Zobacz pełną wersję : Stłuczona szybka od LCD w 5D - koszty naprawy ??
paweleverest
20-10-2007, 18:32
Witam !
Dzisiaj stało mi się nieszceście -stłukła się szybka chroniąca wyświetlacz LCD ( wypadła mi z ręki komórka i udeżyła o aparat który stał na obiektywie wyświetlaczem do góry ). Na szczęście sam wyświetlacz nie doznał żadnych uszkodzeń .
-Jakie mogą być koszty wymainy samej szybki ?? ( bo bez niej nie da się normalnie pracować )
-Aparat mam na gwarancji ( która oczywiście nie obejmuje takich uszkodzeń ) i mam pytanie czy taka usterka nie może być przyczyną anulowania gwarancji ??
Pogrążony w smutku czekam na wasze opinie :(
Kolekcjoner
20-10-2007, 21:11
Anulowania nie ale za wymianę będziesz musiał zapłacić :(
paweleverest
20-10-2007, 23:24
Anulowania nie ale za wymianę będziesz musiał zapłacić :(
Z tego zdaje sobie sprawe tyle że jestem chyba pierwszą ofiarą losu która sprawiła sobie taki problem i nie moge znaleść nigdzie ceny za wymiane ( no nic w poniedziałek telefonicznie się dowiem ). Swoją droga to i tak miałem wysyłać body w celu sprawdzenia dobiegaczki ( bo od samego początku mi się nie podobała jej praca ) ale mogłem to zrobić bez tłuczenia szybki - no cóż wreszcie znalazł się ostry powód do działania ;)
Ja na szybkę od 580ex czekam już miesiąc. Powodzenia ;)
paweleverest
21-10-2007, 08:22
No to pięknie - jak mi uziemią na miesiąc aparat to chyba się okoce ze szcęścia - a nie wiesz nic na temat prawdopodobnych kosztów wymiany ??
W serwisie mogą zbierać takie, nazwijmy to umownie kosmetyczne uszkodzenia (szybki, ramki, etc.), w grupy i ściągają części zamienne w większych partiach - stąd to oczekiwanie. To próba racjonalnego wytłumaczenia.
A może to po prostu polski serwis i racjonalne tłumaczenia nie mają zastosowania.
Ja na szybkę od 580ex czekam już miesiąc. Powodzenia ;)
Nie denerwuj mnie, bo moje 580ex się kurzy a oni szybki dalej nei wysyłają. Pieprzony serwis, kto im autoryzacje dał :-|
Pieprzony serwis, kto im autoryzacje dał :-|
Dobre pytanie!
paweleverest
21-10-2007, 12:01
A nie można takiej szybki dokupić gdzieś poza serwisem - w sumie to wymiana jej nie wygląda nader skomplkowanie ;)
Może wyślij do Berlina, tam podobno jest normalny serwis na europejskim poziomie.. mail nic nie kosztuje a może zrobią szybciej i taniej..
paweleverest
22-10-2007, 09:23
Wiadomości z serwisu ( na Żytniej ):
-koszt wymiany ok 100zł +( transport oczywiście bo usterka niegwarancyjna )
-czas oczekiwania do 14 dni od daty przyjęcia sprzetu ( co ciekawe nie da się zamówić szybki i wysłac aparat jak juz bedzie w serwisie, tylko dopiero po dostaniu aparatu zamawiają szybke -no cóz jakoś trzeba bedzie przeboleć)
Wiadomości z serwisu ( na Żytniej ):
-koszt wymiany ok 100zł +( transport oczywiście bo usterka niegwarancyjna )
-czas oczekiwania do 14 dni od daty przyjęcia sprzetu ( co ciekawe nie da się zamówić szybki i wysłac aparat jak juz bedzie w serwisie, tylko dopiero po dostaniu aparatu zamawiają szybke -no cóz jakoś trzeba bedzie przeboleć)
No to pieknie sie urzadziles..... Wspołczuje....:cry:
Daj znac jak bedzie po wszystkim. I co tam z Twoim AF SERVO
Pieprzony serwis, kto im autoryzacje dał :-|
Napisałem do centrali canona w usa w tej sprawie + kilka spostrzeżeń na temat jakości sprzętu który produkują. Ciekawe czy raczą odpisać.
Na razie dostałem tylko potwierdzenie otrzymania przez nich listu.
Mam tego generalnie dosyć.
Mam dosyć czekania po 5 minut aż ktoś raczy tam odebrać telefon. Jak mają za mało ludzi to niech sobie zatrudnią więcej.
A to że u nich kalibracja AF wygląda bardziej na dekalibracje (nie tylko mi spiepszyli) i muszę tam jechać osobiście bo będziemy odbijać piłeczkę do us*nej śmierci to już nie jest śmieszne. Oczywiście twierdzą że obiektywów sigmy nie skalibrują - zobaczymy - normalny serwis jak cos spier* to ma to naprawić a nie zasłaniać się marką sprzętu.
W normalnym serwisie jak sprzet jest mocno zepsuty (fabrycznie) to dostaje się nowy. Tutaj mówią że "nie ma niczego co dałoby się naprawić".
W normalnym serwisie dam radę porozmawiać z technikiem PRZED naprawą aby wytłumaczyć co jest nie tak aby uniknąć potem sytuacji w jakiej jestem. Raczono mnie połączyć z technikiem po odbiorze sprzętu kiedy użyłem mocniejszych słów :/
W normalnym serwisie osoby które zarabiają przy użyciu sprzętu powinny mieć osobną linię serwisową. Co mnie obchodzi że ktoś (użytkownik-amator***) sobie na wakacjach zabrudził piaskiem aparat i muszę czekać z moją poważną awarią gdy jemu naprawią. Oczywiście w tym czasie nie mogę zarabiać "na chleb". Czekanie to trwa 2 tygodnie i wysyłają sprzęt ostatniego dnia. Oczywiście spie...nie-do-konca-sprawny :/
Uff to takie moje gorzkie żale :) Osamotniony w tym poglądzie niestety nie jestem.
***-nie chodzi o jakość zdjęć ale o fakt nieużywania sprzętu do zarabiania na życie
paweleverest
22-10-2007, 20:30
Znalazłem na internecie tą chrzanioną szybke ( wraz z innymi częśćiami zamiennymi )
http://shop.thefotogeeks.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=654
Niestety już po fakcie bo sprzęt lezy w serwisie :(
Łukasz Unterschuetz
22-10-2007, 20:39
Co mnie obchodzi że ktoś (użytkownik-amator***) sobie na wakacjach zabrudził piaskiem aparat i muszę czekać z moją poważną awarią gdy jemu naprawią.
A przepraszam, w czym jesteś lepszy od amatora, który płaci takie same pieniądze za aparat, oraz takie same pieniądze za obiektywy? Że zarabiasz tym na życie? A kogo w tym momencie to obchodzi? Zapłaciłeś w sklepie dokładnie takie same pieniądze...
paweleverest
było im zapłacić zaszybkę i zabrać aparat
jak by ściągnęli to dostarczyłbyś aparat do wymiany
Co mnie obchodzi że ktoś (użytkownik-amator***) sobie na wakacjach zabrudził piaskiem aparat i muszę czekać z moją poważną awarią gdy jemu naprawią. Oczywiście w tym czasie nie mogę zarabiać "na chleb".
A co mnie amatora obchodzi twoje zarabianie na chleb? ;)
Wszyscy ZAWODOWCY! jakich znam z branży foto dysponują kilkoma puszkami ;)
jaki kraj tacy zawodowcy :mrgreen:
A co mnie amatora obchodzi twoje zarabianie na chleb? ;)
Wszyscy ZAWODOWCY! jakich znam z branży foto dysponują kilkoma puszkami ;)
jaki kraj tacy zawodowcy :mrgreen:
Kto powiedział że mam jedną? I od kiedy ilość body jest wprostproporcjonalna do "zawodostwa" ? Czy jak mam 4 puszki zamiast 2 to jestem 2x zawodowszym zawodowcem ? ;)
I pytanie - co masz do naszego Kraju?
A przepraszam, w czym jesteś lepszy od amatora, który płaci takie same pieniądze za aparat, oraz takie same pieniądze za obiektywy? Że zarabiasz tym na życie? A kogo w tym momencie to obchodzi? Zapłaciłeś w sklepie dokładnie takie same pieniądze...
Powiedziałem że jestem lepszy? Po prostu twierdzę, że powinny być dwie osobne linie serwisowe.
Klienci sieci komórkowych są podzieleni na indywidualnych / biznesowych, klienci w banku też. Są dwie kolejki. Czy to oznacza że biznesowi są lepsi od innych? Nie. Po prostu chodzi o fakt że ktoś używa sprzętu nie do zabawy/przyjemności tylko do poważnych rzeczy i jest związany terminami.
Klienci sieci komórkowych są podzieleni na indywidualnych / biznesowych, klienci w banku też. Są dwie kolejki. Czy to oznacza że biznesowi są lepsi od innych? Nie.
Tak, są lepsi. Przynoszą dla operatora/banku co miesiąc worek pieniędzy.
Ty serwisowi jesteś obojętny bo skasują od ciebie tyle samo co od amatora.
Bardziej bym serwis ukierunkował w stronę np takiej pralni :mrgreen: - chcesz termin ekspresowy to za niego zapłać x2. To by było uczciwe a nie jak się domagasz dyskryminacja amatora.
I pytanie - co masz do naszego Kraju?
Ubolewam, że w nim żyje JESZCZE 31% "dewiantów umysłowych" :mrgreen:
chcesz termin ekspresowy to za niego zapłać x2.
Takie coś jeden z panów mi proponował. Wykonując drugi telefon zapytałem o tą opcję i juz jej nie było :o Podobno awaria była zbyt duża.
Ubolewam, że w nim żyje JESZCZE 31% "dewiantów umysłowych" :mrgreen:
Uff a już myślałem że coś do mnie masz :P
Łukasz Unterschuetz
23-10-2007, 12:58
ripek/ z tego co wiem, to jest jakiś klub canona dla pro (było o tym kiedyś na forum). Wystarczy mieć dwa body jedno cyfrowe i ileś tam L'ek. Wtedy jak oddasz do serwisu body, to dodstaniesz zamienne, a naprawa będzie szła poza kolejką...
Myślę, że jest to świetna propozycja dla zawodowców :>
ripek/ z tego co wiem, to jest jakiś klub canona dla pro (było o tym kiedyś na forum). Wystarczy mieć dwa body jedno cyfrowe i ileś tam L'ek. Wtedy jak oddasz do serwisu body, to dodstaniesz zamienne, a naprawa będzie szła poza kolejką...
Myślę, że jest to świetna propozycja dla zawodowców :>
Słowo-klucz to CPS. Od razu uprzedzę - nie w Polsce.
ripek/ z tego co wiem, to jest jakiś klub canona dla pro (było o tym kiedyś na forum). Wystarczy mieć dwa body jedno cyfrowe i ileś tam L'ek. Wtedy jak oddasz do serwisu body, to dodstaniesz zamienne, a naprawa będzie szła poza kolejką...
Myślę, że jest to świetna propozycja dla zawodowców :>
Ileśtam elek mam ;) Body jeszcze nie jednocyfrowe ale w przyszłym roku.
No ale co z tego jak tego w Polsce nie ma. Chyba według Canona to w Polsce bizony się jeszcze pasą :/
Tymczasem dostałem odpowiedź od Canon USA:
Dear xxxxxxx:
Thank you for writing to us regarding the shutter mechanism issues with
your EOS 30D. We value you as a Canon customer and appreciate the
opportunity to assist you.
You have contacted Canon USA product support. Since you are living
overseas and we are unable to receive from or ship to addresses outside
the United States, we recommend that you contact Canon Poland by going
to www.canon.pl. We apologize for any inconvenience.
Please let us know if we can be of any further assistance with your EOS
30D.
Thank you for choosing Canon.
Sincerely,
Ładnie odbijają piłeczkę, powinni w ping-ponga grać ;)
Kolekcjoner
24-10-2007, 01:21
(....)
Ładnie odbijają piłeczkę, powinni w ping-ponga grać ;)
No ale tak na logikę to czego Ty się spodziewałeś - że przyjadą zza oceanu do Ciebie do domu i naprawią puszkę ;)?
No ale tak na logikę to czego Ty się spodziewałeś - że przyjadą zza oceanu do Ciebie do domu i naprawią puszkę ;)?
Nie. Po prostu że przyjmą do wiadomości to ;) Specjalnie napisalem że chcę się pożalić i piszę do nich a nie do polskiego oddziału bo mnie oleją ;)
Nie. Po prostu że przyjmą do wiadomości to ;) Specjalnie napisalem że chcę się pożalić i piszę do nich a nie do polskiego oddziału bo mnie oleją ;)
No ale olali Cie podwójnie :P Wiadomo że Canon EU nie odpisze, skoro PL ma to gdzieś. Ja jestem bardzo ciekawy kiedy przyślą moją szybkę do 580EX - ile to już trwa ? Z 2 miesiące ? Kasę mają na koncie a robią takie jaja że ja p.....
No ale olali Cie podwójnie :P Wiadomo że Canon EU nie odpisze, skoro PL ma to gdzieś. Ja jestem bardzo ciekawy kiedy przyślą moją szybkę do 580EX - ile to już trwa ? Z 2 miesiące ? Kasę mają na koncie a robią takie jaja że ja p.....
Gadałem z nimi osobiście i stwierdzili że zamówili :D
paweleverest
27-10-2007, 23:20
Moja szybka do 5D ma być w poniedziłek - jest szansa że w środe sprzęt bedzie u mnie - kurcze nawet nie przypuszczałem że tak można tęsknic za kawałkiem metalu :D
paweleverest
08-11-2007, 22:47
Wreszcie po prawie trzech tygodniach aparat jest juz w domu - odpowiadając sobie sam na pytanie koszt wymiany szybki LCD + czyszczenie samego wyświetlacza to 200zł dodatkowo dochodzą koszty transportu bo nie obejmuje tego gwarancja.
Wreszcie po prawie trzech tygodniach aparat jest juz w domu - odpowiadając sobie sam na pytanie koszt wymiany szybki LCD + czyszczenie samego wyświetlacza to 200zł dodatkowo dochodzą koszty transportu bo nie obejmuje tego gwarancja.
No, no... Niech bedzie 20-40 zl taka szybka + 170 zł wklejenie jej na miejsce...
Chce tam pracowac... :)
Huraaa moja szybka wreszcie doszła ;)
Zamówiłem 29.08.2007 ;) a dziś jest 15.11.2007 ;)
Szybciej to tylko w erze ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.