Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Żółte zdjęcia z lampą (mieszane światło )



monii
05-11-2007, 09:38
Witam.
Mam problem z kolorystyką :)

Robiłam ostatnio zdjecia z lampą gdzie w pomieszczeniu było ciemno, jedyne oświetlenie w tym pomieszczeniu to żarówki halogenowe zwykłe żarówki (ew barwne reflektory) taka salka konferencyjna

Lampa skierowana w sufit..

Otrzymuje żółte zdjęcia, wręcz bardzo żółte.
I za nic nie potrafie w Rawach doprowadzic ich do dobrej kolorystyki.
Wywołuję w Photoshopie w Rawie , potem na Tiffa potem na JPG.

juz sie bawilam wszytkimi suwakami, ale to mieszane światło chyba nieźle popsuło fotki.
Jak zjeżdzam saturacją na yellow to zdjecie jest wyblakłe i brzydkie.


pozdrawiam

RNz
05-11-2007, 11:42
możesz wstawić przykładową fotkę?
Czy zdjęcia bez lampy, albo z lampą w innym pomieszczeniu są dobre?
Nie zmieniałaś czegoś ostatnio w ustawieniach aparatu?

monii
05-11-2007, 12:02
wrzuce jak wroce do domu.

Ogólnie bez lampy tez zółte ( to zrozumiale w sumie bo scena oświetlona halogenami i żarówkami)

Zdjecia robie w rawach , ale jak ustawiam tem. barwowa to jest źle.
Na świetle "żarówkowym " ( ok 2800) jest fioletowo, na błysku cholernie żółto..a wypośrodkowac jakos nie potrafie.

pozdrawiam.

Jacek Deka
05-11-2007, 12:08
eee, coś źle robisz wg mnie

monii
05-11-2007, 12:36
własnie ale co :)

Opisze

Sala konferencyjna dwa ekrany po bokach.. w środku miejsca dla "ekipy" podświetlone halogenami , mównica ( podświetlona halogenami ) .
Za ludźmi ściana z reklamą firmy podświetlona halogenami barwionymi "niebieski, zółty" fioletowy"

Zdjecia robine w rawach (wiec balans sie nie liczy ? ) lampa o sufit.
Zdjęcie jest zółte i to bardzo na 5500 .. więc zjeżdzam suwakiem do 2800 ( światlo żarówkowe) .. i jest niebiesko- fioletowo.

Między tymi ustawieniami źle, bawie się tintem źle.

Monitor mam nieskalibrowany to wiem i czekam na nowy..ale i tak przeciez trzeba jakoś tą żółć zlikwidować tak aby kolory były naturalne.
No za nic mi nie wychodzi.

pozdrawiam.

mor_feusz
05-11-2007, 12:39
a jaki kolor sufitu byl (zolty moze)?

pmagdalena
05-11-2007, 12:50
Wstaw foty tak ciezko cos powiedzieć

Jacek Deka
05-11-2007, 12:51
Halogeny barwione, czyli ACLe, PARy itp mają dość dużą moc. Nawet niewielka ilość danego koloru powoduje, że saturacja na zdjęciu jest nieznośna i ciężko się robi zdjęcia w takich warunkach. Chociaż koncertowe mają swój urok, ale to inna bajka. Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać, ale moim zdaniem jak walniesz z lampa w przód, a nie w sufit do zobaczysz że jest ok. Może faktycznie sufit nie jest biały i tu tez jest dodatkowy problem.

heniek
05-11-2007, 13:38
wstaw tutaj rawa i sie zobaczy:-)
http://www.mytempdir.com/

misiod
05-11-2007, 14:12
tak to czasem bywa, tez miewam ten problem.
w rawy sie jeszcze nie bawilem ale tak na szybko w PS mozna to poprawic w opcjach koloru masz Hue/Saturation (nie mam wersji polskiej) i tam odpalaja sie trzy suwaki i lista rowzwijalna. w liscie wybierasz kanal na ktorym chcesz pracowac, tutaj Yellows i bawisz sie suwakami. Mnie najczesciej dobre wyniki daje jak dam Saturation troche na minus a Lightness na plus.

minusy rozwiazania, tracisz nasycenie danego koloru tez w pozadanych partiach, czasem trzeba pozwolic na lekkie przeswietlenie miejsc mocniej zoltych.

janmar
05-11-2007, 15:01
Witam.
Mam problem z kolorystyką :)

Robiłam ostatnio zdjecia z lampą gdzie w pomieszczeniu było ciemno, jedyne oświetlenie w tym pomieszczeniu to żarówki halogenowe zwykłe żarówki (ew barwne reflektory) taka salka konferencyjna

Lampa skierowana w sufit..

Otrzymuje żółte zdjęcia, wręcz bardzo żółte.
I za nic nie potrafie w Rawach doprowadzic ich do dobrej kolorystyki.
Wywołuję w Photoshopie w Rawie , potem na Tiffa potem na JPG.

juz sie bawilam wszytkimi suwakami, ale to mieszane światło chyba nieźle popsuło fotki.
Jak zjeżdzam saturacją na yellow to zdjecie jest wyblakłe i brzydkie.


pozdrawiam

Mnie udaje sie na ogół kliknac pipetką balansu bieli na szare i jest ok.Pozdrawiam:smile:

marekb
05-11-2007, 15:08
przy różnych temperaturach klikanie pipetą moze najwyżej wypośrodkować ale nie uda się ustalić prawidłowego koloru. Jak dasz poza zasiegiem lampy to np twarze na pierwszym planie są niebieskie. Nie znam lepszej metody jak filtry na lampie (jeszcze nie próbowałem- to jak 2 rodzaje światła: lampa i żarówki ) i w PS bawić się fragmentami obrazka. Może ktoś coś doradzi... Acha no i mam kumpla co to jak tak ma to do skali szarości wali wszystko...:mrgreen:

dentharg
05-11-2007, 16:01
Możesz nalepić/przyczepić do palnika lampy żółty celofan. Ociepli nieco światło i będzie bardziej pasowało do światła żarowego. Potem łatwiej będzie zafarb usunąć. -- jeśli dobrze zrozumiałem Twój problem.

janmar
05-11-2007, 19:25
przy różnych temperaturach klikanie pipetą moze najwyżej wypośrodkować ale nie uda się ustalić prawidłowego koloru. Jak dasz poza zasiegiem lampy to np twarze na pierwszym planie są niebieskie. Nie znam lepszej metody jak filtry na lampie (jeszcze nie próbowałem- to jak 2 rodzaje światła: lampa i żarówki ) i w PS bawić się fragmentami obrazka. Może ktoś coś doradzi... Acha no i mam kumpla co to jak tak ma to do skali szarości wali wszystko...:mrgreen:

Oczywiscie.To tylko akcja ratunkowa.Zdjęcie tez często wyglada jak ofiara wypadku.:lol: :mrgreen: Pozdrawiam

marekb
05-11-2007, 20:45
Możesz nalepić/przyczepić do palnika lampy żółty celofan. Ociepli nieco światło i będzie bardziej pasowało do światła żarowego. Potem łatwiej będzie zafarb usunąć. -- jeśli dobrze zrozumiałem Twój problem.
próbowałeś tak, jesli tak to jaki celofan bo rozumiem że żółty zółtemu nie równy..??

Vitez
06-11-2007, 02:03
ale i tak przeciez trzeba jakoś tą żółć zlikwidować tak aby kolory były naturalne.

Ale dlaczego 'trzeba' ?
Kolory 'naturalne' są takie jakie twoje oczy widziały w momencie robienia zdjęcia. Po co na siłę wymęczyć idealny balans bieli w warunkach w których nigdy byś na własne oczy nic białego nie zobaczyła?

777
09-11-2007, 15:48
ja powiem swoje doswiadczenia
dzis robilem zdjecia z okazjii 11 listopada w szkole i myslalem ze rzuce 30d o parkiet...
tak skopany wb to po prostu ...oczywiscie robilem w rawach i bede sie z nimi meczyl ale ...
wb to nie najmocniejsza storna canonow przynajmniej nie tych topowych
kolega robil d200 i bylo o niebo lepiej...ehh

Kreon
10-11-2007, 17:32
Widze, ze sporo ludzi ma problemy z WB. Kupcie sobie WhiBal'a (http://www.whibal.com/products/whibal/index.html) i zycie stanie sie proste!

dentharg
10-11-2007, 18:00
Mam WhiBala.. Ale to nie jest jakieś magiczne czary mary, które nagle Ci wyrówna różne źródła światła do tej samej temperatury.. a o tym jest ten wątek ;)

2marekm
10-11-2007, 19:43
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=250117649

Już gdzieś to pisałem...napiszę jeszcze raz.
Tutaj jest specjalna folia na lampę błyskową do fotografowania przy świetle mieszanym.
Koszt niewielki, a efekt może być dobry.

marekb
10-11-2007, 21:13
2marekm widze że kupiłeś więc sie pochwal co to warte i może jakies surówki...?? a swoją drogą fajnie by było jakby można było zmieniac temp w samej lampie...;)

777
10-11-2007, 23:12
oj ...przydaloby sie:D
moze w speedlite 780ex dadza taki bajer...

2marekm
11-11-2007, 10:52
2marekm widze że kupiłeś więc sie pochwal co to warte i może jakies surówki...?? a swoją drogą fajnie by było jakby można było zmieniac temp w samej lampie...

No właśnie, kiedyś kupiłem, ale prawdę mówiąc nie było okazji aby dokładnie przetestować.
Wieczorem postaram się zrobić testy... światło żarówek i lampy błyskowej.

p.s.
Dlaczego nie działa u mnie zaznaczanie tekstu.

himi
11-11-2007, 12:29
I co z tym testem?
EDIT
o, pospieszyłem się nie czytając daty twojego posta, w pół godziny nie dasz rady:)

fotomoto
12-11-2007, 01:06
Śluby ,wesela i temu podobne zawsze robię przy 1000 ISO i dłuższych czasach dlatego też mam ciągle problem z zimnym przodem i żółtym tłem.
Od jakiegoś czasu stosuję taki patent że wkładam w stofena kawałki przezroczystego tiulu ( dostałem gratis ścinki od koleżanek,albo za grosze w sklepie) w odcieniach żółci,pomarańczy lub beżu i w zależności jakie mam światło zastane wpycham jeden lub dwa i jest sporo lepiej . Czasem też kombinuję przy stofenie pod kątem w górę że na dolną ściankę paseczek a przód i góra czysta żeby odbicia nie zażółcać.

2marekm
12-11-2007, 22:01
Mały teścik, z lampą na którą założono folię pomarańczową jasną.
Przykłady niestety nie uwidaczniają jakiś zasadniczych różnic. Gdyby być może, motyw i oświetlenie /np. kościół lub hala/ były inne, wtedy można byłoby dyskutować nad celowością tego zabiegu.

Oczywiście...proszę nie zwracać uwagi, na treść, i inne niedoróbki.



https://canon-board.info//brak.gif
http://images32.fotosik.pl/42/5549a0c29e6cb678.jpg]źródło (

A tutaj w tych samych warunkach, ale bez foli.

https://canon-board.info//brak.gif
http://images33.fotosik.pl/42/a567ab831b2c4237.jpg]źródło ([URL=www.fotosik.pl)

marekb
13-11-2007, 07:48
no to akurat zły przykład. Najlepiej zrobić fotki w długim pomieszczeniu z twarzą z przodu i w tyle (już poza zasięgiem lampy) z oświeteniem żarowym

Kliniak
15-11-2007, 19:10
Witam po raz pierwszy na forum! Muszę się przyznać, że testowałem już na jednym weselu folię zmieniającą temperaturę barwową lampy błyskowej i efekty były bardzo dobre. W aparacie ustawiałem balans światła sztucznego /żarówki/ i przy 2 silnych halogenach + żarówki w kinkietach przy czułości od 400 do 800 lampą z folią dopalałem w sufit. Kolorystyka wyszła naprawdę więcej niż poprawnie. Zdjęć nie mogę publicznie udostępnić, więc pozostaje Wam wierzyć na słowo i samemu spróbować. Folię kupiłem na alegro za 10 zł + przesyłka. Polecam ten patent!

gzak
17-11-2007, 23:05
Heeej! Ja również używam wspominanej folii.. Zrobiłem dzisiaj mały test, aby pokazać jak to działa. Poniżej 2 zdjęcia z dwoma różnymi źródłami światła - lampą na aparacie i światłem żarowym z boku skierowanym na twarz...
Na górze zdjęcie z folią na lampie, na dole bez.
Mam nadzieję, że się komuś przyda... ;)


https://canon-board.info/imgimported/2007/11/IMG_0694-1.jpg
źródło (http://www.gzak.net/Zdjecia/Testy/folia/3/JPEG/IMG_0694.jpg)


https://canon-board.info/imgimported/2007/11/IMG_0695-1.jpg
źródło (http://www.gzak.net/Zdjecia/Testy/folia/3/JPEG/IMG_0695.jpg)

Fabik
30-11-2007, 18:11
Być może ja pomogę filtr obniżający do 3800K oświetlenie sali - żarówki, lampa na wprost

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://http://img512.imageshack.us/img512/5736/asiaifabian497qd5.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img512.imageshack.us/img512/5736/asiaifabian497qd5.jpg)

Terrmos
08-12-2007, 09:54
Więcej, więcej!!

amroz
13-12-2007, 17:02
u mnie w ciemnych pomieszczeniach dominuje kolor żółty jak dyfuzor na lampe założę. tylko wtedy.

thinredline
15-12-2007, 11:36
jaki macie patent na zamocowanie folii na lampe?

michalab
19-12-2007, 10:15
jaki macie patent na zamocowanie folii na lampe?
Gumka recepturka, ale kilka razy mi pękła (jakieś stare wygrzebane w domu to były) więc chyba spróbuję z gumką do włosów.

Fabik
19-12-2007, 15:35
Najprostszy (przynajmniej ja tak robię) wkładam folię pod stofen. Szybko się zakłada i zdejmuje.

thinredline
19-12-2007, 16:02
Najprostszy (przynajmniej ja tak robię) wkładam folię pod stofen. Szybko się zakłada i zdejmuje.

bardzo rzadko zakładam stofen, więc ta metoda odpada.

michalab
20-12-2007, 01:25
Szeroka (5cm) gumka do włosów sprawdza się świetnie, przyczepiam nią też kawałek czarnego plastiku, którym osłaniam stronę lampy, w którą nie chcę aby świeciła.

wjaz
13-02-2008, 00:41
Można też tak jak proponowali na Strobiście:
rzepami te folie, rzepami...
http://strobist.blogspot.com/2006/03/lighting-101-using-gels-to-correct.html
Wszystko opisane i pokazane na fotkach.

Nota bene bardzo polecam cały "kurs" Lighting 101.
Dużo ciekawych obserwacji i porad, podanych w bardzo prosty sposób.

myst
13-02-2008, 14:49
Ja używam taśmy-szmacianki (tesa) którą mam raczej zawsze przy sobie. Dokoła palnika mam zawsze obwinięte 2 warstwy, żeby po nałożeniu mały softboxik się nie zsuwał, a folia została nałozona na to i też obklejona taśmą tak, by taśma ściskała lekko folie na lampie, ale nie przyklejała jej bezpośrednio do lampy. U mnie działa :) Pomyśle nad rzepami - bardziej eleganckie rozwiązanie:)

jasnezetak
15-02-2008, 12:53
podajcie linka do sklepów gdzie taka folie można kupić , bo ten link allegro nie hulla..

myst
16-02-2008, 09:18
a proszę bardzo :)
http://allegro.pl (http://allegro.pl/item311646457_rewelacja_koniec_problemow_z_bw_w_ko sciele_.html)

Przemek Białek
20-02-2008, 02:19
tyle że wydaje mi się że "klientowi" bardziej podobają się ciepłe kolory odpowiednio stonowane niż zimne na których się wygląda ponuro, a zdjęcia z sali
powinny zawierać w sobie trochę kolorków widzianych okiem. Sam osobiście używam pomarańczowej folii, która wkładam do stofena, nieraz jednej, nieraz dwóch warstw, i wydaje mi się że spełnia ona swoje zadanie, no i oczywiście koniecznie RAW:) zresztą w niczym innym nie robie:)

oto przykłady


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://przemekbialek.pl/zdjecia/foto-935.jpg)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://przemekbialek.pl/zdjecia/foto-516.jpg)

a muszę jeszcze dodać że jestem zwolennikiem stosowania wyższego iso niż silniejszego błysku, a i jestem takim małym zboczeńcem kolorystycznym, jak to możliwe staram się żeby biel była zawsze biała:d zabrzmiało jak reklama "vizira" hehe

wjaz
20-02-2008, 12:39
@ Przemek
Jasne, można zachować pomarańczową tonację, ale tu chodzi raczej o wyrównanie temperatury koloru - żeby nie było tak, że temperatura pierwszego i drugiego planu różni się o 2000K

Ale pomarańczowa folia to tylko część problemu. Często przydałaby się zielona, albo połówka lub ćwiartka pomarańczowej - właśnie po to żeby jak najlepiej wyrównać światło.

Wnioski z moich poszukiwań są takie:

1. http://www.teatrum.com.pl/teatrum2/oferta.php?kat=filtr - sprzedają filtry roscoe, ale konia z rzędem temu kto coś znajdzie na ich stronie....
2. http://www.raysfoto.pl/ - sprzedają filtry lee, min. rozmiar 55x60cm (cena za taki arkusz = 23 zł brutto)
3. http://flashgels.co.uk/shop/index.php?main_page=index&cPath=1&zenid=7a8db1418656efb2462c58d0ee9cae94
angielska strona - facet robi zestawy filtrów korekcyjnych. Zestaw 10 różnych filtrów (w tym 3 pomarańczowe i 4 zielone) po 5 sztuk każdego paska + rzepy, kosztuje 11 funtów + przesyłka.

Najtaniej by było zebrać kilka osób, złożyć się na zestawik odpowiednich arkuszy w RaysFoto, pociąć i się podzielić.

Ale że trochę mi się spieszy - raczej skorzystam z oferty angoli.

marekb
20-02-2008, 12:49
Przemek dla mnie drugie troche za ciepło...:)

Przemek Białek
20-02-2008, 13:57
Przemek dla mnie drugie troche za ciepło...:)

może dla ciebie tak ale zobacz biała koszula jest dalej biała:)

Nightranger
20-02-2008, 20:05
może dla ciebie tak ale zobacz biała koszula jest dalej biała:)

...choć przy świetle żarowym być idealnie biała nie powinna, jeśli chcemy rzecz jasna odtworzyć kolory jak najbardziej zbliżone do tych zastanych w danej chwili.

krzy
21-02-2008, 00:25
może dla ciebie tak ale zobacz biała koszula jest dalej biała:)
No nie przesadzaj :shock:
Może zepsuł mi się nagle monitor, albo PS kłamie: R230, G227, B218... :confused:

marekb
21-02-2008, 00:33
Przemek- kalibracja

Przemek Białek
21-02-2008, 01:04
Przemek- kalibracja

no niezły dowcip

nie wiem o której fotce mówisz, ale druga fotka oryginał nie miniatura odczyt z koszuli "pana młodego" - 246, 245, 236 - to chyba dobrze że się poza zakres nie wychodzi, a pomiary na miniaturkach to chyba nie bardzo co?

wjaz
21-02-2008, 13:01
To pewnie kwestia gustu, ale ja mimo wszystko trochę bym te fotki odżółcił. Kiedyś światło żarowe mi nie przeszkadzało (bo wnętrza są przecież ciepłe, bo lepsze to od chłodu itp.).

Jednak teraz, kiedy porównuję swoje fotki z prawidłowym (lekko ocieplonym) balansem bieli i te z kolorami uzyskanymi z automatu - nie mam ochoty wracać do pomarańczki.

Ale to tylko moje prywatne preferencje.

Przemek Białek
21-02-2008, 15:47
To pewnie kwestia gustu, ale ja mimo wszystko trochę bym te fotki odżółcił. Kiedyś światło żarowe mi nie przeszkadzało (bo wnętrza są przecież ciepłe, bo lepsze to od chłodu itp.).

Jednak teraz, kiedy porównuję swoje fotki z prawidłowym (lekko ocieplonym) balansem bieli i te z kolorami uzyskanymi z automatu - nie mam ochoty wracać do pomarańczki.

Ale to tylko moje prywatne preferencje.

a ja robie tak jak klientowi się podoba i żadne prawidła nie są w tym przypadku dobre, prawidła ci przecież nie zapłacą?

wjaz
23-02-2008, 21:21
prawidła dobre są do butów.
ja pisałem o preferencjach - swoich, nie klienta ;)