Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Aparat z USA



22011961
09-12-2007, 17:05
Z góry przepraszam jeśli poruszam dawno zamknięty temat.
Przeszukałem fora i nic nie znalazłem na temat kupna Canona ze Stanów.
Niski kurs dolara zacheca do zainteresowania się sprzętem zza oceanu.
W zasadzie zdecydowałem się na zakup Canona Ixus 960is i czekam na tzw. okazję.
Różnica w cenie sprzętu kupionego u nas (1400zł) a w USA (360$) jest na tyle duża, że zastanawiam się nad tym:roll:
Jakie mogą mnie spotkać niespodzianki poza brakiem europejskiej gwarancji?
Czy wersja amerykańska, poza innym oznaczeniem, jest taka sama?
Czy menu obejmuje polską wersję językową, a jeśli nie, czy istnieje możliwość zainstalowania jej?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje.

wojkij
09-12-2007, 17:35
http://canon-board.info/showthread.php?t=8374

22011961
09-12-2007, 18:41
Wielkie dzięki za linka.
W zasadzie nie interesuje mnie procedura bo aparat przywiózłby mi kolega, lecz ewentualne różnice w sprzęcie.

Pozdrawiam

Pirx
09-12-2007, 18:44
Ładowarka na 110V :?

wojkij
09-12-2007, 19:34
Ladowarki sa uniwersalne 110/220, to tylko koncowka a przejsciowka 5zl kosztuje;)

W linku wszystko jest(gwarancja, roznice itd), tyle ze dyskusja dosc rozlegla i na wiele tematow;)

rypson
09-12-2007, 20:04
Europejska gwarancja ?? moze wywolam burze i fale oburzenia wzniose ale cos takiego nie istnieje jak europejska gwarancja... nie wazne gdzie na swiecie kupisz jaki kolwiek sprzet, serwis firmowy nie moze odmowic ci naprawy w ramach gwarancji :) ale nie poruszajmy tego tematu bo tu zaraz bedzie sto postow o tym jak bardzo sie myle...

22011961
09-12-2007, 20:47
Drążę temat, co z menu, czy jest język polski?

W linku nie doczytałem się niestety odpowiedzi...:-( :sad:

Olszewski
09-12-2007, 21:05
rypson - wszystko jest do sprawdzenia :) Ustawa + telefon do producenta w oparciu o to co wyczytamy w ustawie i możemy dyskutować. A na czym opierasz tę swoją teorię? Możesz to czymś poprzeć?

wojkij
10-12-2007, 01:46
Europejska gwarancja ?? moze wywolam burze i fale oburzenia wzniose ale cos takiego nie istnieje jak europejska gwarancja... nie wazne gdzie na swiecie kupisz jaki kolwiek sprzet, serwis firmowy nie moze odmowic ci naprawy w ramach gwarancji :) ale nie poruszajmy tego tematu bo tu zaraz bedzie sto postow o tym jak bardzo sie myle...

Nie wiem jaka jest teoria ale w praktyce sie mylisz, US, JP i EU, w wiekszosci firm nie tylko canonie, maja gwarancje realizowane tylko na swoim terenie i tylko w swoich oddzialach, najprawdopodobniej oddzielnie sie rozliczaja. I watpie by to bylo niezgodne z prawem, tak wielkie firmy raczej maja legiony prawnikow. No chyba ze masz twarde dowody, z mila checia posluchamy...

Krzychu
10-12-2007, 07:42
Europejska gwarancja ?? moze wywolam burze i fale oburzenia wzniose ale cos takiego nie istnieje jak europejska gwarancja... nie wazne gdzie na swiecie kupisz jaki kolwiek sprzet, serwis firmowy nie moze odmowic ci naprawy w ramach gwarancji :) ale nie poruszajmy tego tematu bo tu zaraz bedzie sto postow o tym jak bardzo sie myle...

LOL :) Wystarczy jak się przejdziesz do B&H albo Adoramy i kupisz cokolwiek Imported / Grey a później do firmowego serwisu... Gwarancja to umowa pomiędzy sprzedającym a kupującym - może sobie zapisac tam cokolwiek chce (zgodnego z prawem w miejscu sprzedaży).

Olszewski
10-12-2007, 08:37
Nie wiem jaka jest teoria ale w praktyce sie mylisz, US, JP i EU, w wiekszosci firm nie tylko canonie, maja gwarancje realizowane tylko na swoim terenie i tylko w swoich oddzialach, najprawdopodobniej oddzielnie sie rozliczaja. I watpie by to bylo niezgodne z prawem, tak wielkie firmy raczej maja legiony prawnikow. No chyba ze masz twarde dowody, z mila checia posluchamy...

Widzisz, teoria wydaje się ciutek ważniejsza. Gdyż jedziesz do serwisu walisz im przepisami jak nie chcą naprawić, a jeśli masz 100% racje to idziesz do Rzecznika Praw Konsumenta i tam przedstawiasz sprawę. Gdyż firma, która znajduje się na terenie Polski, jest podporządkowana prawu polskiemu. Więc jeśli prawo stanowi, że taki sprzęt muszą przyjąć na gwarancję to inaczej być nie może.

Nie mniej ciekawi mnie skąd RYPSON ma takie informacje i czym je może poprzeć?

22011961
10-12-2007, 10:21
OK. sprowokowaliście dyskusję.:wink:
Nie chcę się wymądrzać, ale jestem prawnikiem z wykształcenia, i to co robi Canon,nieuznając amerykańskiej gwarancji w Europie, jest niestety legalne!
Kupując produkt za oceanem zawieramy umowę cywilnoprawną, w której wyraźnie są określone nasze prawa oraz obowiązki.Tak więc w chwili zakupu zgadzamy się co do warunków gwarancji.
Oczywiście gdyby w prawie danego stanu wyraźnie byłoby nakazane, aby nie ograniczać praw kupującego Canon musiałby zmienić warunki gwarancji.
Problem w tym, że amerykanie nie są tym zainteresowani a Komisja Europejska idzie na rękę japończykom utrudniając legalny handel elektroniką z USA.
Wracając do interesującego mnie tematu, czy są różnice pomiędzy obiema wersjami tj. amerykańską a europejską, oraz językiem menu?

Krzychu
10-12-2007, 11:26
OK. sprowokowaliście dyskusję.:wink:
Nie chcę się wymądrzać, ale jestem prawnikiem z wykształcenia, i to co robi Canon,nieuznając amerykańskiej gwarancji w Europie, jest niestety legalne!
Kupując produkt za oceanem zawieramy umowę cywilnoprawną, w której


A czytałeś co w tej umowie cywilnoprawnej jest napisane ? To może przeczytaj najpierw (taka moja drobna sugestia...)

22011961
10-12-2007, 12:27
Tej konkretnej dotyczącej aparatu nie.
Czy sugerujesz, że nie ma tam ograniczeń terytorialnych?
Moim skromnym zdaniem nie byłoby tej dyskusji, gdyby taki zapis nie istniał.

Doskonale orientuję się w przepisach polskiego prawa dotyczącego gwarancji i rękojmi oraz praw i obowiązków wynikających z ustawy chroniącej prawa konsumenta. Niestety na podstawie polskiego prawodawstwa nic nie jesteśmy w stanie wywalczyć.
Dochodzenie swoich praw u Rzecznika Konsumenta jest stratą czasu, ponieważ nie ma on żadnych instrumentów prawnych mogących zmusić np. firmę Canon do przestrzegania praw nabywcy.
PIH jako kolejna instytucja stojąca na straży praw konsumenta też nam nie pomoże. Pozostaje nam jedynie droga cywilnoprawna.

Jeśli ktokolwiek zna przypadek, kiedy udało się wyegzekwować gwarancję z USA w Polsce, proszę się tym z nami podzielić.

Krzychu
10-12-2007, 13:46
Tej konkretnej dotyczącej aparatu nie.
Czy sugerujesz, że nie ma tam ograniczeń terytorialnych?
Moim skromnym zdaniem nie byłoby tej dyskusji, gdyby taki zapis nie istniał.


No właśnie są, kupując np. aparat (w US bo o tym rozumiem rozmawiamy) na te zapisy się zgadzasz a prawo w Polsce w takim przypadku ma się do tego mniej więcej tak samo jak marsjańskie...

papierzyna
10-12-2007, 14:28
Może komuś coś pomoże. Aparat trochę inny ale wydaje mi się, że sytuacja będzie analogiczna. Mam Canona 40D sprowadzonego z Japonii. Różnice pomiędzy tym sprzedawanym w Polsce a Japonii są następujące:
ładowarka-napięcie jest w porządku, inna jest wtyczka ale nie ma problemu z przejściówką. Wszystkie papiery są po japońsku, ale oprogramowanie jest w języku angielskim, a na płycie znajdują się dodatkowo instrukcje po angielsku, francusku, hiszpańsku i chyba włosku.
Soft w aparacie był ustawiony domyślnie na język japoński, ale był w opcji polski. Pudełko te same. Więcej różnic nie pamiętam!

22011961
10-12-2007, 17:39
Reasumując, przy dzisiejszym kursie dolara oraz możliwości uniknięcia płacenia dodatkowych podatków (w Polsce) kupno za oceanem to okazja.
Chrzanić brak gwarancji (jest ale trzeba ją realizować w USA), ryzyko wystąpienia usterki jest na tyle małe, że nie jest problemem.
Jedyną wadą może być brak polskiej instrukcji, ale od czego jest znajomość języków obcych.;)

Decyzja została podjęta, kupuję aparat ze stanów!:lol:

papierzyna
10-12-2007, 19:20
Ja w sumie to kupiłem jedynie analoga w UK. Reszta sprzętu przyszła z USA, Japonii i HK - tańsze o jakieś 30%. A dziś przyszedł laptop (tylko 100 zł cła;) ) i zamiast 4700 zapłaciłem jakieś 2300 ;-)

rypson
10-12-2007, 23:01
HEHEHEHE wiedzialem ze sprowokuje dyskusje na temat Gwarancji... ale sam nie dam sie w nia wciagnac bo jak zawsze kazdy madry kazdy wie najlepiej... tak samo ja wiem swoje... z tym ze a nie tylko wiem ale i robie i praktykuje... sprzet na gwarancji moze byc naprawiony wszedziej w ramach owej gwarancji nie wazne gdzie go kupisz... i to tyle ze mnie w tym temacie... wy sie kluccie i dalej przeplacajcie zeby miec "europejska" gwarancje....

Krzychu
10-12-2007, 23:23
HEHEHEHE wiedzialem ze sprowokuje dyskusje na temat Gwarancji... ale sam nie dam sie w nia wciagnac bo jak zawsze kazdy madry kazdy wie najlepiej... tak samo ja wiem swoje... z tym ze a nie tylko wiem ale i robie i praktykuje... sprzet na gwarancji moze byc naprawiony wszedziej w ramach owej gwarancji nie wazne gdzie go kupisz... i to tyle ze mnie w tym temacie... wy sie kluccie i dalej przeplacajcie zeby miec "europejska" gwarancje....

Widzisz - ja akurat nie przepłacam żeby mieć europejską gwarancję bo kupuję w US a Ty najzwyczajniej w świecie trollujesz...

Olszewski
11-12-2007, 08:55
rypson - jeśli nie poprzesz tego jakimś argumentem czymkolwiek to zwyczajnie w świecie pierdzielisz głupoty.
Zgadzam się z Krzychem.

GrzegorzS
11-12-2007, 09:35
rypson - jeśli nie poprzesz tego jakimś argumentem czymkolwiek to zwyczajnie w świecie pierdzielisz głupoty.

forumowy "papier" zniesie wszystko...
no prawie wszystko...

Olszewski
11-12-2007, 09:52
forumowy papier owszem, ale użytkownicy nie wiem czy zniosą ;)

rypson
11-12-2007, 16:00
i wlasnie dlateg nie wezme udzialu w dskusji.... wy wiecie swoje ja swoje... i tak jak zawsze ja pierdziele glupoty a wy nie... a ja powtorze... wy przeplacacie duze pieniadze bo "europejska" gwarancja a ja nie....

Olszewski
11-12-2007, 17:42
rypson, pierdzielisz głupoty. Wiesz swoje... Człowieku albo mówisz albo nie siej plotek, ponieważ sprawdzałem taką informację swoimi kanałami i ŻADEN serwis Canona nie przyjmie sprzętu na gwarancji amerykańskiej w Europie. Przykro mi.
Nie musisz wchodzić w dyskusję, powiedz skąd niby masz takie informacje itd. a ja sobie już się do tego dokopie. Póki co też mam gwarancję amerykańską i jakoś nie przepłacam. Nie wiem, chwalisz się tym, że masz sprzęt kupowany/sprowadzany ze stanów? Bo na to wychodzi.

GrzegorzS
11-12-2007, 18:24
i wlasnie dlateg nie wezme udzialu w dskusji.... wy wiecie swoje ja swoje... i tak jak zawsze ja pierdziele glupoty a wy nie... a ja powtorze... wy przeplacacie duze pieniadze bo "europejska" gwarancja a ja nie....
patrząc na to skąd jesteś to faktycznie najlepiej dla Ciebie jest mieć amerykańską gwarancje...