PDA

Zobacz pełną wersję : Photoshop 7 i RAW



AmigoGD
09-04-2005, 19:41
Witam serdecznie
Pracuje na Adobe Photoshop 7, szykam informacji skad mozna sciagnac plugina by mozna bylo w nim edytowac RAW-y. Jak sie nie myle to musi to byc plugin Adobe Camera Raw v 1.0 Moze ktos z was posiada takowy u siebie na kompie?
Bede wdzieczny za pomoc.

Vitez
09-04-2005, 22:55
O ile sie nie myle (po chwilce googlania) to ta przyjemnosc do PS 7 kosztowala 100$ ?

gietrzy
09-04-2005, 23:21
Bede wdzieczny za pomoc.
Ja tylko w kwesti formalnej: Jesteś świadomy, że ACR 1.0 z góry był skazany na śmierć? Nie jest rozwijany w wersji dla PS 7.01. Poza tym nowością w nim była obsługa G3. Więc nawet 10D/300D nie odczyta. Tylko D30/D60. W wersji 2.x inaczej działają narzędzia (przepisane zostały domyślne wartości), itd, itp.

AmigoGD
09-04-2005, 23:39
Nie jestem pewien czy to ma byc ACR 1.0 daltego napisalem "jak sie nie myle". Czy w ogole istnieje wiec mozliwosc obrobki RAW pod P7?

gietrzy
10-04-2005, 09:15
Czy w ogole istnieje wiec mozliwosc obrobki RAW pod P7?
Nie. Pod 7.01 bardzo ograniczona dzisiaj. Ograniczona i ilością obsługiwanych aparatów i samych narzędzi w ACR.

Vitez
10-04-2005, 10:31
Pomysl nad tym:
www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.html
Darmowy, bardzo chwalony. Sam bym go wyprobowal ale dziala tylko pod win2000/XP a ja jeszcze mam Me.

Janusz Body
12-04-2005, 15:35
Nie bardzo kojarze ale mam Camera RAW (plug-in) do PS. Fakt, ze mam CS'a ale wydaje mi sie ten plugin działa chyba tez ze starszymi wersjami. No i "czyta" 20D...

Janusz

Janusz Body
12-04-2005, 15:36
Zapomniałem dodac Camera RAW 2.3 - darmowy, moge udostepnic

Janusz

Vitez
12-04-2005, 19:53
Fakt, ze mam CS'a ale wydaje mi sie ten plugin działa chyba tez ze starszymi wersjami.

Masz racje - wydaje ci sie :roll:

"System requirements
Adobe® Photoshop® CS"

"This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera Raw plug-in that was installed with Photoshop CS"

Btw jest juz wersja 2.4 - zupdejtuj sobie Januszu :) - http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2863

Janusz Body
13-04-2005, 08:20
...Btw jest juz wersja 2.4 - zupdejtuj sobie Januszu :) - http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2863

Thanks:-) I tak z tego mało korzystam :-) Używam głównie C1

Janusz

Vitez
13-04-2005, 19:21
Thanks:-) I tak z tego mało korzystam :-) Używam głównie C1


A ja sie wacham pomiedzy RSE (RAW Shooter Essentials) a PS CS2... ale tylko teoretycznie bo na razie mam WinME i nie mam jak przetestowac RSE a PS CS2 to w fazie gdybania.

C1 ma niestrawny dla mnie interfejs... podobnie jak GIMP - nie moge sobie poradzic z obsluga tych programow, za wolna a nie chce mi sie uczyc i przyzwyczajac od nowa 8)

Janusz Body
13-04-2005, 19:28
...a nie chce mi sie uczyc i przyzwyczajac od nowa 8)

Ech... w Twoim wieku raczej trzeba sie przyzwyczaic do uczenia i "przyzwyczajania odnowa" :-)))). To niestety norma przy obecnym postepie.

Wg. mnie C1 jest NIEZWYKLE prosty w obsludze - ale to wg mnie :-)

Janusz

Vitez
13-04-2005, 20:57
Wg. mnie C1 jest NIEZWYKLE prosty w obsludze - ale to wg mnie :-)



No wlasnie... a wg mnie jest dokladnie na odwrot - 3 razy probowalem sie do niego przyzwyczajac (gdy byly starsze wersje, jeszcze dzialajace podWinME)

gietrzy
13-04-2005, 22:51
A ja sie wacham pomiedzy RSE (RAW Shooter Essentials) a PS CS2
Poczytaj troszeczkę adobe forums (ps->camera raw). Szukaj nazwisk T. Knoll, Ch. Cox, B. Fraser, J. Schewe.
Z racji obowiązywania ich NDA formę czasownika "is" zastępują "would be". Nie chce mi się rozpisywać -> bierz Shopa, skoro wahasz się pomiędzy RSE a PS CS2 to cena ostatniego Ci nie przeszkadza a otrzymujesz bardzo dużo. Chociażby edycję rawa z poziomu przeglądarki bez konieczności odpalania PS'a!
Na dzień dzisiejszy zalety RSE to: freeware, obsługuje cr2 z 350D.

Vitez
14-04-2005, 01:02
skoro wahasz się pomiędzy RSE a PS CS2 to cena ostatniego Ci nie przeszkadza a otrzymujesz bardzo dużo.

PS CS2 ma jedna ogromna wade w porownaniu do RSE - JEST NIEDOSTEPNY ! :?

I bede musial na czyms przezyc do czasu jego ukazania sie bo Breeze juz mi zbrzydl a zmieniam w koncu OS z Me na 2000 wiec powazniejsze programy moge wrzucic... no ale grunt ze na zakup PS CS2 jestem zdecydowany a do tego czasu bedzie RSE a nie C1 8) ... btw... oftop czy mi sie zdaje? ;)