PDA

Zobacz pełną wersję : Doświetlanie lampą EOS 50e



fikusny
05-04-2005, 21:06
Witam wszystkich na forum...

Jestem dość świerzym amatorem i mam pytanko jak to się robi to doświetlenie kadru lampą... i czy można delikatnie doświetlić tą lampką (wbudowaną lampa błyskową) z EOSa 50e...

Chodzi mi o to że czasami potrzebuje doświetlić lub skontrować światło zastane i jak to poustawiać w tym aparacie ??

Nigdy tego nie robiłem ale chciałbym pokombinować bo będę robił zdięcia na pewnej uroczystości plenerowej wieczorem i biore film Fuji Superia X-tra 400 ale jak się dzisiaj rozejżałem to i tak bedę musiał bardzo delikatnie doświetlić lampą a mam narazie tylko tą wbudowaną w aparat... no ale cóz...

Opiszczie co i jak na tych programach Av, Tv i M bo z tych kożystam...

POZDRAWIAM !!!

Czacha
05-04-2005, 21:09
kup jakis krotki film i go wypstrykaj w celach testowych.. musisz wyczuc aparat

ale jesli ma to byc jedynie doswietlenie fleshem i nie stanowic ma to glownego swiatla, to po prostu przejdz w tryb Av - bedziesz uzyskiwal czasy swiatla zastanego i dodatkowo lampa bedzie dopalala pierwszy plan..

licz sie jednak z ograniczonym polcem dzialania tej lampy


wykonaj moze maly dyfuzorek z kalki technicznej i tekturki.. pomoze zniwelowac niefajne ostre cienie przy dopaleniu bezposrednio.. pomimo ze lampa nie bedzie przeciez mocno blyskac

fikusny
05-04-2005, 22:10
wsumie to się zastanawiam czy poprostu nie kupić jakiegoś filmu 800 np. Fuji superia 800 i może to by starczyło.. bo wolałbym bez lampy, chyba byłoby lepiej...

A jak działa takie doświetlanie ?? Chodzi o to że aparat dobiera mi na Av czas do mojej przysłony tak ?? I jak w to wszystko wgrywa się lampa ?? To znaczy że jak aparat do np. przysłony 8,0 dobierze czas 1/45 to co mi da lampa ?? skoro bez niej tak właśnie powinno być ??