PDA

Zobacz pełną wersję : Przedłużenie gwarancji - zakup w RTV-EURO-AGD - czy ktoś korzystał ??



woyd
14-12-2007, 14:18
Witam

Tydzień temu wziąłem na raty 40D w RTV-EURO-AGD. Przy składaniu wniosku okazało się, że muszę wykupić ubezpieczenie kredytu (24% sprzętu) albo "przedłuzoną gwarancję" (ok. 14%), aby w ogóle móc wziąść sprzęt na raty. Wybrałem "przedłużoną gwarancję", bo uznałem, że praktyczniejsza. W domu poczytałem, że mam prawo w ciągu 30dni wycofać się z tego.

Mam więc do Was pytanie - czy ktoś korzystał z takiej formy przedłużonej gwarancji?? W umowie napisano, że gwarancja jest w zakresie "podstawowym", na 2 lata. Pani z obsługi poinformowała mnie, że działa to tak samo jak normalna gwarancja - ja dostarczam sprzęt do serwisu a ubezpieczyciel pokrywa koszty do wartości aparatu (4195zł).

Czy i jakie są Wasze doświadczenia w tej dziedzinie ??

Pozdrawiam
Woyd

yogur
14-12-2007, 15:24
Hej, też tam kupowałem i ubezpieczenie kredytu lub dłuższa gwarancja to możliwość a nie obowiązek. Jestem tego pewien gdyż mi to proponowano i nie wybrałem żadnej z opcji co nie przeszkodziło zakupowi. Więc jeśli wiele to kosztowało i jest opcja rezygnacji to może warto się zastanowić. pzdr

woyd
14-12-2007, 19:08
Tak, ale chodzi mi też o to, czy ktoś, kto wykupił taką opcję korzystał z niej.

mario_n
14-12-2007, 21:08
Przy składaniu wniosku okazało się, że muszę wykupić ubezpieczenie kredytu (24% sprzętu) albo "przedłuzoną gwarancję" (ok. 14%), aby w ogóle móc wziąść sprzęt na raty.

Może nie do końca odpowiadam na pytanie, ale też tam kupowałem body na raty i wcale nie musiałem wykupywać dodatkowej opcji. Owszem, pani zaproponowała, ale nie skorzystałem.

Pozdrawiam

DGV
14-12-2007, 23:59
no ja mam nadzieje ze nie skorzystam z gwarancji :) chyba troche to body (40D) za mlode zeby z tego skorzystac ;) ja przedluzylem na 3 lata.. ale zadnego przymusu nie bylo.

TSR
15-12-2007, 01:40
Ja bralem na 400d w Alianz ale jak to bezie dzialc to nie wiem, bo nawet canon nie przyznaje sie do wad;/ wiec licho bedzie lepiej ubezpieczyc aparat od NW

niemar
15-01-2011, 17:26
Czy kupując obiektyw w Polsce (internetowo) można wykupić dłuższą gwarancję?

Joshec
15-01-2011, 18:09
Z tego co pamiętam to "przedłużenie gwarancji" to nic innego jak dodatkowe ubezpieczenie, które sprzedawcy mają obowiązek wciskać wszystkim klientom. Kiedyś już na naszym forum Chacha podrzucał ciekawy link http://euronetowiec.blog.onet.pl/ czytałeś? Najlepiej przewinąć prawie na sam koniec... i wiele się wyjaśni

niemar
15-01-2011, 18:24
dzięki, zaraz zajrzę.

Bangi
15-01-2011, 23:24
Po pierwsze z całą pewnością wciskają Ci na siłę...
Po drugie jeżeli już naprawdę rozważasz wykup dodatkowej gwarancji to przed zawarciem umowy koniecznie przeczytaj warunki ubezpieczenia (bo w takiej formie to działa), a najważniejsza część to zakres ubezpieczenia i wyłączenia - za co zapłacą i kiedy nie.
Ogólne warunki ubezpieczenia mają Ci obowiązek udostępnić.

MC_
17-01-2011, 08:45
Kolega też na tym skorzystał.
Miał ubezpieczony telewizor + 2letnie dziecko...
Telewizor po 2 miesiącach od zakupu wylądował na podłodze, matryca pięknie popękana.
2 dni później zadzwonili ze sklepu, żeby przyjechał po nowy telewizor, bo akurat mają na stanie.

Bangi
17-01-2011, 09:04
Kolega też na tym skorzystał.
Miał ubezpieczony telewizor + 2letnie dziecko...
Telewizor po 2 miesiącach od zakupu wylądował na podłodze, matryca pięknie popękana.
2 dni później zadzwonili ze sklepu, żeby przyjechał po nowy telewizor, bo akurat mają na stanie.

a nie wiesz co to był za ubezpieczyciel?

MC_
17-01-2011, 09:04
Nie wiem niestety.

mc_iek
17-01-2011, 10:40
Mnie w EuroAGD, zaroponowano ubezpieczenie 50d za 800zł na 4 lata...

tezmarek
17-01-2011, 11:11
Mnie w EuroAGD, zaroponowano ubezpieczenie 50d za 800zł na 4 lata...

Czy pamiętasz warunki? Czy ubezpieczenie/przedłużenie gwarancji przechodziło na ewentualnego kolejnego właściciela?

mc_iek
17-01-2011, 12:48
Jak usłyszałem kwotę, to odpuściłem sobie tę przyjemność i nie wnikałem już dalej...

Czacha
17-01-2011, 15:32
800zl na 4 lata to zdecydowanie mniej niz utrata wartosci takiego body. Baa.. 4 lata to zdecydowanie dluzej niz zycie produktu takiego jak 50D. Wiec jesli w OWU nie ma jakichs haczykow to warto dokupic ubezpieczenie na 4 lata po czym umyslnie zepsuc/zniszczyc aparat aby nie dalo sie go naprawiac w efekcie czego dostaniemy nowy sprzet o tej samej wartosci lub zwroca nam kase :mrgreen:

.. tyle w teorii - pytanie jak jest w praktyce? :roll:

mc_iek
17-01-2011, 15:38
Jest tylko taki problem, że mimo robienia wykopów pod fundamenty, nie udało mi się jeszcze znaleźć skarbu dziadka...

Bangi
17-01-2011, 16:16
Czy pamiętasz warunki? Czy ubezpieczenie/przedłużenie gwarancji przechodziło na ewentualnego kolejnego właściciela?

co do zasady ubezpieczenia przechodzą na kolejnego właściciela tylko za zgoda Ubezpieczyciela

niemar
17-01-2011, 17:38
Każdy sklep to oferuje? Czekam na odpowiedź, ale jakoś...

tezmarek
17-01-2011, 18:57
co do zasady ubezpieczenia przechodzą na kolejnego właściciela tylko za zgoda Ubezpieczyciela

OC też? ;)

Bangi
17-01-2011, 22:24
OC też? ;)

to zależy jakie OC...

Jacky_K
19-01-2011, 14:58
Jak kupowałem w Euro lampę Metz 58 na raty to też próbowali mi wcisnąć najpierw ubezpieczenie a potem przedłużenie gwarancji. Ubezpieczenie odrzuciłem od razu, nad gwarancją się zastanawiałem ale też odrzuciłem.
Przy sprzęcie foto w odróżnieniu od np. telewizorów nie można się było zabezpieczyć się od uszkodzeń mechanicznych czyli jak np spadłby ci aparat czy jak w moim przypadku lampa to z gwarancji nici.
Czyli pomysł jaki zapodał Czacha by nie przeszedł.

MC_
19-01-2011, 15:03
O, to lipa. Dzięki za info.

niemar
19-01-2011, 19:39
Ponoć Canon daje tylko rok. Ten drugi czy trzeci rok - to już w przypadku serwisowania oddaje się do sklepu który daje ową gwarancję.

Znalazłem coś takiego:

http://www.redcoon.pl/index.php/cmd/servicecenter.guaranty/

ch4rli3
20-01-2011, 09:49
O redcoon słyszałem wiele dobrego!! Jeżeli chodzi o przedłużanie gwarancji to nie każdy sklep to oferuje i polega to na dodatkowym ubezpieczeniu. Tej dodatkowej "gwarancji" udziela sklep (a w zasadzie ubezpieczyciel) a nie producent, czyli w przypadku znszczenia sprzętu po upływie nominalnej gwarancji producenta zgłaszamy się z problemem do sklepu

Pzdr