PDA

Zobacz pełną wersję : potrzebuję pomocy - obiektyw podstawowy



kolosek
15-10-2007, 16:41
Witam.
Nie mam zbyt dużego doświadczenia w fotografii. Niedawno kupiłem C400D z obiektywem kitowym i o ile na krótkim końcu narazie mi wystarcza ten kitowy (tak, wiem że nie jest najlepszy), natomiast brakuje mi trochę na dłuższym końcu, w związku z tym zastanawiam się nad zakupem czegoś w zakresie 28-85 mm. Trochę poczytałem na forum o kilku obiektywach, ale z uwagi na małe doświadczenie i brak możliwości przetestowania obiektywów (np od znajomych) proszę was o opinię co wybrać.

Moimi faworytami są:

Tamron SP AF 28-75mm f/2,8 XR Di LD Asp. IF Makro Canon
lub
Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Asp. Makro Canon

w drugiej kolejności:

Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Asp. IF Makro
lub
Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM


Nadmieniam, że generalnie fotografuję ludzi, lubię portretować i chyba w tym kierunku to wszystko idzie. Myślałem o stałoogniskowym Canon EF 85mm f/1.8 USM lub Canon EF 50mm f/1.4 USM ale wydaje mi się, że na początku mojej przygody z fotografią przydałoby się coś bardziej uniwersalnego (bo te dwie stałki i tak pewnie kiedyś kupię o ile nic lepszego się nie pojawi). Dlatego właśnie wstępna decyzja o zoomach wymienionych wyżej.
Zależy mi na jasnym obiektywie, bo często portrety wykonuję wewnętrzach i to zazwyczaj ciemnych (puby, bary, piwnice, ruiny), rzadziej w plenerze. Oczywiście ważny jest dobry BOKEH, ale też zależy mi na dobrze wyostrzonym obrazie w całej płaszczyźnie ogniskowania.
Jak oceniacie wymienione obiektywy(zoomy), a może macie jeszcze jakieś alternatywne propozycje? Z góry dziękuję wszystkim Canonierom

pozdrawiam, kolosek

PS. Na eLkę mnie nie stać (zakres funduszy ograniczony do około 2000PLN)

iktorn92
15-10-2007, 16:46