PDA

Zobacz pełną wersję : 17-55 2.8 IS USM vs 24-70 2.8L USM

Michal_ts
03-12-2007, 17:54
Dojrzalem do zmiany KITowego obiektywu w eos350d - wiem wiem, takich tematow jest duzo i prawie wszystkie
przejrzalem. Do rzeczy - jestem amatorem, obiektywu potrzebuje do pomieszczeń, zdjec sportowych i reportazu
dlatego chcialbym zeby byl w miare jasny.

zastanawiam sie narazie nad dwoma:

Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM
Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM

Teraz pytania:
ktory bedzie lepszy do robienia zdjec po zmierzchu (bez lampy) do tego czesto z reki?
Ktory bedzie lepszy do zdjec sportowch? z IS, czy Luksusowy bez?

Moze macie jakies alternatywne opcje? zaznaczam ze nie musi to byc Canon.
Zalezy mi na opinii ludzi ktorzy mieli do czynienia z tym sprzetem gdyz nie moge sie zdecydowac a pieniadze niemale. Acha i jeszcze jedno - czy warto kupowac tak drogie szklo do 350d?

Pzdr i przepraszam za kolejny temat "co zamiast KITa".
Michal

Arche121
03-12-2007, 17:57
do cropa 17-55/2.8 IS
do FF 24-70/2.8

mor_feusz
03-12-2007, 18:00
17-55 2.8 IS USM - rewelka (i masz ISa, do ktorego sie predko przyzwyczisz)

zbyszekjan
03-12-2007, 21:17
Do 350D zdecydowanie 17-55 2,8 IS USM stabilizator, mniejsza waga 645g v 950g. Chyba że w przyszłości zamierzasz przejść na FF to wtedy 24-70 2,8L.
Pozdrawiam

iktorn92
03-12-2007, 21:29
24mm będzie ci za wąsko zdecydowanie. Do cropa to tylko 17-55 IS a FF 24-70.
Jeżeli chcesz robić pomieszczenia to zastanowił bym sie nad czymś ultra wide np. canon ef-s 10-22 albo tokina 12-24:)

radmro
03-12-2007, 22:33
17-55 bez dwóch zdań. IS + bardziej praktyczny zakres ogniskowych, no i nie musisz targać więcej szkła niż to konieczne. W praktyce dołu zazwyczaj bardziej brakuje niż tele, które w 24-70 i tak jest raczej symboliczne. Poza tym 17-55 jest o 1k pln tańszy przy zbliżonej, jeżeli nie takiej samej jakości optycznej. Sam sobie musisz odpowiedzieć jak bardzo będziesz potrzebował pancerności eLki, zwłaszcza podpinając ją do plastikowej 350-ki.

Matsil