PDA

Zobacz pełną wersję : 70-200 do studia ?



aBe
03-12-2007, 19:46
Witam,

ogladajac ostatnimi czasy tv, kilka razy widzialem jak zdjecia studyjne byly wykonywane jakas dluga L-ka. Mysle ze moze to byc 70-200 np 2.8. Teraz pytanie dlaczego ? Rozumiem reporterow ganiajacych za gwizdami z taka lufa, ale w studio ? Czy szanowni koledzy do fotografii studyjnej tez uzywaja jakiejs dlugiej L-ki ? Nie lepiej uzywac stalek typu 50 czy 85mm ? O ile poczatek ogniskowej (70mm) wydaje sie byc ok, to np. przy 200mm nie dosc ze trzeba byc bardzo daleko od modela/modelki, to jeszcze mozemy liczyc np na jakies przeklamania w proporcjach twarzy... prosze o oswiecenie :)

pozdrawiam
aBe

Olszewski
03-12-2007, 19:55
Przy 200mm z tego co słyszałem zmniejsza się nosek, uszy i takie inne, za to niektóre modelki będą cię uwielbiały :) Ale nie wiem jak to jest dokładnie w rzeczywistości, ale już widziałem jak się robi portrety 70-200/4.0 L

fyrste
03-12-2007, 20:10
ja 70-200 używam do zdjęć dowodowych :) i do tego nadaje się w studiu idealnie :)

Tomasz1972
03-12-2007, 20:22
dłuższe szkło = mniej tła i gratów w kadrze .

Tom01
04-12-2007, 12:17
Znam ludzi uwielbiających robić takimi "długimi lufami". Jest tylko jeden drobiazg. Trzeba mieć duże studio. ;-)

bakulik
04-12-2007, 12:27
Witam.

Zależy, co chcesz fotografować w tym studiu. Ostatnio robiłem jedzenie (chleby, bułki, torty) i 70-200 f/4 razem z setką macro i 50mm f/1.4 (na cropie) sprawdzały się wyśmienicie. Do ludzi tez lepsze ogniskowe dłuższe, niż krótsze.

aBe
04-12-2007, 17:38
Widzialem jak byly focone cale postacie tym szklem, dlatego wydalo mi sie to dziwne bo trzeba byc bardzo daleko od obiektu fotografowanego ;)

an_zak
04-12-2007, 17:47
Do postaciówek długi obiektyw > krótki obiektyw, choćby przez bardziej płaską perspektywę i łatwiejsze operowanie małą głębią ostrości.

Wats0n
04-12-2007, 17:48
Wszystko zależy od wielkości studia. Stać kogoś na wynajęcie hangaru, to i 600mm może wykorzystać. Tylko głupio dzwonić do modelki, żeby się inaczej ustawiła.

robgr85
04-12-2007, 18:11
dłuższe szkło = mniej tła i gratów w kadrze .

czyzby az tak? jesli 50tke otworzy sie do 1.2/1.4 to chyba i tak nie bedzie widac wielu gratow w tle? jak sie myle to strzelcie w pysk.

Tez widzialem filmik na ktorym koles jakims tele robil portrety... tez mi dziwnie to wygladalo... a studio mial malutkie...

Pozdrawiam,
Robert

aBe
04-12-2007, 19:15
Moze to o szpan chodzi... biala dluga lufa robi swoje ;) bardziej profi sie wyglada.

Cyborg
04-12-2007, 19:29
czyzby az tak? jesli 50tke otworzy sie do 1.2/1.4 to chyba i tak nie bedzie widac wielu gratow w tle? jak sie myle to strzelcie w pysk.
Nie chodzi o bokeh, tylko o perspektywę. Mniej gratów wchodzi w kard.
Jak możemy się umówić z tym strzelaniem? ;)

robgr85
04-12-2007, 19:38
Nie chodzi o bokeh, tylko o perspektywę. Mniej gratów wchodzi w kard.
Jak możemy się umówić z tym strzelaniem? ;)

co się odwlecze, to nie uciecze ;)

Pozdr.

Lesio'73
04-12-2007, 19:52
Moze to o szpan chodzi... biala dluga lufa robi swoje ;) bardziej profi sie wyglada.

Ale przecież 70-200 to nie jest wcale dużo. "Klasyczne" portretówki to 85 i 135 mm więc o co biega w tym pytaniu? Nie wszyscy robią na APS-C.

70-200 f/2,8 to rewelacyjne szkło więc nie widzę nic dziwnego w tym, że ludzie z niego korzystają. Chyba nie po to wydaje się ponad 4kPLN żeby chować szkło w szafie:???:

Za 2kPLN masz już 70-200 f/4 więc o szpanie chyba też nie może być mowy:roll: Z czasem pewne rzeczy powszednieją, a białe lufki to już ludzie na plaże noszą:wink: