PDA

Zobacz pełną wersję : 350D BODY + obiektyw SIGMA 18-125 3.5-5.6 ?



herbatniczek
10-04-2005, 13:25
Witam,

Osoba która ne ma Internetu, chce sobie kupić 350d body i obiektyw na początek. Idealny jest dla niej 18-125mm Sigmy, to chyba nowość. Akurat ma szeroki kąt i większy zoom od KITa.
Czy ktoś miał okazję porównac zakres 18-55 tej sigmy do KITa, I czy w tym zakresie sigma jest rzeczywiście o tyle lepsza, że warto w nią inwestować 1000zł? Wiem że są jakies diagramy,ale nie znam się na nich i nie umiem ich przeanalizaować. Tak na przykład wyczytałem gdzieś na angielskim forum, żę ludzie się sprzeczają, że od tej Sigmy lepszy jest canon 17-85, czy 17-80, ale kosztuje ponad 2x tyle! Inni mówią, że to Sigma jest lepsza i takie błędne koło.

Czy ktoś z Was miał okazję pstrykać tymi obiektywami?
Widzicie jakieś lepsze alternatywy dla tego obiektywu?
Ps. Nie mogą być droższe niż 1000zł na allegro i nie raczej nie może być to rezygnacja z 18-55 na rzecz 18-50, tylko z lepszym światłem. Osoba chce mieć te 80mm*1,6 i szeroki kąt, no chyba że jest coś rewelacyjnego odchodzącego od tej reguły.
Ps2. sam posiadam Eos 300d i KITa, ale ten obiektyw rzadko kiedy robi ostre zdjęcia...., czy wymiana go na tą Sigmę w przypadku 300d to też rozsądny pomysł?

Pszczola
10-04-2005, 13:44
Zwykle fotografuje lustrzanka analogowa. Jeden z moich znajomych uzywa 300D i obiektyw kitowy. Ciagle mi sie uskarzal, ze zaluje zakupu kit-a bo mu zwykle nieostre zdjecia wychodza (zupelnie jak obawy-zarzuty herbatniczka). Wiec jakies 2 miesiace temu dal mi do łapek swoj sprzet. Zdecydowana wiekszosc zdjec (poza ewidentymi, popelnionymi przeze mnie bledami fotograficznymi) wyszla zdecydowanie ostra. Znajomy byl zadziwiony, a ja dosc zadowolony. Moral z tego wszystkiego byc moze jest taki, ze problem ostrosci kit-a nie musi koniecznie lezec po jego stronie.

Arkan
10-04-2005, 15:44