PDA

Zobacz pełną wersję : LumiQuest



fabrykainspiracji
02-12-2007, 16:32
Witam.

Chciałbym się zapytać czy któryś z forumuwiczów używa nasadek LumiQuest.

Interesuje mnie ProMax MidiBouncer:

http://www.transit.pl/shop.php?a=opis_prod&id=LQ-941D&categorie=261

lub ProMax Pocket Bouncer:

http://www.transit.pl/shop.php?a=opis_prod&id=LQ-871D&categorie=261

lub ProMax Big Bounce:

http://www.transit.pl/shop.php?a=opis_prod&id=LQ-881D&categorie=261

Chodzi mi główie o robienie zdjęć na pokazach mody. Czy to się w ogóle sprawdza? Nie wiem czy jest sens kupować to cudo za 200 zł czy może lepiej wydziergać sobie coś takiego samemu (z białego cienkiego plastiku).

Jeżeli ktoś posiada i korzysta... bardzo proszę o opinie.

Warunki fotografowania:
Lampa 430EX
Sufit (wysokość 5-6 metrów)
Sufit (wysokość 2-3 metry)

Fotografowany obiekt (modelka na wybiegu) w odległości ok. 2-3 metrów).

Jak to się sprawdza? Lampa nie będzie za słaba?

Pozdrawiam
Piotrek Wygoda

Calliactis
02-12-2007, 17:47
Używam takiego rozpraszacza tyle, że własnej roboty :) - wykonany z kartonu i obklejony białą i czarną folią samoprzylepną, oraz z rozpraszaczem z folii PE z przodu. Sama moc lampy będzie OK - ale niestety będzie to wykorzystanie pełnego błysku (jeszcze zależy jakiego ISO chcesz używać) - zatem weź pod uwagę czas ponownego naładowania. Sam mam 550EX i przy ISO 400, f5.6 - f8.0 w kościele i tej nasadce daję 1/2 - 1/4 mocy.

Jeśli odległość 2-3 metrów od modelki - to naprawdę blisko - więc przypuszczalnie będzie to jakiś szeroki kąt? Zastanów się, czy nie fotografować z ciut dalsza dłuższym szkłem, aby zachować właściwe proporcje a nie przerysowaną sylwetkę. Wtedy możesz odejść dalej - a lampę dać np. na statywie i długi off-shoe-cord...

Kabu
02-12-2007, 22:15
A propo fotografowania modelek na wybiegu, nie znam się więc pytam. Potrzeba jest doświetlania lampą? Nie wystarczy jakieś jasne szkiełko, na takim wybiegu chyba jest dość światła? Widziałem tylko tyle co w telewizji więc pytam.

energia_ki
03-12-2007, 00:12
Używamy z mężem Pocket Bouncerów na 430EX i 580EX - efekt jest właściwie taki sam, jak przy naszych wcześniejszych dyfuzorach-samoróbkach. Przeszliśmy na Lumiquesty głównie dlatego, że... mniej zwracają na siebie uwagę. Gdy ludzie widzieli samoróbki [jednak zawsze widać, że to własna twórczość], w kółko zadawali pytania, po co to wymyśliliśmy, a odkąd widzą firmowy napis, rozumieją, że to profesjonalny gadżet i już nie mają nas za nawiedzonych wynalazców ;-) I mamy spokój :smile:

Wracając do kwestii technicznych - same Pocket Bouncery też się sprawdzają, ale wolimy dodatkowo nakładać na nie folię zmiękczającą [dostępna w Accesory Kit - niestety, kolejny wydatek], bo naprawdę dobrze zmiękcza cienie. Niestety, coś za coś, bo trzeba wtedy dać korektę na lampie w przedziale od 2/3 do 1 1/3 EV więcej niż dałoby się normalnie - wszystko jedno, czy leciutko dopalasz, czy dajesz lampą naprawdę mocno - trzeba wziąć poprawkę na zmiękczacz, który zżera część światła. Przy samym Pocket Bouncerze daję korektę mniejszą, zazwyczaj 1/3 EV lub nawet wcale.

Co prawda nie fotografujemy mody, ale zasada działania dyfuzora jest taka sama :-)

Lampą się nie martw, na pewno nie będzie za słaba.

BTW Transit to fajny sklep, z panem Wilamowskim, właścicielem, można fantastycznie gadać o fotografowaniu całymi godzinami. Jeśli akurat w sklepie brakuje jakiegoś produktu, sprowadza go naprawdę szybko i powiadamia klienta, do tego poświęca ludziom czas, chętnie doradza i dzieli się wiedzą, ma tylko jedną wadę: próbuje każdego przekabacić na Nikona. Po wizytach w jego firmie jestem na granicy wyrzucenia mojej piątki za okno ;-)

fabrykainspiracji
03-12-2007, 01:05
A propo fotografowania modelek na wybiegu, nie znam się więc pytam. Potrzeba jest doświetlania lampą? Nie wystarczy jakieś jasne szkiełko, na takim wybiegu chyba jest dość światła? Widziałem tylko tyle co w telewizji więc pytam.

To zależy :) Byłem na kilku pokazach mody :)

Ostatnio na Torwarze na Festiwalu Mody Ślubnej światło było nawet ok... przy ISO400 szło robić jasne zdjęcia bez lampy.

Fakt, że nie mam jasnych szkieł.

Natomiast jak są czasem pokazy w klubach to jest tragedia... na ISO1600 jest ciemnia :D

fabrykainspiracji
03-12-2007, 02:05
Używamy z mężem Pocket Bouncerów na 430EX i 580EX - efekt jest właściwie taki sam, jak przy naszych wcześniejszych dyfuzorach-samoróbkach. Przeszliśmy na Lumiquesty głównie dlatego, że... mniej zwracają na siebie uwagę.


Witaj,

czy używasz Pocket Bouncerów czy Midi? W czym jest różnica? Różnica w cenie niewielka, ale czy orientujesz się czym to sie tak naprawde różni?

Pozdrawiam
Piotrek :)

energia_ki
03-12-2007, 05:29
czy używasz Pocket Bouncerów czy Midi? W czym jest różnica? Różnica w cenie niewielka, ale czy orientujesz się czym to sie tak naprawde różni?


Używamy Pocket Bouncera i ProMaxa 20-80, moim zdaniem przydałby Ci się właśnie ten drugi, a nie Pocket czy Midi Bouncer, ponieważ ten model ma wycięte dziury w ‘dachu’ i umożliwia częściowe odbicie światła od sufitu, a częściowe na wprost.
Czasem te wycięcia są niepotrzebne, wtedy zasłaniasz je albo własnoręcznie wyciętym i podklejonym na rzepy kartonem albo wkładką kupioną w ramach Accessory Kit [folia zmiękczająca cienie plus 3 inserty/wkładki: biała, srebrna, złota]

Zajrzyj na stronę
http://www.raysfoto.pl
- tam znajdziesz opisane wszystkie nasadki Lumiquest + zdjęcia + przykłady

Np.

MidiBouncer - nasadka przeznaczona dla profesjonalnych, o większej mocy światła modeli lamp błyskowych z dużym palnikiem np. Metz, Sunpak itp..
W efektach i zastosowaniu podobny do nasadki Pocket Bouncer, lecz dzięki większej płaszczyźnie rozpraszania bardziej skuteczny.
Posiada wycięcie umożliwiające mocowanie na fleszach z pokrętłem na tylnej (górnej) ściance.


Nasadka "80-20" kieruje bezpośrednio 20% odbitego światła na fotografowany obiekt, dając światło lekko rozproszone, a pozostałe 80% przepuszcza szczelinami w górę, dzięki czemu światło to odbija się od sufitu i powoduje zanikanie cieni z tyłu fotografowanego obiektu.
Nasadka najlepiej sprawdza się przy sufitach do ok. 4m wysokości i mocniejszych palnikach.
Strata światła zmienna - zależna od wysokości sufitu.


Nasadka rozpraszająca Pocket Bouncer kieruje światło pod kątem 90° do wyprostowanego palnika flesza, zmiękczając i rozpraszając światło na znacznie większym
obszarze niż sama lampa, tylko minimalnie zmniejszając zasięg lampy.
Zdjęcia z użyciem systemu TTL nie wymagają korekcji przysłony.
Fotografując większą grupę osób z użyciem standardowego rozbłysku lampy, stwierdzamy z reguły, że środek grupy został doświetlony mocniej niż boki, co przy użyciu tego rozpraszacza jest w pełni eliminowane, a zdjęcia równo naświetlone.
Idealne rozwiązanie do zdjęć reporterskich, ślubnych, do równomiernego oświetlenia dużych grup, oświetlenia pomieszczeń itp.
Strata światła: 1 1/3 przysłony.

[to ostatnie to chyba przy większych odległościach - albo ja coś źle robię :smile: ]

fabrykainspiracji
04-12-2007, 21:28
Używamy Pocket Bouncera i ProMaxa 20-80, moim zdaniem przydałby Ci się właśnie ten drugi, a nie Pocket czy Midi Bouncer, ponieważ ten model ma wycięte dziury w ‘dachu’ i umożliwia częściowe odbicie światła od sufitu, a częściowe na wprost.
Czasem te wycięcia są niepotrzebne, wtedy zasłaniasz je albo własnoręcznie wyciętym i podklejonym na rzepy kartonem albo wkładką kupioną w ramach Accessory Kit [folia zmiękczająca cienie plus 3 inserty/wkładki: biała, srebrna, złota]


Dzięki :-)

Przekonałaś mnie :)


Pozdrawiam
Piotrek

Mutt
04-12-2007, 22:45
Co do oświetlenia pokazów mody to ciekawym (i oczywiście dość drogim) rozwiązaniem jest coś takiego --> klik (http://youtube.com/watch?v=AsfIn5HpXiU)

chomsky
05-12-2007, 00:53
Lumiquest ( stosuje go od kilku lat, ale roznie, teraz mam porobione wlasne wynalazki) daje najlepsze efekty gdy fotografujemy z bliska, stanowi wtedy stosunkowo duze ( w kazdym razie wieksze niz goly palnik lampy) zrodlo swiatla. Wiec z 1-3metra. Powyzej nie ma to wiele sensu gdyz na kilka metrow wielkosc tego zrodla swiatla nie jest w stosunku do wielkosci oswietlanego przedmiotu zbyt duza. Zysk w rozproszeniu, czy zmiekczeniu zaden a strata ( dlugosc ladowania jampy) swiatla spora jakies 1 i 1/2 EV.
Jesli jednak lampa winietuje to warto zastosowac Lumiquesta do rownomiernego rozprowadzenia swiatla. Co zreszta ktos podal wyzej, w linku z Rays Foto.
Raczej wole odbijac od scian, lub innych przedmiotow( w koncu wszystko odbija swiatlo o ile nie jest to sadza z komina), jesli nie sa zbyt kolorowe.
W sumie zakup troche taki niezbyt konieczny( kiedys dalem sie troche uwiesc zapewnieniom), bez cudow.
Firma Metz robila kiedys "sztuczne sufity" o dosc duzej powierzchni do swoich mlotkowych lamp i to sprawdezalo sie znacznie lepiej.
czesc.ch.

energia_ki
05-12-2007, 03:40
Przekonałaś mnie :)

wait! :-)
nie zamierzałam Cię przekonywać do tego, żeby biec i kupować Pocket Bouncera z Accessory Kitem za ponad 300 zł, ja tylko chciałam wyjaśnić, jakie są róznice między poszczególnymi typami i dać Ci namiar na szczegółowe opisy

jeśli wygląd dyfuzora nie jest w Twoim przypadku szczególnie ważny, może najpierw zrób własny na wzór Lumiquesta i wypróbuj, czy to Ci w ogóle odpowiada?
chyba nawet gdzieś powinnam mieć taki szablon do zrobienia czegoś a la Pocket Bouncer [może ktoś skojarzy, link to tego był chyba własnie na forum] - poszukam

[aha, w naszych 'domorosłych' ;-) dyfuzorach w charakterze folii zmiękczającej użylismy kalki technicznej]


chomsky ma rację, że na większych odległościach nie warto go stosować, ale Ty pisałeś o 2-3 m, więc będzie ok

zgadzam się też z chomskym, że lepiej odbijać, tylko co zrobić,gdy ściana za daleko? odbicie od samego sufitu da cienie pod oczami modelki, więc jednak lepiej trochę światła skierować na jej twarz i do tego właśnie nada się tylna ścianka lumiquesta czy podobnego ustrojstwa

energia_ki
09-12-2007, 16:06
znalazłam ten szablon do samodzielnego wykonania promaxa 20-80, który odbija 20% światła do przodu, a 80% mozna odbić od sufitu, ew. od ściany


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img137.imageshack.us/img137/7402/szablondyfuzorzr7.jpg)

Fostel
18-08-2008, 16:47
Parę dni temu kupiłem Lumiquesta 80-20 ale wkładkę białą robiłem już sam (papier matowy foto, podklejony na taśmie dwustronnej do grubszej tektury).

Tutaj dokładny schemat: (miniaturka, pełna rozdzielczość w linku poniżej)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.rybnet.pl/~mopett/fora/canon-board/Lumiquest8020plan_thm.jpg)


Zdjęcie >TUTAJ< (http://www.rybnet.pl/~mopett/fora/canon-board/Lumiquest8020planBIG.jpg) (ustawione 87 dpi jest w skali 1:1)
Projekt do wydruku >TUTAJ< (http://www.rybnet.pl/~mopett/fora/canon-board/Lumiquest8020planBIG.psd)