Zobacz pełną wersję : Doświetlanie lampą EOS 50e
Witam wszystkich na forum...
Jestem dość świerzym amatorem i mam pytanko jak to się robi to doświetlenie kadru lampą... i czy można delikatnie doświetlić tą lampką (wbudowaną lampa błyskową) z EOSa 50e...
Chodzi mi o to że czasami potrzebuje doświetlić lub skontrować światło zastane i jak to poustawiać w tym aparacie ??
Nigdy tego nie robiłem ale chciałbym pokombinować bo będę robił zdięcia na pewnej uroczystości plenerowej wieczorem i biore film Fuji Superia X-tra 400 ale jak się dzisiaj rozejżałem to i tak bedę musiał bardzo delikatnie doświetlić lampą a mam narazie tylko tą wbudowaną w aparat... no ale cóz...
Opiszczie co i jak na tych programach Av, Tv i M bo z tych kożystam...
POZDRAWIAM !!!
kup jakis krotki film i go wypstrykaj w celach testowych.. musisz wyczuc aparat
ale jesli ma to byc jedynie doswietlenie fleshem i nie stanowic ma to glownego swiatla, to po prostu przejdz w tryb Av - bedziesz uzyskiwal czasy swiatla zastanego i dodatkowo lampa bedzie dopalala pierwszy plan..
licz sie jednak z ograniczonym polcem dzialania tej lampy
wykonaj moze maly dyfuzorek z kalki technicznej i tekturki.. pomoze zniwelowac niefajne ostre cienie przy dopaleniu bezposrednio.. pomimo ze lampa nie bedzie przeciez mocno blyskac
wsumie to się zastanawiam czy poprostu nie kupić jakiegoś filmu 800 np. Fuji superia 800 i może to by starczyło.. bo wolałbym bez lampy, chyba byłoby lepiej...
A jak działa takie doświetlanie ?? Chodzi o to że aparat dobiera mi na Av czas do mojej przysłony tak ?? I jak w to wszystko wgrywa się lampa ?? To znaczy że jak aparat do np. przysłony 8,0 dobierze czas 1/45 to co mi da lampa ?? skoro bez niej tak właśnie powinno być ??
Poprostu nie kapuje chyba jeszcze idei tego doświetlania i chciałbym się dowiedzieć jak to robić żeby to co mi lampa na pierwszym planie doświetli nie było prześwietlone... :confused:
POZDRAWIAM !!!