwis...?
I nie zmieni tego niestety utyskiwanie osób zachwalających dystrybucję PL z której to zakup nie wiąże się z ŻADNYMI korzyściami i przywilejami... i tak trzeba czekać 2-3 miesiące na naprawę i tak... :)

Viqy
08-06-2008, 11:40
... niestety w PL nie ma czegoś takiego jak SERWIS TAMRONA! Jest tylko i wyłącznie dystrybutor u którego jesteśmy klientem dopóki, dopóty mamy pieniądze we własnej kieszeni.

nowart mnie uprzedził ... nie ma i nigdy nie było w naszym kraju serwisu firmy Tamron. Jest tylko serwis sprzedawcy/importera - firmy FOTO-TECHNIKA. Serwis taki musi być, bo sprzedawca bierze odpowiedzialność za sprzedawane przez siebie produkty.
Prezes firmy TAMRON pewnie nawet nie wie gdzie jest Polska.

Cichy
10-06-2008, 11:42
A propos serwisu Tamrona w Polsce mam dwie wiadomości - złą i dobrą.

No niestety, do tej pory było różnie z tym serwisem. Dystrybutor korzystał z usług zewnętrznego serwisu z Gdyni, o którym to opinie jak wiemy były różne. Potem był okres przejściowy, w którym szkła odsyłane były do niemieckiego serwisu.

Teraz sytuacja zapowiada się na dużo lepszą, a to dlatego (i tu zacytuję przedstawiciela firmy FOTO-TECHNIKA) :

"Urządzenie do kalibracji (obiektywów) dostepne bedzie w Tamron Gmbh na koniec czerwca, plynie z Japonii, i przy najblizszej dostawie bedzie u nas. Następnie potrzeba jeszcze pewnie jakiegos niedlugiego czasu zeby to wszystko poustawiac i wówczas mamy swoj serwis ktorego Foto-technika nigdy nie miala".

No i miejmy nadzieję, że własny serwis na miejscu z profesjonalnymi maszynami będzie rozwiązaniem całego kłopotu związanego z naprawami sprzętu z polskiej dystrybucji.

PS. Jeszcze jedna dobra wiadomość - będą realizowane naprawy pogwarancyjne Tamronów nie tylko z polskiej dystrybucji.

Tanto
10-06-2008, 12:28
zła wiadomość to to że zanim nauczą się na obiektywach które do nich trafią, możemy oczekiwać wielu 'wesołych' sytuacji? ;-)

nowart
10-06-2008, 14:32
A propos serwisu Tamrona w Polsce mam dwie wiadomości - złą i dobrą.

No niestety, do tej pory było różnie z tym serwisem. Dystrybutor korzystał z usług zewnętrznego serwisu z Gdyni, o którym to opinie jak wiemy były różne. Potem był okres przejściowy, w którym szkła odsyłane były do niemieckiego serwisu.

Teraz sytuacja zapowiada się na dużo lepszą, a to dlatego (i tu zacytuję przedstawiciela firmy FOTO-TECHNIKA)...

a gdzie ta zła wiadomość? :)
Kuba, nie chciałbym poruszać tego tematu ponownie gdyż kiedyś dość obszernie już to omawialiśmy w niezbyt przyjemnej atmosferze na sąsiednim forum ale czegoś tu nie rozumiem...
od DOBREGO ROKU zapewniasz, iż nie korzystasz już z serwisu w DE z powodów terminów, czasu oczekiwania na naprawę itd itp. Twierdziłeś, że serwis w PL osiągnął już taką jakość, że korzystanie z w.w. całkowicie mija się z celem.
Tymaczasem znów słyszymy, że tak naprawdę do tej pory było - a raczej JEST - różnie (czytaj "kiepsko") i diametralna poprawa sytuacji to tylko pieśń przyszłości...
coś mi się tu nie zgadza... i to bardzo... :-?

Cichy
10-06-2008, 14:51
od DOBREGO ROKU zapewniasz, iż nie korzystasz już z serwisu w DE z powodów terminów, czasu oczekiwania na naprawę itd itp. Twierdziłeś, że serwis w PL osiągnął już taką jakość, że korzystanie z w.w. całkowicie mija się z celem.

Rzuć cytatem, wyszukiwarka działa dość sprawnie. Nigdy nie pisałem żadnej opinii na temat polskiego serwisu, bo po prostu z niego nie korzystałem. Przy wszelkich dyskusjach dotyczących serwisu w Gdyni wstrzymywałem się od głosu, więc proszę nie wciskaj w moje usta słów, których nigdy nie wypowiedziałem.

A zła wiadomość to ta, że ci, którzy wysłąli szkła do serwisu w okresie "przejściowym" faktycznie sobie mogą poczekać.

Źródło zmieniłem, żeby odciążyć się od problemu pośrednictwa serwisowego i tyle. A serwis w Niemczech jak działał, tak działa, szkła leżą tam po parę miesięcy (wiem, bo nadal sporadycznie muszę korzystać) i nic się nie zmieniło. Miejmy nadzieję, że uruchomienie polskiego, OFICJALNEGO seriwu (nie jakiegoś podwykonastwa) poprawi znacząco sytuację.

nowart
10-06-2008, 15:14
Rzuć cytatem, wyszukiwarka działa dość sprawnie. Nigdy nie pisałem żadnej opinii na temat polskiego serwisu, bo po prostu z niego nie korzystałem. Przy wszelkich dyskusjach dotyczących serwisu w Gdyni wstrzymywałem się od głosu, więc proszę nie wciskaj w moje usta słów, których nigdy nie wypowiedziałem.

Mam nadzieję, że chyba żartujesz bo chwilowo mnie zatkało... cytatów szukać nie mam ochoty bo na forum N. wystarczająco dogłębnie w ub. r. omówiliśmy temat. Łącznie z wieloma cytatami Twoich wypowiedzi, w których zachwalałeś Polski "serwis" krytykując przy tym serwis w De...
Nie piszę tego aby wywoływać jakąś kłótnię ale pamiętając Twoją zażartą obronę dystrybutora PL owe "fakty" zaczynają się bardzo rozjeżdzać...

Cichy
10-06-2008, 15:19
No to śmiało, rzuć cytatem. Nie będę miał żalu.

nowart
10-06-2008, 19:51
Krajanie, zarówno ja, Ty jak i połowa forum Nikona doskonale pamięta moją ubiegłoroczną ofertę Tamronów. Tak Cię to ogłoszenie zmierziło, iż migiem założyłeś podobny a w moim wątku odstawiłeś niesamowite przedstawienie starając się zdeprecjonować moją ofertę twierdząc, że moje szkła to lipa bo serwisuję w De a Twoje super bo w Pl (a suma sumarum i tak w DE :))...
Ja naprawdę nie chcę robić szumu wokół tamronów bo wiem od dawna ile wart jest polski "serwis" a wszystko wyjaśniliśmy sobie kulturalnie na PM.
Strasznie jednak zdziwiła mnie Twoja diametralna zmiana postawy co jest dla mnie kompletną paranoją. Porównując - to tak jakby kolega MMM nagle stwierdził, że nigdy nie miał do Ciebie szczypty pretensji... ;)

Cichy
10-06-2008, 19:57
Tak myslałem, że dobrze pamietałem. Nie wyrażałem NIGDY żadnej opinii na temat serwisu Tamrona w PL. Pisałem, że zmieniłem dystrybucję, bo mnie zirytowało przeciąganie terminów w niemieckiej dystrybucji i tyle. Jeśli sobie dopowiedziałeś jakieś superlatywy z mojej strony na temat polskiego serwisu, to już inna sprawa...

Vitez
11-06-2008, 00:55
Dajcie sobie po razie... ale na privie. OK?

Kristof
15-06-2008, 21:19
.... a tak wracając do Tamronów, to ja czekam na swojego 17-50 już 7 tyg. podróżuje sobie po Niemczech, ma być skalibrowany :), już nawet o nim zapomniałem... nie mam pojęcia kiedy wróci - nikt tego nie wie ani Foto-Technika ani Duch Święty...


Z tego co wiem to gwarancja przedłuża się o okres jaki obiektyw był w serwisie???????

Tomek58
25-07-2008, 18:06
Witam, ja również mam tamrona 17-50 kupionego w USA i okazł sie nieostry. Wysłałem mojego canona 10d razem z tamronem do Warszawy i stwierdzili, że moje body z ich obiektywem wzorcowym ostrzy bezbłędnie, natomiast mój tamron jest do kitu, bo nawet nie są w stanie stwierdzić czy ostrzy "przed" czy "za". Odradzili mi kalibracje aparatu pod tego tamrona, bo tylko sie rozreguluje i nie będzie dobrze ostrzył z żadnym obiektywem.
Napisałem więc do Fototechniki, ale mnie zbyli i odpisali, że obiektywów z dystrybucji USA nie serwisują. W akcie rozpaczy napisałem jak umiałem po angielsku do tamrona de, ale osobiście do ich szefa jakiegoś japończyka i o dziwo bardzo grzecznie odpisał. Poinformował mnie, że polecił, czy poprosił tych gości z fototechniki, aby sie zajęli moim przypadkiem, dodając abym mu napisał, czy jestem zadowolony z usługi.
Widać zrobiła sie w fototecnice lekka panika, bo natychmiast do mnie napisali, że w drodze wyjątku zajmią sie moim obiektywem i żebym koniecznie napisał do "Japończyka" że już skontaktowali sie ze mną. Teraz otrzymałem następna wiadomość, ze już dopłynęły do nich z Japonii urządzenia do kalibracji i proszą o przysłanie obiektywu 4 sierpnia. Tak tez uczynię i mam nadzieje, ze mój Tamron będzie ostrzejszy od kita.

Misiaque
25-07-2008, 18:36
Mają już urządzenia do kalibracji? Hmm... daj znać koniecznie jak efekty! Może w końcu będzie można ze spokojem ducha kupić Tamrona 17-50? 90mm kupiłem i jest świetnie, ale 17-50 się boję. Kalibracja (skuteczna) w PL to by było coś...

Tomek58
25-07-2008, 22:47
Napisali, że już mają i instalują. Mam nadzieję, że razem ze sprzętem przypłynie jakiś Japoniec i przynajmniej na początek wykona kilka kalibracji i nauczy naszych jak to sie robi.

Misiaque
25-07-2008, 23:05
Trzymam kciucki za tę sprawę :-)

tom170
26-07-2008, 00:19
Trzymam kciucki za tę sprawę :-)

Jak będzie dobrze to chyba też kupie tamrona 17-50/2.8 bo tak to się boję bo jak mam sie wnerwiac na AF to dziękuję za taki obiektyw... Sigma 70-300 wszystko co produkuje jest jak dla mnie mydlane :) No może prócz zdjęć z bliska. Ale na pełnym otworze to niezależnie od ogniskowej czuję mydło ;] Po przymknięciu o działke dopiero sie cos poprawia... A KIT jak KIT też coś wydaje mi sie malo ostry... przy F8 i 18mm to daje rade :] ale mam wrazenie ze tamron na f/4 jest ostrzejszy niz kit na f/8 ;-/ Czekam na relacje z kalibracji jak bedzie dobrze to kupuje tamiego ;)

tnt
30-07-2008, 14:56
a ja po prostu 3 tygodnie temu swojego miesiecznego tamiego 17-50 2.8 sprzedałem (celnośc autofokusa z 400d w low light mnie nie zadowalał). na razie nabyłem c17-85 usm is, dozbieram to kupie c17-55 2.8 is usm.

janusz333g
03-12-2008, 17:31
odświeżam wątek,czy jest mozliwość kalibracji T 17-50 2.8 z 350D w okolicy Krakowa lub Katowic,a może na Żytniej.

mastercheat
28-12-2008, 12:12
Czy ktoś ostatnio oddawał obiektyw do kalibracji do fototechniki? jak to teraz wygląda z terminami?
Kupiłem niedawno tamiego i po wstępnych testach wychodzi mi że ma FF... :(
tak w sumie to kupiłem jakieś 3 tyg. temu, ale dopiero wczoraj miałem okazję przetestować bo wcześniej wylądowałem z dzieckiem w szpitalu (zapalenie płuc...)

jeklaskaMM
28-12-2008, 12:24
w maju oddałem T70-200 trwało to bez mała miesiąc. w październiku oddawał kolega T17-50 i czekał z wysyłkami 11 dni.

mastercheat
28-12-2008, 12:48
no to 11 dni brzmi już bardzie pozytywnie. A jak z ustawieniem? duż poprawa?

A mój Tami zachowuje się ta jak na fotkach.
Zrobiłem bateryjki, bo tem test a chart-em jest bardzo niepowtażalny (no chyb aże coś źle robię, ale na bateryjkach zawsze wychodzi to samo):

Odległośc od bateri ok 50 cm, odległość między bateriami (w głąb) 3 cm

ISO 100, f2.8, 50mm/ 1/250s autofocus na środkową


https://canon-board.info/imgimported/2008/12/2ee60a45946797eem-1.jpg
źródło (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2ee60a45946797ee)

ISO 100, f2.8, 50mm/ 1/250s autofocus na ostatnią


https://canon-board.info/imgimported/2008/12/2c1ef427eb416296m-1.jpg
źródło (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2c1ef427eb416296)

ps. puszki wina to raczej nie jest bo mam drugi obiektyw Tokiny i na nim wychodzi ok.

Slawo10
16-03-2009, 19:13
a ja tak tylko informacyjnie
dzisiaj dzwoniłem do fototechniki, aby dowiedzieć się o cenę kalibracji T17-50
i trochę mnie przytkało, 190 zł netto + VAT + przesyłka, czyli razem wyjdzie ze 280 zł (albo i lepiej) - Tamron nie z polskiej dystrybucji
wysyła się razem z body, maszynkę mają swoją, czeka się zależnie od ilości pracy ok. 2 tyg.
robiąc test z tablicą jako laik:) odkryłem ciekawą rzecz, a mianowicie to, że głębia ostrości na linijce, przy wyostrzeniu z pomocą LV na kratkę cofa się poważnie do tyłu
nie wiedząc tego powiedziałbym nawet, że mam spory bf, a tu się okazuje że jest dobrze
poniżej zdjęcie przy 17mm - z lewej ostrzone manual LV z prawej AF - z porównania wychodzi jakiś ff na 3-4mm
przy ogniskowej 50 mm jest niestety dużo gorzej i z porównania wychodzi ff ok. 12-15mm
w plenerze za bardzo tego nie widać i ze wzgledu na dość duże koszty kalibracji zostanę przy tym co mam

https://canon-board.info/imgimported/2009/03/0f44965e9740d9a5-1.jpg
źródło (http://images38.fotosik.pl/81/0f44965e9740d9a5.jpg)

tomek1976
18-03-2009, 23:31
Miałem problem z ff w 17-50. Wysłałem w poniedziałek, dziś sympatyczny pan z serwisu zapytał, czy nie zechcę podesłać swojego body do kalibracji, bo serwis kalibruje pod Canona 40D. Z różnych powodów nie mogę rozstać się ze swoim body, więc zaakceptowałem kalibrację na serwisowym sprzęcie. W trakcie rozmowy tel. serwisant poinformował mnie, że szkło zostanie wysłane w dniu jutrzejszym przesyłką kurierską na koszt serwisu.
Bardzo miła i sympatyczna obsługa. Dodaję, że szkło posiada gwarancję foto-techniki. Rezultaty kalibracji opiszę, jak tylko otrzymam obiektyw.

miernick
20-05-2011, 22:14
Mam tez ff , czy po kalibracji jest O.K.?Może ktoś się wypowie jak wygląda obecnie sprawa kalibracji ? "serwisu"? Może oddać do sprzedawcy ?
Mam jeszcze czas na zwrot..
Pomocy :-(